Det sociale intranet som kommunens digitale arbejdsplads.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Vi præsenterer SLIDEPLAYER.DK
Advertisements

Strategisk uddannelse Patientoplevet kvalitet:
Prioritering.
Ytringsfrihed og sygeplejersker
Miljøstyrelsen Høringsmøde:
Få succes med miljøprojekter - Et projektudviklingsværktøj.
Arbejdspladsudvikling
Undervisers hjemmeside som læringsplatform Presenteret af Johnni Olsen, underviser i samfundsvidenskab på socialrådgiveruddannelsen i UCSJ, Nykøbing F.,
Red Barnets frivillignet
Systemvalg Oversigt og teknikker Kapitel 2.
Hvor mange EPJ-systemer skal Danmark have? Kan SOA fx levere varen? Hvem skal bestemme standarden? Søren Lauesen IT-Universitetet i København
Rekruttering af frivillige ledere MBU’s Årsmøde 2007.
Refleksionsopgave Succesruten: Hvad har været motiverende for jer i denne proces? Hvad skete der? Hvem tog ansvar? Hvordan var humøret/stemningen? Hvordan.
Præsentation af e-takeaway.dk
Arlette Bentzen Rør dig! Sune Smith-Nielsen Dyrk talenterne med glæde.
Gruppeudvikler konceptet v/ Thea Björklund Larsen.
Den Regionale LEAN Enhed
Implementering af brandingstrategi på nettet
Hvorfor er vi her? Strategisk ønske om samfundsmæssig forankring Derfor en erhvervskonference, hvor jeres behov er i centrum.
Brugerne i centrum for træfsikre løsninger
SOCIALE MEDIER LinkedIn Facebook Twitter Google+ Instagram Pinterest Vimeo.
Struktur og processer I alle studier af innovationssucceser og fiaskoer er det konstateret, at de største årsager til manglende succes er: 1.Manglende.
Konsultation via webcam i almen praksis – fremtidens konsultationsform?
Generel tekstslide Tekst her. For at skifte niveau på teksten, brug forøg / formindsk indrykning For at fjerne eller tilføje bullit brug bullit-værktøjet.
Modul 4 Teamsamarbejde Hvis der er tid kan man prioritere at bruge mere tid på dette modul end på det foregående, da den ekstra tid kan anvendes på øvelserne.
Brainstorm Et værktøj til ideskabelse
Skoleintra – centrum i efterskolens interne kommunikation.
Den regionale Lean enhed
30%... Vi forbereder os på DDB E-materialer set fra Silkeborg Toke Leth Laursen Silkeborg Bibliotekerne.
KVIK Kvalitet og evaluering Centre selvevaulerer Dec. inst. i gang Centre forbedrer Øget fokus på resultater og dokumentation Centre selvevaulerer.
Landsbrancheklubbens regionsudvalg Velfungerende Regionsudvalg er som 5 cylinder i maskinen/Landsbrancheklubben. Antal registrerede medlemmer i regionsudvalgene.
Arbejdsrum i skyen Temamøde Kaffe og intro 13.35Om arbejdsrum i skyen samt Gyvelhøjskolens erfaringer med brug af GoogleDrive Sandwich.
Få succes med miljøprojekter - Et projektudviklingsværktøj.
Skolebestyrelsen Havnbjerg Skole Skolens Værdisæt – i korte træk Mål “Skolen skal være et sted, hvor alle trives til glæde og gavn for et godt læringsmiljø.”
Webudfordringer på intranettet 1.Dobbeltkommunikation på dansk og engelsk. 2. Selvbetjeningsstrategi ikke tilstrækkeligt indarbejdet. 3. Governancestruktur.
OIOREST workshop 22. april 2008 Finn Jordal Centeret for Serviceorienteret Infrastruktur IT- og Telestyrelsen.
Pervasive Computing: Gateway Architecture for Home Integration Jonas Thomsen Ph.d. studerende Kvalifikationseksamen 27. september 2004.
Med LADEGAARD Nordic A/S
Instituttet for Blinde og Svagsynede i samarbejde med Handivid, støttet af Arbejdsmarkedsstyrelsen Ny Praksis april 2011 – april 2013 v. Lise Plagborg.
Tilgængelighed i Handicaporganisationernes Hus - For personer med nedsat eller manglende syn kombineret med andre handicap Ibos, den 28. november 2013.
Djøfernes internationale kompetencer. Hovedresultater Profil: De djøfere, der har en international karriere, har en ung profil, godt halvdelen er offentligt.
Problembehandling - en matematisk kompetence Kursus arrangeret af UCC og Danmarks Lærerforening Krogerup Højskole, den
Fælles fremtid – fælles ansvar Ledelsens strategi Hoved-MED 27. februar 2013.
LEDELSE OG UDVIKLING AF ANDRE som udtryk for ARBEJDET MED RELATIONER Jan Molin prof. Dr. Merc.
+ Hjemmesider Kommunikation Opbygning Sprog. + Kommunikation på hjemmesider.
Værktøj 2: Kan og skal krav - fokus på kerneopgaven Vi forebygger stress sammen.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
Talentudvikling i Integrationsministeriet 2008 Hvad er et talent? Hvorfor vil vi det her? Hvad indeholder vores talentprogram? Hvilke udfordringer og muligheder.
Tabulex Daginstitution. SFO Integration til SFO’ens system Børneadministration Ind- og udkrydsning Barnets aftaler Intra Intranet Ferier & aftaletyper.
Sikkerhedskursus (følgende lektioner er tilgængelige i dette kursus
Center for Offentlig Innovation har udviklet denne spredningsguide for at hjælpe offentlige arbejdspladser med at dele egne innovationer og genbruge andres.
Sværhedsgraden af aftastningen
Vision Vi er og bliver rige på natur i Danmarks største kommune.
Byrådets temamøde 15. januar 2015
1. Arbejdskraftreserven
Den værdifulde arbejdsplads
Værktøj 2: Kan og skal krav - fokus på kerneopgaven
Den digitale dansker – digitalisering af hverdagen
Offentligt Samarbejde – Open Source
Erfaringer med energibesparelser og brugeradfærd: hvad virker?
45116 Teknologisk Forandring og Postal Logistik
MEDvirk NU - en digital tjekliste til at nå i mål med arbejdsmiljøet
Til ambassadører: Hvordan kan Colibo understøtte jeres behov?
Fokus på kerneopgaven Kom godt i gang…. Til proceslederen:
Tag snakken – bryd vanerne
Forankring Personlig udvikling i Det nye bibliotek SUPPLEMENT AS.
Digitale læringsmidler – Ideer og udvikling
Værktøj 10: Forandringer og stress - Ledelsen
Sundhed og velvære.
Værktøj 6: Omgangstone og kollegialitet
Præsentationens transcript:

