Pendlerbus Silkeborg – Århus N Pendlerbus Silkeborg – Århus N Indlæg på Trafikstyrelsens netværkskonference Odense, 15. juni 2010 Henning Nielsen, Midttrafik.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Ledelsesnetværk, områdestruktur og selvejende institutioner Samarbejds- modeller - der har vist sig at fungere i praksis.
Advertisements

F.K.Bølgen Børnemiljøvurdering Børnemiljøvurdering. Alle dagtilbud skal i år udarbejde en skriftlig børnemiljøvurdering( BMV )- derefter mindst.
Naturplan Danmark Kommunernes rolle Kim Aaen – Skanderborg Kommune.
Region Syddanmark Udvalg for trafik om miljø Region Syddanmark 22. november 2007.
TOUR d’AMU Fra ukendt til velkendt SOSU - Greve, Holbæk og Nykøbing F.
Introduktion til selvbetjening for Flextur og Handicapkørsel.
Indlæg på Trafikstyrelsens netværkskonference angående buspuljer Odense, 15. Juni 2010 Henning Nielsen, Midttrafik Thomas E. Øster, Arriva kollektiv trafik.
Anvendt markedsføring Begrebet markedsføring var det første nye begreb I stødte på i faget for snart to år siden. Nu skal vi arbejde med den praktiske.
Projekter med støtte fra Statens Trafikinvesteringsplan - erfaringer og visioner / København Cathrine Krogh Keinicke/ Frank Andersen.
En mand og hans cykel Jensine Adler & Eddie Andersen.
Somatisk SOF Sydvestjylland den 22. januar 2014 Implementering af strategi for forebyggelse og behandling af livsstilssygdomme for mennesker med en sindslidelse.
Online medicintilskudsansøgning Brug musen og klik – hvis du bruger piletaster eller scroll skiftes ikke altid til rette billede. klik Klik på et felt.
Introduktion til selvbetjening for Flextur og Flexhandicapkørsel.
Hvilket potentiale er der i den kollektive trafik? Mikael Hansen, konsulent.
Pendlerrute Silkeborg – Århus N Formål: Målgruppe: Pendlere, At gøre rejsen mere attraktiv for pendlere, ved målbevidst køreplanlægning derefter Opgradering.
Århus Kommune Busprioritering – støttede projekter i Århus Trafik og Veje Rigmor Korsgaard Århus Kommunes ansøgninger om puljestøtte 1. runde – fem ansøgninger.
Siden sidst i Trafikstyrelsen Helene Duprat, fuldmægtig Elbilnetværk for virksomheder 23. april 2015.
KØBENHAVNS KOMMUNE ØKONOMIFORVALTNINGEN / KONCERNSERVICE Informationsmøde Udbud af håndværkerydelser til løbende drift og vedligeholdelse - Fagentrepriser.
Konference om busfremkommelighed  ITS Vejle trafikcenter  Signalprioritering  Busbane i Nørrebrogade.
FORNYELSESFONDEN - Fond til grøn omstilling og erhvervsmæssig fornyelse Lone Rosen,
Afdelingsformandsundersøgelse 2013 Bestyrelseskonferencen 17. maj 2013.
Koncept for åbent værksted, materialebank og kompetence- pakke Tilbud om kursus for ledere i virksomheder om deres rolle i medarbejdernes uddannelse og.
Fremtidens matematik, marts 2015 Carl P. Knudsen Hvad er DASG ?
Hvad skal der ske i 2006 Historien Omfattende tekniske forberedelser er allerede i gang Startet af amtsborgmestrene ultimo 2004 Først trafikselskaberne.
Februar 2011 Klimaråd - Grøn vækst Image size: 7,94 cm x 25,4 cm Grøn vækst Energi og bæredygtighed Buisiness og arbejdspladser Alternative title slide.
Samordning i den kollektive trafik ­Med kunden i centrum.
Kollektiv trafik i et helhedsperspektiv Konference den 11. januar 2012 Indsæt billede her 8,1 cm. højt x 16,3 cm. bredt.
Forside uden yderligere tekst. Du kan vælge andre forsider ved at højreklikke på slidet og vælge ”Formatér baggrund”. I boksen, der dukker op, vælger du.
Pulje til forbedring af kollektiv trafik i yderområder Koordineret kørsel i Danmark Trafikstyrelsens konference 20. november 2012, Chefkonsulent Henrik.
Kommunikationskursus
Hvem er jeg? Indlægsholderen præsenterer sig selv og kører bordet rundt.
Dialogforum - Engrosmodel
Logo Mobile Media ApS Joachim Nyvang Andersen, Mia Hye-Knudsen, Mie Østergaard Iversen, Mia Smith Sørensen.
Virksomhedens udvikling
ET INNOVATIONSFORLØB OM MOBILITET
Portfolio eksamen Mit event bureau
THY Business Breakfast.
Ny risiko-bekendtgørelse
Hvorfor resultatløn?.
MUDP handlingsplan for december 2017
Sammenligning af ordninger for indsamling af genanvendelige materialer
17. september 2018 Informationsmøde om ansøgningspuljer i 2018 Ansøgningspuljer på dagtilbudsområdet.
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
18. september 2018 Informationsmøde om ansøgningspuljer i 2018 Ansøgningspuljer på området for udsatte voksne.
Rammer for bedre hverdagsrehabilitering
Udvalgte resultater Januar 2016
Netværksmøder - voksenlærlingeordningen
VISIONSSEMINAR – PÅ VEJ MOD STRATEGI 2022
Netværksmøder - Drejebog
23. og 24. april 2018 Banedanmark, Kvalitet & Sikkerhed
1. kontaktmøde Velkommen til workshop om Kompetenceafklaring, CV og Netværk. Hils på hinanden, jeres networking starter nu
Regional udvikling og kollektiv trafik
MUDP handlingsplan for december 2017
Rum for uformel læring, 28. april 2011
Facilitering af vidensamarbejde mellem SMV’er og forskere
Status for buspuljerne
Markedsføring i LOF Et ambitiøst og strategisk arbejde over hele året
Visionære Regionale Udviklings Planer
Visionære Regionale Udviklings Planer
BAI skolekonference 13. november 2018 Titeldias
Debatten om den almene struktur Historik, statistik – og et kik i krystalkuglen Bjarne Zetterström.
Målopfølgning – Økonomi- Erhvervs og Planudvalget
Sammenhængende digital brugerrejse - med anvendelse af borgerens data
Kollektiv trafik - frem i lyset
Plustur, lemvig 16. juni 2019.
MUDP handlingsplan for december 2017
Kemisk Ligevægt Introduktion Beskrivelse af aktiviteten
LAG Odder-Hedensted.
Vejbelysning – med og uden LED
Overvej spørgsmålet. Interview en makker.
Præsentationens transcript:

