Afsenderfokuseret branding Modtagerstyret branding

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Præferencer på markedet.
Advertisements

Forøg din indflydelse i jobsituationen
Vi spoler lige filmen tilbage
Opgaver og svarark – til individuel brug
Lavet af: Simon T, Nicholas, Michael, Lotte og Marlene.
Afsætning 2012.
Konkurrentreaktioner
Hvad er oplevelser – og hvad skal vi med dem?
ß Iværksætterens udfordringer og muligheder Louise Rønne, Republikken.
FØDEVAREANPRISNINGER
Viral Markedsføring Nicholas og Simon.
? Det Vil Vi Have…. • Lærerens IT-Kompetencer • Word, Excel, PowerPoint og Publisher • Aktiv brug af interaktive medier • Interaktive tavler • Inklusion.
Afsætning – Konkurrencesituation
Finansiering - Realkredit
+ FORBRUGERNE OG LANDBRUGET: HVAD GIK GALT? Henrik Byager Kommunikationsrådgiver Planteavlerdagen 1.
HVAD ER FSC? Hvem? Forestry Stewardship Council (FSC) er en global organisation til fremme af ansvarlig skovdrift.
Velkommen Teknologi historie – 3. Øvelsesgang. Agenda 1. Siden sidst 2. Genopfriskning: At arbejde Begrebsorienteret™ 3. Det er ikke (altid) dig der er.
Kvinder i Ledelse IT Brancheforeningen 2. juni 2008 Alfred Josefsen
Dream Building og kernehistorien Henrik Kristensen
Branding.
Fokus på læring og dannelse
Overvej, at trekanterne DOKD og DOFG er ensvinklede
Kommunikationsplatform for SAS Danmark
Markedskommunikation - del 1
”Hvordan kan Sønderjylland klare konkurrencen
Positionering Af: Bjarke & Skafte.
Ledelse i Praksis Domstolene i det sydlige Jylland 5. Lektion 3. Februar 2014.
Alice’s undervisningsforløb. Indhold Valg af forløb Overordnet beskrivelse Strukturdiagram.
Instituttet for Fremtidsforskning Er en privat og uafhængig tænketank Er grundlagt i 1970 af Thorkil Kristensen Inspirerer og rådgiver virksomheder, organisationer.
1 1 Game-Research.com Advertainment, edutainment, og spils kritiske potentiale Ph.d stipendiat Simon Egenfeldt-Nielsen IT-Universitet København Game-research.com.
Vibeholmskolen august 2014 Den nye skolereform Udskolingen.
5.lektion: Valg af identitet, imitation og rolleovertagelse
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Branding af læren Tværfaglig uge Uge Frederiksberg Seminarium.
Hvordan kan man læse dette regnestykke? -7 – 3
Historiefortælling.
Kristen i dag Godt budskab.
Kap 17 Distribution Kapitel 17.
Matematik C Lars Bronèe.
Eksempler på skabeloner til bøger i powerpoint
Hvilke ord betegner bedst din oplevelse af at skulle vælge en ungdomsuddannelse efter 9./10. klasse? (sæt gerne flere kryds)
1 Studiestartsprojekt timers case. SDU som brand.
4. Lektion: Ligestilling med økonomiske briller 4.lektion i undervisningsforløbet ”Samfundet og samfundsfagets fagområder” baseret på kapitel 1 i bogen.
1 & 2 lektion: Samfundet og samfundsfag – hvad er det?
5.lektion: Velfærdsstatens interne udfordringer
Hvad er reklamepsykologi?
Studiestartsprojekt Projektet Emne: Studenterlivet ved SDU Slagelse – I skal undersøge, hvordan forskellige parter (universitetet, medierne, kommunen,
Hvordan kan man læse dette regnestykke? -7 – 3
4.lektion: Identitet og sociale grupper
3.lektion: Magt og indflydelse
1.lektion: Samfundsfag – hvad er det?
Sofia, Niclas, Simon og Steffen.  Historie  Kendetegn ved lånet  Lånegrænser  Løbetid  Forretningsgang
SMIDSTRUP-SKÆRUP SKOLE TIUFK Æ RVEJ 3 - SMIDSTRUP FREDERICIA TLF FAX
Corporate Branding Buzz ord – Fup eller fakta Buzz ord – Fup eller fakta Er tro sikker viden? Er tro sikker viden? Corporate branding = moderne ledelsesteori.
Medier og kommunikation F08 / lektion 5 / /1
1. INTRODUKTION Intro Uddannelsesinstitutionernes situation i den nye kapital Problemformulering Hvorledes udarbejdes en værdibaseret visuel identitet.
KONTERINGS SPILLET Tietgenskolen, Jan Christiansen.
Digital Post Lovpligtigt for alle over 15 år fra den 1. november 2014.
Finansiering - Realkredit
BRANDING som udfordring for FUR
Dagsorden Ekspertgruppe – fortæller. Catwalk – højtlæsning.
3.lektion:”Ud i lokalsamfundet”
SMIDSTRUP-SKÆRUP SKOLE TIUFK Æ RVEJ 3 - SMIDSTRUP FREDERICIA TLF FAX
Kvalitetspatruljens åben skole-arrangement om elevdemokrati Den 6. marts 2013 på EUC Sjælland i Køge Workshop 1 Hvordan kan elevrådet udfordre eleverne?
Sebastian Mikkelsen og Simon Hindkær 1.Øma Afsætning KONKURRENTREAKTIONER.
Økonometri 1: Dummyvariabler1 Økonometri 1 Dummyvariabler 12. oktober 2005.
Økonometri 1: Dummyvariabler1 Økonometri 1 Dummyvariabler 15. marts 2006.
Frivillighed og sociale medier Region Syddanmarks lokalkomiteer
Orientering omkring Kortspillet TAROK (Denne demo varer ca. 12 min)
Branding afsætning.
Præsentationens transcript:

Afsenderfokuseret branding Modtagerstyret branding Når en virksomhed kommunikerer deres værdier og budskaber ud – det er den klassiske vinkel til branding men i dag er fokus mere på Modtagerstyret branding Her gælder det om at fokusere på mærkets emotionelle, værdibaserede fordele. Det er ikke nok, hvad produktet kan, men mere hvilke værdier som forbrugerne tillægger brandet. Altså: branding er altid baseret på værdier og positionering er ikke altid baseret på værdier.

Simon Sinek – the golden circle http://www.youtube.com/watch?v=u4ZoJKF_VuA 1:35 til 5:50 Se Youtube for Audi

Se Oddset Kasse på Youtube

Sensory branding Se indslag om duftbranding på JP.tv Man kan også brande sig på brugen af vores sanser! Hvilke sanser har vi? Hvilke skaber bedst erindring? Se indslag om duftbranding på JP.tv

(Se bilag til kapitlet) Neuromarketing (Se bilag til kapitlet) Kort fortalt: Neuromarketing er det fagområde, der anvender hjerneforskningen til at afdække hvor i hjernen ”købsknappen” sidder. Man aktiverer de belønningssystemer hos forbrugeren, og som forbrugeren ikke selv oplever.

Eksempler på anvendelse af neuromarketing http://www.youtube.com/watch?v=u4ZoJKF_VuA 5:50 til 8:00

Sæt ord og følelser på følgende brands

Storytelling

udleverede noter om neuromarketing Lektie til næste gang Læs kapitel 4 samt udleverede noter om neuromarketing

Lektie til næste gang Læs kapitel 3 Løs opgaverne til kapitel 3