Psykoedukation Indlagte patienter med dom til behandling eller anbringelse Session 6 – Kontaktpersonsfunktionen Undervisere:

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Den korte opsporende samtale
Advertisements

FORÆLDREGRUPPE - som en del af behandlingen
Validering af spørgeskemaet til Den Landsdækkende Undersøgelse af Patientoplevelser (LUP) November 2009 Evalueringskonsulent Mette Foged.
Region Hovedstadens Inspirationsseminar 30. april 2014 Din Gode Udskrivning i psykiatrien – et samarbejde mellem tidl. patienter, pårørende og medarbejdere.
Projektleder: Klavs Serup Rasmussen Oplæg ved Kirsten Elise Hove
Session 5: Symptomer på mani og hypomani Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse.
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
Undervisningsmiljø undersøgelse fase 2
Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse
Workshop almene boligdage
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
Psykoedukation til unge i OPUS
Europa - kort og godt : få vejledning om at bo, arbejde og rejse i EU 27. september 2012 Ulla Willert Bortignon.
Netværk Familie Arbejds- relationer Dig Venner Fritid Perifere
3-timersmøde 2010 Børneafdelingen Hvad gør vi godt: •Feedback og supervision i Børnemodtagelsen og Børneambulatoriet. •Enkelte yngre læger er kontaktpersoner.
Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse
MUNDTLIG FREMSTILLING
Session 9: Andre former for behandling Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse.
Session 13: Advarselssignaler på depression og blandingstilstand Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse.
Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse
Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse
Psykoedukation for patienter med skizofreni
Psykoedukation for patienter med bipolar affektiv sindslidelse
Psykoedukation til patienter med skizofreni
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Session 14: Struktur og risikosituationer Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse.
Session 8: Medicinsk behandling - hvad skal jeg selv gøre Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv lidelse.
Relationer – børn og voksne
Session 16: Hvad forstår vi ved sundhed Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse.
Overvej spørgsmålet. Interview en makker
Objektivitet findes ikke...mennesker gør. De næste 35 minutter... Baggrund Erfaringer….historier fra det virkelige liv Anbefalinger til jer.
Psykoterapeutisk Center Stolpegård Klinik for Spiseforstyrrelser Flerfamilieeftermiddage II PC Stolpegård 1.
Recovery-mentor projektet
Tema 1: Introduktion samt stress og sårbarhed Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse
Tema 4: Værkstøjskasse med supplerende slides Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Session 3: Bipolar affektiv sindslidelse, forløb og årsager Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse.
Seminar d. 6. sept Hvad skal vi nå Hvorfor fokusere på bestyrelser Netværk for bestyrelser Tjekliste for bestyrelser Forretningsplan Bestyrelsen.
PROJEKT DIN GODE UDSKRIVNING
Psykoedukation for patienter med bipolar affektiv sindslidelse
Jesper Lundh1 Implementering Det at bringe ny viden og færdigheder tilbage til praksis.
OOMI Præsentation 28: Eksamen. Ingeniørhøjskolen i Århus Slide 2 af 6 Pensum Pensum har været noget fragmenteret (ny struktur for faget, nyt indhold og.
Session 6: Symptomer på depression og blandingstilstand Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse.
Session 7 – Livsstil Undervisere:
Bipolar affektiv sindslidelse Patienter og pårørende
Psykoedukation skizofreni
Psykoedukation skizofreni
Session 4 – Stress og tidlige advarselstegn, hygiejne Undervisere:
Evaluering af undervisningen: samfundsfag Vi skal i dag evaluere (bedømme) undervisningen ift. disse emner: Planlægning Fagligt udbytte Arbejdsformer Lektiemængden.
Psykoedukation Indlagte patienter med dom til behandling eller anbringelse Session 2 – Skizofreni, symptomer, årsager og forløb Undervisere:
Mor og barn hos lægen. Hvordan vi har arbejdet med at forbedre kommunikationen – og hvad vi har fået ud af det Poul-Erik Kofoed og Jette Ammentorp.
Mestring af symptomer Tema i psykoedukation til patienter med skizofreni eller anden psykose.
Quick Guide Ombooking – Mulighed for at ændre dato og tidspunkt for dine møder Nogle møder har du selv mulighed for at ombooke. For at gøre dette skal.
Værktøj 2: Kan og skal krav - fokus på kerneopgaven Vi forebygger stress sammen.
Forandringskompasset. Program 9:00- 9:15Velkommen og formål med dagen 9:15- 10:00Introduktion til kompassets forandringsfaser + mini øvelse 10:00-10:15Pause.
Psykoedukation skizofreni Session 6 – Kommunikation og samvær med den skizofreniramte Undervisere:
Psykoedukation skizofreni Session 1 – introduktion Undervisere:
Kurser der virker Akademimøde 26. oktober Hjemmeopgaven: Hvad er det vi vil have ud af kurset TRANSFER.
Tema 1: Introduktion samt stress og sårbarhed Psykoedukation til patienter med emotionel ustabil personlighedsforstyrrelse.
Psykoedukation skizofreni
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
1587 Server - Blandet miljø Webintegrator HF1
Program Velkommen Siden sidst Fagligt oplæg om behandling:
Psykoedukation Indlagte patienter med dom til behandling eller anbringelse Session 1 - Introduktion og præsentation samt undervisning om skizofreni Undervisere:
Redskab: Fra konflikt til fælles løsning
Bipolar affektiv sindslidelse Patienter og pårørende Session 10
5 gode argumenter for hvorfor det skal til din klub
MUNDTLIG FREMSTILLING
Fortæl din makker hvad dine vigtigste arbejdsopgaver er.
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

