Mission HVORFOR er vi her og hvad vil vi opnå ? DVL skaber gode vandreoplevelser for hele livet, hvor vi får mere end vandring Socialt samvær Det er sikkert.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Introduktion til projekt ”Aktivt Liv”
Advertisements

Generelle bemærkninger • God harmoni med Folkeoplysningsudvalgets rapport • Formålsbeskrivelsen omfatter nu også at ”fremme demokratiforståelse og aktivt.
Bjarne Ibsen Professor, Forskningsleder
Nationalparkmøde Anne Sophie Gamborg Dansk Skovforening 7. september 2010.
VISION FOR ORDRUPSKOLE2010 Sammenfatningsarbejde.
Brøndby den 10. april 2007 Forældrerekruttering Teddy Pedersen Haderslev Fodboldklub DIF - Breddekonsulenttræf.
Forældremøde X årgang.
Sønderjydsk Fodbolddommerklub Strategi 2009 – 2011.
Alle vores sponsorere skal betragtes som samarbejdspartnere
Visions oplæg Socialt samvær Knud/ Birger Opsparing
Vision 2010 W W W. S T J E R N E S P E J D E R. D K.
Kommunal rehabilitering – hvordan lykkes vi med den
Hvem er LandboUngdom? … med frivillig mener vi, at vi brænder for vores forening og skaber den med vores engagement … med samler mener vi, at vi gør det.
PETS 2004 Hjørring, lørdag den 20. marts Strategi for D 1440.
Regionale Væksthuse tilbyder eksisterende og kommende væksthuse:
10 punkts programmet •Der skal sikres alle børn og unge et alsidigt tilbud om fritidsvirksomhed •Kommunen skal samordne fritidsforanstaltninger, der iværksættes.
Idrætsorganisationernes ledelse og organisation
© Agnethe Nordentoft D A N S K F O L K E O P L Y S N I N G S S A M R Å D Realkompetence er politisk i fokus – nationalt og internationalt Accept af at.
1 Wischmann Innovation © BESTYRELSENS OPGAVER. 2 Wischmann Innovation © - udvikle visioner, mål og strategi Det er generalforsamlingen, som godkender.
Friluftsrådet – mere natur – mere friluftsliv Alle har ret til en rig natur.
Formulering af strategi ud fra analyse og ”Scenarier”
Leder af Frivilligcenter Aarhus
Opsummering af strategiske mål fra analysearbejdet Noter alle de strategiske mål, du/I er nået frem til i analysearbejdet Prioriter, sorter, saml og tilføj.
Bæredygtig økonomi Kun revisitation på plejecenter hvert fjerde år – bortset fra særligt ”dyre” borgere.
Ledelsesmæssige og kvalitets- udviklingsmæssige overvejelser Ved udarbejdelsen af Handlingsplan for øget gennemførelse 2013 på SOSU C Oplæg på orienterings-
Strategi for Danmarks Elektroniske Forskningsbibliotek DEF 03/056.
Ungebasen.
Aktivt medborgerskab som ressource i sundhedsfremmende arbejde.
Det Folkelige Forum Brugerundersøgelse. Hvem er jeg? Studerende på Syddansk Universitet i Odense Studentermedhjælper i Horsens Sund By fra september 2009.
Fritidspas.
Hvem får en bid?. Hvordan har vi organiseret opgaven.
MODUL 3A KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Involvering.
Strategi for Danmarks Elektroniske Forskningsbibliotek.
Idrætten i en ny storkommune  Kommunens idrætspolitiske målsætninger  Tilskudsordninger  Haller og anlæg  Brugerindflydelse i fremtiden  Strukturen.
Sociale netværk og ledelsesmæssig opbakning Dialogdag d. 23. maj 2011.
Fremtidens Idrætsråd i Mariagerfjord Kommune Præsentation af arbejdsgruppens resultat ved Hans Kristian Bjørn.
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Gode råd til fundraising
GPS til demente borgere
FÆLLES OM FRITIDEN Oplæg på temadagen ‘Veje til deltagelse’ Cecilie Friis / projektmedarbejder SUMH – Sammenslutningen af Unge Med Handicap.
Vision Analyser, undersøgelser, projekterfaringer Navn Navnesen Anders Kragh Jespersen, DGI Lab 1.
Afklaringsproces for Dansk Vandrelaug. Det digitale DVL VISION Dansk Vandrelaug skal formidle natur, fællesskab og vandreture i et moderne digitalt setup.
Albanigade 54E, 1. sal ● 5000 Odense C ● tlf: ● Forslag til vedtægtsændringer Dansk Vandrelaug 14. marts 2016 Hans Stavnsager.
Idrættens Analyseinstitut l Kanonbådsvej 12A l 1437 København K l Tlf l Senioridrætten i vækst -idrætsvaner blandt 60+ i Danmark.
Sundhed i naturen Kirsten Heide & Gitte Balle. Socialpædagogisk støtte efter Servicelovens § 85 & dagtilbud efter § 104.  Støtte, vejledning eller hjælp.
1940 ”Landsforeningen for Sukkersyge” stiftes i Danmark Der oprettes samme år afdelinger rundt om i landet I 1980 nyt logo (Motion, Medicin og Mad) I 1984.
juni 2016 i Byparken v. Kulturhuset i Smørum Stafet For Livet Egedal.
FIA Breddeklubudvikling Forventningsafstemning - MAR 2011 Processen sådan gør vi Mission & visioner Værdi- grundlag Organisation Funktions- beskrivelser.
Dansk Handicap Idræts-Forbund Mission, Vision og Mål
Udviklingsarbejdsgruppens anbefalinger De fremhævede anbefalinger er høj prioritet. Numrene referer til bilaget.
SportHouse –  TEAM/ RESSOURCER KRITISK SUCCES FAKTOR UDFORDRINGER/ FORHINDRINGER FASER/MILEPÆLE/AKTIVITETER xx MÅL Februar 2014 Bestyrelsens.
Virksomhed: SedumEksperten Præsentation af: Kåre Noer I faget: Speciale LA
‘En bevægende kommune - Bevæg dig for livet’
Samarbejdsaftale Badminton
Årsrapportmødet 24. maj 2017 Motion og sundhed.
Opsamling på de fire klyngemøder v. Jeanette Lund
Mine spilområder Faglig og kompetencemæssig koordination og synergi
Behov for et servicetjek Fællesmødet 31. oktober 2015
Se mere om L21 ansøgning på
Brugerinddragelse Aktivt socialt arbejde
Foreningsliv kan tilbyde unge at udleve både store og små drømme
Vision DGI og DIF’s fælles vision: I 2025 skal mindst 75 pct. af danskerne dyrke idræt, og mindst 50 pct. af danskerne skal dyrke idræt i en forening.
Ungdomsskolen 2021 MISSION
MEDLEMSTILFREDSHED Januar 2018.
Gladsaxestrategien omfatter også erhvervslivet
DAGSORDEN Baggrund & Vision Målsætning Økonomi Tidsplan
Hvordan vil vi samarbejde fremover?
Møde 11. april 2019 GRØNT RÅD.
Inspirationsmodellen
Økonomisk Bæredygtighed
Præsentationens transcript:

Mission HVORFOR er vi her og hvad vil vi opnå ? DVL skaber gode vandreoplevelser for hele livet, hvor vi får mere end vandring Socialt samvær Det er sikkert at gå med os Nye oplevelser Nye steder Motion Hvorfor skal man gå med os og ikke bare gå en tur selv eller med andre foreninger ?

Vision Hvad VIL vi (opfattes som) Vi vil være den mest kendte vandreforening i Danmark Alsidig Vi dækker behovet Ture og rejser af høj kvalitet Aktiv markedsføring Tidssvarende Brand Formidling Vi er sociale med gode værdier

Nuv. formål er vores Mål (begrebsforvirring idet de kaldes formål) Vi vil give medlemmerne tilbud om vandreture og andre sundhedsfremmende aktiviteter inden for rammerne af et alsidigt foreningsliv Vi vil fremme interessen for et aktivt friluftsliv Vi vil fremme en ansvarlig brug af naturen Vi vil arbejde for at sikre mulighederne for færden og ophold i naturen Vi vil støtte bevarelsen og oprettelsen af gode og billige overnatningssteder til gavn for friluftslivet Vi vil fremme interessen for friluftsprægede ture Vi vil fremme international forståelse og samarbejde.

Strategi ? Vi øger interessen for friluftsprægede ture og dermed fremme interessen for et aktivt og sundt friluftsliv. Vi brander DVL som en moderne, tidssvarende og aktiv forening, der modsvarer den voksne befolknings demografi. Vi giver medlemmerne mange og alsidige tilbud på gode vandreture. Vi arbejder medlemsmæssigt for kvalitet fremfor kvantitet. Vi arbejder for et godt internt samarbejde på tværs af geografi og interesser. Vi støtter de frivillige bedst muligt med kompetenceudvikling og ressourcer samt god intern kommunikation. Vi støtter stiarbejde og uafhængige vandrere med stiarbejde. Vi sikrer en stabil og solid økonomi i foreningen.

Kommunikation og systemer Møder med udbydere – Mediegruppen – Groupcare – Capto/Synergi – Place2Book – En ingeniør Peytz og Co.