Tema 2: Sundhed Leg og Læring SOSU FYN JAN CHRISITANSEN.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
HANDLEPLAN PÆDAGOGISK IDRÆT Dato:
Advertisements

En anderledes skoledag for de yngste elever. Temamøde for skolebestyrelser.
Læringsstile og lektier
INDHOLD: VÆRDIER REGLER RUTINER PRAKSIS PÆDAGOGIK
De pædagogiske læreplaner i dagplejen.
Indhold Projekt legende innovation Teknologi til leg og læring
Lærerprofessionen.
2 år og 3 måneder i skole. 1 år og 3 måneder i praktik.
Samfundsfag A Matematik b
Kids n’ Tweens, Leg og læring
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x x.
HANDLEPLAN PÆDAGOGISK IDRÆT Dato:
PUC Pædagogisk Udviklingscenter
4 fokuspunkter i kommende skoleår • Motion • Læsestund for alle klasser • Læring i bevægelse • Glæde og trivsel.
Måltidet – lyst og fællesskab
HANDLEPLAN PÆDAGOGISK IDRÆT Dato:
Overgang fra børnehave til skole/fritidshjem Hyltebjerg Skole
2014. Skolen inddeles  Indskoling – 0.-3.kl med følgende lærer: Annette, Tina, Henriette, Julie, Lisbeth, Eigil, Hans-Jørgen, Andres, Louise, Janne og.
CASSIOPEIASTUEN TRIVSEL OG LÆRING. MORGENMAD Hygge og dialog!
FOLKESKOLEREFORMEN Ellekærskolen.
Velkommen - Informationsmøde om kommende skoleår.
PULS - meget mere krop, bevægelse og læring Naur Sir Skole og Lyngbjerghus.
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x Læreplans.
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier Læreplans.
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x Læreplans.
Praktikvejleder træf Tirsdag den 28/
INDSKRIVNINGSMØDE.
Lærerprofessionen.
HANDLEPLAN PÆDAGOGISK IDRÆT Dato:
Sprogets legeplads Sprogudvikling Højtlæsning og billedbøger
Oplæg Dansk Bygningsarv: "Skole+"112/14/2014 Skole + bevægelse.
Tema 6 Samvær og fælles aktiviteter
Højskolernes Internationale og Europæiske arbejde Resultater fra undersøgelse forår 2006 På baggrund af besvarelser fra 74 ud af 79 højskoler.
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x Læreplans.
Børns udvikling Indholdsfortegnelse Finmotorik & grov motorik Vækst
Hvad ser BKF som de vigtigste indsatsområder i den nærmeste fremtid på børne- og ungekultur området? Flemming Olsen, Børne- og Kulturdirektør Herlev Kommune.
HANDLEPLAN PÆDAGOGISK IDRÆT Dato:
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x x.
2 SPROGINSTALLATIONER LOUISE WITTIG 27. NOVEMBER 2014.
De seks bedste billeder fra gruppen
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x x.
- en del af fremtidens skole Skoler fra Århusområdet og Fyn deltager i et forskningsprojekt Kreativ tænkning.
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier Læreplans.
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x Læreplans.
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x Læreplans.
Inklusion for alle – Illusion eller virkelighed?
En længere skoledag for de mindste med integrering af fysisk aktivitet i undervisningen.
Dagens program Hvem er jeg Formålet med workshoppen Forskning omkring fysisk aktivitet i undervisningen Formål med fysisk aktivitet i undervisning Hvordan.
Sundhed i naturen Kirsten Heide & Gitte Balle. Socialpædagogisk støtte efter Servicelovens § 85 & dagtilbud efter § 104.  Støtte, vejledning eller hjælp.
Børns sprogtilegnelse Hvordan arbejder vi med børns sprog i Vejen Kommune?
Morgendagens Børne- og Ungeliv ELEVER Resultater af spørgeskemaundersøgelsen 2016 Published by Birgitte Færregaard Larsen April at 11:34 Powered.
0. Kl 2016/2017.  I bh.kl skal undervisningen tilrettelægges og udføres således at eleven får kompetencer inden for:  1)Sprog  2)Matematisk opmærksomhed.
GODT I GANG MED TEGN PÅ LÆRING At sætte ord på læring.
Krop og bevægelse 1. Halvår 2016 ? JUL JAN APR OKT JUN MAJ MAR FEB AUG SEP NOV DEC
Leg, Liv og Læring Fredericia 8. marts Skolesport 2016 … skaber bevægelsesglæde og giver mod til mere bevægelse … er vejen til succesoplevelser.
Varighed og indhold 12 uger til ”det uddannelsesspecifikke fag” 8 uger til grundfagene/valgfag I alt 20 uger.
BEVÆGELSE OG IDRÆT I DEN PÆDAGOGISKE PRAKSIS. GRUNDLAG  Pædagogisk idræt  Bevægelse er mere end fysisk: - fysisk, psykisk, social og kognitiv udvikling.
Forebyggelse og rehabilitering
Etik.
Halvår 2015 Krop og bevægelse 1.Halvår 2016 ? JUL JAN APR
Politik og organisation
Samfundsfag E-F Grundforløb ÅLC
Funktionsevne og Funktionsnedsættelse
Den pædagogiske læreplan
Bevægelse og læring Jeg hører det – jeg glemmer det
Kropslig læring - oplæg UCC. Mikael Lytzen
Bevægelse, læring og trivsel - TLY
BADMINTON Netværksmøde foråret
Alle børn med i idrætsfaget
Barnesyn og børneperspektiv
Præsentationens transcript:

Tema 2: Sundhed Leg og Læring SOSU FYN JAN CHRISITANSEN

I skal blandt andet se på dette I Tema 2 Eleverne skal lære gennem krop og leg Vi tager udgangspunkt i elevernes egen situation, deres eget liv Planlægge aktiviteter med børnehavebørn, som kommer på besøg her på skolen Vi lærer gennem sanserne Sundhed - Inklusion - Planlægge aktiviteter – hvordan gør man? Fokus på tiltag Tid hver dag til spil, leg, brain breaks, fysisk aktivitet og idræt Leg – sanse, eventyr, digte, rime Hvordan bruger børnebøger og rim og remser til leg og læring

Emner forsat Hvordan forholder vi os til elevernes egen idrætsdeltagelse? Hvad afholder dem fra det – hvad fastholder dem? Elevernes skal være med i idræt/aktiviteter Håndhygiejne – hvorfor, remser, bleer, handsker Moral, etik, dannelse Stille konkrete arbejdsspørgsmål. Præsentere og udføre IT inddragelse: I-pad til aktiviteter, som motivationsfaktor, som inspirator, til bevægelse og leg Hvordan forholder vi os til elevernes egen idrætsdeltagelse? Hvad afholder dem fra det – hvad fastholder dem? Elevernes skal være med i idræt/aktiviteter Håndhygiejne – hvorfor, remser, bleer, handsker

Samfundsfaget I tema 2 Vi skal undersøge Normer, roller, etik, moral og ikke mindst livsformer for børn ….nu og igennem tiderne ! Især vil vi lægge vægt på det sociologiske aspekt.