Mit rum Malene Brun Sabransky (LH230558). Ny legeplads for indskolingens børn (0-3 klasse) Hvad skal ”vores” legeplads indeholder? Fokus på en afgrænset.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Anskaffelse af ny teknologi
Advertisements

Mellemtrin EMU.
Readymades / genbrugskunst
På vej til skole 1 Børnekulturhuset i Århus og Landsforeningen Børn, Kunst og Billeder Anne Line Svelle.
Tid Til Dansk Tid Til Dansk er et komplet dansksystem for klasse.
Udarbejdelse af poster
Forslag til indretning På vej mod et æstetisk læringsmiljø i Midgård
Tilsyn Aabenraa Friskole 2010
Design – en definition Dyrehaveskolen.
Livets tog.
Kære forældre Hermed orientering om status i forbindelse med Pilehaveskolens udbygning og flytning til Verninge i skoleåret 2013/2014. I foråret 2013 har.
I NABOSKABET.DK Børn og Unge. Naboskab i forskellige højder  Integration og sammenhængskraft i boligområdet handler ikke kun.
Små huse Arkitekturprojekt 2005.
Værktøjskassen Anvendelsesorienteret undervisning
Mit hus Små børns drømmehus.
Aabenraa Friskole Tilsyn i ord og billeder April 2008 Birgitte Boelt
Vand Problemformulering: Hvordan opfører vand sig?
Hvordan starte et projekt der sætter og Natur Teknik på dagsordenen i hverdagen i SFO´en En præsentation af Voel SFO.
Kondenceret konceptudvikling DDK ITU F2007 John Paulin Hansen.
O STED FRISKOLE - ET VÆRDIBASERET KLARSYN Et værdibaseret debatoplæg til skolens daglige arbejdsområder, særlige fokusområder, forpligtigelser samt fremtidsvisioner.
Workshop Helsingør den 4. august.
Lærerens didaktiske design Elevernes didaktiske design
Portfolio opgaven 2kok1122.
Rumlighed og rumforløb
Praksisforløb i grundskolen klasse Billedkunst som uddannelses- og dannelsesfag Konference i Fællessalen på Christiansborg d. 21. april 2010 v/
Hvordan kan man se forskel på et sort hul og en neutron-stjerne?
Dannelse og kompetencer
© Copyright, Grontmij A/S 2011 Visualisering: BIG – Bjarke Ingels Group Udarbejdelse af journal ved projektering af bygge- og anlægsprojekter AMK - Sam.
Billedkunst C og B Gymnasiet og hf.
Pædagogisk Center på Randersgades Skole
Skallebølle Landsbyordning ”Indsigt og opmærksomhed…”
Dine karakterer Gives ud fra flere elementer. Hvilket niveau E-F, D eller C (taksonomi) Indhold af det der står skrevet holdt op imod det som der forventes.
Velkommen til KUP-workshop. Hvad skal vi lære i dag? Hvad er aktivitetsudvikling Hvordan aktivitetsudvikler man Hvorfor aktivitetsudvikler man.
CAMPUS SOM DEL AF BYENS UDVIKLING BYUDVIKLING PÅ TVÆRS.
Informationsmøde Ombygning af Baunegården
Årsplan – en kort en lang
Vores løsning Af: GR 6A Caroline N. Lindblad, Cecilie Have Kudsk Ejnar Maare Søndergaard og Kamille Klysner. Liv i skoven: stisystemer af træbrædder, der.
Idræt på hjernen: Forbinder teori i praksis Bruger Nye Fælles Mål
Interaktionsdesign E2007 Lektion 14 Om delrapport.
Krible Krable - Formål Inspirere, motivere og understøtte til at:
Søren Kierkegaard 2. Eksistentialisme.
materialet er altid tilgængeligt eleverne inspireres gensidigt.
Stopmotion film Monsteret der ønskede sig en ven til jul.
Kære børnehaveklasseleder / lærer Her har du nogle billeder og en oplæsningstekst om Søren Kierkegaard. Bemærk at du kan finde den tekst, der passer til.
Modernisering Børneunivers – den røde tråd ( 0 – 17 år) Indskoling og SFO Udendørs skur Udearealer - legeplads Midlertidig placering pædagogisk servicecenter.
Grafisk tryk Malene Brun Sabransky (LH230558). Min opgave  Optegning af skitse/mit rum på alm. Hvid papir  Optegning af skitse/mit rum på sort kardus.
Dagens program Gennemgang af dagens/ugens program Oprettelse af blog
Med tegninger af Morten Grove OTS
1. lektion Oplæg om ’Arkitektur og geometri – byen og dens funktioner’ Opgave: fold en terning 2. lektion Opgave: isometrisk tegning af bygning 3. lektion.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Tasks.
Målestoksforhold.
Studie Område 2 Eksamen Fra gymnasieelev til studerende
Arkitektur Den ultimative legeborg. Hvad vil vi ? Idé udvikling Brain storm Idé sortering Skitser Bygning rum Stemningen.
Visuel kulturprojekt Malene Brun Sabransky, LH
Fælles Mål Landsforeningen af 10. Klasseskoler. Læringsmål.
Matematik og Skole Matematik i Gadespejlet v. museumsinspektør Anne Birgitte Jessen d. 6. juni
Den klassiske vurdering af arkitektur De fem F'er Form, funktion, fantasi, forståelse og forbindelse. Alle gode værktøjer, når man skal vurdere den arkitektoniske.
DESIGN C FAGETS INDHOLD: Produktdesign Kommunikationsdesign Arkitektur Stilhistorie.
byens-vilde-liv.
Anders Kibbel | Chokolade Julemand
Kævlefolket - Et undervisningsforløb i skulptur
Fællesfaglig naturfagsprøve på Øster Farimagsgades Skole
Historie som fag i grundskolen – læreplaner og praksis
Elev oplæg: I skal lave en blæret brøkbeholder,
Forløbet: Unge – identitet, socialisering og sociale medier
Bænkebidere Et forløb for 2. klasse.
Sæt dit aftryk Undersøgelse
Produktnavn.
VELKOMMEN TIL ENGINEERING DAY 2018
VELKOMMEN TIL ENGINEERING DAY 2018
Præsentationens transcript:

