Carsten Lindorf Lean administration og service Forstyrrelser og afbrydelser ”Kunden er i processen, i stedet for slutprocessen ”Kunden” har mulighed for at forstyrre Kontakte medarbejder midt i processen Håndtering af afbrydelser Løbende omprioriteringer Ressourcer til genoptagelse af opgaver Medarbejderen mister nemt overblikket Mister kontinuiteten i det daglige arbejde
Carsten Lindorf Lean administration og service Utilstrækkelig planlægning Planlægning sker fra sag til sag Planlægning med kort tidshorisont Opfattelse af at indkomne sager er uforudsigelig Flaskehalse Uforudsete bunkedannelser Dårlig kapacitetsudnyttelse Svingende overholdese af servicemål Manglende afpasning af personer contra opgaver
Carsten Lindorf Lean administration og service Fejlretning Fokus på slutkvalitet Ringe fokus på overdragelser Retur på grund af fejl eller korrektioner Fejlretning og kontrol er naturlig i hverdagen Fejl gentages uden konsekvens, læring, Dobbeltarbejde = unødvendige ressourcer
Carsten Lindorf Lean administration og service Uekspederede opgaver Ventelister/sager afventer behandling Merarbejde i forbindelse med rykkere Fjerner fokus fra de nye sager Mange ressourcer på hastesager Bunkerne er ”skjulte” ved enkeltpersoner Mangler det fulde overblik Bunkerne giver længere ekspeditionstid
Carsten Lindorf Lean administration og service Forstyrrelser og afbrydelser ”Kunden” er i processen, i stedet for slutprocessen ”Kunden” har mulighed for at forstyrre Kontakte medarbejderen undervejs i processen Håndtering af afbrydelser Løbende omprioritering Ressourcer til genoptagelse af opgaverne Medarbejderen mister nemt overblikket