Medierne og den politiske kommunikation

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Mediepædagogik og didaktik
Advertisements

Formidling - hvor er Danmarks Statistik på vej hen? Dansk Statistisk Forening 21. marts 2006 Leon Østergaard.
Instruktorforløb i Akademisk Studiekompetence 4. undervisningsgang
Professionel formidling
Kommunikation / it.
Titeldias (uden baggrundsfarve) Husk at vælge korrekt layout for hvert dias: Klik med højre musetast på dias i ruden til venstre i skærmbilledet og vælg.
Økonomiske kompetencer
Lidt om ham Austin Performativer der virker…. Opgør med den klassiske forståelse af sproget: Klassisk: Udsagn kan være beskrivende eller erklærende Disse.
Retorik - argumentationsteknik og appelformer
Praktisk argumentation
Appelformer Logos, etos og patos.
Faglige metoder I fagene international økonomi, samtidshistorie og engelsk Kilde: hhx-håndbogen til studieområdet (Systime)
Medierne og demokratiet
Målet for os i dag ”At lære jer en simpel model, der sætter jer i stand til, at opbygge en argumentation, der giver jeg gennemslagskraft”
Formidling Skolebiblioteket som ramme for faglig formidling.
Ondskab
Formidlingsdelen Formidling og metode.
ARGUMENTATION v Annette Bjerre Ryhede - ARTIKULATION.
Notat I et notat vil der normalt optræde følgende elementer: – en problemstilling og baggrunden herfor – forskellige løsningsforslag – en gennemført faglig.
Find Your Friend app og (mobil) kommunikation
Argumentationsteori.
Børn og unges sociale liv online
Videnskabelig argumentation
Gruppeoplæg om formidlingsteorien fra gruppe 5.
PROGRAM Eksamensopgaven Gruppe 2 fremlægger
Mit medieprodukt er en plakat til en miljømesse..
Strategisk kommunikation Oplæg til DUF 22. maj 2007 HAST Kommunikation.
Politik og medier.
Argumentationsteknik
Sproghandlinger, genrer, stilleje
Retorik og Argumentation
Lektion 4 og 5. Gruppeøvelse Lav (som pod- eller vodcast) en film, der præsenterer en politiker eller et politisk parti. Tag evt. udgangspunkt i en af.
Verdens værste bødler Sagprosa.
- Understøtter den øvrige undervisning.
Sproglig teori og metode (I)
Formidling 22. Oktober 2007.
Pia Svejgaard Pedersen
Hvad er markedskommunikation?
Nyheds-mediernes historie
Af Christine Tindahl -kommunikation SKRIV EN FACEBOOK- OPDATERING skriv på vegne af en virksomhed brug 3 minutter på øvelsen.
Retorik Retorikkens grundbegreber Historisk baggrund
En grundig gennemgang af Retorik & Formidling Af gruppe VII.
Sproglig teori og metode (II) Fællesfag: BA i 2 fremmedsprog BA i 1 fremmedsprog, IT og kommunikation.
Reklameanalyse.
Argumentation Tekst & Tegn FS Dagens ord Age-otori ‘at få klippet sit hår og se værre ud bagefter end før klipningen’ (japansk, omkring 130 mio.
DANSK Intro Dagens program.
Argumentation Toulmins model. Hvad er argumentation? At argumentere er at komme med begrundede synspunkter. Det vil sige: man indtager et synspunkt og.
KNÆK KODEN Det samfundsfaglige område Opgaveformulering 1 - Frivillighed.
AT med dansk i samarbejde med andre fag 1. Faglige mål for AT Eleverne skal kunne beherske relevante faglige mål og metoder i de indgående fag vurdere.
SKRIVEFAGET Modul 3: Argumentation Lektion 2: Toulmins argumentationsmodel.
Argumentation Toulmins model. Hvad er argumentation? At argumentere er at komme med begrundede synspunkter. Det vil sige: man indtager et synspunkt og.
Powerpoint Jeopardy Argument Argument og appel Appelformer
SKRIVEFAGET Modul 3: Argumentation Lektion 4: Toulmins udvidede argumentationsmodel.
Argumentation Hvad er det?. Er dette argumentation? Argument clinic: 6tDOqd-Z3U.
KNÆK KODEN Det samfundsfaglige område Opgaveformulering 3 – Det danske arbejdsmarked.
SKRIVEFAGET Modul 3: Argumentation Lektion 5: Fra sætning til tekst.
Markedsføring via sociale medier FORUNDERSØGELSE.
Retorik – at tale/holde foredrag. Retorik som aktivitet: Overalt hvor der er mennesker der formidler, påvirker og argumenterer, er der retorik. Den egentlige.
Kommunikationsmodeller Gruppe 6: Frederik Arend Sørensen, Christian Fennert, Josepine Errebo, Nora Henriksen.
Kronik EKSAMENSGENRE I SKRIFTLIG DANSK. Genren kronik  Læs om genren her: Se også.
Argumentation - metode og teori Af Bodil Haue-Pedersen, lærer på Espergærde Gymnasium og HF, Gengivet på dansksiderne.dk, 2016.
REKLAME KOMMUNIKATION.
Lise Lyngbye Torsdag den 13. november 2014 Nyborg Strand
Objektive beskrivelser & Dokumentation
BUPL Nordsjælland Ledelseskonference januar, Helsingør
SRO 2018 hHx.
Hvordan kommer vi ind ad døren?
- og hvordan du undgår dem…
Hvad ved du allerede Fortæl din makker: Hvad er digital kommunikation?
For eller imod tobak? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Præsentationens transcript:

Medierne og den politiske kommunikation 7.2 Den politiske argumentation

7.1 Den politiske kommunikation Politisk kommunikation: ” at bringe et politisk budskab fra en afsender til en modtager med den hensigt at få modtageren til at handle. Afsenderen vil som oftest være en politiker, men kan også være andre aktører med en politisk hensigt, mens modtageren er en lidt mere broget størrelse.” 7.1 Den politiske kommunikation

7.2 Den politiske argumentation Appelformer Etos (Afsenders troværdighed) Logos (Budskabets argumenter) Patos (Modtagernes følelser) Simpelt argument Påstand, belæg og hjemmel Sammensat argument Argumentationsrække med flere forskellige argumenter (hoved-påstand og del-argumenter) -analogi -gendrivelse Afledningsargument Dreje diskussionen væk fra temaet Glidebaneargument Modstanderens argument tilskrives negative konsekvenser 7.2 Den politiske argumentation