InnoBooster. Vi investerer i innovative og flyvedygtige ideer …
… med et boost på ml og 5 mio. kroner Ditte Amskov, 7. dec 2015 Rammer, muligheder og status dags dato Ideen i centrum og vurderingsproces Over og under Spørgsmål og diverse
Målgruppen CVR-nummer er nødvendigt Små og mellemstore virksomheder - med et klart vækstpotentiale Iværksættere - med lovende start-up virksomheder Forskere - med kommercielt lovende idéer og resultater
InnoBooster Fokus på den gode og nyskabende idé og den viden der kan bringe den i mål. God ide Innovationsplan Videnpakke Effekt Vækst og beskæftigelse
5 Viden kan være: Konsulenter Medarbejdere Universitetssamarbejde og kontraktforskning GTS-samarbejde Udstyr, materiale Andet… Hvad kan InnoBooster investere i? Og kan bruges til:Men IKKE til: Produktudvikling Procesoptimering Ny service …. Markedsføringstiltag Strategiudvikling Almindelige driftsopgaver ….
Et samlet InnoBooster Samme målgruppe, samme krav Alle timer i virksomheden afregnes til fast sats på 750 kr.* kr. Finansieringsgrad: 33% Dog er det muligt at søge om 50%, hvis virksomheden vil afregne på basis af faktiske lønomkostninger – 5 mio. kr Finansieringsgrad: 33% Dog er det muligt at søge om 35/50%, hvis virksomheden vil afregne på basis af faktiske lønomkostninger (og der skal redegøres for om aktiviteterne er ‘industriel forskning’ eller ‘eksperimentel udvikling’ *S6 * Gældende indtil 8. dec – nye simplere finansieringsrammer med genåbning 15. februar 2016
Hvem kan være med? Virksomheder der kan omsætte investeringen til vækst Økonomisk fundament Virksomheden har haft en omsætning på minimum 2 mio. kr. i seneste afsluttede regnskabsår, eller Har tiltrukket ekstern finansiering på minimum kr. indenfor de seneste tre år). Start-ups (max tre år gamle og som IKKE kan opfylde ovenstående) Skal have et team med stærke og relevante kompetencer. Har opnået væsentlige resultater i form af forskning, udvikling eller markedsudbredelse.
Innovative idéer med mål og retning 250 millioner kroner i 2015 Innovations Innovationsplanen vurderes på: Nyskabende elementer – er der udvikling af nyt produkt, proces, ydelse? Sandsynlighed for vækst og beskæftigelse? Forretningsmæssig eller konkurrencemæssig gevinst Forholdet til virksomhedens mål og øvrige forretning Rimeligt og realistisk budget Økonomisk effektivitet – balance mellem investering, resultat, risiko og egenfinansiering Ved ansøgninger over vurderes desuden på: Organisation og lederskab Muligheder for at anvende og bygge videre på den nye viden kabende elemenInnovationsplanen vurderes på: Nyskabende elementer - udvikling af nyt produkt, proces, ydelse? Sandsynlighed for vækst og beskæftigelse? Forretningsmæssig eller konkurrencemæssig gevinst Forholdet til virksomhedens mål og øvrige forretning Rimeligt og realistisk budget Økonomisk effektivitet – balance mellem investering, resultat, risiko og egenfinansiering Ved ansøgninger over vurderes desuden på: Organisation og lederskab Muligheder for at anvende og bygge videre på den nye viden ter - udvikling af nyt produkt, proces, ydelse? Sandsynlighed for vækst og beskæftigelse? Forretningsmæssig eller konkurrencemæssig gevinst Forholdet til virksomhedens mål og øvrige forretning Rimeligt og realistisk budget Økonomisk effektivitet – balance mellem investering, resultat, risiko og egenfinansiering Ved ansøgninger over vurderes desuden på: Organisation og lederskab Muligheder for at anvende og bygge videre på den nye viden
INNOVATIONSPLANEN
Tekst i sidefod 1. Vælg Indsæt i topmenuen 2. Vælg Sidehoved og Sidefod 3. Skriv titel på præsentation ind i Sidefodsfeltet 4. Tryk Anvend på alle Behandlingsprocessen afhænger af, om der søges over eller under kr. 10
Når en virksomhed er i gang kr. Regnskab hver tredje måned Muligt at lave ændringer og søge tillægsbevilling (op til maks kr.) Evt. let opfølgning – 5 mio. kr Regnskab hver tredje måned 1-2 årlige møder + statusrapporter Muligt at lave ændringer undervejs 11
Tænk ideen grundigt igennem og ‘spar’ evt. med en vejleder Søg et beløb der matcher ideen og dens potentiale Medtag kun videnudgifter Forklar ideen og innovationsforløbet i et letforståeligt sprog Brug evt. innovationsplanen som værktøj til afklaring Gode Råd
Tekst i sidefod 1. Vælg Indsæt i topmenuen 2. Vælg Sidehoved og Sidefod 3. Skriv titel på præsentation ind i Sidefodsfeltet 4. Tryk Anvend på alle Kontaktinfo og mere information Teknisk support, regnskaber mv. Anja Rosendal Spørgsmål til ideer, rammer, krav, finansiering mv. Frederik Gaardboe Ditte Amskov Lotte Jansen Anna Laybourn Jakob Dahl Wedel Julie Krener Søren Jensen tlf.:
Tak for i dag. Læs mere på InnoBooster.dk