DIGITAL ANTI-MOBNING - FIN Morten Ovesen - konsulent i dansk, it og medier14. marts 2012.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Børn og digitale medier
Advertisements

Hjalleseskolen – Fremtidens 7. klasser
Svend Gønge-skolens værdier...
Danmark 3.0.
Klasseledelses- og relationskompetence
Lidt om vejleder rollen
Den sidste adgangskode du skal huske - Nogensinde
Erfaringer med kollegavejledning i skolen
MEDIEKULTUR OG SKOLEKULTUR
Digitalisering og medialisering
Global undervisning.
Bevidst undervisning i billeder
Hvad gør livet værdifuldt?
Læringsmiljø på hhx; kvaliteter og udfordringer Temaoplæg 2: IKT i undervisningen på hhx DEA, 13. Oktober 2010 Ph.d.-stipendiat, Arnt Louw Vestergaard.
VELKOMMEN TIL HUSET VENTURE FRIHED UNDER ANSVAR…. DIT LIV – DIT VALG……
Status IT. Vognparken Computerlokaler: 39A: 24 computere fra : 21 computere fra 2005 og 6 computere fra 2007 Biblioteket: 2 computere fra 2005.
i Ungdomsuddannelserne
Hvordan kan forældre støtte op om barnets skoleliv?
MEDIEPÆDAGOGISKE VEJLEDNINGSVÆRKTØJER
Interaktion med Digitalisering af læringsrummet, august 2013 Charlotte Højrup, EF Digital.
Læringscentret og nye vejledningsformer
International linje en forsøgsordning Hvem er vi? Hvad er det vi kan / vil / skal Internationalt læringsmiljø / flersproget tilgang Fokus den internationale.
Evaluering som en del af elevernes lærings proces
Udvikling af fagenes didaktik Flakkebjerg,
Elektroniske medier Hvordan anvendes elektroniske medier til at styrke kommunikationen mellem forældrene og skolen? Ordrup skolebestyrelses debatforslag.
ETwinning VEJEN TIL EUROPÆISK SAMARBEJDE L Kodal SkoleIntra Kolding den
All You can do is tickle it, and see how it jumps
Kollegavejledning - indgange • Fag, medier og Faghæfte 48 • Skolekultur og mediekultur • Skolekultur og vejlederkultur • Skolebiblioteket som rum og funktion.
ETwinning GRÆNSEOVERSKRIDENDE DATING sådan og derfor Den lovmæssige baggrund for internationalisering i skolen SkoleIntra Kolding
ØBRO FRI SKOLE Visioner 2020 Øbro Fri Visioner 2020 København den 7. marts 2013 Vores visioner Øbro Fri 2020 Er vores visioner stadig de rigtige? og hvordan.
IT i undervisningen.
For de kreative, nytænkende, sære, unormale og geniale tankegange.
BYOD - Løjtegårdsskolen ”It har meget lille betydning for forandringer på kort sigt. Men på lang er it medvirkende til store forandringer i vores måde.
Kreativ E-learning. Problemstilling  E-learning for lærere  Billigere undervisning på nettet  Tidsbesparende  Sjov og kreativ undervisning.
Objektivitet findes ikke...mennesker gør. De næste 35 minutter... Baggrund Erfaringer….historier fra det virkelige liv Anbefalinger til jer.
Henriette Lungholt Formidling og metode – uge 47, efterår 08 Mundtlig kommunikation.
Generel introduktion til EC
Lærerprofessionen.
Tema 4: Værkstøjskasse med supplerende slides Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Forsøget begyndte d. 1.januar 2005 og bygger bl.a. på
Lærer-møde April 19, 2007 Dias 1 I.G. Bearden, Niels Bohr Institute ICT og aktivering i undervisning Ian G. Bearden, Prof. MSO Niels Bohr Institutet.
Projekt X:IT -Støtter dit barn til et liv uden tobak Forældremøde 7. klasse – Projekt X:IT.
Tid.
Fra kursus til lokal skoleudvikling – om og med medier 13. marts 2012.
Bogkassen Michael Tillgaard 2/3 skoleleder 1/3 lærer
ETwinning VEJEN TIL EUROPÆISK SAMARBEJDE L Kodal SkoleIntra Kolding den
Det gode liv? Møde d Forældre Odense Kommnune skoleafdeling Professor Niels Egelund fra DPU.
Projekt X:IT - Støtter dit barn til et liv uden tobak Forældremøde 7, 8 og 9. klasse – Projekt X:IT.
Web didaktik 2.0 Utraditionelle veje - it som omdrejningspunkt for vækst og et redskab til ny udvikling i uddannelserne.
INTERNATIONAL STRATEGI FOR RANDERSGADES SKOLE KØBENHAVNS KOMMUNES INTERNATIONALE PROFILSKOLE V. INTERNATIONAL KOORDINATOR, SIMON ASTRUP
Trivselsundersøgelse 2015 Uddrag af undersøgelsen.
Kerneopgaven i forandring XX arbejdspladse – den xx.xx.201x.
Holbæk Kommune Matematikløft Den 18/ Matematikløft Kommunalt niveau Forenklede fælles mål (implementering) Matematikvejledere – uddannelse – arbejdsopgaver.
Diskussionsoplæg Didaktik, design og digitalisering.
Unge og mobning Sarah Amann Mortensen 1.
Tilskud til ansattes efteruddannelse i Europa
Vi ved godt ingeniører ikke praler – men vil du ikke nok gøre en undtagelse? Engineer the future har med succes skabt en række portrætter af unge ingeniører.
MED I LOMMEN UNDERVISNINGSUDVIKLING PÅ MUSEET I SAMSKABELSE MED GYMNASIEELEVER OG LÆRERE.
Seksuel risikoadfærd - børn og unges stemmer
Lektion 4 Formålet med lektion 4 er at understøtte eleverne i at søge hjælp, hvis de skulle få problemer, samt at gøre eleverne bevidste om, hvad der kan.
En understøttende ide til fysikundervisningen..
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
Henriette Hayton – Den Nye Friskole
Jonas, Oliver og Kasper T.
Det Kreative Gruppearbejde (Standard du kan anvende til dine elevers gruppearbejde) Jonna Langeland & Søren Hansen, Aalborg universitet Find flere materialer.
MED I LOMMEN UNDERVISNINGSUDVIKLING PÅ MUSEET I SAMSKABELSE MED GYMNASIEELEVER OG LÆRERE.
Trivselsmålingens resultater og vores indsatser
Lektion 4 Formålet med lektion 4 er at understøtte eleverne i at søge hjælp, hvis de skulle få problemer, samt at gøre eleverne bevidste om, hvad der kan.
Projekt:værktøjsdagen 2018
Leg, kreativitet dannelse
Præsentationens transcript:

