Informationsmøde 27. maj 2014 11.00 - 12.30 EU-Udbud af Håndværkerrammeaftaler Prækvalifikation.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Aktuelt nyt i udbudsretten, DFFU 9. juni 2010 Anders Birkelund Nielsen
Advertisements

Ansættelsesprocedurer
DFM Konferencen – ”OPP i virkeligheden”
Erfaringer med håndhævelsen af EU’s udbudsregler
Spørgemøde - Udbud af Mekanisk sikring til KomUdbud 7. maj
Informationsmøde Udbud af Biler, Esbjerg Kommune Danhostel Esbjerg den 20. august 2013.
Projektkonkurrencen – forhandlingsadgangen – advokatens overvejelser Dansk Forening for Udbudsret 26. januar 2012 Partner, advokat Tina Braad Holst, Advokater.
Ikrafttræden 1. juli 2010 Klager, der er indbragt for KLFU inden den 1. juli 2010, færdigbehandles efter de hidtil gældende regler. KLFU er obligatorisk.
Vandløbsfagmøde Skarrildhus, Kibæk, 5. september 2013
Solcelleudbud på tværs af kommuner v/ Flemming Jørgensen, REEEZ REEEZ Renewable Energy and Energy Efficiency in Zealand.
UDBUD.
Velkommen Udbudspræsentation af udbud af Kantine- og køkkendrift på
Informationsmøde vedr
Kulturministeriets Administrationscenter Orienteringsmøde: Rigsarkivet udbyder: ”Flytning af arkivalier fra nuværende magasinbygninger til magasinbygninger.
Dansk Forening For Udbudsret, 20
Københavns Tekniske Skole 9 afdelinger fordelt i Hovedstadsområdet
Udbud på Biler foråret 2013 Orienteringsmøde den 7. maj 2012
24. januar 2013.
Spørgemøde d. 2. okt Udbud af materialer til sløjd og naturfag samt udførelse af lovpligtigt eftersyn af træbearbejdningsmaskiner.
Ændring af DATO: 1. Vælg ’Vis’ i topmenuen 2. Vælg ’Sidehoved og Sidefod’ 3. Skriv ønsket dato ind i datotekstfeltet med STORE BOGSTAVER 4. Tryk ’anvend.
Teknisk dialogmøde den 11. september 2013 Vinduespolering.
Indkøb & Medicoteknik Informationsmøde vedr. Udsåningsrobot til udsåning af bakteriologisk prøver i region midt 2013/S Januar.
OPP-projektet – Vildbjerg Skole. Opstart af udbudsproceduren Offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EF-tidende med opfordring til at deltage i.
1 IT-projekter - I et juridisk perspektiv. Fra Til 2.
TATIONpRÆSEN 16. DECEMBER, 2014 AARHUS UNIVERSITET INFORMATIONSMØDE OPEN PROCEDURE FOR CONSUMABLES FOR LABORATORIES 1.
A A R H U S U N I V E R S I T E T STUDIEFORVALTNINGEN Optagelse på kandidatuddannelser Aarhus Universitet Studieforvaltningen 16. november 2007.
Medico-teknisk Afdeling Velkommen Udbudspræsentation: Endoskopisk udstyr.
Indkøb & Medicoteknik Informationsmøde vedr. Hæmodialysemaskiner udbud 2012/S april 2012.
Eksamensorientering 2015 Eksamensorientering.
Udbud af logistik og servicerelaterede biblioteksydelser til Koldingbibliotekerne Høringsmøde d. 27. maj 2015 Kolding Bibliotek, Slotssøvejen 4 Kl
Vesterbro/Kgs. Enghave, Amager Ø og Amager V Informations- og spørgemøde, 4. maj 2015.
Udbud af hushåndværkerydelser - pilotprojekt - Informationsmøde torsdag den 23. april 2015.
Et samarbejde mellem: BAT Kartellet | Bygherreforeningen | Dansk Byggeri | Danske Arkitektvirksomheder | DI Byggematerialer | Foreningen af Rådgivende.
Dialogmøde Udbud hosErhvervsrådet Herning & Ikast-Brande Kommune.
Gitter- og hjælpelinjer For at se gitter- og hjælpelinjer 1. Klik på Vis 2. Vælg Gitterlinjer og/eller Hjælpelinjer Tip: Alt + F9 for hurtig visning af.
16. juni 2016 Indkøb under tærskelværdierne efter den nye udbudslov.
Et samarbejde mellem: BAT Kartellet | Bygherreforeningen | Dansk Byggeri | Danske Arkitektvirksomheder | DI Byggematerialer | Foreningen af Rådgivende.
Den Danske Maritime Fond Carsten Melchiors Sekretariatschef 28. april
Informationsmøde: Udbud af sårplejeprodukter og forbindsstoffer til Region Syddanmark.
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Københavns Kommunes Frugt og grønt genudbud 1. Køb og levering af økologisk hel frugt, grønt og krydderurter.
Leverandørmøde Snedker 20. april 2014 kl på Selandia.
KØBENHAVNS KOMMUNE ØKONOMIFORVALTNINGEN / KONCERNSERVICE Informationsmøde Udbud af håndværkerydelser til løbende drift og vedligeholdelse - Fagentrepriser.
AlmenBolig+ - Beboermøde III – Gyldenstens Vænge 1. Velkomst og status på byggeriet 2. Indflytningsprocessen -Udlevering af nøgler -Fejl og mangler 3.
KØBENHAVNS KOMMUNE ØKONOMIFORVALTNINGEN / Københavns Ejendomme og Indkøb Informationsmøde Udbud af håndværkerydelser til løbende drift og vedligeholdelse.
Teknikmøde EU-Udbud af Håndværkerrammeaftaler Mandag den kl
Velkommen Udbudspræsentation af Automatiseret løsning Til Klinisk Biokemisk Afdeling, RRA 7. September 2015 Indkøb & Medicoteknik.
Helsingør Kommune Leverandørmøder Bygge- og anlæg. Leverandørmøde 2016.
Informationsmøde Udbud af mobil ATK 7. marts 2014 Polititorvet 14, 1780 København V.
Informationsmøde EU-Udbud af Håndværkerrammeaftaler Mandag den kl
Indkøb under tærskelværdierne efter den nye udbudslov (af 1. jan. 2016) … lad os starte med en lille film.
Orienteringsmøde - Prækvalifikation
8. august 2016 Orienteringsmøde vedrørende prækvalifikation til Netværkskomponentaftalen v. Christoffer Værgman Jeppesen, Marianne Røder Lauridsen (Moderniseringsstyrelsen)
Indhentning af Dokumentation
Dagsorden for mødet Velkomst og kort præsentation
BRD informationsmøde Prækvalifikation teknik d. 10. marts 2016
Jysk Fællesindkøb Udbud – Danskuddannelse for voksne udlændinge m.fl.
Hvordan anvendes SKIs møbelaftaler?
Rammeaftale Revisionsydelser
Informationsmøde Udbud af GLR / CHR 29. august 2016, Glostrup
Under udbudsgrænserne
0207 Kommunikationsudstyr og -løsninger
Indkøb under tærskelværdierne
Vejledning til jer, der bevilger kørsel
Regnskab
Informationsmøde: Udbud af anti-decubitus madrasser og special madrasser, vekseltryk/dynamisk til Region Syddanmark.
Informationsmøde: Udbud 12/23309 om levering, installation, implementering, support, drift og vedligehold af Microsoft Dynamics AX 2012 Regnskab & Finans.
Superbrugerdag i Vejle
§ 18-teamet Socialforvaltningen Center for Socialpolitik og Udvikling
Rammeaftale Revisionsydelser
Informationsmøde: Udbud af produkter til brug ifm. personlig hygiejne og desinfektion.
Præsentationens transcript:

