Microsoft Office System 21. Oktober 2003 Jesper Aaberg, Business Productivity Advisor Microsoft Danmark.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Automatiseret GUI-test Lars Kjølholm Testnet maj 2009.
Advertisements

Urtekram’sk VMI 13. April 2011 M3UG årsmøde 2011.
Første gang du logger på, skal du bestille ny adgangskode her
Head Lean Netværks-gruppe.
Udbud af bibliotekssystem 5. september 2012 IT faggruppens temadag.
Øvelse fra Klik for at redigere undertiteltypografien i masteren - Diskuter og beskriv faserne og ’workstages’ Fase 1 – Preproduktion Forberedelse.
Business case - Gevinstoverblik PPM Eksempel
Software Underviser Jan Christiansen.
Virksomheders Risk Management i juridisk kontekst
2.-generationsintranet på KU Internet, intranet, ekstranet eller "mit net"? Claus Qvistgaard It-strategichef
Dansk Supermarked IT-afdelingen: Jens Christensen
Forretningsudvikling med IT
“Hvad har vi på hylderne?”
E-commerce hos Bon’A Parte
POLITIK LEDELSESSYSTEM
Services Services som fundament for virksomhedens infrastruktur
Få overblik over dine kunder Inspirationsseminar 31. oktober 2006.
Velkommen Lars Johansson ProjectForce. Program: Lidt omkring Athena IT-Group A/S Introduktion til ProjectForce – Microsoft Sharepoint Lidt teori omkring.
Input FMEA Output Shit in = Shit out FMEA
… lidt bedre end de fleste Small Business Specialist partner FLC Danmark v/Torben Høiberg Salgschef.
Virksomheder - definition
Microsoft / Multidimensionel marketing til Small Business Fra multidimensionel segmentering til multidimensionel marketing - En analyse af SME markedet.
Overgang fra BPOS til Office 365 for eksisterende BPOS-kunder
Dynamisk styring af Office skabeloner Inspirationsseminar 31. oktober 2006.
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Optimering af videnarbejderens produktivitet
Søgning - et værktøj til videndeling Inspirationsseminar 31. oktober 2006.
Brug af IT redskaber og -systemer i den administrative stilling
Beskyt & bevar kontrol med information CRM LOB ERP Find information, viden & øget indsigt i forretning Enklere samarbejde mellem mennesker Reducerede.
Jesper Johansen, Stifter, Installers A/S
Microsoft Dynamics – synergi mellem forretningsområder Susanne Christoph Dynamics Sales Lead
Nov TofarvetDB Tofarvet seminar, Antvarskov 2008 Bo Sørensen,
Kristian F. Thomsen infrastructure specialist i edgemo Claus Egeberg-Gjelstrup infrastructure specialist i edgemo
Proces overblik med SIPOC modellen
OPI EFFEKTMÅLINGSVÆRKTØJ
BlueDoc 2.0 (C) 2003 TMA Components Web-integreret Intranet søgemaskine.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Windows Vista og Office 2007  -testere søges… Christian Ringheim og Anders Langvad-Nielsen
Præsentation Improve your business. Strategi At være en af de førende partnere af Microsoft Dynamics løsninger At specialisere os i logistik, produktion,
Fundamentale principper for brugervenlige web-sites WEB 1 IT-C 24. Feb
Dokumentation af opgaver
Informationssamfundet Dansk Statistisk Forening 30. maj 2005.
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Forandringsprogrammet/Organisationsudvikling 9. Maj 2007 Bilag 2 BUF’s strategiske grundlag.
Køb og drift af tilgængelige netsteder lbc/ /2.2.
Datamatiker - NOEA HOP dag thy: thy:data Dynaway Ca 160 medarbejdere Konsulenthus Microsoft Dynamics AX Ca 20 medarbejdere Produkthus Microsoft.
Dansk Byggeri løser opgaver: ved anvendelse af egne ressourcer samarbejde eksterne –foreningen bips –andre institutioner.
Introduktion til Access (Access, del 1). RHS – Informationsteknologi – Fra design til udvikling Vi ved nu, hvordan vi finder et design for en database,
Lederkonferencen 9. juni 2010
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Marketingsaktiviteter marts – juni 2006 Lotte Rahbek 21. marts 2006.
Indhold Opsummering Opsummering  Standardisering, sikkerhed, forbedret administration & vedligehold, øget produktivitetsmuligheder = omkostningsbesparelser.
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Jesper Aaberg ForretningskunsulentMicrosoft Strategy Briefing, 12. maj 2005 US title: Business Productivity Advisor.
Produkt præsentation Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Interaktive knapper Web-udvikling med FrontPage 2003 RHS - Informationsteknologi.
Executive Circle - Portal Teknisk Spor. Agenda – Teknisk Spor Velkommen til det tekniske spor Henrik Albrechtsen, Solution Specialist, Microsoft.
Call Center, adm kursus, indledning Indledning (registrering af kursister & præsentation) 10 min. Hjælpeværktøjer 5 min. System overblik 30 min. Administrator.
Hvad er lean? Lean er at opnå en kultur, baseret på løbende forbedringer, hvor der fokuseres på, hvad der giver værdi, set med kundens øjne. Alt andet.
System- administratorens rolle i fremtiden DDElibra Brugergruppemøde 12. maj
Workcyclus Mere end 10 års erfaring Facilitering, rådgivning og gennemførelse af APV og trivselsundersøgelser m.m. Private og offentlige virksomheder.
Ledende oversygeplejerske Arne Brehm Høj Afdeling for Operation og Anæstesiologi Sydvestjysk Sygehus.
Effektiv vækst - Workshop
Kommunikationsansvarlig
Jan Christiansen Nyborg Gymnasium
Beskyt din virksomhed- Workshop
Arbejd Overalt - Workshop
Problem med at følge de konstant voksende datamængder
Hvordan kommer min virksomhed videre?
De nye it-konsulent- og projektaftaler
Patientens rejse i sundhedssektoren -
Intranet & Portaler Tonny Rønnow Business Productivity Advisor
Projekt Skemalægning og Lokalebooking SOL
Præsentationens transcript:

