ENTER The Clil4U project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
COMENIUS NAGOLD BRIEF PRESENTATION OF THE SCHOOLS FROM THE PROJECT COMENIUS.
Advertisements

Social media marketing: Position of the Nordic Consumer Ombudsmen EU Consumer Summit 1 and 2 April 2014 Henrik Øe Consumer Ombudsman Denmark.
VIS HJÆLPELINJER SOM ER EN HJÆLP VED PLACERING AF LOGO: 1.Højreklik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Materialeplatform cases materialeplatform.emu.dk
Grammatik hvorfor og hvordan?
INNOCASE Project Transfer of innovative case study approach in business education Leonardo da Vinci Programme INNOCASE project no PL1-LEO
Den nationale faggruppe Fagmoduler Matematik, 4. – 10. klassetrin.
Tekst starter uden punktopstilling For at få punkt- opstilling på teksten, brug forøg indrykning For at få venstre- stillet tekst uden punktopstilling,
Velkommen til Campus Roskilde Studieaktiviteter 2010 – 2011.
Magtteori I 7. September 2005.
Tools og Clil4U er blevet oprettet med støtte fra EU. Denne publikation afspejler kun ophavsmandens synspunkter, og EU kan ikke blive holdt ansvarligt.
Sprog, sprog og sprogere Foreningen for tosprogede småbørns vilkår Vejle 20. marts 2012 J. Normann Jørgensen,
Af Kent Andersen, P 1. Fordele  Ægte kommunikation i blogs, wikis og eTandem læring  Hjælp klar når der er behov for den  Adgang til.
Ord – ord - ord Else Brink Nielsen 7. Maj David Nunan Without grammer you can say very little, but without words you can say nothing.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
CUSTOMER JOURNEYS 12/9.
ENTER Clil4U projektet er blevet oprettet med støtte fra EU. Denne publikation afspejler kun ophavsmandens synspunkter, og EU kan ikke blive holdt ansvarligt.
ENTER Clil4U projektet er blevet oprettet med støtte fra EU. Denne publikation afspejler kun ophavsmandens synspunkter, og EU kan ikke blive holdt ansvarligt.
This Power Point presentation belongs to the Danish Renal Registry, which owns the copyright. It can be freely used for non- commercial study and educational.
Stil og smag John Paulin Hansen WEB 1, ITU, marts 2000.
Peer learning i Ortopædkirurgisk afdeling
This Power Point presentation belongs to the Danish Renal Registry, which owns the copyright. It can be freely used for non-commercial study and educational.
ENTER The Clil4U project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission.
Folksonomier: når brugerne samarbejder Eller Folksonomier: Når samarbejde mellem brugere er indlejret i informationssystemerne.
The Clil4U project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission.
ENTER The Clil4U project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission.
Birgit Mikkelsen FC FIRST CLASS. Birgit Mikkelsen FC Hvad? Hvordan?
ENTER The Clil4U project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission.
E-læring, sprog og integration DGI byen 22. marts 2006 Mads Bo-Kristensen.
Institut for Sprog, Kultur og Æstetik Engelsk, semester, Tekstanalyse og -historie Jens Kirk Session One: "An Introduction to the Analysis,
Informationssøgning Eksempler på nyttige hjemmesider.
Literary Theory and Methodology Jens Kirk Session One: Introduction.
Saint Ambrose High School. Cut cylinders and cones – Standard Grade If you are sitting an SQA Credit paper in Graphic Communication, you will be required.
Usability – 3. november: Tilgængelighedstests Vigtige deadlines! Dagens øvelse Tilgængelighedsrapport Usability-rapport Næste uge.
OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 4.
NanOpinion En portal om nanoundervisning The work presented in this document/ workshop is supported by the European Commission’s FP7 programme – project.
Nyhedsbreve Helene Brøndholt Nielsen, Tekstformidling på Internet, Forår 2004 Every person has a certain level of interest in every web page. This may.
Nyhedsbreve Helene Brøndholt Nielsen, Tekstformidling på Internet, Forår 2003 Every person has a certain level of interest in every web page. This may.
ANALYSE AF WEBADFÆRD - OAW OAW – LEKTIONSGANG 4. ANALYSE AF WEBADFÆRD - OAW SUMMARY, LECTURE 3 (Extended) Common Log File Format Host, Ident, Authuser,
8 What can we use flash for. What is the final project? ´Website project.
Læring af applikationer til håndholdte enheder 3.september.
“Planning the agenda for teaching and learning Danish - 1. And 2. grade”
Mikkel deMib Svendsen Duplicate Content & Multiple Site Issue Mikkel deMib Svendsen
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 23. AUGUST 2016ADJUNKT HANNE BALSBY THINGHOLM AARHUS UNIVERSITET AU ELEVAKTIVERENDE UNDERVISNING ‘ACTIVE.
Mådesudsgagnsord på engelsk (modalverber)
Animals of the world IT-project in 4th and 5th class In Høje Kolstrup & Højmarkskolen Dec 2007.
C O N T R O L L E R F O R U M Kompetenceudvikling og læring i Danske Bank ”The ultimate competitive advantage lies in an organization’s ability to learn.
Undervisere: Lise Kjems Knattrup Rikke Lohmann Vestergaard 1.
Forskellen mellem objektiv og subjektiv – en Padlet-opgave
VIS HJÆLPELINJER SOM ER EN HJÆLP VED PLACERING AF LOGO: 1.Højreklik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
This project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot.
THE MENTORING JOURNEY.
This project has been funded with support from the European Commission
Drug/Device Combination Products IFF erfagruppemøde
The European Commission support for the production of this publication does not constitute an endorsement of the contents which reflects the views only.
Bedre sikkerhed for elektrikere og andre ansatte i B&A
Introduction to synopsis writing
Incidence, risk and resilience for suicide attempts among children and youth born in and living in Denmark in 2007 By MSc. Erik Christiansen.
Software Testing Software testing.
DEICHMANSKE BIBLIOTEK – For de årige.
Resuscitation with an AED
AIDA Reinsurance Working Party Meeting
Infomøde om synteseopgaven
SOSU NORD, praktikken og elevplan
Danish TUC portal for training
FEANTSA Policy Conference – May 31st 2019
Hvad finder vi vigtigt for vores elever?
Præsentationens transcript:

ENTER The Clil4U project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.

Community Samfund Content Indhold Competence Kompetence Cognition Kognition Communication Kommunikation TOPIC Emne LESSON PLAN Lektionsplan ACTIVITIES Aktiviteter LANGUAGE OF/FOR LEARNING Sprog til/for læring

Modulet er en del af grundfaget informationsteknologi Back to Overview

Eleverne skal oprette et gratis website med konti og kende reglerne for brugen af det gratis website. Back to Overview

-Eleverne vil læse autentiske dokumenter og anvende online læreprogrammer -Eleverne vil huske kerneordforråd og anvende det på forskellige måder som del af instruktioner og beskrivelser --Hovedstilladsering: Brug af online tekster med alle ord kædet til ordbøger gennem Wordlink - -Hver elev udarbejder en liste med sproglige observationer samt ord opslået gennem Wordlink. -Stilladseringsteknikker som kan hjælpe eleverne Back to Overview

Eleverne vil bruge or erhverve adskillige kognitive færdigheder: kognitive færdigheder De resulterende aktiviteter vil fremkalde tænkning spændende fra kendskab til vurdering: Bloom’s WheelBloom’s Wheel Back to Overview

Elevene vil kunne skrive s og sms’er med passende sprogbrug (netikette) til forskellige målgrupper. De vil kende de vigtigste forkortelser som anvendes i SMS beskeder Et yderligere træk er evnen til at udvælge og anvende relevante ordbøger afhængigt af formålet Back to Overview

Elektronisk kommunikation er en vigtig del af informationssamfundet. Forståelsen af netikette så eleverne ikke unødigt støder en målgruppe fra sig er derfor vigtigt. Back to Overview

RememberUnderstandApplyAnalyzeEvaluateCreate Higher Order Thinking Skills - HOTS Lower Order Thinking Skills - LOTS Back to CognitionLearning Behaviours

Back to OverviewBack to Cognition We have to remember a concept before we can understand it. We have to understand a concept before we can apply it. We have to be able to apply a concept before we analyze it. We have to analyze a concept before we can evaluate it. We have to remember, understand, apply, analyze, and evaluate a concept before we can create.

Bloom’s Wheel Back to Cognition Back to Overview

AKTIVITET 1 AKTIVITET 2 AKTIVITET 3 Back to Overview