I NTERNATIONALE STUDERENDE PÅ TRYGT FAREVAND Synlig og usynlig pædagogik som forståelsesramme.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Innovativ undervisning med it Rasmus Fink Lorentzen, cand.pæd.
Advertisements

Innovation og diversitet - Venner eller fjender i design og implementering af uddannelsesforløb Ole Ravn Christensen Annie Aarup Jensen Paola Valero Institut.
Tine Nielsen, CBS Learning Lab
Fra forskning til forandring Lektor og udviklingsleder Camilla Hutters Center for Ungdomsforskning, DPU, Aarhus universitet
THE DANISH SCHOOL OF EDUCATION UNIVERSITY OF AARHUS * Voksenlæring og voksenpædagogisk kompetence 1 Etterutdanningskurs for lærere og ledere Kristiansand.
Personlige erfaringer med exitarbejde – nye input og handlemuligheder Line Lerche Mørck & Camilla Sys.
THE DANISH SCHOOL OF EDUCATION UNIVERSITY OF AARHUS * Voksenlæring og voksenpædagogisk kompetence 1 Voksne i videregående opplæring – tilrettelegging,
Tom Nyvang Forandring af undervisningsorganisationer.
[ Avanceret Interaktionsdesign | Tekstpræsentation 1: The Student´s construction of artistic truth in digital images ] < > [ Allan Lundgaard |
Tak for invitationen Helle Merete Nordentoft, Århus Universitet Birgitte Ravn Olesen, Roskilde Universitet.
Kommunikation - når tværfagligt samarbejde skal lykkes.
Talegenkendelse på PC og håndholdte enheder lært med Aurasma Oplæg den 2.september 2014 på Nyborg Strand.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 23. AUGUST 2016ADJUNKT HANNE BALSBY THINGHOLM AARHUS UNIVERSITET AU ELEVAKTIVERENDE UNDERVISNING ‘ACTIVE.
Børn og bevægelse Indsats der ”bevæger sig” Oplæg ved Spring Ud i naturen, Christiansborg, Torsdag d.19. maj 2016 v/Grethe Sandholm Lektor og Master i.
UNIVERSITETSBIBLIOTEKET AALBORG UNIVERSITY DATA MANAGEMENT IN PRACTICE TRACK 5: MARKETING AND TRAINING TOOLKIT Karsten Kryger Hansen Specialkonsulent,
Metoder i statskundskab (2. udgave), Hans Reitzels Forlag 2012, Lotte Bøgh Andersen, Kasper Møller Hansen & Robert Klemmensen (red.)
© Erhvervspædagogisk didaktik Ole Dibbern Andersen & Albert Astrup Christensen Hans Reitzels Forlag 2016.
©Projektstyring – Projektledelse i praksis (2.udg.) Steen Thorborg (red.) Hans Reitzels Forlag, 2013.
©Projektstyring – Projektledelse i praksis (2.udg.) Steen Thorborg (red.) Hans Reitzels Forlag, 2013.
Gennemførelse Lektion 6 Indhold: Faser i gennemførelsen Undersøgelsen
Figur 7 © Tværprofessionelt samarbejde i teori og praksis, 2. udg., Hans Reitzels Forlag, 2016, Andy Højholdt.
Internationale perspektiver på interprofessionelle kompetencer fra All Together Better Health konferencen, Oxford 2016 Hovedtema: Værdibaseret praksis.
Hotel Capsis Thessaloniki Capsis Hotel Thessaloniki The largest city hotel in North Greece is located in the city centre and it is featuring a new.
Lars Hvilsted Rasmussen
Er samarbejde med virksomheder og universiteter afgørende for at sikre interessen og relevansen i gymnasiets undervisning? Anvendelsesorientering i de.
©Ole E. Andersen & Poul K. Faarup, Moderne markedsføring – opgaver og cases, Hans Reitzels Forlag, 2016.
Bertel Haarder (Undervisningsminister) :
På job i samskabelsessamfundet -Udfordringer og muligheder
© Ledelse af organisationskultur
Figur 7.1 Hans Reitzels Forlag.
Figur 9.1 Hans Reitzels Forlag.
Figur 3.1 Hans Reitzels Forlag.
Direktør Lars Kunov Danske Erhvervsskoler
Figur 7 © Tværprofessionelt samarbejde i teori og praksis, 1. udg., Hans Reitzels Forlag, 2013, Andy Højholdt.
© Anvendt statistik - for de finansielle uddannelser, Kenneth Hansen, Hans Reitzels Forlag 2017
© Performance Management – moderne ledelse i praksis
© Dinitzen, H. B. & Jensen, L. K
© International skatteret (1. udgave)
© Oplevelse, fordybelse og virkelyst
© Oplevelse, fordybelse og virkelyst
Problem- and play- based Learning
© Pædagogik og skoleledelse. Anders Balle (red. )
©Projektstyring – Projektledelse i praksis (2.udg.)
© SKAT – for de finansielle uddannelser, Henrik Steen Andersen m. fl
© Kommunikation – teori og praksis (1. udg.)
© Markedsanalyse i teori og praksis, 1
© Mikroøkonomi – Videregående uddannelser 3. udgave
Figur 2.1 Hans Reitzels Forlag.
©Evaluering. Af læring, undervisning og uddannelse
© Markedsanalyse i den finansielle sektor (2. udgave)
© Mikroøkonomi – Videregående uddannelser 3. udgave
Folkeskolereform Frederikssund
© Modstillinger i ledelse – med introduktion af Roger Martin (2
Hans Reitzels Forlag.
© Pædagogik og skoleledelse. Anders Balle (red. )
”Tutor-aktivteter på Sosu-Syd”
© Præsentationsteknik
© Hald, M. (2015): Personligt lederskab. Hans Reitzels Forlag.
Figur 7.1 Hans Reitzels Forlag.
© Makroøkonomi – Videregående uddannelser 4. udgave
Professionsetik I organisatorisk praksis
Faldnørden møder de studerende Involvering af studerende i forskning gennem træning af faldudredning Lotte Evron, Ph.d. adjunkt Professionshøjskolen Metropol.
Fremtidens uddannelsesdesign – teknologier på spil
© SKAT – for de finansielle uddannelser, 4.udg.
Inklusion af mænd og drenge i uddannelse i Region Sjælland
PÆDAGOGISK ASSISTENT UDD. 27/
Socialpædagogiske blikke på praksis omkring en evidensbaseret manual
Master i Projekt- og Innovationsledelse
Informationsundervisning i en global virksomhed
Styrkelse af IT-uddannelserne via samarbejde
Præsentationens transcript:

I NTERNATIONALE STUDERENDE PÅ TRYGT FAREVAND Synlig og usynlig pædagogik som forståelsesramme

E GENE ERFARINGER Hvad lærte jeg? o Forventninger og for-forståelser o Ens tidligere kontekst og har en indflydelse o Den måde man bliver set på, stemmer ikke altid overens med hvordan man ser sig selv.

S YMBOLSK VOLD (J ARVINEN.2007:357)

TO PRAKSISSER, TO KULTURER SYNLIG PÆDAGOGIK : Eksplicit rammestyring Underviser Passiv Udenadslære USYNLIG PÆDAGOGIK: Implicit rammestyring Studerende Aktiv Anvendelse (Gitz-Johansen:2006:136)

Æ NDRET SYN PÅ DE INTERNATIONALE STUDERENDE FLEKSIBILITET (Wong:2004:165)

LØSNINGSFORSLAG: Buddy-ordning Afgørelse omkring hvilken type proces man ønsker sig. Mere synlige, eksplicitte krav. (Nygaard:2011:66)

R EFERENCER Gitz-Johansen, Thomas (2006): Den pædagogiske sortering (kap 7) I: Thomas Gitz- Johansen Den multikulturelle skole – integration og sortering. Frederiksberg: Roskilde Univeritetsforlag, Järvinen, Margaretha (2007): Pierre Bourdieu. I Andersen og kasperesen (2007) I: Klassisk og moderne samfundsteori. 4. udgave. Hans Reitzels Forlag, Wong, Joseph Kee-Kuouk (2004): Are the learning styles of Asian International students Culturally or Contextually based? In Intrenational Education Journal, vol 4, no 4. Educational Research Conference 2003 – special issue, Dansk Center for Ingeriøruddannelse (2011, 31 maj). ”Skolen skal tilpasse sig jer (de danske studerende), og I skal tilpasse jer skolen” (dansk studerende). forskningsprojekter/Rapport%20evaluering%20af%20internationaliseringsprojektet% 20-%20final.pdf Lokaliseret d http:// forskningsprojekter/Rapport%20evaluering%20af%20internationaliseringsprojektet% 20-%20final.pdf Aalborg Universitet: Lokaliseret d

S PØRGSMÅL & D ISKUSSION