Highlighte nederste linjer i overskriften: 1. Markere (linjer/ord) 2. Vælg den første farve i farveskemaet fra PowerPoints topmenu Temadag Horsens 5. september.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvordan bliver toget bedre end sit rygte?
Advertisements

1 Velkommen. 2 Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Vores kirke  Menighedsrådet i dag.
Hvad vil vi med Mobility Management? Kristoffer Kejser Albertslund Kommune.
Introduktion til programmet Ringsted–Femern Banen – Præsenteret af Jens Ole Kaslund.
STRATEGIEN FOR SOCIALT UDSATTE GRØNLÆNDERE Afsluttende konference Onsdag den 8. juni 2016.
Region Syddanmark Udvalg for trafik om miljø Region Syddanmark 22. november 2007.
Fælles Service Center for telesundhed Klyngestyregruppemøde i Vestklyngen Herning d. 9/9/
Indlæg på Trafikstyrelsens netværkskonference angående buspuljer Odense, 15. Juni 2010 Henning Nielsen, Midttrafik Thomas E. Øster, Arriva kollektiv trafik.
Anvendt markedsføring Begrebet markedsføring var det første nye begreb I stødte på i faget for snart to år siden. Nu skal vi arbejde med den praktiske.
HANDLING OG PLAN1 Kvalitetssystem – indsatser og selvevaluering Krav – ideer fra sidst: Kvalitetssystem udvikles i samarbejde mellem skoler og SIIP Systemet.
Projekter med støtte fra Statens Trafikinvesteringsplan - erfaringer og visioner / København Cathrine Krogh Keinicke/ Frank Andersen.
Overskrift SKRIVES MED STORE BOGSTAVER Underoverskrift SKRIVES MED STORE BOGSTAVER Indsæt tekst i sidefod 1. Vælg ’Vis’ i topmenuen 2. Vælg ’Sidehoved.
BEDRE BUS TIL NØRRE CAMPUS. BYNET 2018  Samarbejde mellem Metroselskabet, DSB, Movia, Frederiksberg Kommune, Transportministeriet og Københavns Kommune.
Pendlerbus Silkeborg – Århus N Pendlerbus Silkeborg – Århus N Indlæg på Trafikstyrelsens netværkskonference Odense, 15. juni 2010 Henning Nielsen, Midttrafik.
Hvilket potentiale er der i den kollektive trafik? Mikael Hansen, konsulent.
Tværfaglig tænkning i opgaveløsningen Bente Nissen, seniorkonsulent Cabi Korsør d hvordan spiller vi hinanden gode?
Århus Kommune Busprioritering – støttede projekter i Århus Trafik og Veje Rigmor Korsgaard Århus Kommunes ansøgninger om puljestøtte 1. runde – fem ansøgninger.
Siden sidst i Trafikstyrelsen Helene Duprat, fuldmægtig Elbilnetværk for virksomheder 23. april 2015.
Opsamling Vejlederkonferencen den 7. oktober 2008.
Konference om busfremkommelighed  ITS Vejle trafikcenter  Signalprioritering  Busbane i Nørrebrogade.
Aarhus Kommunes ønsker til leverandører Vi ønsker, at leverandørerne kan Bidrage til at frigøre ressourcer Bidrage til byens udvikling Bidrage til at.
Ændring af DATO: 1. Vælg ’Vis’ i topmenuen 2. Vælg ’Sidehoved og Sidefod’ 3. Skriv ønsket dato ind i datotekstfeltet med STORE BOGSTAVER 4. Tryk ’anvend.
Frivillige og deltagere frem for frivillige og flygtninge.
Oplæg til økonomisk politik Tema i Økonomiudvalget den 8. februar 2011.
Buspuljerne fremadrettet ­Dialogmøde d. 20. januar 2011.
