Hvordan arbejder sygehusene med fokus på sammenhæng?

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af emne 2.
Advertisements

Tværsektoriel ledelse – hvorfor, hvordan, hvorhen?? Volume II
Erfaringer med at være patientrepræsentant
Lyngby-Taarbæk VIDENSBY
Oplæg ved Claus Graversen, chefsygeplejerske 3. April 2013
Vækstforum Hovedstaden
Ledelse…for, gennem og med patienten
Agenda Hvad rører der sig nationalt? Hvad rører der sig tværregionalt?
Brug en bydel som dit bæredygtige show-room 28. oktober 2010.
Offentlig-private innovationssamarbejder (OPI)
Kick Off Broen til bedre sundhed
Date :31 1.
+ FORBRUGERNE OG LANDBRUGET: HVAD GIK GALT? Henrik Byager Kommunikationsrådgiver Planteavlerdagen 1.
LEAN af ekspertviden - LEAN på et sygehus
3 eksempler på, hvordan sundhed.dk hjælper borgerne
FS Sasmo Temadag for operations- og ambulatoriesygeplejersker Tirsdag den 27 Maj 2014 Uddannelseskonsulent Annette Kolding Rørvik, Center for HR, Region.
Forretningsmodel.
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra skolens ledelsesteams’ selvevaluering.
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra kommunale repræsentanters selvevaluering.
Ledere mellem profession, management og demokrati Karina Sehested, Seniorforsker Skov og Landskab, KU.
BRO Kompetenceudvikling Brugerinddragelse, Relationelle kompetencer og Overgange Winnie Lund BRO Nord Navn (Sidehoved/fod)
Energi på Tværs Workshop den 31. marts 2014 Velkomst ved vicedirektør Kristian Johnsen.
Kommuner og regioners perspektiv på revision af SOSU uddannelsen
CBS Bibliotek …flere fremtider, én strategi René Steffensen Statsgruppens temadag 20. november 2006.
Patienten i centrum for den bedste europæiske behandling Morten Freil Direktør
FORSIDE FARVESKIFT Skift farve i supergrafikken ved at gå til Designfanen i topmenuen og vælg anden farve. VELKOMMEN TEMADAG DEN 20 FEBRUAR. GOD KVALITET.
Mangel på sammenhæng i sundhedsvæsenet En udfordring, der rammer ældre medicinske patienter Præsentation af Lars Engberg, formand for Danske Patienter.
Hvordan ser patientens supersygehus ud? Chefredaktør Erik Rasmussen Mandag Morgen Dansk Selskab for Medicinsk Prioritering 7. maj 2009.
Ledelse og patientforløb Vicedirektør Bente Ourø Rørth Konference 6
Den nye overenskomst for praktiserende læger. Nye muligheder og udfordringer Regionsældreråd. Hovedstaden.
Tine Jerris, projektleder i Kronikerprogrammet
OPI EFFEKTMÅLINGSVÆRKTØJ
Strategikort for MEF Samfunds- værdi (eksempler)
Den nye sundhedsaftale 2015 – 2018
Der var engang…………….. Broen til bedre sundhed Preben Cramon, sundhedsfaglig chef, overlæge Region Sjælland.
Indhold, indsatser, implementering
”Incongruities* is a driver for innovation” –Peter F. Drucker *someone or something with qualities or features that seem to conflict with one another.
Offentlig privat partnerskab og Konkurrenceudsættelse af sundhedsydelser Erfaringer fra Sundhedssektoren.
Oplevet Organisatorisk Klinisk Videnskab TeknologiProfession Patient.
Ny regering, nye tider – dag 1
Strategier, udfordringer og udvikling Visitatorernes årsmøde 2011.
Erfaringer: Rodede patientforløb - lange interne ventetider Patienten tabes mellem sektorerne 1935 var 105 mulige interpersonelle relationer blandt sundhedspersonalet.
Er nutidens kræftsygepleje rettet mod fremtiden ?
Hvad er Smart Specialisation? …hvorfor i Klog Hverdagsmad?
Dette er starten på et lille slideshow, der kan præsenteres på minutter. Slideshowet bygger alene på de materialer, der er udleveret i ’Pårørende-kittet’
Årsmøde 27. april Dagkirurgi og hjemmepleje v/ sundhedschef Annemarie S. Zacho-Broe Aarhus Kommune.
AKUT TEAM ”Hvad kan sygeplejersker byde ind med for at inddrage borgere og patienter i relation til den akutte sygdom” v/Gitte Nørgaard, Chef for Sygepleje.
Ortopædkirurgisk Afdeling, Kolding, Sygehus Lillebælt
Ledelses overvejelser i forbindelse med implementering af forbedringstavler.
Sundhedsdataprogrammet Præsentation DRG-konferencen 2015 Ved Malene Højsted Kristensen, sekretariatschef Sundhedsdataprogrammet Sundheds- og Ældreministeriet.
Velkommen til et nyt kvalitetsprogram…
HR Partner erfaringer – HR Partner modellen på DTU Præsentation i Personalestyrelsen den 12. april 2011 v/ HR Partner Marianne Krabbe.
Projekt PaRIS Projektgruppemøde d.14.januar 2009 Præsentation af: definition af innovation de foreløbige data fra de kvalitative data Projektleder Mette.
Den gode læge Yngre Lægers politik. Tre visioner Det gode patientforløb Den gode uddannelse og karriere Den gode arbejdsplads.
Fremtidens sundhedsvæsen - Fra patientens perspektiv Lars Engberg Formand
Forberedelse til kick off 7. december 2016
Det nye landskab i sundhedsvæsnet
Værdibaseret styring i Hjertecentret Sundhedsudvalgsmøde 20. juni 2017
Vision MX 2020 Organisatorisk Sikre fællesskabet
Hjerteforeningens sundhedskonference 12. oktober 2016 VELKOMMEN ved adm. direktør Kim Høgh Tak for ordet. Først og fremmest vil jeg gerne starte med at.
Strategi for klinisk IT
E-læring på patientens præmisser
Optakt til samarbejdet om sundhedsaftaler og praksisplan 2014
E-læring på patientens præmisser
FS Sasmo Temadag for operations- og ambulatoriesygeplejersker Tirsdag den 27 Maj 2014 Uddannelseskonsulent Annette Kolding Rørvik, Center for HR, Region.
Ungdomsskolen 2021 MISSION
Hvorfor en Sundhedsplatform?
Vækstforum Hovedstaden
forretnings-modeller
Mere sundhed i det nære På borgernes præmisser Vision:
Præsentationens transcript:

