Rækkefølge for framlæggelse Færøerne Island Finland Norge Danmark.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
SU-støttemodtagere i udlandet maj •Hvor mange støttemodtagere læser på hele videregående uddannelser (VU) i udlandet? •Hvad læser de og hvor læser.
Advertisements

Jeopardy – Hit med Historien! 7. klasse [Kampen om Norden]
Forhold på arbejdsmarkedet efter uddannelsen 13. uge 2007.
Elevernes faglige resultater • Et spørgsmål om social baggrund • Samt individuelle forskelle i evner, motivation mv. • Og et beskedent, men signifikant,
Uddannede færingers tilpasning til arbejdsmarkedet og erfaringer med studieophold i udlandet En spørgeskemaundersøgelse blandt færdiguddannede
Udlandsophold til efteråret 2014
QUIZ FOR KVIKKE HOVEDER
Fysisk aktivitet – muligheder og udfordringer for krop og sjæl
Mærkninger  kemien i din hverdag..
Frans Gregersen og Anna Smedberg Bondesson
Oppsummering • Hvad er det vigtigste vi tager med os videre • Hvilke opgaver ligger der i den kommende tid • Hvad skal der arbejdes med på næste netværkssamling.
Slagterkurvens nordiske mad
Dansk Bibel-Institut tilbyder en spændende og udfordrende uddannelse
”Ny IKT för vägsektorn” -teknik i framkant för alla
Fattigdom i Danmark og EU Afslutningsevent for fattigdomsåret National Implementing Body Den 30. november 2010 Scandic Copenhagen Paneldebat: Fattigdom.
Danske Handicaporganisationer – for retten til lige muligheder Konventionspiloterne på besøg i DH’s afdelinger.
Senior Online – Nye veje til digital inklusion
5 Internationalisering
HJERNE TALENT XPERIMENT AATG.DK "Udvikling af elevernes almene studiekompetencer gennem formativ evaluering". Mentorordning på 1. årgang.
Grænseoverskidende sundhedsydelser - en EU beslutning Oplæg ved Ole Christensen Medlem af Europa-Parlamentet (S)
Fra IP til strategiske partnerskaber DGI-byen 20. september 2013 Tove Heidemann Head of International Relations University College Syddanmark,
Studieophold i udlandet
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af tema 1.
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra skolens ledelsesteams’ selvevaluering.
Sønderjylland i verden – Globale udfordringer og lokale kompetencer Hvordan er de danske uddannelser rustet til globaliseringskapløbet.
Sted og dato (Indsæt --> Diasnummer) Dias 1 Institut for Naturfagenes Didaktik Skolekultur og personlig udvikling (dannelsesindhold) Forslag til forskningsprojekt.
Projektbeskrivelse Der anvendes i stigende grad digitale modeller i både projekteringen, udførelsen og driften af bygninger. De digitale modeller indeholder.
9. klasse Ranum Efterskole Formål med opgaven Du skal arbejde med et tværgående emne med en problemstilling. I får et overordnet emne. Herunder.
Om studer i udlandet v/ Glenn Kaiser 5. oktober 2011.
NYE MULIGHEDER FRA JULI 2008 UDLANDSSTIPENDIET. KORT FORTALT SU-bekendtgørelsens §§ Penge til at betale studieafgift i udlandet i op til 2 år.
Ræv.
UDDANNELSE OG VELFÆRD - SAMSPIL MED ARBEJDSMARKEDET 25. September 2014 Uddannelse og læring på arbejdspladsen Gestur Guðmundsson, Islands Universitetd.
Seminar om udligningssystemet – Finansieringsudvalget Indenrigs- og Sundhedsministeriet, april 2010.
Jeopardy Istids-landskaber Verdens flag Island
Dagens punkter: Html-forms til bruger-input Bruger-input fra html-forms til php Case 1: opret et spørgeskema og gem besvarelser i en fil Case 2: Brugerkommentarer.
Institute for Rational Pharmacotherapy. Nye medarbejdere på IRF 2006 Læge Malene Plejdrup Hansen Farm stud Marion Line Rames Farmaceut Tenna Bekker: Fotografen.
Uddannede færingers tilpasning til arbejdsmarkedet og erfaringer med studieophold i udlandet En spørgeskemaundersøgelse blandt færdiguddannede
Evaluering af Skandinavisk KompetenceudviklingsNetværk
Psykiatrisk Forskningsenhed Vest
Velstand, Velfærd og den nordiske tillid Christian Bjørnskov Handelshøjskolen, Århus Universitet
NBO – 60 års nordisk boligpolitisk samarbejde NBO stiftet i 1950 – almennyttige og kooperative boligorganisationer i Danmark, Finland, Norge og Sverige.
Internationalt arbejde i skolen Kolding 26. februar 2009 Ebbe Schultze Chefkonsulent UNI C
Social kapital som internationalt konkurrenceparameter – den danske model på virksomhedsplan FAOS-seminar 19. maj 2008 FAOS Sociologisk Institut Københavns.
Samfundsfag Frisholm. Indhold Økonomi Sociologi Politik.
NYE MULIGHEDER FRA JULI 2008 UDLANDSSTIPENDIET. BAGGRUND Fremme internationalisering Flere studerende skal ud Kravet om balance i udvekslingsaftalerne.
Progression i arbejdsmarkedsparathed Et kvalitativt forløbsstudie af aktivitetsparate kontanthjælpsmodtageres forløb mod arbejdsmarkedet Sophie Danneris.
Jobsøgning i Europa ”Alle EU-borgere har ret til at søge arbejde i et andet EU-land” Behøver ikke arbejdstilladelse With financial support from the European.
Djøfernes internationale kompetencer. Hovedresultater Profil: De djøfere, der har en international karriere, har en ung profil, godt halvdelen er offentligt.
En fremtid med muligheder: Fremtidens produktion i Danmark Jesper Bo Jensen, ph.d. Fremtidsforsker.
Title written in CAPITAL letters, broken into 2 lines, if it fits with the length of the words Optional: Cover this area with photo. Proportions are approx.
ER LYKKEN ET FOSSILTFRIT SAMFUND? Meik Wiking Direktør Institut for Lykkeforskning THE HAPPINESS RESEARCH INSTITUTE.
1 Biophilia. Biophilia på 45 minutter Hvad er Biophilia Nordic? Præsentation af det danske undervisningsforløb: At svæve Workshops ved bordene - afprøvning.
Quiz Nordisk Biblioteksuge ) Hvad heder de to bedste vennerne til Pippi Langstrømpe?
1 Hvordan nedbringer vi langtidsledigheden? Forandringsteori og resultatbaseret styring i Jobcenter Silkeborg Jens Folman Jobcenterchef.
Vælg layout 1. Højre klik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen 3. Bemærk at der findes 4 forskellige farvetemaer du kan.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
Den danske Landinspektørforening Fagligt Møde 2016.
Norden i Arktis Kortlægning af nordiske aktiviteter i Arktis v/ Projektleder Justyn Salamon Seminar: Bærekraftig næringsutvikling og ressursforvaltning.
Aktiviteter OutputResultater kt. sigt Effekt ml. sig t Virkning lg. sigt Lokalt samarbejde med private og offentlige arbejdspladser om IKV Ledige, a-kasser.
Sygedagpenge og ferie Du kan ikke modtage sygedagpenge under ferie, uanset om ferien afholdes i ind- eller udland. Lav altid en aftale med din sagsbehandler.
Viden kan være erfaringsbaseret eller forskningsbaseret
Tilskud til uddannelsessamarbejde i Norden og Baltikum
Parallelsprogspolitik – hvad kan det være?
Representative inhabitants survey in Denmark
Komparativ rapport ”Studerende i Norden – studiestøtte og økonomi”
Nordens Velfærdscenter
Nordisk Biblioteksuge
Status for samarbejdet på udlandsområdet
Deltag i forskernes studier på AU
- Tanker fra en underviser
Præsentationens transcript:

Rækkefølge for framlæggelse Færøerne Island Finland Norge Danmark

Projektdeltagere Sverige: Danmark: Hans Wreber, CSN Annette Bjørsted. SU Peder Bjørk, CSN Stig Garsdal, SU Ditte Amskov, CIRIUS Norge: Erling Moe, Lånekassen Ingrid Våge, Lånekassen Jannecke Wiers- Jenssen, NIFUSTEP Margrete Søvik, SIU

Projektdeltagere Island: Edda Kristiansdottir, LIN Finland: Katri Hellsten, KELA Miia Saarikallio, KELA Vesa-Pekka Juutilainen, KELA Færøerne: Jacob Mouritz Olsen, Ålborg Universitet Terji á Lakjuni, Stuðulsstovurin

Studiestøtteorganisationernes tosidige opgave At administrere og forvalte studiestøtten Faginstans -> kundskabudvikling

Projektet bidrager til kundskabsudvikling på tre nivåer Nationalt Nordisk Internationalt

Projektets faser Fase 1: Kortlægning af uddannelsesstøtten i de nordiske lande Fase 2: Kontekstualisering Fase 3: Individuelle og samfundsmæssige virkninger eller effekter af uddannelsesstøtten til uddannelse udenfor hjemlandet Spørgeskema: Norge, Finland, Island og Færøerne Dataregisterundersøgelse: Danmark og Sverige(?)

Hovedsspørgsmål I hvilken grad vender de som har studeret i udlandet tilbage til hjemlandet? Hvilket udbytte har de tidligere udlandsstuderende på et nationalt arbejdsmarked? Hvad kendetegner gruppene som vælger uddannelse i udlandet? Hvorfor vælges uddannelse i udlandet? Hvordan finansierer de studerende sine studier i udlandet?