Formål og mål for dagen Viden om og forståelse for, hvad det vil sige at se sin arbejdsplads ud fra et arbejdsgangs- eller procesperspektiv Kendskab til.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Kompetenceudvikling og innovation i yderområder
Advertisements

Svend Gønge-skolens værdier...
Den 16.august 2010 Regionsgården
Lablæring Uddannelsesforum 2011 Projekt i Sosuuddannelsen
”Nu skal I få kreative ideer – som I kan og vil gøre noget ved”
Cooperative learning på SOSU Nord, Vendsyssel
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
Divergent og Konvergent
De næste 3 timer skal I Til gavn for jeres mission - beboerne
Lederudvikling.
Projekt 5 i 12 Laboratorium 9: 26. februar 2013 ”At holde udviklingsgejsten oppe i en travl hverdag” ”At holde udviklingsgejsten oppe i en travl hverdag”
Usability og interaktionsdesign i en mindre IT virksomhed Infinit 13
Final take - Værdigrundlag Maj 2007
Projektets highlights ved Ivar G. Frederiksen projektleder.
Deltag i konkurrencen om at blive regionens mest succesfulde eller modigste initiativ på Center for Telemedicins konference den 11/ Beskriv jeres.
”Sammenhængskraft som dynamo i klasserummet” August 2010 – September 2012.
Kunstgreb Virksomhedsinnovation, uddannelse og forskning.
Undervisningsmiljø - et indlæg i debatten
Kompetencebeskrivelser for ledelsesteamet Skolerne i Ullerslev
Sydbank Padborg Region
IS-Strategi.
Innovation i med og modvind – historien om at ville og være på vej
Kan omsorg accelereres?
Psykoedukation for patienter med skizofreni
Brug af progressionstræ i fagteam og netværk Martin K. Sillasen
A-licens og A+ - HB Køges fremtid formes her
Workshop om læringsmiljø – Hvad, hvorfor og hvordan?
LP som skoleudvikling – et perspektiv udefra og ind i modellen
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af tema 1.
Uddannelseskonference 9. november 2012 Katja Kayser Koncerndirektør, Region Hovedstaden 9. november 2012.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Værktøjer i KVIK og opsamling på forbedringsprojekter Hvordan foregår en KVIK-selvevaluering?
Pædagogisk ledelse af erhvervsuddannelser
Projekt Læringsmiljøer i Arbejdstilsynet
Afdelingsledelsen Vision og værdigrundlag i Planlægningsområde Syd.
Skallebølle Landsbyordning ”Indsigt og opmærksomhed…”
Akademiuddannelse i Ledelse Februar 2010
Synergi og samarbejde mellem kommuner og frivillige organisationer Center for frivlligt socialt arbejde 6. Juni 2012.
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
Hvorfor netværk? Det er en udfordring for ledelsen at: -kunne give fagspecifikke råd -samle alle god erfaringer og give dem videre -Formidle alle aktiviteter.
Barrierer i og for forbedringsprojekter Udenom, indenom, henover eller igennem barriererne Hvilken vej vil du? 12. oktober C2E netværk.
Skallebølle Landsbyordning ”Indsigt og opmærksomhed…”
Betyder fremtiden noget for planlægning og strategi?
Diskussion - It og medier i danskfaget / TH & RFL DPU Konference //
LÆRING, LEG & BEVÆGELSE.
- Værktøjer til strategisk og systematisk kompetenceudvikling
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
Samarbejde og konflikter
Version 1.0 d LPJ EK Netværk Ledelse og coaching - et forum for ledere i EK, der ønsker at udvikle sine kompetencer inden for coaching Gruppen.
Mission, vision og strategi.....det er DER – VI skal hen !
6. Evaluere og vurdere vores strategier og virkelig- gørelsen af dem 3. Tegne vores strategier Strategicirklen 5. Følge op på vores strategier i dagligdagen.
Hvad vil det sige, at man har ADHD? Det vil sige, at man har problemer med at: være opmærksom opfatte fortolke huske planlægge orientere sig kunne styre.
Kompetencerejsen netværksmøde den 17. august 2002.
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Præsentation af egen institution En forudsætning for en konstruktiv erfaringsudveksling og sparring indenfor netværket er, at kendskabet til hinanden er.
Velkommen til Regnbuen Her finder du kort fortalt lidt om institutionen.
Introduktion til Systemudvikling Datalogi Modul 1 Efterår 2000 LCK.
Drømmeskolen i fremtiden fra et lederperspektiv 10. Juni 2015 Thomas Smidt, skoleleder.
Vision mission værdier handleplaner
Kvalificeret selvbestemmelse i afdelinger. Dele viden Beslutte fælles mål Koordinere handling.
Mentors rolle og mentoropgaver. En mentor er... …en personlig sparringspartner, der stiller sig selv og sin viden, indsigt og erfaring til rådighed for.
SAMMEN GØR VI DIG BEDRE 1 SIP4 Pædagogisk ledelse i praksis – fra ord til handling.
Fælles pædagogisk og didaktisk grundlag. Ånden, ordet og hjertet Nysgerrighed. Så enkelt kan kimen til vores undervisning siges. Når man først er nysgerrig,
Dagens program Pointer på tværs af gruppernes møde 1. Introduktion til Værdistrømsanalyse – en metode til at se på arbejdsgange og opgaver De næste skridt.
Aktiviteter OutputResultater kt. sigt Effekt ml. sig t Virkning lg. sigt Lokalt samarbejde med private og offentlige arbejdspladser om IKV Ledige, a-kasser.
Kompetenceudvikling af pædagoger i skolen
Gymnasiernes samarbejde med eksterne læringsmiljøer
SIP4 Pædagogisk ledelse i praksis – fra ord til handling
’Min sidste tid’ Projektleder Mejse Holstein. Tlf
PUK Et team af pædagogiske udviklingskoordinatorer i VVK C
[klik og indsæt kommunenavn]
Præsentationens transcript:

Formål og mål for dagen Viden om og forståelse for, hvad det vil sige at se sin arbejdsplads ud fra et arbejdsgangs- eller procesperspektiv Kendskab til værktøjer, metoder og teknikker til kortlægning af arbejdsgange ”Blod på tanden” til at afprøve værktøjer, metoder og teknikker i egen organisation

Mentale spilleregler i læringsmiljøet (version 1) Lyst til at dele erfaringer med andre institutioner – og tro på at man kan blive inspireret af andres erfaringer Åbenhed og fortrolighed – vi skaber et ”lukket” rum, hvor alle kan være trygge ved at fortælle om deres erfaringer og oplevelser Der findes ingen dumme spørgsmål – for vi bevæger os ind på et kompliceret fagligt område Vi kan håndtere forskellige ambitionsniveauer i forhold til hvor meget man vil arbejde i egen institution med arbejdsgange undervejs – men det er klart at det største udbytte fås, når metoder og værktøjer afprøves i praksis

Arbejdsgange/processer Et netværk af sammenhængende aktiviteter

At se på verden i et arbejdsgangs-perspektiv………. Indlæg- gelse Forbe- redelse til op. Operation Postop. Behandling /pleje Udskriv- ning Ledelse Afdeling xAfdeling yAfdeling z

Strategi- og markedsanalyse Teambuilding i lærergruppen Markedsføring Undervisning Studievejledning Udvikling af nye uddannelser Eksempler på vigtigste arbejdsgange (Erhvervsskole x)

Strategi- og planlægning (kontraktstyring) Udvikling af selvbærende teams Kompetenceudvikling af seniorer Sagsbehandling Sekretariatsbetjening af Råd og Nævn Ministerbetjening Eksempler på vigtigste arbejdsgange (X-Styrelsen)