MTU og APV 2015 Sct. Knuds Gymnasium. Generelt om undersøgelsen Data er indsamlet i perioden 10-24. marts 2015 Der er tale om anonyme besvarelser Resultatet.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Elevtrivselsundersøgelsen 2011 Egå Gymnasium Svarprocent: 95% (745 besvarelser ud af 784 mulige)
Advertisements

Psykisk arbejdsmiljø.
9. Laboratoriedag - eftermiddag. Fortsat udvikling ”At holde Gejsten Oppe”
TRIOENS OPGAVER.
VTU 2010 | Virksomhedstilfredshedsundersøgelse Københavns Tekniske Skole Inspektørområde - Tæbyvej Svarprocent: 23% (64 besvarelser ud af 274 mulige)
Mulernes Legatskole Trivselspolitik – attraktive arbejdspladser
MTU 2012 | Medarbejdertilfredshedsundersøgelse
VTU 2014 | Virksomhedstilfredshedsundersøgelse Skolerapport Learnmark Horsens Svarprocent: 33% (121 besvarelser ud af 362 mulige)
Elevtrivselsundersøgelsen 2010 Allerød Gymnasium Svarprocent: 95% (546/573)
VTU 2008 | Virksomhedstilfredshedsundersøgelse Aalborg Tekniske Skole Mekaniker Svarprocent: 26% (31 besvarelser ud af 118 mulige)
24. januar CFU OK 08 Delforlig - staten Attraktive arbejdspladser Fokus på samarbejde, kompetenceudvikling og arbejdsmiljø.
Værdi/Trivselsmåling Image Overordnet ledelse Nærmeste leder Samarbejde Det daglige arbejde Løn- og ansættelsesforhold Faglige og personlig udvikling.
ArbejdsPladsVurdering (APV)
Overvej spørgsmålet. Interview en makker
Nyborg kommune Brugerundersøgelse på Skoleområdet 2014 DANEHOFSKOLEN
Elevtrivselsundersøgelsen 2013 Gl. Hellerup Gymnasium Svarprocent: 99% (965 besvarelser ud af 978 mulige)
Værdisæt Hylleholt Skole Respekt Faglighed og udvikling Engagement
Ernæringsassistentelevers psykiske arbejdsmiljø i praktikken ved uddannelseskoordinator Lise Lotte Sørensen.
ETU 2008 | Elevtilfredshedsundersøgelse Erhvervsskolen Nordsjælland HTX (Teknisk Gymnasium) - Hillerød Baseret på 313 besvarelser.
Syg, stresset eller bare pjæk? Danske Risikorådgiveres konference den 23. april 2009 Afdelingschef Mikala Kreiser, KL.
Elevtrivselsundersøgelsen 2012 Århus Akademi Svarprocent: 80% (661 besvarelser ud af 829 mulige)
Elevtrivselsundersøgelsen 2012 Vesthimmerlands Gymnasium og HF Svarprocent: 98% (494 besvarelser ud af 503 mulige)
2014 | Elevtrivselsundersøgelsen For erhvervsuddannelserne SOSU C Svarprocent: 88% (809 besvarelser ud af 921 mulige)
Elevtrivselsundersøgelsen 2014 For de gymnasiale uddannelser Vesthimmerlands Gymnasium og HF Svarprocent: 97% (474 besvarelser ud af 489 mulige)
Elevtrivselsundersøgelsen 2011 Tech College Aalborg Svarprocent: 73% (549 besvarelser ud af 757 mulige)
MTU 2013 | Medarbejdertilfredshedsundersøgelse Rungsted Gymnasium Præsentation Svarprocent: 82% (80 besvarelser ud af 98 mulige)
Arbejdsmiljø Stress Hvad mangler? Stresspolitik / retningslinier for forebyggelse, identificering og håndtering af stress Værktøjskasse Igangsætning af.
Hvad er en APV og en arbejdspladsbrugsanvisning?
Rækkefølge for screening BST-pligtige inden 2008:  Park og Vej  Affald- og genbrug  Spildevand  Hjælpemiddelafdelingen Samtidig screenes arbejdspladser.
Plantekongres 2007 Psykisk arbejdsmiljø v/cand. psych. Nadia El-Salanti Center for Alternativ Samfundsanalyse (CASA)
Elev- og Kursisttrivselsundersøgelsen 2010 VUC Vestsjælland Nord Svarprocent: 63% (347/555)
CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Høskovkollegiet 2014 Høskovkollegiet 2014 opgørelse Dataindsamlingen er foretaget i perioden fra.
TRIVSELOP Handicap, 1. november 2010.
VTU 2008 | Virksomhedstilfredshedsundersøgelse Aalborg Tekniske Skole Svarprocent: 27% (414 besvarelser ud af mulige)
Trivsel, livskvalitet og sundhedsfremme 15. april 2015 Temadag 2. nov Udviklingschef Gert Hosbond.
Kursisttrivselsundersøgelsen 2014 For de gymnasiale uddannelser Nordvestsjællands HF og VUC Svarprocent: 498 besvarelser.
Aftale om psykisk arbejdsmiljø FTF’s arbejdsmiljøseminar Den 26. september 2007 Mette Bergmann - viceformand Lisbet Lund – faglig sekretær.
Camilla Kring, PhD Hvad er balance?
Yngre Lægers arbejdsmiljø - det handler om trivsel.
6 om året: Balance og effektivitet Mikkel Plannthin, Personalestyrelsen 22. september 2010.
Lederrollen Hvad betyder mest? Hvad er hjælpsomt? Hvor er der barrierer? Dig selv og din lederrolle Din egen leder Dit netværk Dem du leder Dine leder.
Sygefravær eller arbejdsglæde APV – kørekort til et godt arbejdsmiljø.
Elevtrivselsundersøgelsen 2015
MTU 2015 | Medarbejdertilfredshedsundersøgelse
Elevtrivselsundersøgelsen 2015
Elevtrivselsundersøgelsen 2016
Elevtrivselsundersøgelsen 2010
DJØFs medlemsundersøgelse 2009
Kursisttrivselsundersøgelsen 2016
Elevtrivselsundersøgelsen 2011
MTU 2012 | Medarbejdertilfredshedsundersøgelse
Kursisttrivselsundersøgelsen 2016
MTU 2012 | Medarbejdertilfredshedsundersøgelse
Elevtrivselsundersøgelsen 2017 For erhvervsuddannelserne
Elevtrivselsundersøgelsen 2017 For erhvervsuddannelserne
Kvartalsrapportering til ØU September 2018
Elevtrivselsundersøgelsen 2017 For erhvervsuddannelserne
Elevtrivselsundersøgelsen 2017 For erhvervsuddannelserne
Elevtrivselsundersøgelsen 2013
Elevtrivselsundersøgelsen 2018 For erhvervsuddannelserne
Elevtrivselsundersøgelsen 2018 For erhvervsuddannelserne
Elevtrivselsundersøgelsen 2016
Elevtrivselsundersøgelsen 2018 For gymnasiale uddannelser
Elevtrivselsundersøgelsen 2018 For gymnasiale uddannelser
Medarbejdertrivselsundersøgelse 2019
APV – Arbejdspladsvurdering 2019 (Tillæg til MTU-rapporten)
Medarbejdertrivselsundersøgelse 2019
Hovedresultater af Trivselsundersøgelse 2019
APV - Arbejdspladsvurdering
Præsentationens transcript:

