TATIONpRÆSEN 16. DECEMBER, 2014 AARHUS UNIVERSITET INFORMATIONSMØDE OPEN PROCEDURE FOR CONSUMABLES FOR LABORATORIES 1.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Automatic Delivery Rewards Hovedtræk. Automatic Delivery Rewards •ADR eller Automatic Delivery Rewards er et program, hvor en distributør eller kunde.
Advertisements

København den 17. november 2010 Dias 1 DFFU Rammeaftaler, indkøbscentraler og kvalifikationsordninger – kan konkurrencen sættes ud af kraft? Sune Troels.
Teknisk dialogmøde den 14. august 2013 Rengøring.
MESTERGRISE OG ANDRE KARTEL-PROBLEMER
Leverandørmøde D. 10. februar 2012 Leverandørmøde.
Hvorfor er det offentlige marked interessant?
Erstatning og tilbudsgivers dilemma når udbudsgrundlaget er fejlbehæftet eller uklart Peter Dann Jørgensen.
ADR (AUTOMATIC DELIVERY REWARDS ) (Nyt program - 1. september) LifePak ® (eksempel) – 72,40 PSV 401,60 DKK med 5 % rabat= 381,52 DKK (68,78 PSV) Fragt.
Spørgemøde - Udbud af Mekanisk sikring til KomUdbud 7. maj
Informationsmøde Udbud af Biler, Esbjerg Kommune Danhostel Esbjerg den 20. august 2013.
v/advokat Jens Bødtcher-Hansen, Kammeradvokaten
Vandløbsfagmøde Skarrildhus, Kibæk, 5. september 2013
Udbud og udfordringerne for branchen – Oplæg 13. juni 2013 Dansk Rehab Gruppe.
UDBUD.
Velkommen Udbudspræsentation af udbud af Kantine- og køkkendrift på
Informationsmøde vedr
Virksomheder - definition
Loyalitet – hvad siger juraen?
Kulturministeriets Administrationscenter Orienteringsmøde: Rigsarkivet udbyder: ”Flytning af arkivalier fra nuværende magasinbygninger til magasinbygninger.
September Evalueringsmodeller v/Civilingeniør, cand. jur. Jørgen Egholm.
Dansk Forening For Udbudsret, 20
Udbud på Biler foråret 2013 Orienteringsmøde den 7. maj 2012
Rammeaftaler –Begrænsninger og fleksibilitet
Leverandørmøde D. 5. december 2012 Leverandørmøde.
Spørgemøde d. 2. okt Udbud af materialer til sløjd og naturfag samt udførelse af lovpligtigt eftersyn af træbearbejdningsmaskiner.
Skift af farvetema: 1.Vælg ’Design’ i PowerPoint menubjælken 2.Vælg ’Farver’ 3.Vælg ’farveskema’ SKI_GRØN eller SKI_BLÅ Indsæt nyt billede i format H 17,3.
IKEA Vision A skabe en bedre hverdag for de mange mennesker
EU-udbud af biblioteksmaterialer Baggrund Forår 2014 Projektgruppe, bestående af Odense, Roskilde og Vejle centralbiblioteker, bliver nedsat med.
ADR & SCANNERKORT. Automatic Delivery Rewards (ADRs) Den enkle måde at handle produkter på, med levering hver måned. Du får fordelen af en rabat på 5.
Indkøb & Medicoteknik Informationsmøde vedr. Udsåningsrobot til udsåning af bakteriologisk prøver i region midt 2013/S Januar.
Eksklusiv Rammeaftale for BYFO medlemmer på sikringsydelser Civilingeniør - Poul Ørum Partner. Direktør. Willis Michael Bagge Security Management Advisor.
Velkommen Udbudspræsentation: Rengøringsmidler mv. Indkøb og Logistik.
Velkommen Udbudspræsentation af Pacemakere, ICD’ere og elektroder Indkøb og Logistik.
Medico-teknisk Afdeling Velkommen Udbudspræsentation: Endoskopisk udstyr.
Indkøb & Medicoteknik Informationsmøde vedr. Hæmodialysemaskiner udbud 2012/S april 2012.
Preben Egebo Jagttegns lærer Nyjæger koordinator
Stormøde for økonomi på AU
Udbud af logistik og servicerelaterede biblioteksydelser til Koldingbibliotekerne Høringsmøde d. 27. maj 2015 Kolding Bibliotek, Slotssøvejen 4 Kl
Et samarbejde mellem: BAT Kartellet | Bygherreforeningen | Dansk Byggeri | Danske Arkitektvirksomheder | DI Byggematerialer | Foreningen af Rådgivende.
16. juni 2016 Indkøb under tærskelværdierne efter den nye udbudslov.
Informationsmøde 27. maj EU-Udbud af Håndværkerrammeaftaler Prækvalifikation.
Informationsmøde: Udbud af sårplejeprodukter og forbindsstoffer til Region Syddanmark.
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Københavns Kommunes Frugt og grønt genudbud 1. Køb og levering af økologisk hel frugt, grønt og krydderurter.
Leverandørmøde Snedker 20. april 2014 kl på Selandia.
Informationsmøde 19. august 2013 omkring udbud af fødevarer.
KØBENHAVNS KOMMUNE ØKONOMIFORVALTNINGEN / Københavns Ejendomme og Indkøb Informationsmøde Udbud af håndværkerydelser til løbende drift og vedligeholdelse.
Teknikmøde EU-Udbud af Håndværkerrammeaftaler Mandag den kl
Velkommen Udbudspræsentation af Automatiseret løsning Til Klinisk Biokemisk Afdeling, RRA 7. September 2015 Indkøb & Medicoteknik.
Orienteringsmøde - Prækvalifikation
Forpligtende aftaler - og loyalitetsaftaler
Dagsorden for mødet Velkomst og kort præsentation
Indkøb Ved AU.
Jysk Fællesindkøb Udbud af parykker, toupeer og påsat hår
Jysk Fællesindkøb Udbud – Danskuddannelse for voksne udlændinge m.fl.
Indkøb på AU.
Institutionernes erfaringer med møbelindkøb
Hvordan anvendes SKIs møbelaftaler?
Rammeaftale Revisionsydelser
02.12 Kopi og Print 21. september 2018.
Bestilling og ordrebekræftelse
Business Model Generation
Under udbudsgrænserne
Indkøb PÅ AU.
0207 Kommunikationsudstyr og -løsninger
Informationsmøde: Udbud af anti-decubitus madrasser og special madrasser, vekseltryk/dynamisk til Region Syddanmark.
Informationsmøde: Udbud 12/23309 om levering, installation, implementering, support, drift og vedligehold af Microsoft Dynamics AX 2012 Regnskab & Finans.
Markedsdialog forud for udbud af dynamisk indkøbssystem på lege og aktivitetspladser til Sydjysk Udbuds Samarbejde, SUS.
Europæiske udfordringer for planteproduktionen
Rammeaftale Revisionsydelser
Informationsmøde: Udbud af produkter til brug ifm. personlig hygiejne og desinfektion.
Præsentationens transcript:

