Jobnettet Virksomhedsmentor som nøglen til fastholdelse af psykisk sårbare i arbejdsforholdet.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
FORÆLDREGRUPPE - som en del af behandlingen
Advertisements

Oversigt over emner Første aften:
De Samvirkende Invalideorganisationer 1 Sekretariat Projektkonsulenterne: Anders Reitov, Lisbeth B. Hansen, Tove Langhede, Terkel Maack Projektsekretær.
Session 5: Symptomer på mani og hypomani Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse.
9. Laboratoriedag - eftermiddag. Fortsat udvikling ”At holde Gejsten Oppe”
Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse
Sundhedsaftalen fra ord til handling
Psykoedukation til unge i OPUS
Rehabilitering til borgere med hjertesygdom
Handicap & Psykiatri.
Diana Kristensen, Overlæge, Psykiatrisk Center København
•Åbner døre og viser vej ind i det danske samfund •Matcher flygtninge-/indvandrerkvinder med kvinder, på det danske arbejdsmarked •Skaber et netværk af.
Ved psykolog Lena Højgård Isager Psykologhuset Kognitivt Fokus
Psykose og skizofreni Tema i psykoedukation til unge i OPUS behandling
Session 9: Andre former for behandling Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse.
Hvad kan vi gøre for at få psykiske sårbare tilbage i arbejde ?
Bipolar affektiv sindslidelse
Session 13: Advarselssignaler på depression og blandingstilstand Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse.
Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse
Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse
Psykoedukation for patienter med bipolar affektiv sindslidelse
Session 8: Medicinsk behandling - hvad skal jeg selv gøre Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv lidelse.
SFO – mellem skole- og fritidspædagogik
Velkommen. Psykoedukation... betyder undervisning (om psykisk sygdom). Film Dias Spørgsmål og svar Opgaver Varighed: 1 time.
Hvad ved vi og hvad ved vi ikke?
Det psykiatriske arbejdsområde
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af tema 1.
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra skolens ledelsesteams’ selvevaluering.
Behandlingstilbud i RHP -pakkeforløb
Oplæg vedr. ambulante funktioner i Psykiatrien, Region Nordjylland
Hverdagsliv med en kræftsygdom v. psykolog Ditte Tang Johansen
Vejlederens kommunikation
Ved Jannie Asklund Mobil:
Sårbarhed hos børn og unge
Tema 1: Introduktion samt stress og sårbarhed Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Jobnetværket – om fastholdelse i job for mennesker med psykisk sårbarhed
DEPRESSION! Undervisning af udviklingssygeplejerske Irene Amby
Lægedage Velkommen til Lægedage Datafangst for let øvede.
Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse
Hvad er det gode skolelederliv? - Et selvevalueringsforløb.
Session 3: Bipolar affektiv sindslidelse, forløb og årsager Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse.
Relation mentee/mentee`s forældre/mentor – bud på, hvordan mentee og forældre involveres, så de spiller en aktiv rolle i relationen og selv opsøger mentor.
Belastningsreaktioner angst og søvnforstyrrelser
Psykoedukation for patienter med bipolar affektiv sindslidelse
Lægens rolle Foretage psykisk vurdering Iværksætte behandling
Udvikling af det mediepædagogiske håndværk 13. marts 2012.
- Understøtter den øvrige undervisning.
Session 6: Symptomer på depression og blandingstilstand Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse.
Velkommen til Annes-angstside.
Sygdomsforståelse og farmakologi
På vej mod et godt ungdomsliv
Sindslidelser og misbrug Temadag for praktikere om behandling og tværsektorielt samarbejde ARKEN
Angst & OCD ? ”Koncert mod Angst” Hvad er …. Viborg Musiksal
Kognitiv undervisning ifm. Projekt Bæltefrit Center 2017
Sådan bruger du præsentationen
Tanker om nye støtteformer i ungdomsuddannelserne Studievejleder Anne Bjørkmann Synsfaglige netværksdage IBOS 30. november 2012.
Bipolar affektiv sindslidelse Patienter og pårørende Session 7 - Den bipolare patient og familien Undervisere:
Bipolar affektiv sindslidelse Patienter og pårørende
Erhvervspsykiatrisk Center1 Konference: Psykisk sårbare og arbejdsmarkedet ”Projekt fra Behandling til Beskæftigelse” -En parallel indsats for psykisk.
Patientundervisning 2. Session Unipolar depression Fakta, diagnoser og årsager.
Bipolar affektiv sindslidelse Patienter og pårørende 1. session – Introduktion til psykoedukationsforløbet Undervisere:
Shared care Lene Falgaard Eplov, overlæge, ph.d..
Unipolar depression - Patienter og pårørende 1. Session - Introduktion til undervisningsforløbet.
Bipolar affektiv sindslidelse Patienter og pårørende Session 1 Psykoedukation i Bipolar affektiv lidelse ~ Manio-depressiv sygdom :
Unge & psykiske sygdomme
Psykoedukation skizofreni
Tema 5: Værktøjskasse med supplerende slides Psykoedukation til patienter med emotionel ustabil personlighedsforstyrrelse.
Borgere med psykiatriske diagnoser
Velkommen.
Underviser / Emne.
Præsentationens transcript:

Jobnettet Virksomhedsmentor som nøglen til fastholdelse af psykisk sårbare i arbejdsforholdet

Forskningsspørgsmål Hvilke særlige opgaver/roller skal virksomhedsmentoren tage sig af og have for at medvirke til fastholdelse af psykisk sårbare i arbejdsforholdet?

Analyseenhed Spørgeskemaundersøgelse: 3 CBR-uddannede mentorer/4 ikke-uddannede mentorer 4 CBR-mentees/3 øvrige mentees Fokusgruppeinterviews: 3 CBR-uddannede mentorer/1 ikke-uddannet 1 mentee fra CBR/3 øvrige mentees

Begreber Psykisk sårbare stress angst depressioner (let – svær incl. psykotiske symptomer) personlighedsforstyrrelser svære sindslidelser (eks. skizofreni, skizoaffektive og bipolar affektive) Mentoruddannelse – CBR 2 x 2 dage undervisning, øvelser og drøftelser tilførsel af konkret viden, mulighed for at dele daglige erfaringer, sparring Arbejdsfastholdelse arbejdsforholdet for en psykisk sårbar person er fastholdt min. ½ år.

Spørgsmål og refleksion 1.Umiddelbare reaktioner 2.Hvordan tolker I svarene? 3.Hvilke årsagssammenhænge ser I med baggrund i jeres viden og praksis- erfaringer? 4.Hvilke fokusområder er vigtige i mentor- uddannelse? Hvordan kan de implementeres?

Spørgsmål og refleksion 1.Umiddelbare reaktioner 2.Hvordan tolker I svarene? 3.Hvilke årsagssammenhænge ser I med baggrund i jeres viden og praksis- erfaringer? 4.Hvilke fokusområder er vigtige i mentor- uddannelse? Hvordan kan de implementeres?

Spørgsmål og refleksion 1.Umiddelbare reaktioner 2.Hvordan tolker I svarene? 3.Hvilke årsagssammenhænge ser I med baggrund i jeres viden og praksis- erfaringer? 4.Hvilke fokusområder er vigtige i mentor- uddannelse? Hvordan kan de implementeres?

Spørgsmål og refleksion 1.Umiddelbare reaktioner 2.Hvordan tolker I svarene? 3.Hvilke årsagssammenhænge ser I med baggrund i jeres viden og praksis- erfaringer? 4.Hvilke fokusområder er vigtige i mentor- uddannelse? Hvordan kan de implementeres?