MTU og APV 2015 Sct. Knuds Gymnasium

Generelt om undersøgelsen Data er indsamlet i perioden marts 2015 Der er tale om anonyme besvarelser Resultatet sammenholdes med gennemsnittet for 20 andre gymnasier Svarprocenten udgør 88% mod 81% for gymnasierne samlet Besvarelser fra både undervisere og TAP Indsatsområder: Omdømme, overordnet ledelse, øvrig ledelse, samarbejde, det daglige arbejde, løn og ansættelsesforhold, faglig og personlig udvikling Resultatområder: Tilfredshed og motivation  arbejdsglæde (trivsel) Troskab og engagement  loyalitet (adfærd)

Arbejdsglæde

Loyalitet

Arbejdsglæde og loyalitet

Segmentering arbejdsglæde

Segmentering loyalitet

Overordnet ledelse Evne til at træffe rette beslutninger, informationsniveau, troværdighed, repræsentere skolen og dens værdier og motivere

Prioritering ift. arbejdsglæde

Prioriteter ift. det daglige arbejde

Prioritering ift. arbejdsglæde Prioriteter ift. faglig og personlig udvikling

Tiltrækning og fastholdelse De ansattes vurdering af Sct. Knuds Gymnasium evne til at tiltrække og fastholde med arbejdere

Opsummering …

APV Overordnet kan arbejdsmiljøet inddeles i: Psykisk arbejdsmiljø Fysisk arbejdsmiljø

Arbejdspres og balance ift. privatliv Fordeling af arbejdsmængde over året Udfordringer i privatlivet kan have stor betydning for oplevelsen af stress

Arbejdspres og balance ift. privatliv

Arbejdsmiljøets indflydelse på sygefraværet

Samarbejdsrelationer i TAP-gruppen

Fysisk arbejdsmiljø - generelt

Fysisk arbejdsmiljø – ergonomi og risiko for arbejdsulykker