Folkeskolereformens betydning og udfordringer for pædagogfaget og fritidsområdet.
Folkeskolereformen - Udfordringerne!! Skoledagens forlængelse. Hvad sker der med det fritidspædago-giske? Hvor er de pædagogfaglige ledere i reformen? Samdrift! Fortsat USFO-mulighed – udvidelsen blev bremset, men ideen er fortsat dårlig. De økonomiske forudsætninger?
Folkeskolereformen - Mulighederne!! Bedre muligheder for at styrke børns liv og læring gennem øget samarbejde med lærerne. Muligheder for at pædagoger bedre kan skabe helhed og variation i børns liv ved at binde skoleliv og fritidsliv bedre sammen. Det kan særligt gavne de socialt udsatte børn. Bedre overgange. Pædagogers rolle og opgave i at skabe sammenhæng i overgangen fra daginstitution til skole og ift samarbejdet med familien ved skolestarten.
Pædagogprofessionen - Udgangspunktet! fritidspædagogiske traditioner. social/specialpædagogiske traditioner. læringsorienterede traditioner. etiske overvejelser.
Pædagogprofessionen - Fremtiden!