TATIONpRÆSEN 16. DECEMBER, 2014 AARHUS UNIVERSITET INFORMATIONSMØDE OPEN PROCEDURE FOR CONSUMABLES FOR LABORATORIES 1

16. DECEMBER 2014 AARHUS UNIVERSITET VELKOMMEN Aarhus Universitet, Indkøb: Agnethe Toft Andresen Laura Koefoed Stadum 2

16. DECEMBER 2014 AARHUS UNIVERSITET RAMMERNE FOR AFTALEN Ordregiver: Aarhus Universitet Samlet værdi på ca. 18 millioner kroner årligt Levering på alle Ordregivers adresser i hele landet Rammeaftalens varighed er to år, med mulighed for forlængelse to gange et år 3

16. DECEMBER 2014 AARHUS UNIVERSITET RAMMEAFTALENS OPBYGNING 11 delaftaler med flere antal rammeaftaleindehavere: Delaftale 1: Cell Cultivation – 10 rammeaftaleindehavere Delaftale 2: Tubes with more – 15 rammeaftaleindehavere Delaftale 3: PCR – 15 rammeaftaleindehavere Delaftale 4: Filtration – 10 rammeaftaleindehavere Delaftale 5: Glass Vials – 7 rammeaftaleindehavere Delaftale 6: Glass – 7 rammeaftaleindehavere Delaftale 7: General plast products – 10 rammeaftaleindehavere Delaftale 8: Well plates – 10 rammeaftaleindehavere Delaftale 9: Microscopy – 5 rammeaftaleindehavere Delaftale 10: Pipettes – 15 rammeaftaleindehavere Delaftale 11: Pipettetips – 10 Rammeaftaleindehavere 4

16. DECEMBER 2014 AARHUS UNIVERSITET KATEGORIER OG EKSEMPLER UNDER DELAFTALERNE 5

16. DECEMBER 2014 AARHUS UNIVERSITET KATEGORIER OG EKSEMPLER UNDER DELAFTALERNE 6 › En tilbudsgiver der byder på en delaftale, skal kunne tilbyde minimum ét produkt under alle underkategorierne på delaftalen. › Det er dog ikke nødvendigt at kunne tilbyde alle eksemplerne.

