Enevælde (presenter os)
Spillet Spiltype: spillet er et historisk edutainment strategispil Singleplayer spil. Målgruppe: 5-7 klasse Tidsperiode 1536 – 1660, Adelsvælden Målet med spillet: At opretholde sit len, dette gøres ved at håndhæve landegilde, hoveri, lov- og orden samt vedligeholdelse af de enkelte herreder. Vinder kriterie: Blive udnævnt til embedsmand når kongen får enevældig magt i Danmark. Vinderen har den højeste kassebeholdning samt er vedlidt af folket i ens len. Begivenheder: Undervejs i spillet vil der forekomme forandringer som direkte konsekvens af de mange historiske episoder der forekommer i tidsperioden. Lokale vs historiske begivenheder, feks Hård vinter = dårlig høst i 3/9 herreder landegilde ned/justice ned vs. Der udbrudt krig mod svensken = kongen kræver man stiller soldater til rådighed
Spillet Tanken bag spillet: Samfunds strukturen Historiske begivender i perioden Perioden
Målet med projektet Sætte fokus på historieundervisning i folkeskolen. Højne interessen for indlæring af historiske emner i folkeskolen. Gøre historieundervisning mere interessant (og nytænkende). Flere digitale undervisnings midler i folkeskolerne.
Det praktiske Gøre brug af spørgsmål i forb. med spillet (som hjemmearbejde) Spillet skal kunne afvikles på relativ kort tid. (over to undevisningstimer/eller en aften som hjemmearbejde) Let tilgængeligt og brugervenligt (webben/ingen installation af programmer/kan tilgås fra alle steder)
Fremtidige planer Tjekke op på facts med en specialist (fra KUs historielinie eventuelt) Tjekke op på nuværende og kommende historielærere om hvorvidt de kunne se dette i et historielokale.