Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
1
Annet Krogsdam Jørgensen
InnoBooster Annet Krogsdam Jørgensen Hvorfor et nyt program Om InnoBooster Om InnovationsPlanen Muligheder for Højtuddannede Processen for en virksomhed Vurdering Andet… Innovationsstrategi: flere og mere innovative virksomheder Mandat: Viden, SMV’er, større forbindelse mellem erhvervsliv og videninstitutioner, - mål: mere virksomhedsrettet, én indgang og mere samarbejde (junglen) – vision: virksomheder skal ikke passe ind i vores kasser, men vores kasser skal tilpasses virksomheder – af det affødtes en anden vision: Det man som virksomhed laver, skal kunne bruges af dem selv – opgør med ‘ansøgning’ og ‘afrapportering’
2
Hvor kom vi fra? Effekt Ansøgning videnpilot Højtud-dannet Effekt
Ansøgning videnkupon Ekspertviden Effekt Ansøgning UV-kupon FoU samar-bejde Effekt Her kommer vi fra – lidt synergi, men muligheden var der. – simple ansøgningsformer, men dog ansøgninger – ingen opfølgning, nogle virksomheder opdager dårligt de er færdige.
3
InnoBooster – Udviklingsparate SMV’er med idéer
Synergi-effekt Innovations- plan Højtuddannede og forskere i virksomheden Samarbejde med videninstitutioner Andet Forløb i stedet for projekt. – Viden er andet og mere end forskning og højtuddannede – opdragende effekt: internationalisering, inddragelse af studerende og tværfaglighed. Vi har behold hvad der var godt – mere fleksibilitet – op til , løbende ansøgning.
4
Hvor kommer vi fra og hvor er vi nu
Projekt Hvordan skal mit projekt se ud, for at jeg kan få tilskud Ansøgning – ‘til skuffen eller journalsystem Én type viden pr. ordning TIL En idé og et forløb Hvilken slags viden har jeg brug for, for at komme videre med min idé InnovationsPlan – til ophæng i frokoststuen! Kombinér forskellig viden Virksomhedsdrevet
5
Højtuddannede - muligheder
- Sæt din viden i spil Højtuddannede tilgang til virksomheder før: Et projekt til alle virksomheder ”Projekt-skriver” Højtuddannede tilgang til virksomheder nu: Min viden i samarbejde med virksomhedens ide ”Beskrivelsesfacilitator”
6
Sammenhæng med andre tiltag
- Løntilskud og praktik Løntilskud – minus Ulønnet Praktik – plus
7
InnovationsPlanen
8
Start – virksomheden – samarbejde med andre
Processen Start – virksomheden – samarbejde med andre Dette kan virksomheden i princippet selv lave – vil sikkert blive udvidet når man får hjælp men basistankerne bør de selv have. – Forslag fra væksthuskonsulenter om, at det kan bruges som matchmaking instrumen, dirigering til andre ordninger – eller andet.
9
Processen 2 evt. samspil m. vejleder
Her besluttes det beløb der søges om: - Maks kr. - Maks kr. til ‘Andet’ Egenfinansiering:(= VP) - Min 50% af samlet budget Kontantfinansiering: -svarende til 15% af ansøgt beløb/tilskud Få hjælp – samarbejde og sparring – godt samarbejde med væksthuse og innovationsagenter og andre.
10
Processen 3 Send ind som ansøgning elektronisk ansøgningssystem
Tro og love erklæringer, virksomhedsoplysninger og budget
11
Vurdering Ideen er bærende Indeholder InnovationsPlanen:
Nyskabende elementer? Virksomhedens mål og øvrige forretning Forretningsmæssig eller konkurrencemæssig gevinst Rimeligt og realistisk budget Desuden vægt på: Internationalt samarbejde, tværfagligt samarbejde og studentersamarbejde
12
InnoBooster + På vej…. Beløb: 250.000 – 1 million
Mundtlig fremlæggelse af InnovationsPlan
13
Kontaktinfo og mere information
Tlf: Ditte Amskov, Julie Krener, Annet Krogsdam Jørgensen m.fl.
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.