Informationsmøde 27. maj EU-Udbud af Håndværkerrammeaftaler Prækvalifikation

Dagsorden Kort præsentation af deltagerne Introduktion til udbud af håndværkerrammeaftaler Væsentlige punkter i prækvalifikationsbetingelserne Eksempel på udfyldning af prækvalifikations- dokumenter Hovedtidsplan Spørgsmål

Kort præsentation af deltagerne Jens W. Bader Susanna Hansen Jennifer Brethvad Nicolas Lambert

Introduktion til EU-Udbud af håndværker- rammeaftaler Fredensborg Kommune udbyder 13 rammeaftaler med håndværkere inden for syv forskellige fagentrepriser der er geografisk fordelt på bygningsgrupper Fagentrepriserne omfatter El, Murer, Tømrer, VVS, Ventilation, Maler og Gulv. Rammeaftalen omfatter vedligeholdelse og reparation, samt mindre til- og ombygninger på kommunens bygninger og ejendomme Rammeaftalen omfatter ikke CEICAD projekter (Energieffektiviseringer) i FK. Kontrakten vil være 4 årig og ventes at starte

Særlige forhold ved rammeaftalen Der vil være 3 entreprenører pr. rammeaftale, der er rangordnet som nr. 1, nr. 2 og nr. 3. Billigste tilbud rangeres som nr. 1, næst billigst som nr. 2 osv. I rammeaftalen vil FK have mulighed for at tildele opgaver ved direkte tildeling og miniudbud. ”Direkte tildeling” – Ved arbejder der skal udføres henvender kommunen sig direkte til entreprenøren der er rangordnet som nr. 1. Såfremt denne ikke kan løse opgaven spørges nr. 2 og så fremdeles. ”Mini udbud” – Ved mini-udbud spørges alle 3 entreprenører om en pris opgaven Udbudsbetingelserne og rammeaftalen angiver i hvilke konkrete situationer, der gennemføres mini udbud.

