Klimakommunikation - er vi gode nok? v/ Steffen Lüders, Mannow Mandag den 28. april 2008.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
PR KAMPAGNE.
Advertisements

Den danske befolknings syn på handicappedes rettigheder
1 Strategiske mål 2011/2012 April Medarbejderresultater 2006 Real 2007 Real 2008 Real 2009 Real 2010 Real 2011 Mål 2011 Real 2012 Mål 2013 Mål.
Pionerprojektet i BUF – bedre arbejdsmiljø og mindre sygefravær
Kommunikation på CFU Molskroen December Hvad styrer kommunikation/information: •Nødvendighed •Krav / forventninger •Lyst / ulyst •Ambitioner / idealer.
Hvad viser de foreløbige progressionsdata på tværs af landet? Michael Rosholm Aarhus universitet.
Rådet for Etniske Minoriteter
1 Vollsmose - Imageundersøgelse Mediehus Vollsmose November 2009.
Hvordan bruger de unge folkebiblioteket – fysisk og digitalt Adfærd, betydning, interesser & forventninger Lotte Hviid Dhyrbye Tænketanken Fremtidens Biblioteker.
Hver syvende kommune vil skabe effektivitet med intranettet! Kurt Kragh Sørensen IntraTeam.
Velkommen til - Infomøde for projektstillere til Operation Dagsværk
Væksthus Nordjylland v/ Flemming Jørgensen
Statistik om serviceerhverv -viden og samarbejde Maja Fromseier Mortensen.
Albanigade 54E, 1. sal ● 5000 Odense C ● tlf: ● Frivillighed og foreningsliv sat på spidsen Hjerteforeningen, Region Midt.
Velkommen til Mentoruddannelse
Det vil ITB - præsentation af Grøn it-plan v/ Henrik Egede, IT-Branchen og Keld Jersild Olsen, Hewlett-Packard ApS Mandag den 28. april 2008.
INFORMATIONSFORMIDLING KRÆVER EN PLAN SKANKOMP VIBORG LOUNGE TIRSDAG DEN 5. OKTOBER 2010.
Læringsmål Kendskab til:
AMICA - skaber et godt psykisk arbejdsmiljø bedre service og produktivitet 5. november 2008.
Kommunikationsstrategi Scleroseforeningen
En præsentation af Senior Erhverv Nordsjælland
Danskernes egen historie Rapporteringsmøde 1. Februar 2006
Kundeanalyse 2014.
Status på danske patientforeninger
Senior Online – Nye veje til digital inklusion
Holmen 21. Juni 2005 Action Learning Videnskalas Bo Tovby Jørgensen & Lise Rosendal Østergaard
Randers Kommunes Ø konomiudvalg 5. november 2007.
Fremtidens ledelse af en kulturvirksomhed
1 DVCA Strategi Payoff: DVCA - Brancheforeningen for venturekapital, kapitalfonde og business angels.
Det midlertidige vækstforum. sommer 2005 – 1. april 2006 Det nuværende fra 1. april 2006 Etableringen af Vækstforum Sjælland.
Søg støtte til projekter… København, 8. februar 2008.
IT Jobs Dine muligheder. Der mangler medarbejdere i IT-branchen Hvad kan IT-branchen tilbyde dig? Hvad skal du kunne for at få et job i IT-branchen?
IT Jobs Kompetencer og muligheder. Der mangler medarbejdere i IT-branchen Der er brug for dig!
Microsoft / Multidimensionel marketing til Small Business Fra multidimensionel segmentering til multidimensionel marketing - En analyse af SME markedet.
Midtjyske virksomheder om Udviklingsaktiviteter Resultater fra Det midtjyske Vækstlag August 2009.
Midtjyske virksomheder om efteruddannesle Resultater fra Det midtjyske Vækstlag August 2009.
Internationalisering på det danske arbejdsmarked Konsulent Heidi Ås.
Orientering fra bestyrelsesmøde 3. november 2006 Medarbejdermøde.
Orientering 4. semester 2008  Hvilke valg skal der træffes  Hvilke overvejelser kan man gøre sig  22. april sidste frist for valg  We´ll be back (Pol/Adm)
1 Samfundsfag og Politik & Administration. 2 Program Velkommen Lidt om uddannelserne Studieform En typisk dag! Beskæftigelse Studieliv.
Jobrådgivernes Brancheforening Brugertilfredshed hos ”anden aktør” København 30. november 2011.
Naboskabet - en undersøgelse af det sociale liv i Skovengen Skovengen.
Kommunikationsnetværk 9. September 2009 / Spejdercenter Holmen.
Køb af processer Dialog med kaospiloterne hold september 2004 Lisbet Thyge Frandsen, adm.dir. BDO ScanRevision.
Region Midtjyllands tilbud 2013
Gør drømmen til virkelighed i KFUM og KFUK i distrikt nord/vestjylland.
ETU 2008 | Elevtilfredshedsundersøgelse Erhvervsskolen Nordsjælland HTX (Teknisk Gymnasium) - Hillerød Baseret på 313 besvarelser.
Velkommen til Kick-off Grøn it – fra grønne holdninger til grønne handlinger Mandag den 28. april 2008.
Side 1 © 2008 Zapera.com A/S – Ryesgade 3A, 1.tv. – 2200 København N - Tel – Fax – Enhver offentliggørelse af disse.
COP 15 – Klimatopmødets perspektiver for dansk erhvervsliv Finn Mortensen - Direktør Klimakonsortiet.
Velkommen til Zealand Denmark EU Office Sjællands indgang til EU Præsentation for Globalt Forum den 7.maj 2008.
OPERATE A/S – JESPER BROCHMANDS GADE 10 – 2200 KØBENHAVN N – TLF – Forandringer i kommunerne KL kommunikationsdøgn 2013.
HR i Nice Topledelsens krav til HR ! V/ Gert R. Jonassen - Arbejdernes Landsbank den
Styrk miljøkommunikationen Planlæg din kommunikation – 7 nemme trin.
Greenkeeper ERFA-gruppe Golfens Grønne Regnskab - Et godt formidlingsredskab!
Orienteringsmøde Tirsdag d. 28. Februar 2012 Kl til semester og adgangskursus Kl – 13.00Maskinmestrenes Forening & IUG Kl
Præsentation Improve your business. Strategi At være en af de førende partnere af Microsoft Dynamics løsninger At specialisere os i logistik, produktion,
Matematik B 1.
STUDIEPLANER Onsdag den 19. nov Hvad er en studieplan? 2  Skabe overblik over resten af dit uddannelsesforløb.
Tværfaglig undervisning
Helle Holt, 2008 Årbøgerne om virksomheders sociale engagement Spørgeskema til virksomheder i lige år Repræsentativ stikprøve stratificeret efter størrelse.
OPERATE A/S – JESPER BROCHMANDS GADE 10 – 2200 KØBENHAVN N – TLF – Kommunikation i forandringer KL kommunikationsdøgn 2013.
Grunde til at jeg elsker dig
Strategiseminar 28. og 29. januar 2008, Bogense Velkomst Praktiske forhold Programoversigt for de to dage.
Videncenter Råhavegård Grønt Center råder over faciliteter der skaber baggrund for udvikling inden for landbruget og følgeindustrien i Region Sjælland,
Aktiviteter i klasserne 5 Klimatopmøde. Aktiviteter i klasserne 6 Klimajournalister.
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Ledelse i nyt perspektiv Skandia:investforum, 18.marts Har krisen påvirket de danske ledere og deres måde at være ledere på?
Københavns Kommune Styregrupper set fra chefens/styregruppe medlemmets perspektiv Bo Jelved Koncernservice, Københavns Kommune 28. September 2011.
Innovation og kreativ idégenerering AMU-kursus © Ministeriet for Børn og Undervisning. Marts Materialet er udviklet af Efteruddannelsesudvalget.
Præsentationens transcript:

Klimakommunikation - er vi gode nok? v/ Steffen Lüders, Mannow Mandag den 28. april 2008

GCI Mannov Danmarks førende PR-bureau – Etableret i 1975 – Adm. dir. Steffen Lüders – 60 konsulenter fordelt på kontorer i København, Århus og Malmø – Medlem af BPRV og Dansk Erhverv

No. 1 på image ”GCI Mannov har PR-branchens bedste image” Kilde: PR-branchens Kendskabs- og imageanalyse 2007

Her finder du os København Ewaldsgade 3 DK-2200 København N Tlf: Fax: Århus Studsgade 29 DK-8000 Århus C Tlf: Fax: Malmø Regementsgatan Malmö Tlf.: Fax:

Klimaspørgsmålet er kun en mindre del af debatten om virksomheders ansvarlighed

Antal respondenter: Kilde: IFO A/S

Antal respondenter: Kilde: IFO A/S

Antal respondenter: Kilde: IFO A/S

Antal respondenter: Kilde: IFO A/S

Antal respondenter: Kilde: IFO A/S

Antal respondenter: Kilde: IFO A/S

Antal respondenter: Kilde: IFO A/S

Klimaundersøgelse Overblik over danske »klimavirksomheders« prioritering af kommunikation. 45 virksomheder og kommuner udvalgt i forhold til klima som afgørende forretningsområde. Deltager fordelt på størrelse (antal medarbejdere)

Interviewguide Undersøgelsen er gennemført som interviews eller telefoninterviews. Fire spørge-kategorier: –Prioritering af klima i organisationen –Klimakommunikation, ressourcer og strategier –Målgrupper og formål –Aktiviteter op mod og under COP15

Prioritering Virksomheden ønsker at positionere sig som en miljøbevidst aktør. Fokus på klima, miljø og energi har afgørende betydning for kunder, investorer, samarbejdspartnere og medarbejdere m.v.

Stakeholders og indtjening Virksomheden bruger klima - miljø og energi aktivt i forhold til at tiltrække nye kunder, investorer, samarbejdspartnere, medarbejdere m.v. Klima - miljø og energi er centralt i forhold til virksomhedens indtjening, og det kan ses på bundlinjen.

Strategi & målgrupper Hvem er de vigtigste modtagere af virksomhedens klima- og miljøkommunikation?

Strategi & beredskab Kun 27% har et kriseberedskab for klimaområdet Har virksomheden formuleret en strategi i forhold til, hvordan virksomheden kommunikerer omkring klima?

Internationalt 66% svarer at de vil bruge klimaområdet til at positionere sig internationalt Har virksomheden erfaring med at bruge internationale medier i sit PR-arbejde?

COP15 Virksomheden mener, at klimatopmødet i København kan bruges til eksponering af virksomhedens klimainitiativer?

Tak