Det sociale intranet som kommunens digitale arbejdsplads

Max Schläger Nielsen 18 års erfaring med digital produktudvikling og brugeradfærd

colibo

Men hvad er den digitale arbejdsplads?

Det ”traditionelle” intranet

5 ”regler” i den digitale arbejdsplads

En central platform med brugeren selv i centrum

Den digitale arbejdsplads

Repræsentere brugerens arbejdsopgaver, kommunikation og kolleger Indeholder både den mere arbejdsrelevante og den mindre arbejdsrelevante kommunikation Den digitale arbejdsplads

Relevant information og kommunikation skal i fokus

Skaber fokus på brugerrelevant information Nedprioriterer mindre relevant information, skal ikke være ”facebook” Lader brugeren ”dykke ned” i information Kræver ikke at brugeren selv skal bruge energi på at selv at prioritere indholdet Den digitale arbejdsplads

Det skal være så nemt at alle kan deltage og samarbejde

Brugernes frygt for at gøre noget forkert kan forhindre enhver succes

Bruger velkendte konventioner og interaktionsprincipper Giver brugerne mulighed for at deltage i flest mulige aspekter af løsningen. Den digitale arbejdsplads

Tilgængelighed på flere enheder

Den digitale arbejdsplads er en værktøjskasse

Vi bruger i gennemsnit 4,5 værktøjer til at samarbejde på et projekt 33% siger at ”alle bruger forskellige værktøjer” Manglende overblik giver problemerne

Et lille udsnit…

Den digitale arbejdsplads virker

colibo

Tak for jeres tid!

Yderligere spørgsmål?