Indledende erfaringer fra et undervisningsforløb i matematik AT MÅLE OG KOBLE… Indledende erfaringer fra et undervisningsforløb i matematik
LÆRINGSMÅL: - At kunne beskrive ting ved at bruge matematikord - At kunne samarbejde om en opgave - At måle ting på platformen med målebånd, meterhjul og snor - At tegne en arbejdstegning og angive mål
Autentisk læringsmiljø Skolen (klasseværelset) Autentisk læringsmiljø (legeplads)
Autentisk læringsmiljø Skolen (klasseværelset) Gruppe 1 (makkerpar 1) Gruppe 2 (makkerpar 2) Autentisk læringsmiljø (legeplads) Gruppe 1 (makkerpar 1) Gruppe 2 (makkerpar 2)
Autentisk læringsmiljø Skolen (klasseværelset B) LÆRER 2 Gruppe 1 (makkerpar 1) Gruppe 2 (makkerpar 2) Skolen (klasseværelse A) LÆRER 1 Gruppe 1 (makkerpar 1) Gruppe 2 (makkerpar 2) Autentisk læringsmiljø (legeplads) LÆRER 3 Gruppe 1 (makkerpar 1) Gruppe 2 (makkerpar 2)
Autentisk læringsmiljø (legeplads) LÆRER 3 Gruppe 1 (makkerpar 1) Skolen (klasseværelset B) LÆRER 2 Gruppe 1 (makkerpar 1) Gruppe 2 (makkerpar 2) Skolen (klasseværelse A) LÆRER 1 Gruppe 1 (makkerpar 1) Gruppe 2 (makkerpar 2) Autentisk læringsmiljø (legeplads) LÆRER 3 Gruppe 1 (makkerpar 1) Gruppe 2 (makkerpar 2) Scenariekompetence? Kontekstbevidsthed? Scenariesensitivitet? Kontekstsensitivitet?
Didaktisk designmodel i fire dimensioner: fag, adgang, pædagogik og teknologi Adgange/koblinger Didaktisk design Tilstedeværelses-undervisning Asynkron adgang (Digitale platforme) Synkrone online læringsmiljøer Læring gennem formidling Læring gennem undersøgelse Dialogbaseret læring Praksislæring Kollaborative læreprocesser Blended ”adgang” Pædagogisk princip Blended pædagogik målinger
Didaktisk designmodel i fire dimensioner: fag, adgang, pædagogik og teknologi Adgange/koblinger Didaktisk design Tilstedeværelses-undervisning Asynkron adgang (Digitale platforme) Synkrone online læringsmiljøer Læring gennem formidling Læring gennem undersøgelse Dialogbaseret læring Praksislæring Kollaborative læreprocesser Blended ”adgang” Pædagogisk princip Blended pædagogik målinger