MTU og APV 2015 Sct. Knuds Gymnasium
Generelt om undersøgelsen Data er indsamlet i perioden marts 2015 Der er tale om anonyme besvarelser Resultatet sammenholdes med gennemsnittet for 20 andre gymnasier Svarprocenten udgør 88% mod 81% for gymnasierne samlet Besvarelser fra både undervisere og TAP Indsatsområder: Omdømme, overordnet ledelse, øvrig ledelse, samarbejde, det daglige arbejde, løn og ansættelsesforhold, faglig og personlig udvikling Resultatområder: Tilfredshed og motivation arbejdsglæde (trivsel) Troskab og engagement loyalitet (adfærd)
Arbejdsglæde
Loyalitet
Arbejdsglæde og loyalitet
Segmentering arbejdsglæde
Segmentering loyalitet
Overordnet ledelse Evne til at træffe rette beslutninger, informationsniveau, troværdighed, repræsentere skolen og dens værdier og motivere
Prioritering ift. arbejdsglæde
Prioriteter ift. det daglige arbejde
Prioritering ift. arbejdsglæde Prioriteter ift. faglig og personlig udvikling
Tiltrækning og fastholdelse De ansattes vurdering af Sct. Knuds Gymnasium evne til at tiltrække og fastholde med arbejdere
Opsummering …
APV Overordnet kan arbejdsmiljøet inddeles i: Psykisk arbejdsmiljø Fysisk arbejdsmiljø
Arbejdspres og balance ift. privatliv Fordeling af arbejdsmængde over året Udfordringer i privatlivet kan have stor betydning for oplevelsen af stress
Arbejdspres og balance ift. privatliv
Arbejdsmiljøets indflydelse på sygefraværet
Samarbejdsrelationer i TAP-gruppen
Fysisk arbejdsmiljø - generelt
Fysisk arbejdsmiljø – ergonomi og risiko for arbejdsulykker