En nutidig vej til fysisk velvære, følelsesmæssig balance, intellektuelt klarsyn og spirituel indsigt.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Sociale medier og læring
Advertisements

Livets Ord November 2008.
HJERNER OG MOTIVATION
Johannesevangeliet kap 15,1-11.
Mindfulness og ID - Lifecoaching
Anerkendende refleksion
Motivation Sidde 4 og 4. af andre.
Pædagoguddannelsen Professionsbachelor 3½ år Teori – praksis
Fra integrerende til inkluderende pædagogisk praksis i skolen
Mentaltræning Målsætning
Omsorg sundhed eller samvær? Rehne Christensen filosofisk firma
Jeg støtter barnet ved:
- som i menigheden /det kristne fællesskab, ikke som i bygningen
Gud og penge Penge som en test på vores administration af ’de sande værdier’.
Det gamle og det nye menneske. Ef 4, v17 Det siger jeg da og vidner om i Herren: Lev ikke længere som hedningerne, tomme i deres tanker, v18 formørkede.
O STED FRISKOLE - ET VÆRDIBASERET KLARSYN Et værdibaseret debatoplæg til skolens daglige arbejdsområder, særlige fokusområder, forpligtigelser samt fremtidsvisioner.
Ef 4,1-16: Hvordan fastholder vi Åndens enhed i vor menighed?
Husk at slå lyden til, hvis du vil have præsentationen læst op.
Kommunikation og refleksion i et behandlingsforløb KAM-kongressen Sundvolden hotel Laila Launsø NAFKAM.
Irene Oestrich, psykolog, ph.d., adj. Professor
Demokratiteori I 21. September a. Kriterier for en demokratisk proces Udgangspunkt for kriterier for en demokratisk politisk beslutningsproces:
i det senmoderne Danmark med fokus på kristendom.
Inklusion med læring Hvilke navne??.
Kærnehuset! Forældresamtaler -et nødvendigt onde eller brugbart pædagogisk værktøj?
Indsigt og udvælgelse – forstå hvad det betyder for jer
Inkluderende lokale helheder i det boligsociale arbejde – normalisering eller integration? Adjunkt Mia Arp Fallov Temadag om Helhedssyn 30. August 2011.
Tema 1: Introduktion samt stress og sårbarhed Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Det autentiske Team Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb For medarbejder.
Per Øhrgaard, Jette Eriksen, Sisse Oreskov
Center for selvejende dagtilbud : værdigrundlag TRO Er det vi ved, vi er og vil!
Emilia van Hauen JEG ER MISUNDELIG! ”Vi går ikke ind for kvoter – det er sådan noget for fisk!” Bolette Christensen, vicedirektør i Dansk Industri.
Relationskompetence – hvad er det?
Målet med hjerterehabilitering
Oplæg til Vejlederkonferencen, af Else Poulsen
VI gør det SAMMEN! Undervisningsserie ”Vi gør det sammen!” Vi er alle en del af et større puslespil. Sammen kan vi få det større billede frem. Gud har.
HJERNER, LÆRING OG MOTIVATION
Hvad er psykomotorisk terapi. Den kognitive model Tanker FølelserKrop Adfærd.
Guldborgsundlejren 2005 Spejderliv – virkelighedens eventyr Vision Udfordre mødet mellem spejdere Skabe rum for den enkelte Trendsætte gennem ”learning.
Velkommen Inddragelse af barnets udtalelse i analysen.
Program for dagen Så´n lidt hygge med kaffe og de runde Hvorfor GRUS?
SUS på Anker Fjord Hospice 2014
Uniform 112.
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb.
On the Essential Contexts of Artefacts or on the Proposition that ”Design Is Making Sense (of Things)” Af Klaus Krippendorff 1989.
Ingen ledighedsstress Søg power og synlighed
Lærerpræsentation.
Relations kompetencer
Århus, 8. april Integral Spiritualitet - og kristen tradition
Velkommen I bedes sætte jer i par ved siden af én I ikke kender i forvejen. Tak Marieke Brinck Efterskolernes Sundhedskonference den 14. maj
Med Jesus i bønnens skole Lukas 11. Del 2. ”Fader vor” Bønnens struktur -Nærvær -Tilbedelse -Guddommelig retning -Fysiske -Moralske -Åndelige Begynd med.
Selvværd…Hvad er det? NOl-LEOOS HVAD ER SELVVÆRD? Selvværd refererer til en positiv overordnet vurdering af en selv – en oplevelse af at.
Læringstrekanten Hvad er læring?.
Troshistorie At se Guds fodspor i vores liv…. Hvad er troshistorie? Historien om min tro Historien om Guds nærvær og tilstedeværelse i mit liv En delfortælling.
Velkommen til Atroseskolen Velkommen til Anden session 1.
Eksistentielle spørgsmål udspringer af eksistentielle behov
Tema 1: Introduktion samt stress og sårbarhed Psykoedukation til patienter med emotionel ustabil personlighedsforstyrrelse.
Livets Ord August 2017.
Personlig stof- og alkoholpolitik
Længsel Temadag om menneskets følelser