DIGITAL ANTI-MOBNING - FIN Morten Ovesen - konsulent i dansk, it og medier14. marts 2012

 Hvad er det?  Samarbejde mellem mange hovedstæder og storbyer over hele verden på skoleniveau  Nyt tema hvert år – denne gang Global Marketplace  Mulighed for at komme direkte i kontakt med børn på ens egen alder fra hele verden  Hvorfor har det været fedt?  Internationalt samarbejde på børneniveau  Mulighed for autentisk kommunikation med andre børn  Mulighed for at arbejde kreativt og web 2.0 agtigt med rigtige problemstillinger  Få respons fra den anden side af jorden på ens arbejde GLOBAL PARTNERS JUNIOR Morten Ovesen - konsulent i dansk, it og medier14. marts 2012

THE ANYTHING FINDER Morten Ovesen - konsulent i dansk, it og medier14. marts 2012

 Det kræver lidt ekstra arbejde af lærerne  Eleverne kommer tættere på skolen og omvendt  Potentielle ”drop-outs” kan holdes i skolen  Arbejdet med medier er ikke noget ”quick fix”  Det bliver kun godt når fag-faglighed møder IT/mediekompetencer  Vær stolt og del det du kan, med dine kollegaer! ANALYSE AF UNDERVISNING MED IT OG MEDIER Morten Ovesen - konsulent i dansk, it og medier14. marts 2012

 Ikke-akademiske elever mistrives i skolen  Eleverne lever et intenst stimuleret liv – iPhones, SmartTV, Androids, Xbox, PS3, etc  I skolen bliver de så bedt om at skrive en stil til læreren – det er simpelthen for kedeligt!  Undersøgelser viser at jo længere man går i skole – jo mindre kreative bliver man  Vi forsøger at bekæmpe denne trend gennem IT og medier kombineret med kreativ tænkning! IT OG MEDIER SOM KREATIV FRISÆTTELSE Morten Ovesen - konsulent i dansk, it og medier14. marts 2012