Hanne Voldborg Andersen Ididakt En god dag for Peter
Inklusion Social Fysisk Faglig ”At kunne deltage og bidrage i det faglige og sociale fællesskab” Psykisk/opl evet Rummelighed? Integration? Segregering?
Læring – individuel Hørt Anerkendt Erfaringer Ord på erfaringer Mulig udvikling
Læring – fælles Sammen med andre Andres perspektiv Identitet i fællesskabet
Læring - udvidede Ny viden og færdigheder Undersøgende, problemløsende, kritisk Kreativt, kompetent Kende egne kompetencer og begrænsninger
Teknologi Vise vej (tunnelling) Skræddersy (tailoring) Forslag (suggestion – kairos) Forenkling (simplification) Selvkontrol (selfmonitoring) Belønning (conditioning) Overvågning (surveillance)
Målgruppens udfordringer Struktur Opmærksomhed Overblik Fokus Motivation Vedholdenhed Omstilling Situationsfornemmelse Rigiditet – abstraktion Empati
Overblik og struktur Skærmning og fokus Kommunikation og formidlingForforståelse og differentiering Samarbejde og videndeling
En god dag for Peter
Sleep-cycle
MobilizeMe
Dagens program for Peter institution og skole
Time-timer
SMS
Social Story
Apps til bussen
Struktur og overblik i skolen
KRISTIAN NU
MobilizeMe
Hvordan gik frikvarteret?
Peters plads
Struktur i klassen
Digitale udtryksformer Lyd optagelse og afspilning Billede optagelse og søgning Tegning – tablet og app’s Grafik/layout statisk og dynamisk, Video konsument og producent Animation fortælling og visualisering Tekst skabeloner og kompensering Spil serious gaming Programmering digitalt udtryk
Sæt ord på din viden
Problemløsning og samarbejde
Overblik i Google kalender
Digitale dokumenter
Flipped Classroom
Skabeloner
Hovedpersonen
Problemet
Modstanderen
Hjælperen
Løsningen
Eventyret - Starten
Eventyret - senere
Eventyret – til sidst
Virtuelle lag
Grib begrebet
Bitsboard
ComfortAudio og Skype
Virtuelle verdener
Lektiecafé Kompensering Empowerment
Bio-feedback
Hvad har du lavet i dag?
First, then app
Godnathistorie – calm down
Og godnat
Erfaringer med it til målgruppen?