Klimakommunikation - er vi gode nok? v/ Steffen Lüders, Mannow Mandag den 28. april 2008
GCI Mannov Danmarks førende PR-bureau – Etableret i 1975 – Adm. dir. Steffen Lüders – 60 konsulenter fordelt på kontorer i København, Århus og Malmø – Medlem af BPRV og Dansk Erhverv
No. 1 på image ”GCI Mannov har PR-branchens bedste image” Kilde: PR-branchens Kendskabs- og imageanalyse 2007
Her finder du os København Ewaldsgade 3 DK-2200 København N Tlf: Fax: Århus Studsgade 29 DK-8000 Århus C Tlf: Fax: Malmø Regementsgatan Malmö Tlf.: Fax:
Klimaspørgsmålet er kun en mindre del af debatten om virksomheders ansvarlighed
Antal respondenter: Kilde: IFO A/S
Antal respondenter: Kilde: IFO A/S
Antal respondenter: Kilde: IFO A/S
Antal respondenter: Kilde: IFO A/S
Antal respondenter: Kilde: IFO A/S
Antal respondenter: Kilde: IFO A/S
Antal respondenter: Kilde: IFO A/S
Klimaundersøgelse Overblik over danske »klimavirksomheders« prioritering af kommunikation. 45 virksomheder og kommuner udvalgt i forhold til klima som afgørende forretningsområde. Deltager fordelt på størrelse (antal medarbejdere)
Interviewguide Undersøgelsen er gennemført som interviews eller telefoninterviews. Fire spørge-kategorier: –Prioritering af klima i organisationen –Klimakommunikation, ressourcer og strategier –Målgrupper og formål –Aktiviteter op mod og under COP15
Prioritering Virksomheden ønsker at positionere sig som en miljøbevidst aktør. Fokus på klima, miljø og energi har afgørende betydning for kunder, investorer, samarbejdspartnere og medarbejdere m.v.
Stakeholders og indtjening Virksomheden bruger klima - miljø og energi aktivt i forhold til at tiltrække nye kunder, investorer, samarbejdspartnere, medarbejdere m.v. Klima - miljø og energi er centralt i forhold til virksomhedens indtjening, og det kan ses på bundlinjen.
Strategi & målgrupper Hvem er de vigtigste modtagere af virksomhedens klima- og miljøkommunikation?
Strategi & beredskab Kun 27% har et kriseberedskab for klimaområdet Har virksomheden formuleret en strategi i forhold til, hvordan virksomheden kommunikerer omkring klima?
Internationalt 66% svarer at de vil bruge klimaområdet til at positionere sig internationalt Har virksomheden erfaring med at bruge internationale medier i sit PR-arbejde?
COP15 Virksomheden mener, at klimatopmødet i København kan bruges til eksponering af virksomhedens klimainitiativer?
Tak