Tekstanalyse og –historie (F07) Session One. Agenda  Introduction: Aims and Means  Drama I: Susan Glaspell, Trifles.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Forskning, formidling og andre færdigheder
Advertisements

Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
En mulig scenografisk metode
Koncept Rotary Youth Exchange – Multi District Denmark.
How to boost students´ vocabulary via reading
Dagens øvelse Forberedelse til bunden opgave
Kultur- og branchestudier Opgaveforberedende forløb S3 & LT
LEARNING ENGLISH AT HRS 2KOK1041/42. WHY?  Verdenssprog  Globalisering  Engelsk talende kolleger  Mobilitet.
De skriftlige eksamensopgaver i engelsk
UNI-spansk - forårssemestret 2011
Reflektion og e-portfolio Lise Agerbæk, Multimediedesigner
Magtteori I 7. September 2005.
Velkommen til Bacheloropgaven! Dagens korte program: 1.Valg af linjefag og linjefagsvejleder 2.Opgavens rammer og prøveform 3.Temaer v. plenumkonferencer.
VELKOMMEN! TYSK OG ENGELSK ALMEN 1. SEPTEMBER 2008.
Regionalmøder i dansk – sept Indhold:
Henriette Lungholt 3. maj 2010 Mundtlig kommunikation.
Agenda 1.Informationer 1.Excel i fb.m. projekt 2 2.Reserver tid til projekt 2 3.Øvelse: a / b = c 2.Opsamling fra sidst 3.Estimation (konfidensintervaller)
Virkeligheden er ikke en case Mangfoldighed er ikke til stede som viden – skal udforskes Mange historier – perspektiver og interesser Et barn – tilfældigheder.
Digitale biblioteker og web 2.0
Et udsnit af et undervisningsforløb
Skriveproces Læring og forandringsprocesser 8. semester, april 2010 Palle Rasmussen.
For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”. Indføj ”Sted og dato” i feltet for dato og ”Enhedens.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Tekst starter uden punktopstilling For at få punkt- opstilling på teksten, brug forøg indrykning For at få venstre- stillet tekst uden punktopstilling,
Årsplan – en kort en lang
Kursusintroduktion M1K2 og M1K En udfordring… Målet for kurserne er relativt komplekst og sammensat Stofmængden er enorm – og det meste passer.
1 QA and user research
Virtuelle verdener og rum, forår 2002 Lisbeth: Baggrund BA i Litteraturvidenskab & Medievidenskab MA i Image Studies (University of Kent) Cand.mag i Litteraturvidenskab.
EKSAMEN OG PRØVER.
Jens KirkDept. of Languages and Culture Cool Britannia and After British Literature, Culture, and Society from the 1990s to the Present: Session One.
Personal Leadership Bachelor of Leisure Management.
Institut for Sprog, Kultur og Æstetik Engelsk, semester, Tekstanalyse og -historie Jens Kirk Session One: "An Introduction to the Analysis,
En portfolio er den bevidste indsamling og løbende vurdering af eller refleksion over undervisningens og læringens processer og produkter.
Digital Kultur Kristina & Birgitte. Agenda Birgitte om de blogs vi har set på, og om de kan omtales som en del af en subkultur, samt bloggens form og.
Literary Theory and Methodology Jens Kirk Session One: Introduction.
Unified Modeling Language
OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 5.
Tekstanalyse og –historie (F06) Session One. Agenda  Introduction: Aims and Means  Drama II: Tom Stoppard, The Real Inspector Hound.
Nyhedsbreve Helene Brøndholt Nielsen, Tekstformidling på Internet, Forår 2003 Every person has a certain level of interest in every web page. This may.
Digitale medier: formidling og design 22. marts Filmanalyse.
Katalyst AUDITORY CULTURE Marjanne Kurth Specialkonsulent, Cand.mag. TEACH. Teaching Centre Humanities The ESOF Challenge, February 2014.
Learning assessment - For students with mental and behavioral disorders Anders Dræby Sørensen Head of Counselling, Aarhus University Ditte Hessellund Counsellor,
Learning assessment - For students with mental and behavioral disorders Anders Dræby Sørensen Head of Counselling, Aarhus University Ditte Hessellund Counsellor,
“Planning the agenda for teaching and learning Danish - 1. And 2. grade”
HUMANISTIC PSYCHOTHERAPIES Anders Dræby Sørensen, Anders Dræby Sørensen,
Valgfri tekst FORMÅL Kan selvstændigt udvælge en relevant tekst for modulet. Kan argumentere for, hvad teksten bidrager med i forhold til modulets teoretiske.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 23. AUGUST 2016ADJUNKT HANNE BALSBY THINGHOLM AARHUS UNIVERSITET AU ELEVAKTIVERENDE UNDERVISNING ‘ACTIVE.
CEAC Hvad er det ? Hvad kan vi få ud af det ? v/ Dan Foldager.
IT-dag den 6/8 Present.me. Present.me - intro Hvad er Present.me? Present.me er et præsentationsredskab Tre muligheder: PowerPoint+lyd PowerPoint+video.
VIS HJÆLPELINJER SOM ER EN HJÆLP VED PLACERING AF LOGO: 1.Højreklik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
INFORMATIONSMØDE OM 4. SEMESTER PÅ SIV Forår
One Friday Morning.
This project has been funded with support from the European Commission
KNÆK KODEN.
Bedømmelse og karakterer
Exchange of experiences
Introduction to synopsis writing
Engelskfagets metoder
ElevIntra i praksis Når teknikken bliver afløst af pædagogikken
Hvor er værdien af intern kommunikation?
The Analytical Essay - Ikke som i Dansk
For Serviceøkonomuddannelsen
Infomøde om synteseopgaven
Er det muligt at foretage et sikkert valg?
KNÆK KODEN.
Spil i historie- og samfundsfagsundervisningen Sønderborg 29. juni 2016
Samspil mellem moderne sygepleje og højteknologi på operationsstuen Profiler, kompetenceniveauer og adaptiv kapacitet Erik Elgaard Sørensen, Professor,
A tool for the assessment of strengths and weaknesses in NGOs
WiseFlow En introduktion i anvendelsen af Wiseflow
AT ARBEJDE MED FLERE MÅLGRUPPER
Præsentationens transcript:

Tekstanalyse og –historie (F07) Session One

Agenda  Introduction: Aims and Means  Drama I: Susan Glaspell, Trifles

Introduction  2nd Semester. The analysis and history of  Drama  Film (JRC)  Poetry

Eksamensporteføljen 5. En intern individuel skriftlig prøve på engelsk i: Tekstanalyse og teksthistorie (Textual Analysis and Textual History). Prøven har form af en eksamensportefølje bestående af følgende bidrag:  fire øvelsesopgaver fra kurset i tekstanalyse og -historie, med kursuslærerens kom-mentarer  den studerendes redegørelse for porteføljens indhold (højst 3 sider). Der gives en karakter efter 13-skalaen. […] Besvarelsen skal i forhold til de i § 7, stk. 6, angivne kompetencemål demonstrere:  færdighed i tekstanalyse med særlig vægt på tema-, forløbs- og udsigelsesanalyse og analyse af retoriske virkemidler  forståelse af forskellige genrers og teksttypers karakteristika  forståelse for teksters periodicitet  færdighed i at formidle opnået viden om kultur- og tekstvidenskab i en adækvat form og evne til selvstændigt at kunne fortsætte egen kompetenceudvikling inden for området. […]

Introduction: the portfolio exam  Autumn Semester: A group summary + teacher’s comments An individual essay assignment + teacher’s comments  Spring Semester 06: A group summary + teacher’s comments An individual essay assignment + teacher’s comments  Individual reflections

Feedback: Essay Assignment One  What to do with my comments

The Specificity of Dramatic Texts: A Summary of Key Concepts  Stage directions: characters, setting, placement of actors, historical setting, props, visual appearance, audio-visual appearance  Plot: rising action, climax, falling action. (exposition, complication, climax, crisis, resolution – reversal, recognition, turning point).  Sub-plot  Story and Plot ???  Characters and characterisation

Susan Glaspell, Trifles  The stage directions  The characters: protagonist(s), antagonist(s)  The plot: Exposition, complication, climax, crisis, resolution  Story and Plot ??? Are the events presented in the order in which they happen?  The genre: intertextuality, parody, pastiche ???  Thematics and themes