Trafikdage Kørselsafgifter i Norden Erling Hvid COWI
Trafikdage Kørselsafgifter i Norden Undersøgelse for Nordisk Ministerråd Eksisterende systemer Formål og effekter Teknologien og omkostningerne Brugeraccept og debat
Trafikdage Kørselsafgifter i Norden Antal anlæg Finland0 Island1 Danmark2 Sverige2 Norge47
Trafikdage Kørselsafgifter i Norden Stockholmsforsøget - toldringen
Trafikdage Kørselsafgifter i Norden Stockholmsforsøget, trafikken over snit 2005 Forsøget afsluttet
Trafikdage Kørselsafgifter i Norden Oslo
Trafikdage Kørselsafgifter i Norden Bergen
Trafikdage Kørselsafgifter i Norden Teknologien fungerer Traditionelle systemer er vel-afprøvede I Norge registreres 99.97% af passagerne korrekt I Stockholm virker teknikken stort set upåklageligt
Trafikdage Kørselsafgifter i Norden Transaktionsomkostninger DKK/passage Bergen1,20 Oslo1,30 Storebælt5,20 Stockholm11,30
Trafikdage Kørselsafgifter i Norden Brugeraccept Kørselsafgifter opfattes som ekstra beskatning Formålet skal være klart - brugeren skal kunne se fordele Øget accept når systemet er implementeret Overvågnings-aspektet ikke længere centralt
Trafikdage Kørselsafgifter i Norden Oslo