Udbudsrunden Udbuddet er delt i 2 faser FASE 1: Tilbudsgivere anmoder om prækvalifikation FASE 2: De tilbudsgivere, der er blevet prækvalificeret, opfordres til at afgive pristilbud på basis Udbudsbetingelsernes vilkår. Tildelingskriteriet er ”laveste pris”.

Væsentlige punkter ved prækvalifikation Disse punkter skal I være opmærksomme på når I ansøger om prækvalifikation.

Punkt 1.13 Ansøgningsfrist Ansøgningsfrist er Torsdag den 12. Juni 2014, kl. 12:00 Anmodning om prækvalifikation skal ske via linket Du finder linket og vejledning på kommunens hjemmeside her: Al kommunikation skal ske via MERCELL Danmark A/S Du skal ansøge igennem Mercell Danmark A/S, dvs. tilbud sendt pr. post, eller anden form til Fredensborg Kommune tages ikke i betragtning. Spørgsmål omkring brugen af systemet sendes til ellers på telefon til Mercell Danmark A/S.

Punkt 1.7 Anmodning om prækvalifikation Anmodning skal indeholde nedenstående oplysninger Personlige forhold Fuldstændigt firmanavn, adresse, telefon nr., CVR-nummer, virksomhedsform samt kontaktperson og til kontaktperson. Angivelsen skal ske i bilag 1, Oplysninger til prækvalifikation Økonomisk og finansiel formåen Årsregnskaber for det seneste tilgængelige regnskabsår indeholdende oplysning om ansøgers omsætning indenfor det fagområde, hvor der ansøges om prækvalifikation, ansøgers samlede resultat efter skat, samt ansøgers egenkapital. Personligt ejede virksomheder (enkeltmandsvirksomheder), som ikke har udarbejdet årsregnskab, skal dog alene oplyse omsætning indenfor det fagområde, hvor der ansøges om prækvalifikation, samt ansøgers samlede resultat efter skat. Årsregnskab skal vedlægges.

Punkt 1.7 Anmodning om prækvalifikation (fortsat) Teknisk og faglig formåen Ansøger skal vedlægge en referenceliste over de betydeligste sammenlignelige og relevante opgaver, som denne har udført i løbet af de seneste 5 år. Hver reference skal indeholde kundenavn, referenceperson og telefonnummer, kontraktværdi i danske kroner ekskl. moms, dato for udførsel samt opgave beskrivelse. Der skal angives minimum 3 referencer. Angivelse skal ske i bilag 2, referenceliste.

Punkt 1.8. Udformning af anmodning Tilbudsgiver skal uploade/ leverer følgende: Udfyldt bilag 1, oplysninger til prækvalifikation Udfyldt bilag 2, referenceliste Vedlægge regnskab som dokumentation for sin økonomisk og finansielle formåen Ansøger tilbudsgiver om at blive prækvalificeret på flere rammeaftaler, skal dette angives særskilt i bilag 1 Såfremt tilbudsgiver ansøger om prækvalifikation på rammeaftaler indenfor forskellige fagentrepriser, skal der vedlægges særskilte referencelister pr. fagentreprise. Angivelsen skal ske i bilag 2, referenceliste

Eksempel på udfyldning af prækvalifikations- dokumenter Eksempel 1: EL-Installatør anmoder om prækvalifikation på 2 EL- fagentrepriser Han skal uploade bilag 1, i ét eksemplar med angivelse af fagentrepriser og personlige forhold Han skal uploade sit seneste tilgængelige årsregnskab Han skal uploade bilag 2, referencer i ét eksemplar Eksempel 2: En tilbudsgiver anmoder om prækvalifikation på forskellige fagentrepriser hhv. tømrer- og murerentreprisen Han skal uploade bilag 1, i ét eksemplar med angivelse af fagentrepriser og personlige forhold Han skal uploade sit seneste tilgængelige årsregnskab Han skal uploade bilag 2, referencer i TO eksemplarer Eksemplar 1 indeholder referencer for tømrerarbejder Eksemplar 2 indeholder referencer for murerarbejder

Punkt 1.11 Spørgsmål til prækvalifikation Spørgsmål skal uploades i Mercell. Spørgsmål, der sendes 14 dage inden anmodningsfristen, kan påregnes besvaret. Spørgsmål, der sendes senere, vil blive besvaret, såfremt spørgsmålenes karakter gør det muligt at svare 6 dage inden anmodningsfristens udløb. Svar på spørgsmål vil blive offentliggjort i Mercell til samtlige tilbudsgivere i anonymiseret form.

Tidsplan (forventet) Offentliggørelse af udbudsbekendtgørelse i TED (EU- Tidende) Tirsdag den 13. maj 2014 Informationsmøde, Prækvalifikation Tirsdag den 27. maj 2014 kl :30 Frist for svar på spørgsmål6 dage før ansøgningsfrist Ansøgningsfrist for prækvalifikationTorsdag den 12. juni 2014 kl. 12:00 Orientering om resultatet af prækvalifikation Senest august 2014

Spørgsmål I er velkomne til at stille spørgsmål