Psykoedukation Indlagte patienter med dom til behandling eller anbringelse Session 6 – Kontaktpersonsfunktionen Undervisere:

Kontaktpersonsfunktionen En kontaktperson er en blandt personalet, som man kender godt og som kender ens situation. Det er vigtigt, at kontaktpersonen er nem at kontakte, når man har brug for det. Sørg for at få lavet en aftale om en samtale, hver gang en af dine kontaktpersoner er på arbejde, så du kan få talt om det, der vigtigt for dig.

Kontaktpersonsfunktionen Den som har en velfungerende relation til sin kontaktperson klarer sig betydelig bedre, end den der ikke har. At have en god kontaktperson kan være med til at mindske stress.

Kontaktpersonsfunktionen Du vil altid få tildelt to kontaktpersoner. Besvar følgende spørgsmål: Hvad hedder dine kontaktpersoner?

Kontaktpersonsfunktionen Dine kontaktpersoner arbejder sammen med andre, som du også kan henvende dig til. De hedder:

Kontaktpersonsfunktionen Du bør have jævnlige samtaler med dine kontaktpersoner. Hvor ofte mødes I? Er det nok for dig?

Kontaktpersonsfunktionen Er jeres samtaler personlige, hvis du ønsker det?

Kontaktpersonsfunktionen Kontaktpersonen skal kende din situation og behandling. Gør din kontaktperson det?

Kontaktpersonsfunktionen Kontaktpersonen skal være let at få fat i, hvis det er nødvendigt. Fungerer det for dig?

Hjemmeopgave! Den første opgave du får, er at fortælle dine kontaktpersoner om de emner, vi har taget op på kurset indtil nu. Det skal gøres også selvom du tror at dine kontaktpersoner allerede kender til det. Underviserne orienterer kontaktpersonerne om hjemmeopgaven.

Gør sådan her: Bestil en tid til samtale hos din kontaktperson. Tag de sider med vi har arbejdet med indtil nu. Gennemgå siderne med din kontaktperson. Tag en side af gangen og fortæl, hvad vi gjorde på kurset. Du viser også siderne om dit samarbejde med kontaktpersonen. Hvis der er noget du ikke er tilfreds med forsøger du og kontaktpersonen at løse problemet.

Et eksempel: Hvis du ikke tror din kontaktperson kender din situation tilstrækkeligt godt, kan det være en god ide,at du de næste gange fortæller dine kontaktpersoner alt, hvad dine kontaktpersoner bør vide om din situation.