Microsoft Office System 21. Oktober 2003 Jesper Aaberg, Business Productivity Advisor Microsoft Danmark

Hvad er Office System

Produktivitet i fokus

Produktivitet og Teknologi

Fakta om produktivitet Forholdet mellem input og output –Output er: Omsætningen –Input er: Udgiften til kapital og arbejdskraft Øget ’Virksomheds’ produktivitet –Sker gennem øget omsætning eller lavere/mindre input Øget ’Medarbejder’ produktivitet –Kan ske ved at ansætte flere folk –Effektivisering – eller med andre ord ”opnå mere på mindre tid” Produktivitet måles på flere ’opgave’ faktorer –Tid –Præcision –Indlæring –Tilfredshed

Set fra kundens perspektiv Forretningsværdi fremfor funktionalitet & teknologi... FOSH –Finans –Operation (produktion, logistik m.m.) –Salg og markting –HR (Personale)

Videnarbejderen...er en medarbejder, som er en aktiv deltager i en forretningsrelateret informations- proces...er en medarbejder, som er en aktiv deltager i en forretningsrelateret informations- proces

At arbejde med information AdgangKommunikere Tilegne Samarbejde Forfatte Styre Designe Notere Publicere Oprette Genbruge Opdatere Messaging Præsentere Møde Dokumentere Dele information Læse Kommentere Analysere Information Data Personer Projekter Informationer Opgaver Produktivitets udfordringer Øer af data, der ikke er forbundet Ikke sammenhæng i aktiviteter Utilstrækkeligt samarbejde Informationstræthed Mange enheder og brugergrænseflader

Fokus på processen  I dag  ’I morgen’ Søg infoOpgavenArkiv Søg info Opgaven(erne)Arkiv IT ITITIT

Demo…1 Standard dokumenter –Kontrakt, tilbud, pressemeddelelse, produktbeskrivelse etc. Standard tekster og grafik samt opslag Eksempel –Oplæg til salgsbesøg –Personligt –Standard fraser og produktbeskrivelser – dog afhængig af læge m.m. –Sendes til eksperter for kommentarer og nyheder –Kan kommenteres on-line

Demo…2 Indsamling af ustruktureret data - i struktureret form –Fejlrapport, evaluering, salgsmulighed, rapportering etc. Ensartet information, proces og bearbejdning Eksempel –Registrering af kunde henvendelse –Type, produkt, beskrivelse, intern kontakt etc. –Mange standard opslag –Mange interessenter –Sikring af opfølgning –Statistik

Demo…3 Grafisk overblik over ressourcer –Lokaler, hjælpeudstyr, biler, personer etc. Uoverskuelig puljer og tung adm. koordinering Eksempel –Microsoft er flyttet i nye lokaler –Antallet af mødelokaler, interne og eksterne er fordoblet –Ingen kender alle navne og ved hvor de ligger, samt hvad lokalet indeholder –Bookes typisk gennem Microsoft Office Outlook –Sikring mod dobbeltbooking

Empowering Employees Udgangspunkt i medarbejderen og dennes ”daglige værktøjer” –Office, Outlook, Stifinder og Browser Fokus på: –Strukturering af data og informationer –Samarbejde og øget produktivitet –Dokumenthåndtering –Søgning på tværs af platforme –Applikations integration –Èn brugergrænseflade

Business Productivity Workshop Forventningsafstemning –Ledelse/IT-ledelse Formøde –Udvalgte superbrugere Anvendelse i dag Systemer, processer m.m. Ønsker til fremtiden Inspirations Workshop –Ledelse, IT-ledelse og superbrugere Feedback på formøde (teasers) Muligheder med kommende versioner Business Productivity Roadmap

Hvem er i gang ?