Undervisning på weekendindkald lørdag den 3.12.2011 Torben Sebro.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Progression i de større skriftlige opgaver:
Advertisements

Essay - genren Mål med forløbet: At kunne forstå og analysere essays
Børns udvikling – et fokus på børn og sprog
Skolebiblioteket indgår som en central del af skolens læringsmiljø og fungerer som skolens innovative, formidlende og pædagogiske læringscenter. Skolebiblioteket.
TV- og filmreklamer.
Elsker DU også at læse lektier?
Fra formel til funktionel undervisning
ORDKLASSER og SÆTNINGSLED
Sæt lyd og billeder på din sprogundervisning
Folkeskolens Afgangsprøve
Specialisering mod 4-9.klasse. 1. Præsentation af udviklingsarbejde 2. Kort introduktion til dansk 3. Gruppearbejdsproces omkring emnet ”teenagere” *
Velkommen til temadag om Indholdskanalen. Program: : Indholdskanalens muligheder Baggrunden for Indholdskanalen : Leverandør-præsentationer.
Frontermetroen Klik Klik på de indrammede felter og pile - og få en forklaring på indholdet Peder Ohrt  4 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her.
Kollegavejledning Læringscentrene Roskilde. Program • Velkommen igen! Vejledningsværktøjer i teori og praksis – kort oplæg Praksisrefleksioner fra igangværende.
Dagens program  Feedback på Obl. Opgave 1 individuelt løbende  Emne: Skrivebordsmetaforen og papir og pen-metaforen  Kl : Forberede i grupper.
Program for Dag1 1. ca Intro til kurset og gruppeopdeling 2. ca Markupsprog og browsere – hent Komodo 3. ca Tags, xhtml, Validering.
Myten om de lugtende sko
SPROGFAG – DIDAKTIK OG METODE
Folkeskolens afgangsprøve
VEJLEDERUDDANNELSEN // AARHUS UNIVERSITET Modul 1, september 2007 Godmorgen… Velkommen til dag 3 på AUs vejlederuddannelse!
Lidt om danskundervisningen Sådan skal I helst ikke se ud efter endt undervisning!
Brædstrup skole Skolens handleplan for læsning
FOLKESKOLENS AFGANGSPRØVER
Velkommen til dag 2 på AUs vejlederuddannelse!
Taksonomisk mindmap i religion
Ressourcecenteret Specialreform 2.0: Oprettelse af ressourcecentre på alle folkeskoler i København Mål: At styrke tidlig indsats og bedre inklusion Sikre.
Selvevaluering af it i undervisningen på skolerne i Aalborg
En kogebog Synopseprøven i dansk.
Procesorienteret skrivepædagogik i teori og praksis
Videre med praksis - fremlæggelse af praksisopgave
- En model til at sætte flere vinkler på en tekst
DUN-konferencen 2008, Hanne Nexø Jensen, IFS, 20. juni 2008 Dias 1 BA-projekt intro, 26. nov v/ HNJInstitut for StatskundskabInstitut for Statskundskab.
Rektor Claus Jensen, Faaborg Gymnasium.  Alle skr. fag arbejder efter en gennemtænkt progression (fra det enkle til det komplicerede)  Delelementer.
Hvad er det gode skolelederliv? - Et selvevalueringsforløb.
Store IT- innovationer (SITIN) TØ6. Dagens program Overordnet feedback til OO2 Øvelse til kap. 10 Mine projekter Ugens opgave/OO3 Individuel feedback.
Ugeforløb 2 – uge Prøveklar – den skriftlige prøve
Skolebestyrelses seminar 19/ Hvad vil vi med denne dag ? Sikre fælles kendskab og accept af vores udgangspunkt Nuværende situation og værdigrundlag.
Web 2.0 medier i danskundervisningen v/ Tom Steffensen.
Screening v. UUV Køge Bugt
Folkeskolens afgangsprøve
Læsning.
Reklamefilm Analysemodel.
Hvad er fiktion? Og hvorfor læse fiktion?
Særlige udfordringer til læseforståelsen i fiktionstekster
SO1.6 (Det kulturelle område, del 2): SPROG OG KOMMUNIKATION
De nye prøver i dansk Velkommen Eftermiddagens program –Prøven i retskrivning (fb) –Prøven i læsning –Prøven i skriftlig fremstilling, herunder vurdering.
Fagdidaktik i sprogfag – lingvistisk kompetence Viden og færdigheder ift. Udtale, stavemåder, morfologi og syntaks (sætningsdannelse) samt ordforråd. Deklarativ.
KNÆK KODEN Selvvalgt problemstilling. Tidsplan TidspunktAktivitet 25. maj (5.-8. lektion) Kursus i synopsis, knæk koden, samt vejledning efter træffetider.
Præsentation af opgaven Tysk fortsætter A stx Konference om ny digital skriftlig prøve med adgang til internettet Fredericia den Mette Hermann.
Velkommen til konference om Formativ evaluering 27.april 2007 – Slagelse CfU – JCVU & Undervisningsministeriet.
KNÆK KODEN. Tidsplan TidspunktAktivitet 12. april Information om intern prøve i Studieområdet Del 1 Lodtrækning om område i klasserne 29 april Valg af.
Aktionslæring Sprogbaseret læring Greve Anette Vestergaard Nielsen NTS-centeret.
IT-eksamen i dansk Foreløbig evaluering af 1.forsøgssæt fra forsøgsklasser og –lærere.
Forældreundervisning for forældre/pårørende til børn/unge indlagt på BU1.
Reklamen AirFresher - i denne præsentation vil i få et ind- blik i arbejde bag projektet der handler om: Reklamation af AirFresher. - i vil også finde.
Vejledning i samspil Evaluering og dokumentation, 2011: Rie Thomsen og Ulla Højmark Jensen Integreret og stabil vejledning: Vejledningen er en del af.
Nordplus – ”national identitet”
Efterskolernes mini-uddannelse i undervisning i dansk som andetsprog - Andetsprogspædagogiske temaer i grupper Fredag d. 18. november 2011 v/ Pædagogisk.
Titel – Forfatter - Årstal
Læge Rūta Žukauskaitė (Ruta Zukauskaite) fra Litauen.
Velkommen til Creating Impact
Lavet af Mia, Milla Nithin og Viktor
Et undervisningsforløb med afsæt i genrepædagogik
Kvalitet Ansvarlig for kvaliteten af skolens praksis
Introduktion til kursus for erfarne sygeplejersker
Novelleanalyse introduktion.
Erfaringsmøde om prøverne i dansk som andetsprog
Caseseminar Kolding 14. marts 2017
IT i undervisningen interaktive assistenter
DABYFO kreds Vestsjælland Onsdag den 15. maj 2019
Præsentationens transcript:

Undervisning på weekendindkald lørdag den Torben Sebro

Program 3/12: :2. studieprodukt (Se opgave og tekster på Fronter). Prøveformer og evaluering i dansk (I kan orientere jer om prøveformer i dansk her, og om evaluering i dansk her).her :Frokost :Sagprosa, sprog og sproglig vejledning (Læs eller genlæs efter behov i ”Læreren som sproglig vejleder” om genre, sprog og sproglig vejledning).

Struktur på eftermiddagen 3/12 Genre Komposition Fortælleteknik Syntaks Ord Fra: Læreren som sproglig vejleder, kap. 7