Hvordan arbejder sygehusene med fokus på sammenhæng?

Den store sammenhæng Output Kvalitet Input Innovation

Bibelske triumfer De døde lever De lamme går De blinde ser De døve hører

Tilgængelighed Sammenhæng Individualisering Patienter Centralisering Specialisering Standardisering System Det store problem

Det danske forår? ”Efter 20 år med tålmodighed, men forgæves satsning på evolution er det tid for en revolution. Ikke i form af indgreb udefra, men drevet i fællesskab af en bred alliance af de centrale aktører i sundhedsvæsenet”

Leve teknorevolutionen! Det utænkelige bliver muligt For alle Til alt Mellem alt Over alt Altid Nye IT systemer Langt bedre overblik Let adgang til information Reel patientindflydelse Distancemedicin Selvmonitorering

Leve byggerevolutionen! Fælles tankegods i alle byggerier Gode patientforløb Distribueret teknologi Strukturel opbrydning – fx. klynger Vores differentiering Den vinder som vinder patienten Den vinder som leverer suveræn kvalitet Den vinder som mestrer netværket Universitetsklinikker og partnerskaber NykøbingHolbækRingstedNæstvedSlagelse

Vi er fremtidens vikinger ”Vi vil være pionerer i det danske sundhedsvæsen og definere en ny, bedre og anderledes måde at drive hospitaler på”

Leve ledelsesrevolutionen! Patienten er alt - Missionen er patienten og visionen er suveræn kvalitet Patienten som partner Suveræn kvalitet Faglig styrke og dømmekraft Partnerskaber og Internationalisering Klar kommunikation Strømlinede forløb uden spild

Leve patientrevolutionen! IndividuelKrævende Vidende Aktive Sprut, smøger og stegt flæsk Inddrage og bidrage

Revolutionens fjender Perverse incitamenter Tåbelig presse Rigide modeller

Kontakt: Henrik Villadsen Mobil: