Oplæg Dansk Bygningsarv: "Skole+"112/14/2014 Skole + bevægelse.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
En ny skole.
Advertisements

Folkeskolereformen Hvad og hvorfor?.
Møde om Folkeskolereformen og idrætsforeningerne 4. December 2013.
Forældrearrangement om folkeskolereform
Velkommen til informationsaften om skolereformen den 22. maj 2014.
Styrket inklusion i Kerteminde Kommune
Hvordan kan vi som forældre bidrage til at børnene bliver mere sunde og får mere bevægelse i hverdagen?  Hvis muligt skal Børnene gå/cykle i skole også.
Læring i bevægelse - hvorfor?
Folkeskolereform 2014 En gennemgang af hvor vi på TDS er nu i forhold til forliget om ny folkeskolereform.
Skolereformen – Skovvangskolen fra 1. august 2014
Understøttende undervisning, Vejle Kommune, mandag d. 28. oktober 2013.
Idræt og bevægelse På Søndersøskolen i skoleåret 2014/15 Version 1.3 Implementering af skolereform.
Et væksthus for børn og voksne
VELKOMMEN TIL FORÆLDREMØDE. REFORMENS MÅL ER: • AT GØRE FOLKESKOLEN ENDNU BEDRE OG UDFORDRE ALLE ELEVER, SÅ DE BLIVER SÅ DYGTIGE, SOM DE KAN • AT HÆVE.
Fysisk aktivitet – muligheder og udfordringer for krop og sjæl
Folkeskole-reformen August 2014.
Skolereformen 2014 Herningsholmskolen 8. August 2013
Bevægelse og sundhed Horne Skole 20. januar 2009.
Idrætsskole fra 1. august 2008
Skolereformen Trivsel Faglighed Læring.
Folkeskolereform Et fagligt løft af folkeskolen.
4 fokuspunkter i kommende skoleår • Motion • Læsestund for alle klasser • Læring i bevægelse • Glæde og trivsel.
Klasseledelse og cooperativ learning
Velkommen til 10. klasse Center Nord 2014/2015. Præsentation Årets gang En dag på center Nord Fælles rammer i centeret Kontaktlærer / forældresamarbejde.
Folkeskolereformen - generel information
Informationsaften om folkeskolereform og skolebestyrelsesvalg Allingåbro Børneby.
Bente Bondebjerg, workshop - lokalt fortalerarbejde Side 1 Workhop: Lokalt fortalerarbejde Oplæg Bente Bondebjerg Årsmøde for frivillige d.28.september.
Skolebestyrelsens årsmøde for forældre på Hillerødsholmskolen
FOLKESKOLEREFORMEN Ellekærskolen.
Dialogmøde tirsdag den 17. juni 2014
Astrup Skole 1. august 2014 Fritidsmodul – frivillig og gratis undervisning Alle skoledage kl
- En rigtig god idé! Bevægelse i hverdagen på Høje Gladsaxe skole
Folkeskolereform på Ørum Skole 2014
Rønde Skole Linje 10 Eleven i centrum -Et år med fokus på nutidens udfordringer til en afklaring om fremtiden.
Folkeskolereform på Sortedamskolen
Folkeskolereformen Esbjerg kommune
Reformmøde på Skovlyskolen Velkommen v. Ole Stavngaard Præsentation af aftenens program og De mange spørgsmål Rammer, pædagogik og personal Hvordan ser.
Studiepraktik Program:
HVAD BETYDER SKOLEREFORMEN FOR MIG SOM FORÆLDER PÅ NORDBYSKOLEN? Som forælder på Nordbyskolen vil du til næste skoleår møde nye ting, men det meste vil.
Folkeskolereform 2014.
PULS - meget mere krop, bevægelse og læring Naur Sir Skole og Lyngbjerghus.
Kollerup Skole Informationsmøde om reformen
Reformen på Stavnsholtskolen. Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de udnytter deres potentialer optimalt Folkeskolen skal mindske betydningen af.
Folkeskolereformen – Hvordan udnytter I mulighederne?
PARALLELUNDERVISNING: - brugen af en digital læreplatform
Velkommen til informationsaften om skolereformen den 12. juni 2014.
Informationsmøde om skolereformen 17. Juni 2014 Nordals Skolen.
Folkeskolereformen Lystrup Skole. Dagsorden Reformen generelt Skolehverdagen i børneperspektiv Skole-hjemsamarbejdet.
Fredericia Former Fremtiden En god start på livet.
TR møde 6. januar 2014 Reform og arbejdstid Eksempler på lokale opmærksomhedspunkter.
Hvad betyder skolereformen for mig som elev på nordbyskolen?
Kost og motion på NGHF 1. Nørresundby Gym og HF Et af de store Aalborggymnasier Ca. 940 elever, heraf 10 HF-klasser Ca. 120 ansatte Faglighed og fællesskab.
Udvid din didaktiske værktøjskasse.
Skolebestyrelsens forældremøde tirsdag d. 4.marts Den nye skolereform - rammen Ved Kirsten Brønd 2. Fremtiden for Høsterkøb Skole Ved bestyrelsen.
Informationsmøde for forældre til kommende børnehaveklassebørn
De seks bedste billeder fra gruppen
- en del af fremtidens skole Skoler fra Århusområdet og Fyn deltager i et forskningsprojekt Kreativ tænkning.
Oplæg til Symposium: Læring i bevægelse 23. november 2012
Den Sammenhængende Skoledag På Holluf Pile Skole Odense.
Politiske delmål og Fanefjordskolens indsatsområder.
Forskningsprojekt om fysisk aktivitet og læring LCoMotion – Learning, Cognition and Motion - en del af projekt ”Læring i Bevægelse” Finansieret af Undervisningsministeriet.
”Vi gør det allerede – det handler om at gøre det mere konsekvent” Ove Christensen, DUR Midtvejsrapport.
Dagens program Hvem er jeg Formålet med workshoppen Forskning omkring fysisk aktivitet i undervisningen Formål med fysisk aktivitet i undervisning Hvordan.
Tema 2: Sundhed Leg og Læring SOSU FYN JAN CHRISITANSEN.
Den frivillig idræt i Hillerød Kommunes læringsreform kvalitet ved inddragelse af idrætsforeningerne Kurt Curth Idrætskonsulent Hillerød Kommune 26.marts.
Se mere om L21 ansøgning på
DGI Institutionsidræt
Bevægelse på Bavnehøj Skole
LightAtomsBasic Introduktion: atomer og fotoner (fysik)
Alle børn med i idrætsfaget
Præsentationens transcript:

Oplæg Dansk Bygningsarv: "Skole+"112/14/2014 Skole + bevægelse

Velkommen – til en skole med bevægelse! Oplæg Dansk Bygningsarv: "Skole+"212/14/2014

Oplæg Dansk Bygningsarv: "Skole+"312/14/2014 Idrætsskoler i Københavns kommune Idrætsskolen manifestere sig på 6 overordnede punkter:  Flere Idrætstimer med linjefagsuddannede lærer  Skolens fysiske rammer er blevet ombygget/forbedret  Bevægelse (sundhed) som aktiv læringsstil i den faglige undervisning.  Skolerne fungerer som kraftcenter for udvikling af idræt, bevægelse og sundhed – herunder efteruddannelse og kursusaktivitet for kommunens lærer.  Idrætslinjen: 6 klasser fra 7. – 9. klasse med 28 elever i hver, fordelt på 8 idrætsgrene  Skolerne deltager aktivt i en lang række forskningsprojekter

Fysiske rammer Oplæg Dansk Bygningsarv: "Skole+"412/14/2014

Oplæg Dansk Bygningsarv: "Skole+"512/14/2014 Fysiske rammer

Oplæg Dansk Bygningsarv: "Skole+"612/14/2014 Bevægelse i undervisningen  ”Idræt høre til i gymnastiksalen”  Holdningsændring Ligesom gruppearbejde eller projektopgaver kræver det øvelse at være aktiv i undervisningen (gælder både for elever og lærer) Aktivitet i undervisningen kan være aktiv læring eller ”bare” et ”brain break” der giver fornyet energi Brug eksisterende lokaler på en anderledes måde – ændre evt. i skolens ordensreglement  Bevægelse er en læringsstil og kan bidrage med en lang række ting:  Fælles ”spilleregler”  Fysisk og aktiv samvær og læring  Bevægelse sætter gang i fysiologien og påvirker bl.a. elevernes koncentration

Oplæg Dansk Bygningsarv: "Skole+"712/14/2014 Faciliteter