16. DECEMBER 2014 AARHUS UNIVERSITET AT KOMME PÅ RAMMEAFTALEN ”Det økonomisk mest fordelagtige tilbud” Eks. Delaftale 1: Cell Cultivation – 10 rammeaftaleindehavere. De 10 tilbudsgivere der afgiver de 10 økonomisk mest fordelagtige tilbud:  Service 80 %  Size of product range 20 % 7

16. DECEMBER 2014 AARHUS UNIVERSITET SERVICE 80 % 8 Listed in order of priority:  Webpage  Electronic ordering  Ability to obtain products from other suppliers in connection with mini-tenders  Sales support  The Suppliers return policy  Consignment stock

16. DECEMBER 2014 AARHUS UNIVERSITET SIZE OF PRODUCT RANGE 20 %  Number of brands 15 % (10 brands = 100 point)  Number of products 85 % Den tilbudsgiver der tilbyder flest forskellige produkter får 100 point – de resterende tilbudsgivere evalueres relativt i forhold hertil. Ordregiver forbeholder sig retten til at justere antallet af tilbudte produkter i en kategori, såfremt de findes at være åbenlyst ikke-tilhørende. 9

16. DECEMBER 2014 AARHUS UNIVERSITET INDKØB PÅ RAMMEAFTALEN 10  Indkøb under DKK pr ordre foregår ved direkte tildeling til den rammeaftaleindehaver på delaftalen, der tilbyder det konkrete produkt til den laveste pris.  Indkøb over DKK pr. ordre foregår ved miniudbud blandt alle rammeaftaleindehaverne på delaftalen.

16. DECEMBER 2014 AARHUS UNIVERSITET MINIUDBUD Genåbning af konkurrencen pr. . Skriftlig beskrivelse af de nærmere vilkår for det konkrete køb, herunder krav til kvaliteten, leveringsfrister m.m. Kan være tale om korte tilbudsfrister, afhængig af det konkrete købs karakter, dog aldrig tilbudsfrister under tre hverdage. 11

16. DECEMBER 2014 AARHUS UNIVERSITET MINIUDBUD Tildelingskriterie ved miniudbud: ”Økonomisk mest fordelagtige tilbud” Underkriterier: Price % Quality % Service % Time of delivery 10 % (ikke mere end 7 business dage) Underkriterier ved miniudbud på brandspecifikke produkter: Price % Service % Time of delivery 10 % (ikke mere end 7 business dage) 12

16. DECEMBER 2014 AARHUS UNIVERSITET TILBUDSAFGIVELSE Tilbud afgives ved udfyldelse af:  Appendix 1 – Bid schedule  Appendix 3 – Pricelist inklusiv tilbudte rabatsats  Template A – Tro og love erklæring  Evt. Template B – Konsortieerklæring  Evt. Template C – Forbeholdsliste – vær opmærksom på, at forbehold kan resultere i, at Ordregive skal erklære tilbuddet for ukonditionsmæssigt.  Yderligere dokumentation kan fremsendes 13

16. DECEMBER 2014 AARHUS UNIVERSITET APPENDIX 3 - PRICELIST Udbudsmaterialet indeholder et eksempel på appendix 3 til alle delaftalerne. Følgende oplysninger skal oplyses i Appendix 3 – pricelist:  The tenderers article number  UNSPSC code of the product  The brand name of the product  Tenderer's product description  The size of the sales unit of the product  Packed size  The generally applicable price for the sales unit including all costs as set out in the Framework Agreement, but exclusive of VAT  The discounts offered for the product  The price including the discount deduction 14

16. DECEMBER 2014 AARHUS UNIVERSITET SPØRGE- OG TILBUDSFRIST Tilbudsfrist den 23. januar 2015 kl Spørgsmål stilles skriftligt senest den 12. januar 2015 ved mail til: Spørgsmål besvares som udgangspunkt løbende og senest den 16. januar

16. DECEMBER 2014 AARHUS UNIVERSITET SPØRGSMÅL ? Alle spørgsmål der bliver stillet på informationsmødet, vil blive gengivet sammen med svarene i referatet fra mødet. 16