Pendlerbus Silkeborg – Århus N Pendlerbus Silkeborg – Århus N Indlæg på Trafikstyrelsens netværkskonference Odense, 15. juni 2010 Henning Nielsen, Midttrafik

Pendlerbus Silkeborg – Århus N Århus N/Skejby er et erhvervs- og uddannelsesområde i voldsom vækst. Den regionale kollektive trafik mod Århus er i dag rettet mod centrum. En rejse mellem Silkeborg og Århus N indebærer i dag 1 eller 2 skift, og tager 70 – 90 minutter. En bil kan klare det på ca. 40 minutter. Derfor gennemførte Midttrafik et forprojekt for at undersøge mulighederne for en direkte pendlerrute Silkeborg – Århus N. Forprojektet fik støtte af Trafikstyrelsens Buspulje.

Pendlerbus Silkeborg – Århus N 5 faser i analysen Pendlingsanalyse Kundeanalyse Planlægningsfase Udbud/krav Markedsføring

Pendlerbus Silkeborg – Århus N Pendleranalysen Der er pendlingsmæssigt grundlag for at køre direkte bus om morgenen fra Silkeborg til Århus N – og omvendt om eftermiddagen. Der er ikke pendlermæssigt grundlag for det modsatte Der er pendlermæssigt grundlag for at stoppe i Galten

Pendlerbus Silkeborg – Århus N Kundeanalysen Der er pendlere – men er der kunder? Spørgeskemaundersøgelse rettet mod ansatte og studerende i Århus N med bopæl i 8600, 8632 og 8664.

Pendlerbus Silkeborg – Århus N Kundeanalysen - Konklusioner Der er kundemæssigt grundlag for kørsel i myldretiden Der er ikke grundlag for kørsel udenfor myldretiden Vi skal helst tæt på parcelhuskvarterer i Silkeborg Vi skal helst holde tæt på arbejdspladsen/uddannelsesstedet Siddeplads vægtes meget højt Internet prioriteres ”halvhøjt” som servicefaktor Vi skal i skarp konkurrence med bil nr. 2 Produktet skal fungere 100 %

Pendlerbus Silkeborg – Århus N Køreplanlægning 3 ture om morgenen fra Silkeborg 3 ture om eftermiddagen fra Århus N 8 stop i Silkeborg 3 stop undervejs – men ikke nogen ”svinkeærinder” 6 stop i Århus N

Pendlerbus Silkeborg – Århus N Udbud Ineffektiv kørsel Udbud efter forhandling for bl.a. at kunne imødekomme forslag fra bydere – både hvad angår køreplan, men også ”services”.

Pendlerbus Silkeborg – Århus N Markedsføringsplan Tiltrække nye kundegrupper Associere ruten med hurtighed og behagelighed Målrettet markedsføring Aftales konkret i forbindelse med implementering

Pendlerbus Silkeborg – Århus N Drift Forhåbentlig driftsstart den 3. januar 2011 Ansøgt om tilskud til markedsføring samt ”aftrappende” delfinansiering af forventet underskud

Pendlerbus Silkeborg – Århus N Succeskriterier År 1: 70 erhvervspendlere og 125 uddannelsespendlere pr. dag År 3: 150 erhvervspendlere og 180 uddannelsespendlere pr. dag