Fjernundervisning MULIGHEDER OG UDFORDRINGER. Hvad står menuen på? Generelt om..  Hvorfor fjernundervisning  Udfordringer med fjerundervisning  Økonomien.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Lovlig sagsbehandling
Advertisements

Effekt af e-læring Certificering som e-underviser
Hjemmeopgaven i arbejdsmiljøuddannelsen
Kommunikation på CFU Molskroen December Hvad styrer kommunikation/information: •Nødvendighed •Krav / forventninger •Lyst / ulyst •Ambitioner / idealer.
Pædagogikum for ungdomsuddannelsesbibliotekarer værktøjer, viden eller ny identitet? Lise Alsted Henrichsen Bibliotekar DB og stud.cand.pæd.
Introduktion til FU RØDT modul Lektion 1. Generelt • Introduktionen til fjernundervisning er det obligatoriske modul som skal gennemføres inden du påbegynder.
Introduktion til FU RØDT modul Lektion 1.  Introduktionen til fjernundervisning er det obligatoriske modul som skal gennemføres inden du påbegynder et.
Hvad ska´ jeg med kommunen? Er du mellem 15 og 25 år? Og vil du se DIN borgmester danse GANGNAM STYLE ? Måske er din kommune ikke så kedelig - som du går.
3. april 2017 Torben Iversen, Master IT og læring.
E-læring i virksomhedsperspektiv Spar Nord Bank. •E-læring i forhold til Spar Nords forretnings- strategi –kompetencer –effektivitet –kunder –økonomi.
Tværregional konference 30. april 2014 Opgaveflytning i almen praksis – projekt fra Region Sjælland.
Vurdering af basale færdighed, FVU og IKV i AMU
Introduktion til Kursus i Grundlæggende C# programmering
Regional strategi og kompetenceudvikling
Nyt fra TUR Fusion mellem HTS-A og DI TUR TEST – nu ”MULTITEST” Ny softwareleverandør fra august 2007 Grundlæggende kvalifikationsbevis – i drift Svendeprøverne.
Velkommen Rådsmøde Tirsdag d. 17. marts Dagsorden: 1. Senior arbejdet 2. Sysselfejde information 3. Uddannelse / Kursus 4. Økonomi 5. ”MEGA aktivitet”
Velkommen til Rådsmøde Onsdag d. 15. september 2010
Sprogpakken Introduktion til kurset. Introduktion Velkomst Præsentation –af kursister –af undervisere Registrering/stamoplysninger Film: Taler vi om det.
Kursus i tilgængelighed. Praktisk Undervisere –Helene Nørgaard Bech –Jacob Nielsen Kursusmappens indhold Alternative formater/elektroniske versioner Dagens.
Økonomi og Jura 19 Uddannelse lokalt Ø90 Omlægning Opgørelse og arbejdsgange Kursus 2004.
Evaluering - metoder og værktøjer -
Møde med SaSA d. 26. okt Hvem er vi?
Patientuddannelse - sundhedspædagogik i højsædet Udviklingschef Dorte Jeppesen og Underviser i sundhedspædagogik Helle Schnor.
Projekt It for alle Projektets deltagere: Hanne Bjørn, Roskilde Bibliotekerne Susanne Kierkegaard, Roskilde Bibliotekerne Kirsten Syska, Roskilde Bibliotekerne.
Kursus i tilgængelighed. Praktisk Undervisere –Lars Ballieu Christensen –Helene Nørgaard Bech –Jacob Nielsen –Maria Barrett Sensus Kursusmappens indhold.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling Kompetenceudvikling af administrative medarbejdere.
Velkommen til AMU-kursus Hvad er AMU - AMU står for Arbejdsmarkedsuddannelser og består af en lang række kurser inden for mange forskellige.
VUC Nordsjælland Hvad gør vi for at kursisterne kan gennemføre? Fredericia 2.oktober 2008.
ECTS og arbejdstid Et oplæg om synliggørelse af sammenhængen mellem ECTS og studerendes arbejdstid. Anders Foss, underviser og årgangskoordinator Medievidenskab,
RKV-Seminardage 2010 KOMPETENCEmidt 4. seminardag d. 26. august: institutionel struktur og organisering Hvordan er arbejdet med IKV prioriteret, forankret.
Henrik Flygare Fluid – 20. november 2008 Fjernundervisning VUC Sønderjylland.
Nr. 1 Nyt fra EPOS August Nr. 2 FKB Pædagogisk arbejde med børn og unge Handicappede børn i familiepleje At arbejde med barnets livshistorie Medhjælpere.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Store enheder Uddannelsesafdelinger HR afdelinger Projekt og udviklingsafdelinger.
Åbent Værksted Agenda -Tradium som Skole -Åbent Værksted ”svejs og plade” -Historik -Hvordan virker det? -Hvilke elever anvender værkstedet?
Temadage og kurser ”Regler for honorering når ansatte skal på temadage og kursus, og hvad kan med fordel aftales, inden et bevilget uddannelsesforløb begyndes”
Kompetenceudvikling for pædagogmedhjælpere FØR. Indledende samtaleguide - kursisten Indledende samtaleguide - lederen UNDER. Kursistportfolio og underviserportfolio.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Model for læsevejledning baseret på aktionslæring Formål med modellen:
Praktikvejlederuddannelsen Fjernundervisning. Hvad er fjernundervisning? ”Fjernundervisning betegnes som undervisning, der ikke som udgangspunkt forudsætter,
Trille Trolle Træning, Kursus 2 Inspirationskursus: For foreninger, der har Trille Trolle træning og ønsker ny inspiration og erfaringsudveksling.
OPLÆG TIL PRAKTIKVEJLEDERTRÆF SOSU NORD, EFTERÅR 2016.
Kollektiv afkortning AMU 2017.
Analyse af prøveformer og test i BAI´s arbejdsmarkedsuddannelser gennem forsøg og evaluering BAI OUP 2015.
”Global sundhed, civilsamfundsstøtte og bæredygtig udvikling”
Anders Lundby – STIL Bjarne Frandsen, Efterskoleforeningen
Selandia Medarbejdere: Martin Dilling-Hansen,
Gaffeltruck konference Koldingfjord 22 August 2017
Mode – Runway show.
Evaluering af projektet ”Transfer i AMU”
Nyt fra forlaget 2017.
”Global sundhed, civilsamfundsstøtte og bæredygtig udvikling”
Erfaringer med test og prøver på BAI´s område
i Dansk Arbejdsgiverforening
Dorthe Olsen, Risikomanager, Socialforvaltningen.
Centralforeningen for Stampersonel
AMU-kursus, VUC og FVU - Forberedende Voksen Undervisning
Afhandling Følgeforskning af Projekt Velfærdsledelse i Tønder -
Hovedkursusleder Helga Angela Gulisano
Varmt arbejde – Nordisk møde 2010
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
Oplæg om pædagogisk forvaltning af fjernundervisning.
Den Udbud og prøver i Amu
TREPARTAFTALENS FORVENTEDE BETYDNING FOR SOSU SKOLERNE
Vejledning i forflytning
PROCESTEKNIK – Procesrørføring med CNC-Rørbukning AMU XXXXX
Underviserne og LMS.
Introduktion.
Præsentationens transcript:

Fjernundervisning MULIGHEDER OG UDFORDRINGER

Hvad står menuen på? Generelt om..  Hvorfor fjernundervisning  Udfordringer med fjerundervisning  Økonomien TUR /SUS projektet  Ansøgning  Platform  Sådan kan det gøres  Fremtid

2 årsager Geografi og udbud

2 årsager Sparet tid

Udfordringer Målgruppen Praktisk begavet

Udfordringer  Normeret tid, dokumentation  Hvordan sikrer man sig at målet er nået?  Skriftlige opgaver  Kommunikation med kursisten  Hvornår er man PÅ??

Økonomi  ½ takst  Ingen kursusgodtgørelse

Lidt om UUL projekterne To projekter i et  TUR 2 kurser  SUS 3 kurser MÅL  Pædagogisk vejledning (best praksis)  Fjernundervisningsskabeloner  Fjernundervisningskurser  Opdaterede faglærere

Lidt om UUL projekterne Runde 1  Opkvalificering af lærerne, fælles  Test kursus for underviserne  Lave fjernundervisningskoncept Runde 2  Afvikling af kurser  Erfaringsopsamling  Rapportskrivning

Lidt om UUL projekterne Slutprodukt  Pædagogisk vejledning  Fjerundervisningsskabeloner (TUR)  Fjernundervisningskurser (SUS)

Platform  Moodle ◦Tidsregistrering ◦Testresultater  Turteori med kodegenerering

Sådan ser kurserne ud..  Turteori..

Med andre ord  Vi tror på fordelene!!  Men undervurderer ikke udfordringerne..

Spørgsmål??