Strategisk kommunikation Oplæg til DUF 22. maj 2007 HAST Kommunikation.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Børns indflydelse på familiens købsbeslutninger
Advertisements

Hvad er LP- modellen? En model til pædagogisk analyse og tiltagsudvikling udviklet ud fra forskningsbaseret viden. Lærerne tager udgangspunkt i udfordringer.
Hvad er __ ? Diffusion of Innovation
Intern kommunikation – hvordan arbejder vi mere bevidst med den?
Opfølgning på web-undersøgelse
Albanigade 54E, 1. sal ● 5000 Odense C ● tlf: ● Frivillighed og foreningsliv sat på spidsen Hjerteforeningen, Region Midt.
Ud over rampen – hvordan?
Kommunikationsstrategi Scleroseforeningen
Projekt ’fra barriere til karriere’ DSI (De Samvirkende Invalideorganisationer) ogArbejdsmarkedsstyrelsen.
MIA I DAG Sekretær for MIA Projekt X Projekt Y Bar jord til bord Projekt Z Mejeriindustriens Arbejdsmiljøudvalg (MIA) Bar jord til bord.
Kompetenceevaluering Forelæser: Hanne Kathrine Krogstrup
Udvikling og styring af en virksomhed
Albanigade 54E, 1. sal ● 5000 Odense C ● tlf: ● Frivillighed og foreningsliv sat på spidsen Hjerteforeningen, Region Nord.
Informationsspecialist Vibeke Luk
SAMARBEJDE & KOMMUNIKATION
1 LR consult Forslag til den fremtidige jobindsats Projekt FUA ”Fra Underkendt til Anerkendt – på arbejdsmarkedet” Et projekt iværksat.
Virksomheder - definition
Grænseoverskidende sundhedsydelser - en EU beslutning Oplæg ved Ole Christensen Medlem af Europa-Parlamentet (S)
To modsatrettede Opfattelser Organisation, Trojka, 4. udgave, 2007
Nye mad- og bevægelsesvaner i klassen
It i folkeskolen SkoleIntra-træf 2011
Præsentation af Det retoriske kompas
Præsentation af Det retoriske kompas
Formidlingsdelen Formidling og metode.
De nye kommunikationspolitikker - hvad skal de indeholde?
Kommunikationsnetværk 9. September 2009 / Spejdercenter Holmen.
Notat I et notat vil der normalt optræde følgende elementer: – en problemstilling og baggrunden herfor – forskellige løsningsforslag – en gennemført faglig.
Omsorgsetik i klinisk sygepleje - den gode, kloge og rigtige sygepleje
Kristoffer Hamborg Undervisningsleder på IAA Digital Diploma
Idé, mål og politikker Kapitel 9
Secret Key kryptering – teknikker og problemer INTRODUKTION TIL KRYPTERING.
© Inteam 2007 Mols-Linien Service Akademi. © Inteam 2007 Et samarbejde for at styrke Mols-Liniens Service Akademi Inteam kan bidrage på både strategisk.
Den gode projektansøgning
RIG PÅ NATUROPLEVELSER ? Strategiske udfordringer for kommunerne 1. Naturturisme: Mere end kommunal win-win? 2. Turisme-strategier: Fra service til branding.
Sponsering Kapitel 7.
Orientering vedr. praksisplan Sundhedspolitisk dialogforum, KKR Nordjylland, 20. maj Rådmand Mads Duedahl, Sundheds- og Kulturforvaltningen, Aalborg.
Strategisk kommunikation og muséer
18. Strategisk analyse af interne forhold
Informationssamfundet Dansk Statistisk Forening 30. maj 2005.
Overskrift Manchet Manchet Manchet Manchet Manchet Mellemrubrik
Kampagne med gennemslagskraft - De nye regler for den offentlige rejsesygesikring.
Mål ● Er der grundlag for at realisere vores koncept og hvordan kunne det realiseres?
Medierne og den politiske kommunikation
Strategi 2011 – x4 edsbjerg er et konsulenthus, der rådgiver og.
Kristina G. H. Kristensen Kommunikation og it eksamen 22. juni 2009 kl – Opgave: Markedsføring af Kulløse miljømesse.
Workshop 1 på BIP seminar, d. 10 juni 2015 i Vejle
Kommunikationsnetværk Markedsføringskonference 3. maj 2012.
Reklameanalyse.
Institut for Socialt Arbejde, onsdag den 6. maj 2015
Studie Område 2 Eksamen Fra gymnasieelev til studerende
1 Målgruppeanalyse ITU forår 2011 Paul R. Metelmann.
Socialtilsyn Nords årsrapport En vurdering af tilbuddenes kvalitet
Kampagne 3 Tiltrække og anerkende frivillige Navn Navnesen.
Skab dit eget kommunikationsværktøj. Dette er et værktøj til dig, som vil Have orden i og styr på din kommunikation Være mere effektiv i brugen af dine.
NLS-møde i Grundskolesektoren september 2013 Hotel Storebælt.
1 Strategisk planlægning i Randers Politik, Planlægning og Bullshit.
Lyst til at lære – Skabe lyst til at lære – Lyst til at lære fra os Velkomstbrevet TUP2011 Projekt Transfer i AMU.
Kommunikationsmodeller Gruppe 6: Frederik Arend Sørensen, Christian Fennert, Josepine Errebo, Nora Henriksen.
Selandia Medarbejdere: Martin Dilling-Hansen,
Matchmaking i Skive Kommune
FOKUSPUNKTER & INDSAMLINGSREDSKAB VELFÆRDS-TEKNOLOGI-VURDERING [VTV]
Velkommen.
Vidensbaseret praksis i botilbud
NBTF, Ullevål 4/12-17 Coaching.
Disposition Strategi, er det relevant for mig?
Hvordan kommer vi ind ad døren?
Lær med Familien - et projekt om forældreinvolvering i folkeskolen
Ambassadørnetværkets temadag
Hvad ved du allerede Fortæl din makker: Hvad er digital kommunikation?
Netværksdage om sygehusbyggeri 17. september 2019
Præsentationens transcript:

Strategisk kommunikation Oplæg til DUF 22. maj 2007 HAST Kommunikation

Kommunikationsvirkeligheden i dag Kommunikationstrykket er større end nogensinde før – beskeder pr. dag. Kommunikationstrykket er større end nogensinde før – beskeder pr. dag. Modtagernes sortering bliver stadigt mere sofistikeret. Modtagernes sortering bliver stadigt mere sofistikeret. Kommunikation er blevet ubegrænset og leveres i stigende grad ”on demand”. Kommunikation er blevet ubegrænset og leveres i stigende grad ”on demand”. Kommunikation er fragmentarisk og selektiv. Kommunikation er fragmentarisk og selektiv.

God kommunikation: Bygger på win/win situationer. Bygger på win/win situationer. Er konkret. Er konkret. Er præcis. Er præcis. Tager hensyn til modtagerens behov. Tager hensyn til modtagerens behov. Er til stede, når den er efterspurgt. Er til stede, når den er efterspurgt.

Traditionelle kommunikationsmodeller Afsender Modtager Afsender Modtager AfsenderModtagere AfsenderModtagere

En moderne kommunikationsmodel Modtager

Kommunikationsforløb Kommunikationsforløb set fra afsender- synsvinkel: Kommunikationsforløb set fra afsender- synsvinkel:

Kommunikationsforløb Kommunikation set fra modtager- synsvinkel: Kommunikation set fra modtager- synsvinkel:

Niveauer Strategisk. Strategisk. Operationelt. Operationelt. Taktisk. Taktisk.

Indhold i en kommunikations- strategi Formål. Formål. Delmål (målbare). Delmål (målbare). Aktører. Aktører. Målgrupper – motivation + barrierer. Målgrupper – motivation + barrierer. Afsenderposition. Afsenderposition. Temaer. Temaer. Kanaler. Kanaler. Evaluering. Evaluering.