NT og kommunerne Strategisk samarbejde om opgradering af stoppesteder og terminaler Kristoffer MartensNordjyllands
Koncept Integreret bygningsdesign Metode 4. semester.
19. oktober 2009Strategisk planlægning 1 Velkommen til møde og seminar oktober 2009 Nordstrat og NVF strategisk planlægning.
Skift af farvetema: 1.Vælg ’Design’ i PowerPoint menubjælken 2.Vælg ’Farver’ 3.Vælg ’farveskema’ SKI_GRØN eller SKI_BLÅ Indsæt nyt billede i format H 17,3.
Samordning i den kollektive trafik ­Med kunden i centrum.
Forside uden yderligere tekst. Du kan vælge andre forsider ved at højreklikke på slidet og vælge ”Formatér baggrund”. I boksen, der dukker op, vælger du.
Hvad brygger de på i Bruxelles – ud over øl? Effektive strategier mod piratkopiering på internettet Nicky Valbjørn Trebbien, Kulturministeriet Indsæt nyt.
Er patienterne klar til telemedicin? Morten Freil Direktør
Dialogmøde-januar-2011/ 1 De overordnede behov i transportsektoren samt mulighederne for at løfte det samlede niveau.
Strækningsbaseret Pendlerservice i MitMovia Stine Bay Michelsen, Marketingkonsulent Trafikstyrelsens Netværkskonference /
Målstyring. Hvordan styres virksomheden sikrest & bedst ? Lav frekvente målinger (måned, kvartal, år) Hvilke? (KTA = Kunde tilfredsheds analyse, MTU.
Pulje til forbedring af kollektiv trafik i yderområder Koordineret kørsel i Danmark Trafikstyrelsens konference 20. november 2012, Chefkonsulent Henrik.
Det Fælles Bibliotekssystem
Virksomhedens udvikling
Madkamp - DM i madkundskab
Bertel Haarder (Undervisningsminister) :
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
Arbejdsmiljø og ledelse går hånd i hånd
Frivilligheden i Vordingborg
Praktisk anvendelse af standarder relateret til signalanlæg.
Ledelse i fremtiden … Betyder ikke vi skal kaste fortiden over bord
Borgere i offentlige rum - Data om ophold og færden
GUIDE TIL BRUGEN AF FÆLLESMATERIALER (LÆRER)
Mission, Forretningsmål & Succeskriterie for KDI
Tværfagligt samarbejde om udsatte unge
21. november 2017 Digitaliseringsstrategien og fælles klassifikationer Temamøde om anvendelse af fælles klassifikationer i det offentlige (FODS initiativ.
Det samarbejdende biblioteksvæsen og DDB
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
optimering af ejendomsdriften
Kobling af økonomistyring og digitalisering
Godsomsætning i danske havne set i et udviklingsperspektiv
Jobrettede samtaler På rådgiverniveau
Regional udvikling og kollektiv trafik
Lektion 6 Formålet med denne lektion er at introducere eleverne til de fællesskabende aktiviteter, der i høj grad støtter op om skabelsen af et stærkt.
samarbejdsaftalen for traumatiserede flygtninge og krigsveteraner
Visionære Regionale Udviklings Planer
Kommunikationsområdet Styregruppemøde 25
Visionære Regionale Udviklings Planer
Økonomisk bidrag til "Motorvej Nu"
Room for people.
Alder Bedst Masterplan – opsamling på input.
Foreløbigt valg af uddannelsesønske
Formålet med kommunikationsstrategien
sammenhæng og genbrug med rammearkitekturen
Vejbelysning – med og uden LED
Præsentationens transcript:

Highlighte nederste linjer i overskriften: 1. Markere (linjer/ord) 2. Vælg den første farve i farveskemaet fra PowerPoints topmenu Temadag Horsens 5. september Underdirektør Niels Munk Hansen DSB Kommerciel, Stationer & Tryghed Chef for Bygherre & Strategi, Niels A. Dam, DSB Ejendomme, Bygherre & Strategi

Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Mødetitel2 Status ƒ Standarder:For mange versioner af ”standardapteringer” Mange afvigelser ƒ Design:Løbende ændringer skaber uensartethed Fokus på æstetik og lokale løsninger ƒ Tilstand:For mange forkomne stationer Ingen klar sammenhæng mlm. investeringer og antal kunder ƒ Drift:Forskellige koncepter for vedligehold og rengøring Stationsplan - fremtidens stationer 5. september 2013

Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer 5. september Stationsplan (DSB) ƒ Standarder:Typestationer efter antal rejsende Sikre ensartethed samt effektiv drift og vedligehold (hensyn til bl.a. fredning) ƒ Design:Visuel og funktionel basisidentitet Robusthed (materialer og udtryk over tid) Udstyr er valgt og udviklet i samarbejde med ansvarlige for vedligehold og drift samt indkøb ƒ Drift:Ens koncepter for rengøring og vedligehold Stationsplan - fremtidens stationer

Eksempler er eksklusive reklame-/medietavler, trafikinfotavler og toiletter) Skrald Bænke Læskure Automater Cykelstativer NuFremtid Stationsplan - fremtidens stationer

Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer 5. september National stationsplan (DSB, BDK, Kommuner, etc.) ƒ TBD Stationsplan - fremtidens stationer

Tre centrale temaer Fysisk organisering af terminalen Køreplanskoordinering Trafikinformation Terminaler og kombinationsrejser

Vilkår ł Flere aktører Flere hensyn skal prioriteres i forhold til hinanden  konkurrence om placering på begrænset areal Fysisk disponeringsplan og økonomi skal aftales også vedligehold og drift Det findes flere gode eksempler på, at det kan vi finde ud af >

Stationen som en del af rejsen Toget Skinner og signaler Adgangsveje Transparens, enkelt orientering, overskuelighed, information, tilgængelighed for alle, herunder HC forhold med elevatorer, ledelinjer mm Forplads Knudepunktet for skift mellem transportarter – cykel-& bilparkering, busstoppested, kiss&ride, taxa mm Forhal/stationsbygning Læ og ly, evt. indkøbsmuligheder, komfort, billetkøb, trafikinfo mm, hvis kundeunderlaget findes. Alternativ ingen stationsbygning Tilkørselsforhold Let at finde stationen i byen - skiltning Perroner Enkel orientering, Overskuelighed, Tryghed, Information, Læ og ly, ledelinjer, reklamer mm Stationens aktører Metro, bus, regionaltog mv. ƒ Infoskærme, skilte, automater mv. ƒ Holdepladser (bus ƒ Aptering DSB ƒ Bygninger ƒ Perroner, elevatorer, tunneller, broer ƒ Aptering Kommuner ƒ Tunneller ƒ Forpladser ƒ Parkeringsanlæg ƒ Bevaringsværdig, lokalplaner Lejere ƒ 7-Eleven, Kort og Godt, interne lejere ƒ Eksterne erhvervslejere og boliglejere ƒ Non-profit ”lejere” Banedanmark ƒ Perroner, elevatorer, tunneller, broer ƒ Skinner og teknik Naboer/udlejere ƒ Butikscentre mv. Side 8 Stationens aktører og funktion

Nyere eksempler: Hovedstadsområdet: - Østerport - Snekkersten - Nørreport – afsluttes ultimo Holte afsluttes efterår Taastrup med butikscenter Større terminalprojekter uden for Hovedstadsområdet: - Næstved - Thisted - Svendborg - Sorø med bedre køreplan - Vordingborg - Horsens

Formål med TUS (TrafikinfoUdviklingsSamarbejdet) Side 10 at udvikle og implementere tværgående udviklingsprojekter og initiativer på passagertrafikinformationsområdet for at gøre den kollektive trafik mere attraktiv. TUS’ hovedopgaver er at sikre: ensartet, lettilgængelig og brugbar trafikinformation på tværs af kollektive transportformer at kunden er godt informeret undervejs om den forventede rejse og forventede skift på vejen, og mellem transportformer at tilgangen til kollektiv transport er overskuelig især på skiftesteder at kunden har god information om driftsforstyrrelser og alternative rejsemuligheder.

TUS sammensætning Side 11 TUS-samarbejdet består af: Metroselskabet Movia DSB Trafikstyrelsen Banedanmark Rejseplanen Vejdirektoratet

Vi er ikke konkurrenter men samarbejdspartnere....der fokuserer på fælles trafikinformation Ingen selvstændig profilering - Kunderne ønsker den mest effektive rejse fra A til B Fokus i samarbejdet er kundebehov og ikke operatørbehov - Trafikinformation er vores fælles Public Service forpligtigelse Organiseret som et program med fælles økonomi og ressourcer Investeringsfokus og prioritering er på kundevendte projekter

Nyt design....for fælles trafikinformation

15. marts 2013Mødetitel14