LP-modellen og 95% målsætningen Niels Egelund, professor, dr.pæd. Direktør, Center for Strategisk Uddannelsesforskning DPU, Aarhus Universitet
Succesraten ,2% ,7% ,3% ,0% ,9% ,5% ,6% ,7%
Status 2008 Piger83,6% Drenge77,9% Region Nordjylland82,9% Region Midtjylland82,7% Region Syddanmark80.5% Region Hovedstaden79,2% Region Sjælland79,0%.
Fuldførelsesprocenter 2008 Almengymnasiale uddannelser82% Erhvervsgymnasiale uddannelser78% Erhvervsfaglige uddannelser48%.
LP-modellens data Skoler fra 1 runde (2008) 172 Elever Svarprocent >90 Der indgår 134 elevvariable.
Fagligt niveau Meget lav 4,0% Lav14,7% Middel38,7% Høj28,7% Meget høj
Faglighed og motivation
Lyst til skolen
Kedsomhed i timerne
Det sociale liv i skolen
Trivsel i klassen
Trivsel i frikvartererne
Mobning
Forstyrrer andre elever
Siger negative ting
Negative over for lærere
Ensomhed i skolen
Vrede
Ros fra læreren
Læreren hjælper
Læreren interesse for mig
Venner i klassen
Kan indgå kompromisser
Skifte aktiviteter
Lytter til andre elever
Reaktion på gruppepres
Arbejdsindsats
Hvad har skolen gjort? Mangel på undervisningsdifferentiering Mangel på anerkendelse Mangel på udfordringer Hvor tidligt er det gået galt? Hvor længe har det fået lov at stå på Hvorfor er der ikke grebet ind?
Specialundervisning
Har vi overhovedet gjort det rigtige?