IT som hjælpemiddel til at styrke mundtligheden i matematik og naturvidenskabelige fag Horsens Gymnasium.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af emne 2.
Advertisements

Effekt af e-læring Certificering som e-underviser
Velkommen til workshoppen
G OOGLE DOKUMENTER i undervisningen. I NTRO Hvad er Google dokumenterGoogle dokumenter  Netbaseret skriveværktøj  Giver mulighed for eleverne at skrive.
It og elevaktivering Workshop på Egaa Gymnasium d
1. november 2007 Carl P. Knudsen
Radiograf for en dag
Grundforløbsevaluering elever 2006/ elevsvar 2007/ elevsvar 2008/ elevsvar 2009/10 – 160 elevsvar.
Flipped Classroom IT-faciliteret omlagte undervisningsformer.
Fremtidens tekniske gymnasium
HTX – teknisk gymnasium
Roskilde Tekniske Gymnasium
Martin Krabbe Sillasen Videncenter for Didaktik
N ATURVIDENSKABELIGT G RUNDFORLØB SAGER, MATEMATIK OG IT. Formålet med udviklingsarbejdet Beskrivelse af projektet Konklusion Eksempler.
NGG-INFO 1.
Workstations.
Velkommen Til Klassemødet i 1x.
NGG-INFO.  Afsluttet 10. klasse.  Aflagt afgangsprøve i fagene: Både skriftlig og mundtlig: Dansk, matematik, engelsk. 10. klasse-prøve eller 9. klasse.
Præsentation af en række gratis nettjenester – til uddannelse, undervisning og andet godt Af Claus Witfelt, 2013
AARHUS UNIVERSITET Centre for Science Education 27. marts 2009 Centre for Science Education Michael E. Caspersen Centerleder
For de kreative, nytænkende, sære, unormale og geniale tankegange.
De naturvidenskabelige kompetencer og erhvervsudviklingen – et samspil v. Udviklingschef Søren Ring, Region Hovedstaden.
Vi holder fast Konference 23. august Hvad? Sociale medier = En teknologi og en praksis, der er blevet gjort mulig med Web 2.0- teknologierne.
Matematik og IT uden matematikprogrammer
Rødkilde Gymnasium Pod- og vodcast i naturvidenskab. September 2011.
Fremtidens tekniske gymnasium
Matematik C Lars Bronèe.
AU Afslutningskonference Aarhus Universitet 28. november 2011 Undervisningsorganisering,-former og -medier på langs og tværs af fag og gymnasiale uddannelser.
Digital skriftlig- og mundtlighed
Østre Borgerdyd Gymnasium
Netværksmøde den Erfaringer med Flipped Classroom på Silkeborg Gymnasium.
VidenDanmark VG Digitalisering og procesorientering 8. december 2014.
AT-årsprøve 2.g.
Å RHUS A KADEMI v/ Peter Hall Oplæg på konferencen Holdt vi så Fast? Langkær Gymnasium – HF – IB World School 29. april 2011.
Ny Fælles Naturfagsprøve
Fremtidens fysikstudenter DFS debatmøde april 2007 Jette Rygaard Poulsen Frederikshavn Gymnasium og HF-kursus.
Hvad kan jeg efter 10. klasse ?
Evaluering og IT Brøndby Gymnasium
Træning af mundtlighed årgang Fysik/kemi UL Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Projekt HfO Obligatorisk skemalagt lektie- og opgaveværksted for 1. hf elever.
Obligatoriske fag Dansk A Teknik A Engelsk B Fysik B Kemi B Matematik B Teknologi B Biologi C Kommunikation/it C Samfundsfag C Teknologihistorie C 3 studieret-
Modersmålsgruppen Klassematch A, B og C Tværgående temaer Almendidaktiske vurderinger.
Mette Hermann og Jette Hannibal Rødkilde Gymnasium – 8. Marts 2012 Psykologi og it Didaktiske og pædagogiske udfordringer og muligheder.
Gymnasierådet – 11. marts 2008 Evalueringer af gymnasiereformen Forsøg med digitale eksamensopgaver Forsøg med nyt bioteknologifag i stx og htx.
