Hanne Voldborg Andersen Ididakt 2013-2015 En god dag for Peter.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Status på implementering af digitaliseringsstrategi
Advertisements

Workshop Cooperative learning
Værktøjer Elevinteresser Socialpædagogisk Struktur Uddannelse
Besøg fra Norge 12.oktober 2012
Ørestad Skoles værdier
Simpelt design Hurtigt overblik Relevante nyheder - skræddersyet til den enkelte person.
Alle børn skal være del af fællesskabet
Skolen år 2016 * Mark Prensky Digitale indfødte * Digitale indvandrere
Fremmedsprog og it Bente Meyer, Aalborg Universitet, København,
Udvikling af digital kultur
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Indhold Projekt legende innovation Teknologi til leg og læring
Sæt lyd og billeder på din sprogundervisning
Vores erfaringer med at bruge iPad i det pædagogiske arbejde.
Midtvejskursus i biologi efteråret 2001 Teknologistøttet undervisning - Pædagogik og værktøjer.
Danmark’s Lungeforening’s Facebook Side Emma Williams – Praktikant i uge 9, 2012.
Opgaver og svarark – til individuel brug
2 år og 3 måneder i skole. 1 år og 3 måneder i praktik.
Kids n’ Tweens, Leg og læring
Tryllefløjten tilbyder børnene kulturelle oplevelser indenfor drama, kunst, kulturhistorie og musik i børnehøjde i tæt samarbejde med kulturinstitutioner.
Forsvarets temadag, 14. november 2012 Foto: GettyImages.
JobPAS – En gennemgang PAS-koncepter og Basiskurser v. Steen Hilling, psykolog
Anonym Digital Rådgivning
NGC Next Generation Classroom. Tankeeksperiment: • Klasselokalets vægge, loft og gulv udgør rammerne. • Skab nu det optimale læringsmiljø.
Mobiltelefoner i mellemtrinnets danskundervisning
Evaluering af mobil e-læring
Hvordan kan it støtte læringen og styrke fastholdelsen? It- og læringskonference Mads Bo-Kristensen Vejle Kommune
Skriv titel Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013
Integration af mennesker, processer og arbejdspladser... En fornyet tilgang til design af fremtidens bygning.
X LukNæste  Velkommen Du skal nu lære at bruge PowerPoint ved at lave en præsentation. Du får mulighed for at vælge mellem at lave tre forskellige opgaver,
Kaptajn Karlsens skib Synlig læring med it Agerbæk Skole og
Sådan bruger vi LærerIntra
Hvad er læring? Redegørelse for læringssyn og dettes betydning for genstandsfeltet: Mennesker med ADHD.
5/6 klasse Dagbog for lejrskole til Bornholm
iPads i sprogundervisningen – erfaringer fra forskning i praksis
VUC Erhverv Vestegnen. En verden VUC Erhverv Vestegnen.
 Erfaring er med inklusion og rummelighed  Fremtidens udfordringer.
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
It-medie linje Skolecenteret Jetsmark årgang.
Færre bøger – mere IT Karin Levinsen Forskningsprogrammet Medier og IT I Læringsperspektiv DPU, Aarhus Universitet Hvordan får vi mere it? Skal vi have.
Børn og pædagoger i en digital verden
Dansk på mellemtrinnet Blåvandshuk Skole 2014
Formål At give inspiration til at få tænkt fjernundervisning (e-læring) ind i forsvarets uddannelser og kompeten- ceudvikling af medarbejderne.
Jacob Knudsen, Digitale Børn og VIFIN
Planlægning, proces og evaluering
Fra vidensdeling til produsage Kursisten som vidensproducent.
Træning af mundtlighed årgang Fysik/kemi UL Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Skriv titel Skriv årgang, fag og initaler Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
3.A Dansk: Os fra Blomsterkvarteret EM
© gudmandsen.net 2005 IT-præsentationsværktøjer - praktisk anvendelse med en kommunikationsteoretisk indgangsvinkel.
© gudmandsen.net 2005 IT-præsentationsværktøjer - praktisk anvendelse med en kommunikationsteoretisk indgangsvinkel.
Inklusionens arkitekter PPR i en ny kontekst Århus 20. juni 2012.
Produktion af musikvideoer 8. årgang, dansk, CA, AD, KU, KK Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Symposium, Ministeriet for Børn og Undervisning, 5. november 2012
Billedanalyse 7. årgang, dansk – Vi, LN, AH, LP Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Vod/pod/pencast Holstebro hhx Eng – e-ret – matematik - tysk 1., 2. og 3. g´ere Kollegial sparring.
Animationen laves i PowerPoint. Her er indsat 2 billeder.
Vision og mål for Aalborg Kommunes skoler
PHOTO STORY I 2.KLASSE FORTÆLLING I DANSK. FORTÆLLING I DANSK Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at fortælle og udtrykke sig i både.
FORTÆL I POWERPOINT - FANTASTISKE FABLER. FORTÆL I POWERPOINT Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at lave fortællinger med tekst,
Isbjergmodellen. Isbjergmodellen Sociale og følelsesmæssige kompetencer: at anerkende sig selv og andre at kende følelser og forstå egne reaktioner at.
Hvorfor bruge flere medier i undervisningen?. Hvorfor bruge medier i undervisningen? 1.Bekendtgørelsen kræver det: ”It er en integreret del af tyskundervisningen,
0. Kl 2016/2017.  I bh.kl skal undervisningen tilrettelægges og udføres således at eleven får kompetencer inden for:  1)Sprog  2)Matematisk opmærksomhed.
Multimedier i historie Kick off dag – 07. sep Jens Aage Poulsen HistorieLab - Nationalt Videncenter for Historie- og Kulturarvsformidling.
Diasserie – om de handicapkompenserende ordninger målrettet jobcentrets samarbejdsvirksomheder Nedenfor finder I forslag til dias, som I i jobcentret kan.
Implementering af Tablets som Supplerende og Alternativ Kommunikation
It i folkeskolens matematikundervisning
Projekt: Koncept til formidling
Informationskompetencer
Mere sundhed i det nære På borgernes præmisser Vision:
Præsentationens transcript:

Hanne Voldborg Andersen Ididakt En god dag for Peter

Inklusion Social Fysisk Faglig ”At kunne deltage og bidrage i det faglige og sociale fællesskab” Psykisk/opl evet Rummelighed? Integration? Segregering?

Læring – individuel Hørt Anerkendt Erfaringer Ord på erfaringer Mulig udvikling

Læring – fælles Sammen med andre Andres perspektiv Identitet i fællesskabet

Læring - udvidede Ny viden og færdigheder Undersøgende, problemløsende, kritisk Kreativt, kompetent Kende egne kompetencer og begrænsninger

Teknologi Vise vej (tunnelling) Skræddersy (tailoring) Forslag (suggestion – kairos) Forenkling (simplification) Selvkontrol (selfmonitoring) Belønning (conditioning) Overvågning (surveillance)

Målgruppens udfordringer Struktur Opmærksomhed Overblik Fokus Motivation Vedholdenhed Omstilling Situationsfornemmelse Rigiditet – abstraktion Empati

Overblik og struktur Skærmning og fokus Kommunikation og formidlingForforståelse og differentiering Samarbejde og videndeling

En god dag for Peter

Sleep-cycle

MobilizeMe

Dagens program for Peter institution og skole

Time-timer

SMS

Social Story

Apps til bussen

Struktur og overblik i skolen

KRISTIAN NU

MobilizeMe

Hvordan gik frikvarteret?

Peters plads

Struktur i klassen

Digitale udtryksformer Lyd optagelse og afspilning Billede optagelse og søgning Tegning – tablet og app’s Grafik/layout statisk og dynamisk, Video konsument og producent Animation fortælling og visualisering Tekst skabeloner og kompensering Spil serious gaming Programmering digitalt udtryk

Sæt ord på din viden

Problemløsning og samarbejde

Overblik i Google kalender

Digitale dokumenter

Flipped Classroom

Skabeloner

Hovedpersonen

Problemet

Modstanderen

Hjælperen

Løsningen

Eventyret - Starten

Eventyret - senere

Eventyret – til sidst

Virtuelle lag

Grib begrebet

Bitsboard

ComfortAudio og Skype

Virtuelle verdener

Lektiecafé Kompensering Empowerment

Bio-feedback

Hvad har du lavet i dag?

First, then app

Godnathistorie – calm down

Og godnat

Erfaringer med it til målgruppen?