Skub og træk DDK ITU F2007 John Paulin Hansen. Ambient reklame Engang: Skjult markedsføring, gurilla- reklamer, græsrods-opinionsdannelse... Nu: Fast.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
IT Projekt Portefølje Management: styringsmæssige og koordineringsmæssige problemer i en offentlig organisation.
Advertisements

10 Konkurrencesituation
Hvordan kommer vi videre? - Et oplæg om at navigere i forandringer
Energi- & Vandværkstedet
Det er trist at blive gammel
Holmegaard en ny begyndelse.
Trygge og udviklende fængsler (og samfund) Samarbejde mellem indsatte, ansatte, ledelse, Kasper, mig og jer…
Vejen går til Årets julemesse Klik med musen for at skifte billede.
Indledning Verden er blevet mindre – afstanden er ingen hindring
”Den personlige hjemmeside som fænomen” Oplæg til ”Medier og kommunikation” Flemming Skall 5. September 2005.
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Videoredigering Hvorfor Udstyr Software Filming og Redigering Visning og Respons.
2.-generationsintranet på KU Internet, intranet, ekstranet eller "mit net"? Claus Qvistgaard It-strategichef
Digitalisering i Praktiken Workshops den 9. februar 2007
Prøv det nye the mysterious wold game, test din viden om verden og få et godt grin med dine bekendte, vi vil garanter du vil synes om det og lære noget.
Erfamøde – itSMF hos Bankdata 20. juni 2012
Kilde: Magasinet ”The Economist”s liste over e-readiness, 2006 Danmark er nr. 1 inden for ”e-readiness” - foran USA Brug af internet som motor for økonomisk.
Kondenceret konceptudvikling DDK ITU F2007 John Paulin Hansen.
TEMAGRUPPEN VEDRØRENDE IMPLEMENTERING
SMUT PAKKE 4 VIDEN OM MOTION.
Kultur- og branchestudier
Markedskommunikation - del 1
Hotellets koncept.
1 The Case Research Strategy in Studies of Information Systems Af:Izak Benbasat, David K. Goldstein og Melissa Mead Publiceret: MIS Quaterly i 1987.
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
Artikel præsentation Kenneth Pedersen DESIGN SCIENCE IN INFORMATION SYSTEMS RESEARCH Hevner, A. R., March, S. T., Jinsoo, P. and Ram, S. (2004)
Munthe Plus Simonsen - En entreprenøriel opdagelsesrejse Fortæller: Naja Munthe Producent: GoVisual Redigering: Suna Løwe Nielsen.
Introduktion til Access (Access, del 1)
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Pitching Erfaringer fra “B-boys and fly girls”. Har du en god ide til et nyt TV program, så indbyder tvfestival.dk dig til Pitching konkurrence. Måske.
Online markedsføring og e-handel Voxeværket – Uge21.
INNOVATIONSFORUM # 3 VIDENSBEARBEJDNING EKSPERIMENTER OG METODER.
SÅDAN FÅR DU DRØMMEJOBBET IBM TIrsdag den 17. marts 2009
Niels Pein Regelopdatering Niels Pein Udpluk af nyhederne Definitioner Regler Decisions.
CRM – værdi for virksomheden Et rigtig godt sted at starte er hos Frederich Reicheld:
Stil og smag John Paulin Hansen WEB 1, ITU, marts 2000.
Projekt It for alle Projektets deltagere: Hanne Bjørn, Roskilde Bibliotekerne Susanne Kierkegaard, Roskilde Bibliotekerne Kirsten Syska, Roskilde Bibliotekerne.
RUCinnovation er din indgang til RUC’s forskere og studerende. Gennem os kan du få adgang til den viden, der hver dag produceres på universitetet – og.
Morten AagaardHANDS Side 1/6 A private introduction 1.HANDS – a tremendous personal experience: different persons representing very different competences.
John Paulin Hansen DDK ITU Marts 2007
Universel tilgængelighed (reduceret antal slides) John Paulin Hansen IT-højskolen i København.
Menneske og maskine Medier og Kommunikation, F2005.
Service Action Helene Brøndholt Nielsen, Tekstformidling på Internet, Forår 2004 ”Servicejournalistikkens opgave er at levere livshjælp til det moderne.
Videoredigering Filmen skal være færdig den 17. oktober klokken Du er velkommen til at lave noget den mellemliggende periode. Alle filmene bliver.
Introduktion til Access (Access, del 1). RHS – Informationsteknologi – Fra design til udvikling Vi ved nu, hvordan vi finder et design for en database,
DIGITAL DESIGN OG KOMMUNIKATION Introdag F07 JONAS HEIDE SMITH
Kontekst og klienter John Paulin Hansen DDK ITU Feb 2007.
Kreative metoder John Paulin Hansen DDK ITU Feb 2007.
Informationssøgning Eksempler på nyttige hjemmesider.
Strategisk Usability John Paulin Hansen. Næste gang er sidste gang Hver gruppe fremlægger deres oplæg i 15 minutter Start 17:00 - Slut 20:00 Gruppe 1,2,3,pause,18:00.
Emotioner Thomas Krabben Helle Hald. Hvad er ”emotions” Inspiret by Darwin and Ekman ” Emotions are evolutionary adaptations, as they enhance an organism's.
V. John Paulin Forår 2007 Design, Kommunikation og Medier, IT-Universitetet Oplæg af: Christie Andersen Jesper Høffner Krogh
Innovation as a Core Business Process DTU Diplom Innovation Metode og Værktøjer Jan Schlunssen.
Opmærksomhed 5. forelæsning, John Paulin Hansen Usability, ITU.
Eye track analyser (5) NB: Da der forekommer voldsomme mængder megabyte i billederne til forelæsningen, er her kun de slides, som indeholder tekst; 11.
Product Placement, Brand Integration eller Branded Entertainment?? Fredag d Nicklas Fjeldsted-Holm og Karen Harbo.
Project Management Managing The Progress of Projects.
2 minutter om tid (og rum) Lisbeth Klastrup 7. kursusgang 23. oktober.
Opmærksomhed 5. forelæsning, John Paulin Hansen Usability, ITU, 1. oktober 03.
Erhvervsrettet innovation - elektrikeruddannelsen Uge 26 – Aalborg Dag 2 1.
Vi bliver klogere sammen – strategisk udvikling af Københavns Biblioteker Strategi & handling Bibliotekskonference oktober 2015 Jakob Heide Petersen.
FROM GOOD TO GREAT!. ”Before something happens in the world – it must first happen in your mind” Anthony Robbins.
AFFECTIVE WORK and Professional Ethics
Science communication in Denmark
VELKOMMEN TIL B-BOX! Power Point Slides.
DESIGNING תיכון (DESIGNING) - תהליך של פתרון בעיות ויצירת פתרונות טכנולוגיים.
Hvem og hvad bestemmer, hvad der udvikles?
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Præsentationens transcript:

Skub og træk DDK ITU F2007 John Paulin Hansen

Ambient reklame Engang: Skjult markedsføring, gurilla- reklamer, græsrods-opinionsdannelse... Nu: Fast element i enhver MF plan Forskel mellem at skubbe og mase (push and too pushy) Spam Hvad er der egentlig af godt ved push?

Balance RSS: vi udvælger de kilder, som får lov at skubbe materiale til os Vi filtrerer i det der kommer fra listerne Google ramte balancen mellem Push og Pull

Marketing OG koncepter Hvordan tænkes marketing ind i et koncept fra starten? Hvordan skal man finde ud af, at I er på Roskilde? Og hvor I er? (Og hvornår det foregår?) Hvad er vores ambitoner i antal brugere? Hvordan når vi det antal?

Marketing ”En proces der består i at planlægge og udføre konceptualisering, prissætning, promovering og distribution af ideér, varer og servicesydelser for at skabe forandringer der tilfredsstiller individuelle og organisatoriske mål” ”Målet med marketing er at komme til at forstå din kunde så godt at produktet eller servicen sælger sig selv”

Herbert Simon om opm æ rksomhed ” What information consumes is rather obvious: it consumes the attention of its recipients. Hence a wealth of information creates a poverty of attention and a need to allocate that attention efficiently among the overaboundance of information sources that might consume it ” H. Simon(1971): ” Designing Organizations for an Information_Rich World ” Computers, Communications and the Public Interest, Martin Greenberg, edd. John Hopkins Press, Baltimore, pp Nobelpris vinder, Turing Award vinder

Brugsoplevelser Hvad har vi glemt? Hvad har vi nok af?

Øjeblikkelig intellektuel Det principielt interessante... Det tidstypiske... Det nybrydende... Den litteratur/film/musik/kunst... Den pensumlitteratur som jeg umiddelbart kommer til at tænke på når jeg hører dette koncept beskrevet er

Oplægget for RF 25/5 Get buy in! Brug hovedpointer fra jeres artikel Være visuelle Planlæg 10 minutters show Afsæt 10 til 12 plus 13 til 15.