Fravær og Frafald Birgitte la Cour Bergmann Vicerektor, Kursusleder
Tilføj hjælpelinier: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg ’Gitter og Hjælpelinier...’ 3.Tilvælg ’Vis hjælpelinier på skærm’
Matematik i VØ KONFERENCE 5. MARTS Vi åbner døren for anvendelse af matematik August 2010 Revideret læreplan i vø Eleverne skal kunne udvælge og.
INTERNATIONAL STRATEGI FOR RANDERSGADES SKOLE KØBENHAVNS KOMMUNES INTERNATIONALE PROFILSKOLE V. INTERNATIONAL KOORDINATOR, SIMON ASTRUP
EUD (erhvervsuddannelse) EUX (EUD med gymnasiefag)
Klima – energianvendelse – energiforbedringer - anvendelsesorienteret naturvidenskabsundervisning Formål at etablere et skolenetværk mellem 2-3 gymnasier.
1 Velkommen til Teknisk Gymnasium Hillerød. Obligatoriske fag 2 Dansk A Engelsk B Kemi B Matematik B Fysik B Kommunikation og IT C Biologi C Samfundsfag.
1 Velkommen til HTX Fremtidens tekniske gymnasium.
Temamøde om erhvervsvejledning i et regionalt beskæftigelses- perspektiv 13. marts 2009 Roskilde Kongres- og Idrætscenter Jesper Clausen, vicedirektør.
Greve Gymnasium Skemalagt elevtid Forsøg med start i skoleåret Forsøget omfatter hele skolen: -Alle fag med skriftlig dimension -Alle lærere og.
WORKSHOP 1C, DLF-kursus, Brandbjerg Højskole, den 25. november 2015.
Nyt om test og prøver Matematik i marts Sorø Den 26. marts 2015 Marts 2015 Niels Jacob Hansen - Læreruddannelsen UCSJ 1.
Overblik Mål Målet med udviklingsprojektet: At skabe et konkret undervisningsforløb, der i fremtiden kan tilbydes ungdomsuddannelser. Målet med selve.
EKsamen på Horsens Gymnasium 2017
Midtvejskonference Naturvidenskabelig inspirationsordning Naturvidenskab i et uddannelsesmæssigt og erhvervsmæssigt perspektiv Odense den 7. nov 07.
Velkommen til HTX Fremtidens tekniske gymnasium
Behandling af spørgeskemaer
informationsmøde - Frederiksberg Gymnasium
Flippedlearning Historie
PraxisOnline workshop for Pædagogisk X 25. september 2015
Velkommen til Teknisk Gymnasium Hillerød
Naturfag.
Digital læring og undervisning
Spansk IT efter reformen.
SIP3: Differentiering Temaer
Modul 6: ”Sådan skriver og sender du en ”
Præsentationens transcript:

IT som hjælpemiddel til at styrke mundtligheden i matematik og naturvidenskabelige fag Horsens Gymnasium

Formål og metoder Undersøge hvordan IT-værktøjer kan styrke mundtligheden i matematik og de naturvidenskabelige fag fysik og bioteknologi. Anvende korte videoproduktioner og screencasts, hvor eleverne skal udtrykke sig mundtligt om faglige emner Supplere med online lektiecaféer, hvor vi vil styrke elevernes udbytte af deres hjemmearbejde

Hvad er problemet?  Større krav om præcision  Tavse elever = Dårligere indlæring  Manglende tid til mundtlighed i timerne

Værktøjer Delings/samarbejdsværktøjer (f.eks. Google Drive, Google Hangout, YouTube) Produktionsværktøjer (f.eks. InfoGeist og Screencast-O-matic) Gode forslag, der dukker op undervejs

Udfordringer Tekniske indlæringsvanskeligheder Blufærdighed Måling af effekten

Forankring En veludviklet tradition for at dele undervisnings­materialer og erfaringer med hinanden Gennem interne efteruddannelseskurser og workshops

Deltagere Thao Cao – fysik Lars Moeslund – bioteknologi Peter Leineweber – matematik 1e (BT/MA/Fy)