Peter Nedergaard: Kritisk realisme Dagsorden
Sådan udvikler du din tro til modenhed
Herre, min Gud, min længsel
Samspil mellem krop, træning og trivsel
Menneske, din egen magt Tekst: Lars Busk Sørensen 1986
Du har åbnet en dør som ingen kan lukke i Du har banet den vej
Kritisk realisme og poststrukturalismen
Nåde! Jeg råber Gud. Befri mig fra frygten nu.
Den religiøse dimension
Præsentationens transcript:

En nutidig vej til fysisk velvære, følelsesmæssig balance, intellektuelt klarsyn og spirituel indsigt

MOTIVATION

Motivation

ILP – integral livspraksis INTEGRAL: Omfattende Afbalanceret Rummelig AQAL Alle Quadranter, Alle Linjer Livspraksis: AQAL anvendt på menneskelivet

Kristen livspraksis Den store fortælling om alting Den store fortælling om menneskets vej til Gud Denne fortælling var mytisk forankret og brød sammen

ILP - Kernemoduler Fire primære dimensioner i individets væren

ILP - Kernemoduler

ILP – andre vigtige moduler

ILP - Træning

Skyggens modul

Nødvendighed og gevinst Skyggen integrerer ikke sig selv, og den vil tage magt/spille med - selvom vi udvikler os meget f.eks. meditativt eller intellektuelt. Det har konsekvenser for vores relationer til andre mennesker i den magt vores specialiserede kompetence giver os. Den integrerede skygge sætter en ny bevidsthed, som kan træffe nye valg. Integration af skygge er nødvendigt for at være et modent, ansvarligt og pålideligt menneske.

Skyggens modul

Intellektets modul

Bevidsthedsniveauer Træning i transcendens og inklusion Ingen er kun til stede på ét niveau. Motivation til at løfte bevidsthed - og hjælpe andre til det samme.

Intellektets modul Udviklingslinjer Opmærksomhed på dine egne linjer afsætter bevidsthed om betydningen af vækst og udvikling.

Intellektets modul Samskabelse af verdensanskuelser ”Kosmos er ikke færdigbygget, men udvikler sig gennem sine beboere.”

Kroppens modul ”Krop” er de fundamentale former for væren, som vi eksisterer i og igennem. Kroppen er tredelt – det fysiske, – det subtile – det kausale

Kroppens modul

Spiritualitetens modul ”Spiritualitet” – hvad taler vi om ? Gud, bevidsthed, væren Livskraft, chi, guddommelig kraft Altfavnende omsorgsfuldt nærvær Vækst i åndelig modenhed Højere bevidsthed Det sublime

Spiritualitetens modul

Spiritualitetens mange farver Menneskehedens forsøg på at lære gud at kende (og guds forsøg på at vække menneskeheden af søvnen!)

Spiritualitetens modul Spiritualitetens 3 ansigter

Spiritualitetens modul Spiritualitetens 3 ansigter

Og alle de andre moduler

Integral livspraksis ”Det siges at være umuligt at skelne mellem ”nåde i overflod” og simpelt held. Men jo mere man træner, jo mere tilsmiler lykken én.”