Afprøvningspiloterne -Brugerinddragelse på Moesgaard Museum.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
PRAKTIKDOKUMENTET CUPP –PROJEKT
Advertisements

KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Undervisningsmiljø undersøgelse fase 2
Det svære liv i en sportstaske
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
Fortællinger fra kanten
Aktiviteter tiltrækker Relationer fastholder
Tryghed ved udskrivelsen
Turen går til fremtiden Erhvervsorienterede overgange – et koncept som styrker eleverne Fremtidens koncept.
- Er dine rettigheder Foto: Ken Hermann Børns rettigheder.
Ungdom og efterskole To oplæg fra Cefu Tilde Mette Juul + Niels Ulrik Sørensen ÅRSMØDE EFTERSKOLERNE 2015.
Barnets nej Erik Sigsgaard, Rikke Sværke Madsen og Rie Haslund Professionshøjskolen UCC.
Museologi på skoleniveau AT forløb for 9 1.g klasser ”Verdensbilleder: Renæssancen” + perspektiver på skoleniveau.
Lavet af: Alexander Rasmussen, klasse 1.2.  Lærerne kan ikke nå rundt til alle i timerne.  En anden form for undervisning.  Undervisningen bliver optaget.
PRÆSENTATION AF LEKTIER ONLINE På forældremøde.
Lilian Zøllner, Ph.D. Centre for Suicide Research UNGES SÅRBARHED, TANKER OM SELVSKADE OG SELVSKADENDE ADFÆRD Kolding 13. oktober 2011.
Læring og it Spørgeteknik Pædagogisk IT-kørekort - Mentorforløb 1.
Symmetri-drager Undervisningsforløbet leder eleverne igennem en verden af symmetri, sjov med drager og svære udregninger - et undervisningsforløb i 3.a.
Rent bord med FVU START Kunsten at rette op på fortidens synder.
Brug de definerede typografier! ​ Tekst uden punktopstilling Andet niveau Tredje niveau Fjerde niveau Femte niveau Første niveau = Almindelig tekst Andet.
Fakta om skilsmisse Ca. 1/3 af alle danske børn oplever, at deres mor og far går fra hinanden, inden de bliver 18 år Der er pt. ca delebørn i.
handel, event og mediegrafik
STX Uddannelse.
Ungdommens Folkemøde
Vi hører altid “reglerne” fra kvindernes side
Fordybelse i et projekt
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
“Thi Kristi kærlighed tvinger os” (2 Kor 5, 14).
Sammen vil vi lære En uddannelse handler om at blive klogere og dygtige, så I bliver parate til jeres drømmejob. Forestil jer, at vores klasse er verdens.
Dagens program Vi skal tale om: Hvornår og hvordan du træffer valg?
Præsentation Flakkebjerg Efterskole. Hvad er det for et sted?
MED I LOMMEN UNDERVISNINGSUDVIKLING PÅ MUSEET I SAMSKABELSE MED GYMNASIEELEVER OG LÆRERE.
En ung dame ventede på sit fly i en stor lufthavn
Forberedelse til eksamen
Målet med at give nogle elever en transitmentor
Unges MedieBrug (på museer).
Elevernes evaluering af grundforløbet
Grundlæggende intensivsygepleje - Den nyansattes udfordring
Det gode møde i folkeskolen
Trivsel og værdier - i skoletasken
Skriv ansøgning 10 gode råd.
FRA DIAGNOSE TIL DØD Tidlig palliation
Historien om Ib Madsen er skrevet af: Mette Eike Neerlin
Digital kultur og trivsel på skolen – mod et fælles værdisæt
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
MED I LOMMEN UNDERVISNINGSUDVIKLING PÅ MUSEET I SAMSKABELSE MED GYMNASIEELEVER OG LÆRERE.
Køreteknik.
- Fælles forståelse af kerneopgaven
Fastholdelse på uddannelserne – Indspark fra elever og bidrag fra LUU
Erfaringer fra virksomhedsbanken
Personlighed og Kompetencer
Stråle-Simon og jagten på de sure kræftceller
Morale og dannelse i uddannelse
Unge med angst set fra et vejlederperspektiv
Kursus for personer med demens og pårørende
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
Kursus for personer med demens og pårørende
Introduktion til arbejdet som klubsekretær
Indhold - Religionssociologisk viden om børnefamilier
Introduktion af CV og ansøgnings kurset
Alberts historie Af forfatter Signe Rhode og illustrator Anja Løfkvist
Kollektiv trafik - frem i lyset
Borgermøde.
Lektion 1-2 i Blok 8 Teknologiforståelse som fag - Mellemtrin
Trivsel og værdier - i skoletasken
Skal hun sige til Emma, at hun bliver ked af det
Livets Ord Juni 2019 “I skal få kraft, når Helligånden kommer over jer, og I skal være mine vidner.” Ap. G. 1, 8.
Flerfagligt Forløb 2 Klasse: Fag:.
En tryg start i vuggestue – samtaleværktøj til opstartsdialog
Præsentationens transcript:

Afprøvningspiloterne -Brugerinddragelse på Moesgaard Museum

Hvem er jeg Arkæolog Museolog Ph.d studerende på institut for kulturstudier, SDU.

Mit projekt Undersøger unges (13-23 årige) forhold til digitale medier på et kulturhistorisk museum – Moesgaard Museum Projektet er en del af DREAM – Danish Reseach center on Education and Advanced Media Materials

Afprøvningspiloterne To grupper af unge, der deltog i: Fokusgrupper Afprøvningseftermiddage

Build it and they will come!

Afprøvningspiloterne

Hvorfor deltage? Dreng 15 år: jeg var bare nysgerrig Dreng 13 år: og så denne her chance for at komme herud og jeg havde set hvordan det skulle se ud på tegningerne for lang tid siden og så tænkte jeg at nu havde jeg chancen for at komme herud og ind Dreng 17 år: jeg har kørt forbi flere gange og set det her bombastiske byggeri, jeg tænkte det var fedt at man kunne komme ind at se den, og så lige pludselig at få tilbuddet det var meget fedt Dreng 13 år: jeg tænkte også det er sådan et tilbud, man kun får en gang Pige 13 år: mmmm.. der var mange forskellige ting for mig, både det her med, at det er en tidsalder som jeg synes er interessant og det her med at kunne prøve nogle forskellige ting og kunne give min mening, og måske have en betydning for den endelige udstilling, men så også det her med at hvis jeg ikke gør det, hvem gør så, jeg vil gerne hjælpe og måske gøre det bedre, så mine klassekammerater måske i stedet for at sige at nå det er da sådan et gammelt kedeligt sted, jeg måske kunne hjælpe til med at det blev et sted de faktisk sådan ville være glade for at tage ud till Dreng 13 år: det er sådan ligesom hvad hedder det sådan et smugkiggeri i hvert fald den der have, det var godt nok sejt. Så næste gang jeg er her ude med klassen, så kan jeg vise dem rundt hæhæ

Skab et trygt sted Pige 13 år: jeg synes også, at det er sjovt, og så har jeg været her, og jeg har haft det godt her, og øhm og så når jeg kommer tilbage, et par dage inden jeg skulle herud igen, så var det lidt sådan, nu skal jeg derover på museet, og det tager lang tid, og vi skal snakke og måske er der endda en som siger mig imod og sådan noget... Men så kommer jeg herud, og så er det bare så hyggeligt pyt med, at jeg skal køre i bus så længe for, det er så hyggeligt og sjovt at snakke og især at prøve den der med at prøve den der installation…

Tag de unge alvorligt Dreng 17 år: og så det der med at sige at det var mig, der testede den der... hvad hedder den nu, Gundestrup kedlen, at sige at det var mig, der gav min mening om den og gav mine tanker om en hjemmeside og hvordan man skal promovere sig selv… det synes jeg var meget fedt

Pige 22 år : jeg kan ikke sætte ord på hvad om, men jeg synes der har været, men jo jeg har lært at snakke, jeg ved ikke om det er det her projekt eller om det er det sidste halve år, men jeg har, jeg er blevet mere åben

Pige 22 år: det man har lært meget af dette projekt er at sige sin mening og diskutere nogle ting og også lytte til andres synspunkter og ligesom reflektere over dem, så nogen gange efter et møde så sidder man sådan, og tænker nååå ja det giver god mening at personen tænkte sådan og sådan…

INDDRAGELSE - Involver dem, gerne over længere tid RELEVANCE - Gør det relevant – for de unge, men også jer RESPEKT – Tag de unge alvorligt, så tager de også jer alvorligt

TAK! Rikke Olafson DREAM Institut for kulturvidenkaber, SDU Twitter: rikke_olafson