Forretningsmodeller Ulrik Blom

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
15 OKTOBER 2012 RETHINK BUSINESS 1 Projekt "Rethink business" handler om at styrke din virksomheds forretning. Det kan være i forhold til indkøb af materialer,
Advertisements

Hjalleseskolen – Fremtidens 7. klasser
QR-koder.
Retail Facility Service ydelser kompetencer Kerne Kerne ydelser
Alt er startet med en tanke! Tænk: Hvis vi nu vidste hvor alle var på vej hen…. ? Så skulle vi blot komme derhen først! Og så ville vi kunne tilbyde en.
FRA IDE TIL FAKTURA Innovation i praksis.
Brødrene Dahl samarbejdspartner med Jysk Klima Center
Kapitel 2.
VELKOMMEN ”Fælles distribution og afsætning”
Brug en bydel som dit bæredygtige show-room 28. oktober 2010.
Idegrundlag og koncept
VIRTUELLE VERDENER AVATARERNE KOMMER 8/5-07 VED JONAS HEIDE SMITH INNOVATIVE COMMUNICATION, ITU Historie Begreber Scenarier.
Idegrundlag og koncept
KEA – Københavns Erhvervsakademi
Kunstgreb Virksomhedsinnovation, uddannelse og forskning.
GENFIND JERES SALGSKANALER I 2012 Aktivér jeres evner, til at præstere det bedste i kan, MAKSIMER JERES PERFORMANCE – Og bliv kundernes førstevalg.
Den nye rolle for design
Der er penge i kommunikation
Connecting Money and Ideas. Mød Rikke.
Præsentation af e-takeaway.dk
Arlette Bentzen Rør dig! Sune Smith-Nielsen Dyrk talenterne med glæde.
Forretning og Ledelse lektion 8 Innovation og entrepreneurship.
Snigpremiere: Styrk dit beslutningsgrundlag med Microsofts nye Business Intelligence platform Mads Kjærsgaard og Jesper Priskorn Business Intelligence,
Ungdomsbyen i samarbejde med Benedicte Kommunikation
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Small Business Specialist Community Partner Development Manager Lotte Rahbek.
Konceptualisering af forretningsmodellen
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Microsoft Dynamics – synergi mellem forretningsområder Susanne Christoph Dynamics Sales Lead
Dorthe Feveile, Projektleder Dansk Design Center og DesignAndelen , DANSK LIVE, Esbjerg Brugerinddragelse - ”Kom tæt på dine kunder”
DLF–TRIFOLIUM Græsfrøkonferencen 2008 Søren Halbye; Salgs- og marketingdirektør.
Proces overblik med SIPOC modellen
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Hvad kræver det at blive Small Business Specialist? Marlene Dissing Projektkoordinator.
Side Driftsøkonomi Kapitel 21 Innovation.
Af. Skafte.
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Tema 1 : Forretningsplanen – hvad indeholder den og hvad kan jeg bruge den til? En casebaseret gennemgang af forretnings­ planens forskellige delelementer.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Marketingsaktiviteter marts – juni 2006 Lotte Rahbek 21. marts 2006.
Produkt præsentation Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Strategi 2011 – x4 edsbjerg er et konsulenthus, der rådgiver og.
Tommy Engedal Kronborg
Agenda Introduktion Interfacet –Interfacet –Metaforer (Peter) Emotional branding –Gobé The ten commandments –Thyssen (Vigdis) Æstetik og nydelse –Jordan.
Forretnings innovation ! 1/15 Det overordnede mål er værdiskabelse i virksomheder Metoder til afklaring af hvilke veje der skal følges. Idé og Udviklingshuset.
Mobile Løsninger i Det Offentlige Ved Kåre Kjelstrøm 12/
Har du idéen? - har vi pengene
Fundament: Ligeværdigt samarbejde LauRie’s Mening, Vision og Værdier At skabe glæde og trivsel for mennesker, som ikke kun har modelmålene At skabe glæde.
Skal vi tvangsnationalisere energi? Andes Stouge 9. juni 2016.
Produktudvikling og innovation i samarbejde med andre virksomheder – Thomas Bøtker Mortensen – s. 1 Produktudvikling og innovation i samarbejde med andre.
WALK & TALK – Lyngby Stavgangscenter Gruppe 6: Nora Henriksen, Frederik Arend, Christian Fennert & Josephine Errebo.
Skriv hver især jeres tanker på post it… Hvad tænker du om Innovation? I har 5 min.
Præsentation af Refurb
markedsføringsplaner
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Skabelon til forretningsmodel
Branding afsætning.
Christian.
Virksomhedsnavn Virksomhedens navn, adresse, www
Humanistisk Entrepreneurship 2 Forretningsmodellæredet Business Model Canvas Kreative grupper Pillon - KU.
Humanistisk Entrepreneurship 4 Forretningsmodellens mønstre 2b
Fremtidens sundhedsvæsen i et erhvervsmæssigt perspektiv
Humanistisk Entrepreneurship 8 opsamling 1
Hvem og hvad bestemmer, hvad der udvikles?
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
CØ / FOKUSERET VÆRDIKÆDE
Fremtidens sundhedsvæsen i et erhvervsmæssigt perspektiv
DENNE SLIDE SLETTES – GOD ARBEJDSLYST!
Introduktion til Væksthuset KlimaKlar møde den
forretnings-modeller
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
CØ SMV – Øget vækst gennem cirkulære forretningsmodeller i SMV’er
Præsentationens transcript:

Forretningsmodeller Ulrik Blom

Agenda Præsentation Hvad er en forretningsmodel? Hvorfor er det vigtigt at tænke i forretningsmodeller? Business Model Canvas Træning i forretningsmodeltænkning

Præsentation NIC + Idea House + BizLab Virtual Lab Intertisement Computerfriend Idea Web Danperform Tutee

Hjælp til…. Idé præsentationer  Forretningsmodel Investorer Idea House and Bizlab office space

Forretningsmodellen

Hvad er forretningsmodellen Den værdi du skaber for kunden Hvordan du skaber værdi Hvordan du tjener penge

Hvorfor vigtig før produktudvikling? Forretningsmodeller er lige så vigtig som produktet Produktet indgår i en forretningsmæssig sammenhæng Nye innovationer skal kobles til forretningsmodel

Forretningsmodellen

Eksempel på en excellent forretningsmodel

November 2001

Ipod Itunes muligheder Design Branding Innovation Absolut Ease Communities Design Innovation Marketing Pladeselskaber Leverandører Absolut Ease Lækkert Design Kvalitet Massemarked Fokus: Unge Stærkt brand Topdesignere Steve Jobs? Apple.com Apple Store Apple forhandlere Produktionsomkostninger Marketingomkostninger Ipods + tilbehør Itunes sange Macbook Imac Findes på: www.businessmodelgeneration.com

Resultatet Disruptive innovation! Goodbye til CD´en En stærk helhedsoplevelse for kunden Meget loyale kunder Salget steg på alle produktgrupper Den omvendte Gillette forretningsmodel Fra beskeden størrelse til verdens mest værdifulde selskab i 2012

Eksempel fra offshore Global Gravity Lille dansk start up 3 år fra idé til færdigt produkt

Global Gravity

Global Gravity

Global Gravity forretningsmodel Lejer produktet ud - leasingmodel Tjener penge på service – service provider Sammenhæng mellem forretningsmodel og produktudvikling

Mini workshop Tag et skuffeprojekt eller ny idé Udfyld Business Model Canvas Kunne det gøres andeledes? 30 minuter Præsentation på plenum Hvad lærte i af øvelsen