Carsten Lindorf Lean administration og service Forstyrrelser og afbrydelser  ”Kunden er i processen, i stedet for slutprocessen  ”Kunden” har mulighed.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
SMED Single Minute Exchange of Dies
Advertisements

Håndtering af e- bøger på CBS Af Nikolaj Kjær Jensen CBS Bibliotek.
Kortlægning af arbejdsgange
Værdistrømsanalyser.
SHOP FLOOR CONTROL.
Introduktion til værdistrømsanalyser
Lean i den offentlige sektor Carsten Lindorf
INTRODUKTION TIL HYPER9 Draware A/S *
BF’s lederseminar 17. nov Hvad er lean og hvordan kan det bruges i en offentlig virksomhed? november 2006 | Mikkel Eriksen,
Den konfigurerbare skakt Præfabrikerede skaktelementer
KS Administration rådgivning og forvaltning KS Administration A/S CVR telefon Investormøde.
Automatisering af tværorganisatoriske processer
POLITIK LEDELSESSYSTEM
Strategisk planlægger Mette Nedergaard Gladsaxe Kommune
CSI i forsvaret.
Den Regionale LEAN Enhed
Vi stiller skarpt på skole-hjem samarbejdet
Værdistrøms-analyse (Vejledning)
1 Lean i den offentlige sektor Carsten Lindorf. 2 Forudsætninger Scenario 1: Kurset afholdes som en bred orientering om Lean. Scenario 2: Kurset afholdes.
Vejlederens funktion i det problemorienterede projektarbejde
Spagettidiagram Et spagettidiagram er en meget simpel måde at se og forstå et produkts vej igennem de forskellige processer Det kan laves på flere måder:
Væksthuset Henrik Hansen Leif Tøfting Kongsgaard
Morten Elbro HR Chef SILVAN-Kæden
Læring i spændingsfeltet mellem det planlagte og det uforudsete Lone Thellesen, adm. direktør i Dacapo Teatret.
1 Carsten Lindorf LOGISTIK= Græsk = logistica at beregne.
Udarbejde af den fremtidige flow
Formål – i dag Lidt dybere kendskab til lean Tankesættet Værktøjerne
Proceslandkort Få overblik over dine processer Prioritér jeres indsats.
Carsten Lindorf Lean - kompetenceudvikling Ledelsen.
Landsbyggefondens IT system. IT-systemet Hvorfor? -Et længe næret ønske fra ”kunderne” -Skabe indsigt i og dialog om ansøgningsprocessen -Bedre styring.
PERSONLIG EFFEKTIVITET
Ledelsestilsyn, hvad er det?
Quality Management Systems
Lean Sales Manager LEAN INTRODUKTION Principperne Spild.
Kvalitetsstyring og kortlægning efter jordforureningsloven ATV-møde 4. november 2009.
De 8 spildtyper i Lean Administration
Den Regionale LEAN Enhed
Kurser Introduktionskursus. Introduktionskursus (modul 0) Du lærer: Sammenhænget mellem kundens ønske til tilgængelighed og din arbejdstid. At tolke performancedata.
Kaizen tavle Forbedringstavlen.
Danske Lægesekretærer
©SCKK - KVIK læringsmiljø om arbejdsgange Hvorfor måle? Tilfredsstille eksterne interessenters behov Få fokus på fakta Få overblik over hvad tid og ressourcer.
Håndtering af Sygefravær
Lean i Faaborg- Midtfyn Kommune
Strategi i Vindervirksomheder Kapitel 2
Carsten Lindorf Lean administration og service Fagspecialistorganisation  Fagspecialicerede funktioner  Fagligt kompetente medarbejdere  Lille helhedforståelse.
Carsten Lindorf Lean Forandringer Problemstillinger.
at få sund fornuft til sund adfærd….
Produkt præsentation Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Carsten Lindorf Lean administration og service Fagspecialistorganisation  Fagspecialicerede funktioner  Fagligt kompetente medarbejdere  Lille helhedforståelse.
Lean administration og service
Carsten Lindorf Lean administration og service Forstyrrelser og afbrydelser  ”Kunden er i processen, i stedet for slutprocessen  ”Kunden” har mulighed.
Carsten Lindorf Lean administration og service Forstyrrelser og afbrydelser  ”Kunden er i processen, i stedet for slutprocessen  ”Kunden” har mulighed.
Carsten Lindorf Lean administration og service Fagspecialistorganisation  Fagspecialiserede funktioner  Lille helhedsforståelse  Silotænkning/flaskehalsproblemer.
Stress i relation til afbrydelser. Positive afbrydelser: Afbrydelser giver ny energi og inspiration. Afbrydelserne giver variation i arbejdet. Afbrydelser.
Læringssæt om temarapporten: Dosisdispensering - identifikation af utilsigtede hændelser og forslag til forebyggende tiltag D0sisdispensering December.
Hvad er lean? Lean er at opnå en kultur, baseret på løbende forbedringer, hvor der fokuseres på, hvad der giver værdi, set med kundens øjne. Alt andet.
Projektchef: Som projektchef er du det første led i et projekts livcyclus. Du står for management af projekter Du står for management af de ansatte - Introduktion.
Læringssæt om temarapporten: Behandling med insulin - identifikation af utilsigtede hændelser og forslag til forebyggende tiltag Behandling med insulin.
Målstyring KPI... – Hvad kunne vi måle på? Leveringsevne - evne til at levere materialer og information nøjagtigt og præcist til kunder (interne & eksterne)
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
S IRCULUS Patienttilfredshedsundersøgelse Marts 2016.
Præsentation nye regler 2016
5 veje til produktivitet og bedre bundlinje (Dansk Byggeri og 3F, 2011)
Bestyrelsesmøde 24. februar 2017 Peter Fugmann.
- Kom tættere på dit barns skolegang
Voksenansvar for anbragte børn og unge Husorden
Grundliggende principper
Symboler - Administrativ værdistrøm
Det produktive team Software kvalitet og kultur
Datafordeleren på ondt og godt
Præsentationens transcript:

Carsten Lindorf Lean administration og service Forstyrrelser og afbrydelser  ”Kunden er i processen, i stedet for slutprocessen  ”Kunden” har mulighed for at forstyrre  Kontakte medarbejder midt i processen  Håndtering af afbrydelser  Løbende omprioriteringer  Ressourcer til genoptagelse af opgaver  Medarbejderen mister nemt overblikket  Mister kontinuiteten i det daglige arbejde

Carsten Lindorf Lean administration og service Utilstrækkelig planlægning  Planlægning sker fra sag til sag  Planlægning med kort tidshorisont  Opfattelse af at indkomne sager er uforudsigelig  Flaskehalse  Uforudsete bunkedannelser  Dårlig kapacitetsudnyttelse  Svingende overholdese af servicemål  Manglende afpasning af personer contra opgaver

Carsten Lindorf Lean administration og service Fejlretning  Fokus på slutkvalitet  Ringe fokus på overdragelser  Retur på grund af fejl eller korrektioner  Fejlretning og kontrol er naturlig i hverdagen  Fejl gentages uden konsekvens, læring,  Dobbeltarbejde = unødvendige ressourcer

Carsten Lindorf Lean administration og service Uekspederede opgaver  Ventelister/sager afventer behandling  Merarbejde i forbindelse med rykkere  Fjerner fokus fra de nye sager  Mange ressourcer på hastesager  Bunkerne er ”skjulte” ved enkeltpersoner  Mangler det fulde overblik  Bunkerne giver længere ekspeditionstid

Carsten Lindorf Lean administration og service Forstyrrelser og afbrydelser  ”Kunden” er i processen, i stedet for slutprocessen  ”Kunden” har mulighed for at forstyrre  Kontakte medarbejderen undervejs i processen  Håndtering af afbrydelser  Løbende omprioritering  Ressourcer til genoptagelse af opgaverne  Medarbejderen mister nemt overblikket