Sikkerhedskonference Implementering af TSI PRM 2015 ud fra et Banedanmark og DSB synspunkt Hans Chr Kirketerp-Møller Jernbanesession TSI November 2014
Den nye spilleplade for etablering af tilgængelighed Hans Chr Kirketerp-Møller Jernbanesession TSI November 2014 TSI PRM 2015 dækker: Alle stationer og rullende materiel - modsat i dag hvor TSI’en er afgrænset til TEN strækninger Nationale Implementeringsplaner (NIP) Udvidet informationsforpligtigelse fra stations manager vedrørende tilgængelighed – Inventory of assets (IoA)
De store udfordringer Hans Chr Kirketerp-Møller Jernbanesession TSI Novmber Fuld implementering af TSI PRM ved udrulning af togpakken på stationsområdet - At udarbejde en fuld finansieret Nationale Implementeringsplan for en 10 årig periode - At opnå konsensus om ramme vilkårene mellem alle nationale interessenter set i forhold til FN’s Handicap- konvention og holdt op mod kommissionens godkendelses procedure
De strategiske valg på den korte bane! Hans Chr Kirketerp-Møller Jernbanesession TSI November Skal der etableres niveaufri adgang til/fra alle perroner! - Valg og køb af nye tog med mulighed for spontan rejser! - Udbygning af rejseplanen med en ny database vedr. stationers tilgængelighed - Driftregler og praktiske løsninger
Den organisatoriske udfordring og fremtidig ansvarsfordeling! Hans Chr Kirketerp-Møller Jernbanesession TSI November Hvordan sikrer vi en klar ansvars- og rollefordeling i planlægnings og udførelsesfasen – mellem TRM/TS/ Handicaporganisationerne/Banedanmark/DSB m.fl. - Hvilken rolle vil NoBO blive tillagt fremadrettet - Hvordan sikker vi på en elegant måde at sammenkoble minimums anbefalinger i TSI PRM med Application guides og de nye standarder fra CEN - Hvem står for og opdaterer den danske del af IoA
15. marts 2013Mødetitel6