E-handel ER DET VEJEN TIL RIGDOM …. ELLER VORES UNDERGANG ?

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Dynamicweb Software A/S Tobias Høst – Commercial Lead, eCommerce.
Advertisements

Velkommen til Støtteforeningen Kragelunds venner Kragelund forsamlingshus.
Alt er startet med en tanke! Tænk: Hvis vi nu vidste hvor alle var på vej hen…. ? Så skulle vi blot komme derhen først! Og så ville vi kunne tilbyde en.
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
Markedsføring af Tivoli Friheden med henblik på de årige
PengeSpillet.
Hvad er korruption? En kort introduktion
Fuldmagter Kap. 11 Af: Pia Hansen
Internet til alvor og sjov
Praktisk segmentering
E-handel Fysisk kontakt med andre Ulemper Købmandsskab i praksis.
Sprog/billeder på Internettet
Af Andreas og Marlene. Spørgsmål. • Hvornår lavede i en internetshop? • Hvorfor valgte i at lave en internetshop? • Hvordan fik i lavet jeres hjemmeside.
Den glade CEO og iværksætter!
Gruppe 1 Mathias Hasselstrøm Rasmus Schnefeld Mikkel Larsen
14 Distribution Oversigt Opgaver i distributionskæden
Fra idé til virkelighed Den innovative Skole 2007 I V Æ R K S Æ T T E R.
ART GALLERIES Gruppe 4.
Velkommen Kommunikationschef Henrik Theil, FDIH Food Online Danmark på nettet i en global verden 8. oktober 2009.
Prøv det nye the mysterious wold game, test din viden om verden og få et godt grin med dine bekendte, vi vil garanter du vil synes om det og lære noget.
Dansk e-handel anno 2011 Annette Falberg FDIH.
Virksomheder - definition
 Af: Sofia Bode og Mette Helmert.  Ikke alle varer egner sig til e-handel  Kunden kan ikke røre fysisk ved produktet  Kunderne forventer en lavere.
Program for valg af platform Præsentation af os selv/IdeFA Gruppen Tjeklisten Valg af platform – Godt det ikke er os! – GENERELT Gruppearbejde 1. Pause.
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
SPONSOR ARBEJDET Wischmann Innovation © 13 trin på vejen Mod en god sponsoraftale. Wischmann Innovation ©
Online markedsføring og e-handel Voxeværket – Uge21.
 Intro  Historien – starten på det hele  Formålet  Hjernerne bag  Bomben bruges  Verden synker – Internettet stiger  På nettet kan vi alt  Effekter.
2010.  ¤Opslagssider:  Find denne adresse:   Det officielle Danmarks hjemmeside - Statens Information - især med statistik. Oversigt over alle myndigheder.
”Et virtuelt spring over bæltet” ITMF projekt november 2003 Ella Myhring Skolebibliotekar, projektleder Højby Biblioteksbutik.
It-medie linje Skolecenteret Jetsmark årgang.
Bog & idé Af: Gruppe 4.
 Af: Sofia Bode og Mette Helmert.  Ikke alle varer egner sig til e-handel  Kunden kan ikke røre fysisk ved produktet  Kunderne forventer en lavere.
Kap 19 E – handel Kapitel 19.
Etablering af virksomhed
Tornadoer Hvad er en tornado:
E-biz 2014 Idé – Koncept – Navn Varer – Målgruppe
Fællesskab i byer. Koncerter Vi synes der skal være nogle flere koncerter. Det behøves naturligvis ikke at være en dyr koncert. Vi tænker vær halve år.
Cross Channel - Tidens største trend.
PC’en & div. hardware … mange IT-fagudtryk !! v/Søren Noah:
Undervisningsmaterialet er udarbejdet af Danmarks Matematiklærerforening for Finansrådet. Økonomi på Spil (Arbejdshæftet: Styr på dine penge)
Undervisningsmaterialet er udarbejdet af Danmarks Matematiklærerforening for Finansrådet. OPLÆG TIL GÆSTEUNDERVISNING 2016 LØN, LÅN OG OPSPARING (Til arbejdshæftet.
Styresystemet & div. software … mange IT-fagudtryk !! v/Søren Noah: Steve Jobs (Apple) Bill Gates (Microsoft) Venner.
IT-sikkerhed år 2016 virus ǀ hacking ǀ trojans ǀ phishing ǀ spam ǀ DOS-angreb ǀ cookies ǀ svindel.
VELKOMMEN TIL START WEBSHOP RIGTIGT! En workshop om at starte webshop 3. maj
1 MobilePay Online - ny betalingsmulighed til online butikker DIBS – 28. oktober 2015.
Kapitel 15 IT jura og e-handel Kapitel 15 handler om: Markedsføring på internettet Aftaler og køb på internettet Ophavsret på internettet.
Sælg mere på Nettet MarketingCamp Copyright © 2013 by CustomerSense. All rights reserved.
Sikkerhedskursus (følgende lektioner er tilgængelige i dette kursus
Politiske perspektiver og politikernes roller
Knallertens udstyr Beskyt dig selv
Sælgeren ud af busken – og ud i butikken
Målgrupper og segmentering
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
Forretningsudvikling med Destination Lillebælt
E-handel og online service
Den gældbundne tjener med Lego-figur
Pris som handlingsparameter
OPLÆG TIL GÆSTEUNDERVISNING 2016
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
OPLÆG TIL GÆSTEUNDERVISNING 2016
Tjek altid “om os”-siden
Business Model Generation
PengeSpillet 2018 #Pengeuge Til arbejdshæftet "Viden om penge"
Tak for invitationen Bambora online betaling Persondataforordningen.
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
Projekt:værktøjsdagen 2018
Tilstedeværelsesundervisning
Hvor bevæger digital handel sig hen? Videncenter for Digital Handel
Micky Weis Digital markedsføringsekspert
Præsentationens transcript:

E-handel ER DET VEJEN TIL RIGDOM …. ELLER VORES UNDERGANG ?

Udviklingen  Meget spæd start i Danmark sidst i 90’erne. Folk var skeptiske, usikre og kunne ikke rigtig se ideen med det  Det hele startede jo i USA – med Amazon.com som en af de første rigtig store spillere. Amazon har udviklet sig siden (og nu tjener de faktisk penge)  I dag er udviklingen indenfor e-handel ikke til at overse  Tallene buldrer frem år for år  Og en af de kedelige konsekvenser er jo … butikker lukker  En fotoforretning ligner jo i dag en mellemting mellem en ”Tiger” og et museum. Hvad skal de dog gøre, når folk ikke får fremkaldt billeder mere – og alt udstyret køber vi på nettet … Svært !!

Survival of the fittest  Erfaringen siger, at dem som er til stede BÅDE på nettet og i den fysiske verden klarer sig godt  Er du ikke til stede på nettet … så er det svært  Det gælder næsten indenfor alle brancher – men kun næsten. Der kan sagtens være små specialbutikker og niche-shops med unika-ting, som klarer sig fint. Men omsætningen bliver næppe mega-stor …  Og vækst er den store GUD …

Multi-channel  Betyder at firmaet er tilstede på flere (alle) platforme  Computer/laptop  iPad/tablet  Smartphone  SAMT i den fysiske verden (butik)  Og man er i stand til at promovere sig, reklamere, sælge og servicere kunderne på alle platformene  Tallene siger, at en vældig stor del af omsætningen er på vej over på de ”små” platforme … tablets og smartphones !

Snyd  Flere og flere bliver snydt i forbindelse med køb på nettet  Banken kan i de fleste tilfælde hjælpe, hvis man har betalt med kreditkort  Det kan være ret svært at køre en sag mod et fup-firma i Kina  Vær kritisk og pas på. Hvis det er FOR billigt, så er det s’qu nok fup

Sikkerhed  Alle danske netbutikker kan søge om optagelse under den danske mærknings-ordning ”E-mærket”  Det koster en smule og firmaet skal godkendes og bliver regelmæssigt kontrolleret  Så kan man til gengæld smykke sin hjemmeside med e-mærket” som er en blåstempling på, at det er en OK webbutik at bruge

Udviklingen (antal betalinger)

Statistik 2015

Udviklingen i tal

Hvad køber danskerne online ?

Mænd og kvinder

Mænd og kvinder (2015)  Der er forskel på, hvad mænd og kvinder køber på nettet  Mandlige e-handlende fylder specielt deres indkøbskurve med spil og tekniske varer, som fx computerhardware og elektronik  De kvindelige e-handlende klikker sig især til køb af tøj, bøger og billetter til fx teater, koncert eller biograf  Omkring køb af rejser, overnatninger o.lign. fordeler det sig nogenlunde ligeligt !

Mere …  Du kan læse mere om tingene på: > Teori > E-handel  Eller samme sted under emnet om ”IT-udviklingen”  Samt andre steder:  Danmarks Statistik  FDIH (Foreningen Dansk Internet Handel)