ITPO Øvelser til tele kommunikation. Nr. 1- Introduktion til fremtidsscenarier For aftenøvelser: –Opdel i 2 grupper ( hvis det giver mening ) – eller.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Etabler en professionel bestyrelse – og brug den!
Advertisements

Social Kapital – rig på relationer
3-timersmødet 2013 TEMA: Samarbejde i teams og om patientforløb • Tankegangen bag den forløbsorienterede organisationen (FLO) er, at patienten og patientforløbet.
Præsentation på M3UG 2011.
Cooperative learning på SOSU Nord, Vendsyssel
3D modellering på den nye bane København-Ringsted
Kim Lyng Madsen Lau Kingo Marcussen
Krisehåndtering 2013.
Din egen videoproduktion. 2 ▪ Før optagelserne •Gør jer klart hvilken historie I vil fortælle, og hvordan I vil fortælle den •Planlæg hvilke.
Hvad er bestyrelsens rolle i foreningen? Struktur
Digital jobklub Velkommen til Digital Jobklub 2. dag.
Levende Kommunikation
Team 9 gruppe eksamen, evalueringsproces
Programindsats og effektmålinger i den regionale erhvervsudvikling Debatoplæg v/Martin Eggert Hansen Teknologisk Institut.
Darum skole 4. november 2013.
NavnFødselsår AdressePostnr. By Telefon Mobil nr. T-shirt størrelse (som forventet i august) Forælder Ansøgningsblanket til Team Copenhagen.
MAKING A DIFFERENCE Investor in people Janne & Malene.
at arbejde med ledernes psykiske arbejdsmiljø?
?.
Introduktion til Medier og Kommunikation //
Ungdomsbyen i samarbejde med Benedicte Kommunikation
Præsentation af resultaterne fra erfaringsopsamlingen om ny klassedannelse LIM den 5. januar 2012.
23. februar 2009 Dias 1 Studie- og Karrierevejledningen Humaniora Læsegrupper Mødeledelse og planlægning Studie- og karrierevejledningen Humaniora Ea Feldfos.
Medialisering og organisationsudvikling 25. April 2012.
- et bedre sted at lære Velkommen …..vi glæder os til en spændende dag med jer.
TEMA: KOMPETENCEVURDERING Målbeskrivelserne er ved at blive/er reviderede i alle specialer. Der lægges større vægt på kompetencevurdering Der lægges større.
Workshop 1: Ideudvikling og problemformulering Sarah m. L. Krøtel
National Environmental Research Institute Department of Marine Ecology Ålegræs i fjorde Diskussionsoplæg til ålegræstema i NOVA-rapport 2003 Tina M. Greve.
Mogens sparre Mogens Sparre ApS * Aalborgvej 39, 9492 Blokhus * Telefon Lektion 3 (Side ) Lektion 1 LEDELSE I PRAKSIS.
Struktur og processer I alle studier af innovationssucceser og fiaskoer er det konstateret, at de største årsager til manglende succes er: 1.Manglende.
TURISMEN ANNO VI INDLEDER PROCESSEN MED ANALYSER FASE 1 – EKSTERN ANALYSE – Formål: Bedre kendskab og forståelse for gæsterne fra Tyskland og Danmark.
TELEFONCANVAS.
HR i Nice Topledelsens krav til HR ! V/ Gert R. Jonassen - Arbejdernes Landsbank den
Lektion 1: Hvad er velfærdsstaten ifølge jer
Sprogpakkens 6-dages kursus Praksisopgave 2 4. Dag 1.
Hvordan kommer jeg videre? Chefkonsulent Anders W. Madsen Microsoft Danmark.
Brugertest Tænkehøjt test. Aftenens øvelse Rekruttere (segmenter, målgrupper) Min. 2 testpersoner Overvej roller i gruppen – Skift moderator Lav et testmanuskript.
Modul 1 Rød løber (E). Spilleregler for dagen Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity,
Tema 7 Netværksdannelse Udgivet af Socialstyrelsen februar 2014.
Mobilitet og usability John Paulin Hansen. Situationer FlyBusMetroGaden.
1 BAR Handel, BAR Jord til Bord, BAR Kontor, Grafisk BAR, Industriens BAR COWI 1 Seminar 2 Øvelse Seminar 2 - Kortlægning og risici Øvelse.
Præsentation af egen institution En forudsætning for en konstruktiv erfaringsudveksling og sparring indenfor netværket er, at kendskabet til hinanden er.
Strategisk kompetenceudvikling - konteksten
Sammenligningsspejle
Onsdag 5. september 2007 Telefoni Telefoner i Gribskov - anvendelse - betjening – kultur 18. januar 2007 onsdag 5. september 2007.
Modul 1 Rød løber (D). Spilleregler for dagen Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity,
En Bæredygtighed Fremtid mobiltelefonen
Introduktion til øvelsen ”Bidrag til kerneopgaven” Formål med øvelsen Forberedelse Indledning Runde 1 Runde 2 Runde 3 Afslutning på øvelsen 2.
TEMA 3 Problemløsning: Lav en prototype
AT-påbud Virksomheden påbydes at sikre, at høje følelsesmæssige krav i arbejdet ikke forringer medarbejdernes sikkerhed og sundhed. Virksomheden skal sikre,
Bestyrelsesundersøgelse 2016
Bestyrelsesundersøgelse 2016
IT-B 1.03 Menneskelig sammenhænge og arbejdsgange
Velkommen til Creating Impact
Bestyrelsesundersøgelse 2016

