Problemer under debat i litteraturen. Det moderne gennembrud – oplæg og arbejdselv.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
TPG handleplans-skema
Advertisements

AT og faget Engelsk På de følgende dias får du nogle gode tips til, hvordan faget engelsk mest hensigtsmæssigt indgår i AT-eksamen.
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
Det moderne gennembrud
1 Innovation i AT i 2g på Fjerritslev Gymnasium Branding (2.22) Fremtidens by ( )
AT-1 - efterspil 2013.
Danskforløb i 10. klasse Gentofte Ungdomsskole
Spilleregler.
Myten om de lugtende sko
AT Opgaven  Du skal ud fra de overordnede problemstillinger for emnet Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger udforme.
Skriv titel Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013
Dagsorden Refleksionsspørgsmål til bloggen Billedsprog Læse ”Hovedet”
Modul 3B Ideudvikling med personanalogi + billed stimuli + ord stimuli.
Naja Marie Aidt Bavian.
Det moderne gennembrud
Velkommen til Fællesskaber for Alle for Folkeoplysningsklubberne!
Almen sTudieforberedelse - AT
Læsegruppel ederen. Kursets ethos  Den ethos som kendetegner Læseforeningens aktiviteter er, at litteraturen kan blive genstand for menneskelig erkendelse,
Grupper – hvordan gøres det?
AT9 - 2g April-maj 2007 Formalia 16 moduler 4 timers elevtid Der arbejdes individuelt, i par eller i grupper (max 4 medlemmer) Individuel fremlæggelse.
Formidlingsdelen Formidling og metode.
Workshop 1: Ideudvikling og problemformulering Sarah m. L. Krøtel
En hest, der kan flyve. Ure, der smelter, og mærkelige væsener, som ligner noget fra en drøm. De surrealistiske kunstnere malede det, de fandt i deres.
Simulering af en plenarforsamling. Din opgave i 6 etaper 1.Læs udtalelsen 2.Vælg en gruppe (hver elev vælger én gruppe), udarbejd og fremsend dine ændringsforslag.
Generel introduktion til EC
Kanonforløb 2qy.
Katastrofen – årsager og konsekvenser
Case-opgave på HG2 uge 41,  I skal lave en slags avis til nettet – ikke nødvendigvis en avis som BT eller Politiken … det kan godt være en slags.
Eksamen.
Når strategien om innovation skal virkeliggøres - At oversætte strategier KLKs Innovationsdag November 2014 Søren Obed Madsen
Uge 2-6 Senmoderne ungdomslitteratur.
AT4 Torsdagsplan. Dagens 4 timer: 1. modul: Undersøg om jeres samfundsfaglige hypoteser holder (tjek også om jeres naturvidenskabelige forsøg stemmer.
Ugeforløb 2 – uge Prøveklar – den skriftlige prøve
Af Tobias Lund, Line, Omid og Tobias Funder
Modul 3D Ideudvikling med udfordringer som stimuli.
”Den største sorg i verden her er dog at miste den, man har kær”
Virtuelle verdener og rum, forår 2002 Lisbeth: Baggrund BA i Litteraturvidenskab & Medievidenskab MA i Image Studies (University of Kent) Cand.mag i Litteraturvidenskab.
Dagens program – ugens program
Torsdag d. 30/10 Dagsorden: Hvad er billedsprog? Spørgsmål/opsamling på film/resume. Talemåder/vendinger. Søge på nyhedssider – finde overskrifter hvori.
Billedsprog – Fortsættelse…
Dagsorden Ekspertgruppe – fortæller. Catwalk – højtlæsning.
Modul 5A Idéerne anbringes på væg eller bord og en idé vælges.
Feature Dansk.
HERMAN BANG. HERMAN BANG BLEV FØDT DEN 20. APRIL 1857 OG DØDE DEN 29. JANUAR HERMAN BANG VAR EN DANSK KRITIKER, FORFATTER OG JOURNALIST. ALLEREDE.
Herman Bang.
KNÆK KODEN Selvvalgt problemstilling. Tidsplan TidspunktAktivitet 25. maj (5.-8. lektion) Kursus i synopsis, knæk koden, samt vejledning efter træffetider.
Harald Herdal Novellen Kolonihaven 1933.
KNÆK KODEN. Tidsplan TidspunktAktivitet 12. april Information om intern prøve i Studieområdet Del 1 Lodtrækning om område i klasserne 29 april Valg af.
‘At sætte problemer under debat’ Medieanalyse med fokus på at genopfriske og udvide vores viden om argumentationsanalyse, retoriske virkemidler etc. Sagprosaanalyse!
Gruppearbejde - podcast Produceres senest mandag den 22. oktober Hvis man i grupperne vælger at ”arbejde hjemme” denne dag, skal Torben have besked.
Pressestrategi Lav en kort og kontant strategi for jeres pressearbejde: Hvad vil I kommunikere (skolens hovedfortælling / mission) Brug strategien som.
Kronik EKSAMENSGENRE I SKRIFTLIG DANSK. Genren kronik  Læs om genren her: Se også.
SO 1 Det samfundsfaglige område Uge 50-51
Ordbank på Islandsk og dansk – Venskaber (papir)
SO 1 Det samfundsfaglige område Uge 50-51
Ordbank på Islandsk og dansk – Dyreliv og natur (sten)
Ungiaarhus medarbejdersamling 17. marts 2017
Lige før lukketid Victor, Sarah & Line.
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
Ordbank på Islandsk og dansk – Årstider/efterår (træ)
Brikker til litteraturhistorien
Modul 3.2 – Forberedelse til læringsteams
Ordbank på Islandsk og dansk – Højtider (Kul og kridt)
Den analyserende Artikel
SSO - Større skriftlig opgave
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Dagtilbudsforum d. 9. oktober 2018
- og hvordan du undgår dem…
Blackout poetry.
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Præsentationens transcript:

Problemer under debat i litteraturen. Det moderne gennembrud – oplæg og arbejdselv

Dagens plan! 1.Arbejd videre med jeres oplæg: Konkret anvendelse af teksten? Hvad er tekstens budskab? Er jeres fortolkninger baseret på analyse? Perspektivering? 2.Kl Fremlæggelser/arbejd selv med impressionisme opgave 3.Vi bytter kl Opsamling kl

To muligheder – vælg selv: 1.Kreativ skriveopgave – bruge teori i praksis: Forestil dig, at du er en ung impressionistisk forfatter, som ankommer til EG. Find selv en scene som du vil skrive, og skriv den i naturalistisk/impressionistisk ånd – læses højt i næste modul. 2. Eller måske man har brug for at få helt styr på det med impressionismen: Redegør for impressionismens virkemidler og brug novellen ‘Frøkenen’ af Herman Bang til, helt konkret, at demonstrere disse – fremlægges i næste modul.