Velkommen til årsmøde / generalforsamling

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Årsmøder 2014.
Advertisements

Overskrift.
Møde… for forretningen 1. Butikkens resultater 2. Begivenheder i butikken 3. Begivenheder i kæden 4. Begivenheder i Coop 5. Ansvarlighed.
1. Butikkens resultater 2. Begivenheder i butikken 3. Begivenheder i kæden 4. Begivenheder i Coop 5. Ansvarlighed.
2011 for forretningen 1. Butikkens resultater 2. Begivenheder i butikken 3. Begivenheder i kæden 4. Begivenheder i Coop 5. Ansvarlighed.
2011 for forretningen 1. Butikkens resultater 2. Begivenheder i butikken 3. Begivenheder i kæden 4. Begivenheder i Coop 5. Ansvarlighed.
Årsmøder og generalforsamlinger 2015
Dagli´-LokalBrugsen Årsmøde/generalforsamling for forretningen 1.Butikkens resultater 2.Begivenheder i butikken 3.Begivenheder i kæden 4.Begivenheder.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Kontanthjælpsreformens betydning for unge Specialkonsulent Anne Louise Hertz, BRHS Vejledningstemadag - fredag.
Hvad er værdien af ISO 9001? Og hvad er ændringerne i ISO 9001 og de øvrige ledelsesstandarder? Jesper Jerlang Standardiseringsdirektør.
Anvendt markedsføring Begrebet markedsføring var det første nye begreb I stødte på i faget for snart to år siden. Nu skal vi arbejde med den praktiske.
1 Løsningsfokuseret tilgang Fremtidens mål Fortidens successer.
Vælg layout 1. Højreklik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Ønskes bullet brug da: Bullets generelt: For at få punktopstilling.
HANDLING OG PLAN1 Kvalitetssystem – indsatser og selvevaluering Krav – ideer fra sidst: Kvalitetssystem udvikles i samarbejde mellem skoler og SIIP Systemet.
Undersøgelse af danske virksomheders erfaringer med krisekommunikation Undersøgelse af Plus Public Relations as.
Albertslund Kommune Nordmarks Allé 2620 Albertslund T F Temamøde om underretninger.
Brugertilfredshedsundersøgelse På området for Voksne med Handicap 2015 De små bofællesskaber.
Opsamling Vejlederkonferencen den 7. oktober 2008.
Kvickly 2015 – året der gik. Agenda Begivenheder i kæden Butikkens resultater Begivenheder i butikken.
Forebyggelse og tidlig opsporing af overgreb mod børn og unge i dagtilbud, på skoler og anbringelsessteder NFBO konferencen, Nuuk, august 2014 Merete Bonde.
Salg og marketing ved iværksætteri AMU-kursus © Undervisningsministeriet. Marts Materialet er udviklet af Efteruddannelsesudvalget for Handel,
Velkommen…. Grænser Venner Signaladfærd Det er weekend og nat Kim er en fyr mellem år Kim er på vej hjem fra en fest Kim har venner med i bilen.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Brug for alle – elementerne i indsatsen v/ kontorchef Marianne Sumborg.
Brug for alle - Økonomi, ansøgning og evaluering.
Årsmøde Gymnastik & Fitness. Navn Navnesen Velkommen til Årsmøde i DGI Sydvest Gymnastik & Fitness Den 30. september 2014.
Målstyring. Hvordan styres virksomheden sikrest & bedst ? Lav frekvente målinger (måned, kvartal, år) Hvilke? (KTA = Kunde tilfredsheds analyse, MTU.
Europæiske muligheder
Velkommen Som medlem er du medejer Co-op betyder samarbejde
Dialogforum - Engrosmodel
ScaleUp Denmark – Peter Torstensen
Forslag fra arbejdsgrupperne
Høje-Taastrup Kommune er kendt for sine stærke lokalsamfund, hvor det er attraktivt at være frivillig, og hvor borgerne er aktivt engagerede, har indflydelse.
Elever løser opgaver i fællesskab og er sammen om en aktivitet
Midtvejskonference Naturvidenskabelig inspirationsordning Naturvidenskab i et uddannelsesmæssigt og erhvervsmæssigt perspektiv Odense den 7. nov 07.
Præsentation af metodehåndbog for virksomhedsservice
konkurrencesituation
Frivilligheden i Vordingborg
Akkreditering i speciallægepraksis
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
Præsentation af forretningsplan
Indkøb PÅ AU.
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
Halvårsmøde om arbejdsmiljøarbejdet
(Firmanavn) forretningsplan
Kobling af økonomistyring og digitalisering
Velkommen til info-møde om Indkøbs-ABC
Tilsyn med Produktionsskolerne
Godsomsætning i danske havne set i et udviklingsperspektiv
Bestyrelsens beretning
VISIONSSEMINAR – PÅ VEJ MOD STRATEGI 2022
Netværksmøder - Drejebog
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
Modenhedsniveauer for en maturity model på ankervirksomheder
Velkommen til faglærerseminar om Teamorganisering
Rum for uformel læring, 28. april 2011
Øvrige økonomistyrings-aktiviteter- og roller
Nøgletal på vejområdet
SErvicepartnerskab Indsamling på tværs
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
TEMPERATURMÅLING PÅ MØDE- OG KONFERENCEMARKEDET PÅ FYN
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
Udvikling af centralbiblioteket
arbejdspladsvurdering (apv) februar – 13. marts 2019
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
LAG Odder-Hedensted.
NÅR DIT BARN SKAL HAVE ET TILBUD OM SKOLEFLEX, TILBAGESLUSNINGSFLEX
Strategi Til markedsføring
Præsentationens transcript:

Velkommen til årsmøde / generalforsamling ”butik”

2016 for forretningen 1. Butikkens resultater 2. Begivenheder i butikken 3. Begivenheder i kæden 4. Begivenheder i Coop 5. Eventuelt

Butikkens resultater Omsætning: Index ( - hentes fra driftsrapporten linie 3) Butiksresultat: Index (for Coop-butikker) Regnskabsmæssigt overskud: Index (for Brugsforeninger) (- hentes fra driftsrapporten linie 26) Antal medlemmer: (- hentes fra faktura fra Medlemsservice der udsendes hver måned) Derfor gik det sådan (uddelerens forklaring på udviklingen i omsætning og resultat, herunder lokal konkurrencesituation)

Begivenheder i vores butik 2016 Her kan indsættes eksempler på konkrete begivenheder, aktiviteter etc. Lokal forankring Lokale leverandører Mv.

Kundemeterundersøgelse 2016 Fra egen butik – vejledning i hent rapport

Kvickly Vigende marked Aggressive konkurrenter Manglende koncept Fald i kundestrøm igennem flere år Utilfredsstillende resultat i 2016 Fremgang i kurv størrelsen SM20 – nyt butikskoncept i pipeline 2017 Positiv vurdering af alle varehuscheferne (L-NPS) Nyt medlemsprogram M16 Stærkt kampagneprogram Driftsoptimering Gennemførelsesgrad Er det halvt fyldt eller halvt tomt?

Fra 3 kæder til 1 markedsleder Begivenheder i Coop 2016 Fra 3 kæder til 1 markedsleder

Danmarks stærkeste supermarked 652 butikker Omsætning på 25,866 mia kr. 25.615 medarbejdere Markedsandel i 2016 på 24,3% Facts: Optimum Drift Effektivisering Budgetindfrielse Momentum Konkurrencekraft her og nu Langsigtet koncept-styrke Fra tre til én Synergier/fælles muskler Danmarks stærkeste supermarked

3 fokus områder Optimum Fra 3 til 1 Momentum Optimum Drift Effektivisering Budgetindfrielse Momentum Konkurrencekraft her og nu Langsigtet koncept-styrke Fra tre til én Synergier/fælles muskler Danmarks stærkeste supermarked

Fra 3 kæder til 1 markedsleder Omkostnings-optimering Succesplan 2017 Operation Optimum Fælles værktøjskasse Optimum Fra 3 til 1 Momentum Tværgående kæderåd Karriere på tværs SM20 M16 Lokale must win battles Kommer-ciel plan Optimum Drift Effektivisering Budgetindfrielse Momentum Konkurrencekraft her og nu Langsigtet koncept-styrke Fra tre til én Synergier/fælles muskler Danmarks stærkeste supermarked

Brugskædernes mål: 1 Mio downloads i 2017 Målrettede indsatser: Butikskonkurrencer Butiksmateriale Butiksaktiviteter i uge 7-8, til sommer og efterår. Løbende opfølgning via dashboards

SM20 Danmarks stærkeste supermarked Spydspidserne Nonfood (Impuls), Måltider (Delikatesse/slagter), Bager/forområde Generelle krav til konceptet: -          Mainstream/bred appel -          Langtidsholdbarhed -          Effektivitet -          Implémenter- og skalérbart Den ekstra kompetence på food Det gode supermarked

Karriere på tværs Karriere på Tværs Tempofyldt og effektivt arbejde Skarpt defineret butikskoncept Mulighed for hurtig karriere Det gode uddelerskab Stærkt butiks- og driftskoncept Stærk på kompetenceområder Videreudvikling af købmandskab Faglighed/ specialisering bl.a. indenfor nonfood Videreudvikling af lederskab af medarbejdere og ledere Karriere på Tværs Her kommer Claus Ljungdahl og Louise tilbage med input . Excellent servicekultur Eksklusivt sortiment Stærkt Brand Udvikling af servicekompetencer Nær kundekontakt Lokalengagement Skærpning af relationelle evner