Formål og mål for dagen Viden om og forståelse for, hvad det vil sige at se sin arbejdsplads ud fra et arbejdsgangs- eller procesperspektiv Kendskab til værktøjer, metoder og teknikker til kortlægning af arbejdsgange ”Blod på tanden” til at afprøve værktøjer, metoder og teknikker i egen organisation
Mentale spilleregler i læringsmiljøet (version 1) Lyst til at dele erfaringer med andre institutioner – og tro på at man kan blive inspireret af andres erfaringer Åbenhed og fortrolighed – vi skaber et ”lukket” rum, hvor alle kan være trygge ved at fortælle om deres erfaringer og oplevelser Der findes ingen dumme spørgsmål – for vi bevæger os ind på et kompliceret fagligt område Vi kan håndtere forskellige ambitionsniveauer i forhold til hvor meget man vil arbejde i egen institution med arbejdsgange undervejs – men det er klart at det største udbytte fås, når metoder og værktøjer afprøves i praksis
Arbejdsgange/processer Et netværk af sammenhængende aktiviteter
At se på verden i et arbejdsgangs-perspektiv………. Indlæg- gelse Forbe- redelse til op. Operation Postop. Behandling /pleje Udskriv- ning Ledelse Afdeling xAfdeling yAfdeling z
Strategi- og markedsanalyse Teambuilding i lærergruppen Markedsføring Undervisning Studievejledning Udvikling af nye uddannelser Eksempler på vigtigste arbejdsgange (Erhvervsskole x)
Strategi- og planlægning (kontraktstyring) Udvikling af selvbærende teams Kompetenceudvikling af seniorer Sagsbehandling Sekretariatsbetjening af Råd og Nævn Ministerbetjening Eksempler på vigtigste arbejdsgange (X-Styrelsen)