IT-B 1.03 Menneskelig sammenhænge og arbejdsgange
Den stabile organisation: Rutiner i organisationer
Den værdifulde arbejdsplads
Bestyrelsesundersøgelse 2016
Kurset i fase 1 er 2-delt:  I første del og som introduktion præsenteres du for definitionen af Flipped Learning. Og du præsenteres for en didaktisk skitse.
Organisationssystemets ledelse og (kultur)udvikling
Del 2 - Synliggørelse af hvordan vi hver især bidrager til løsningen af kerneopgaven. Til proceslederen: Inden du gennemfører processen med medarbejderne,
TEKNOLOGIFORSTÅELSE.
TEKNOLOGIFORSTÅELSE.
Humanistisk Entrepreneurship 12 ad hoc emner
Arbejdsmiljøgruppens ansvar, etik og samarbejde
Årshjul – udviklingsprojekter i sygeplejen 2017
- Projekt om sygehusportører
Statens HR – Implementeringskoncept
Præsentationens transcript:

ITPO Øvelser til tele kommunikation

Nr. 1- Introduktion til fremtidsscenarier For aftenøvelser: –Opdel i 2 grupper ( hvis det giver mening ) – eller forbliv i som en. For dagøvelser: –Skab et antal grupper så hver rummer 5-6 personer. Lav en 3 deling af rollerne – således at der er: –En facilitator –En tidstager –En til at varetage præsentation Brug 20 min på forberedelse Skab en 5 min. præsentation Herefter bruger vi 5 min. På samlet opsummering. Besvar nedenstående spørgsmål:

Nr. 1 - Morgendagens mobil telefon … Hvad vil i bruge jeres ”mobil telefon” til om: 1.-> 1 år ? 2.-> 3 år ? –Hvorfor og hvorfor ikke ? –Hvordan vil det foregå ? –Hvad er det for en ”dims” og hvad forventer vi at kunne bruge den til ?

Gruppe 1 – 1 år

Gruppe 1 – 3 år

Gruppe år

Gruppe år

Nr. 2 og 3 flere diskussionsoplæg 2.I hvilket segment ( branche område ) kan mobility bedst anvendes og med størst ROI ( return of investment ) 3.Hvilken påvirkning vil brugen af mobile data have på organisationen ( vores firma ) og specielt på de processer som vi kender ?

Andres syn på morgendagens mobiltelefon til sammeligning. MS stinger projekt Gartner Strand Consulting Forrest research