BEVÆGELSE OG IDRÆT I DEN PÆDAGOGISKE PRAKSIS
GRUNDLAG Pædagogisk idræt Bevægelse er mere end fysisk: - fysisk, psykisk, social og kognitiv udvikling
FAGET Kobling af teori og praksis Praksis: I hallen, udendørs, på ture Børn i hallen På tur til institutioner
PRAKSISNÆRHED På besøg i praktikinstitutioner: motorik og sansemotorik i relation til projektarbejde. Institutioners indretning af inde- og uderum i forhold til motoriske og sansemæssige oplevelser/udfordringer Motivation til bevægelse udenfor året rundt Besøg i bevægelses/idrætsinstitutioner Sprogudvikling og sansemotorik- besøg af vuggestuebørn og børnehavebørn i hal Aktiviteter med udgangspunkt i erfaringer fra praktikken Valgfag: Historiefortælling, musik og bevægelse- invitation til børnehavebørn
SANSEOPLEVELSER
MUSIK OG TEGNING- FINMOTORIK
MOTIVATION AF BØRN OG PERSONALE- BEVÆGELSE UDE HELE ÅRET
TVÆRFAGLIGHED MED FX KUA / NATUR OG UDELIV- TEMAUGE O-løb med børn
SPECIALOMRÅDET Besøg fra Dansk Handicap Idræts Forbund Instruktør, som arbejder med børn og unge Afprøvning af muligheder/udfordringer
FALDSKÆRM MED KØRESTOLSBRUGERE
GOALBALL
KØRESTOLS- RUGBY
ANVENDELSE AF DIGITALE MEDIER OG DIGITALE PLATFORME Foto Film Apps Wiki
INSTRUKTØRROLLEN Realistisk planlægning Brug af modeller (fx aktivitetshjul og SMTTE) Hvad sker der når børn kommer ind i en idrætshal Inklusion De gør ikke som de skal! Min rolle- elevernes oplevelse af at være ”rigtigt” på