Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Annet Krogsdam Jørgensen

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Annet Krogsdam Jørgensen"— Præsentationens transcript:

1 Annet Krogsdam Jørgensen
InnoBooster Annet Krogsdam Jørgensen Hvorfor et nyt program Om InnoBooster Om InnovationsPlanen Muligheder for Højtuddannede Processen for en virksomhed Vurdering Andet… Innovationsstrategi: flere og mere innovative virksomheder Mandat: Viden, SMV’er, større forbindelse mellem erhvervsliv og videninstitutioner, - mål: mere virksomhedsrettet, én indgang og mere samarbejde (junglen) – vision: virksomheder skal ikke passe ind i vores kasser, men vores kasser skal tilpasses virksomheder – af det affødtes en anden vision: Det man som virksomhed laver, skal kunne bruges af dem selv – opgør med ‘ansøgning’ og ‘afrapportering’

2 Hvor kom vi fra? Effekt Ansøgning videnpilot Højtud-dannet Effekt
Ansøgning videnkupon Ekspertviden Effekt Ansøgning UV-kupon FoU samar-bejde Effekt Her kommer vi fra – lidt synergi, men muligheden var der. – simple ansøgningsformer, men dog ansøgninger – ingen opfølgning, nogle virksomheder opdager dårligt de er færdige.

3 InnoBooster – Udviklingsparate SMV’er med idéer
Synergi-effekt Innovations- plan Højtuddannede og forskere i virksomheden Samarbejde med videninstitutioner Andet Forløb i stedet for projekt. – Viden er andet og mere end forskning og højtuddannede – opdragende effekt: internationalisering, inddragelse af studerende og tværfaglighed. Vi har behold hvad der var godt – mere fleksibilitet – op til , løbende ansøgning.

4 Hvor kommer vi fra og hvor er vi nu
Projekt Hvordan skal mit projekt se ud, for at jeg kan få tilskud Ansøgning – ‘til skuffen eller journalsystem Én type viden pr. ordning TIL En idé og et forløb Hvilken slags viden har jeg brug for, for at komme videre med min idé InnovationsPlan – til ophæng i frokoststuen! Kombinér forskellig viden Virksomhedsdrevet

5 Højtuddannede - muligheder
- Sæt din viden i spil Højtuddannede tilgang til virksomheder før: Et projekt til alle virksomheder ”Projekt-skriver” Højtuddannede tilgang til virksomheder nu: Min viden i samarbejde med virksomhedens ide ”Beskrivelsesfacilitator”

6 Sammenhæng med andre tiltag
- Løntilskud og praktik Løntilskud – minus Ulønnet Praktik – plus

7 InnovationsPlanen

8 Start – virksomheden – samarbejde med andre
Processen Start – virksomheden – samarbejde med andre Dette kan virksomheden i princippet selv lave – vil sikkert blive udvidet når man får hjælp men basistankerne bør de selv have. – Forslag fra væksthuskonsulenter om, at det kan bruges som matchmaking instrumen, dirigering til andre ordninger – eller andet.

9 Processen 2 evt. samspil m. vejleder
Her besluttes det beløb der søges om: - Maks kr. - Maks kr. til ‘Andet’ Egenfinansiering:(= VP) - Min 50% af samlet budget Kontantfinansiering: -svarende til 15% af ansøgt beløb/tilskud Få hjælp – samarbejde og sparring – godt samarbejde med væksthuse og innovationsagenter og andre.

10 Processen 3 Send ind som ansøgning  elektronisk ansøgningssystem
Tro og love erklæringer, virksomhedsoplysninger og budget

11 Vurdering Ideen er bærende Indeholder InnovationsPlanen:
Nyskabende elementer? Virksomhedens mål og øvrige forretning Forretningsmæssig eller konkurrencemæssig gevinst Rimeligt og realistisk budget Desuden vægt på: Internationalt samarbejde, tværfagligt samarbejde og studentersamarbejde

12 InnoBooster + På vej…. Beløb: 250.000 – 1 million
Mundtlig fremlæggelse af InnovationsPlan

13 Kontaktinfo og mere information
Tlf: Ditte Amskov, Julie Krener, Annet Krogsdam Jørgensen m.fl.


Download ppt "Annet Krogsdam Jørgensen"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google