Mit rum Malene Brun Sabransky (LH230558)

Ny legeplads for indskolingens børn (0-3 klasse) Hvad skal ”vores” legeplads indeholder? Fokus på en afgrænset målgruppe, men med et stort spektrum af behov og ønsker.

Empiri i klasser. Fokus på: Legepladsens ånd. Hvordan oplever vi legepladsen? Hvilke type mennesker opholder sig der? Hvordan er stemningen? Den identitet den skal udstråle Hvilken funktion skal den have? Hvor skal den ligge? Hvilke materialer skal bruges?

Idégenerering / brainstorm (Fra elever) Fokus på: funktion, brugere, beliggenhed og materiale. Dog i mindre grad Tegning / skitser (Mig) Stor grad af fokus på funktion, brugere, beliggenhed og materiale

Materialevalg: Plade/hylde 50*50 Papmaché & avispapir til opbygning af bund. Akrylfarve Sand Div. Træmateriale fra sløjdlokale Div. Stoffer/garn fra håndarbejde Div. Papirer/udklip fra SFO ”farveladen”. Plastikrør Lædersnor Grene (autentiske dele) Limpistol Spraylim Insektnet

Svævebane

Kuperet terræn, med vandløb og pumpestation. Rutchebanerø r – bemærk det er udskiftet til ”ny model”. 2 klatrestiger.

To indhegnet fodboldbaner på kunststof med faste mål. Ved den ene sidelinie er der to kæmpe bænke. Mosaik / spejlvæg. Ca. 3 m. høj.Ikke muligt at kravle over. Der er huller af forskellige str. Og former for at fremme lysindfald og give mulighed for, at ”kigge ind til kampen”.

Mini skov med stier. Mulighed for, at bygge huler og lave udgravninger.

Klatretårn med udkig.

Undervisningsforløb med 5. klasse. Fokus på Nye forenklede mål. (Færdigheds og vidensmål) Overordnet kompetencemål: Billedfremstilling Tegning og grafik Skulptur og arkitektur Overordnet kompetencemål: Billedkommunikation Udstilling og formidling

Gruppearbejde. (2, max 3 i grupperne) Stor plade i fast og stabilt materiale. Grundig forarbejde. Detaljeret skitse Materialeliste