Leverandørmøde D. 5. december 2012 Leverandørmøde.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
DFM Konferencen – ”OPP i virkeligheden”
Advertisements

København den 17. november 2010 Dias 1 DFFU Rammeaftaler, indkøbscentraler og kvalifikationsordninger – kan konkurrencen sættes ud af kraft? Sune Troels.
Teknisk dialogmøde den 14. august 2013 Rengøring.
MESTERGRISE OG ANDRE KARTEL-PROBLEMER
Leverandørmøde D. 10. februar 2012 Leverandørmøde.
Erfaringer med håndhævelsen af EU’s udbudsregler
Spørgemøde - Udbud af Mekanisk sikring til KomUdbud 7. maj
Samarbejde med eller uden Service Level Agreement (SLA)
Talentudvikling gennem transferspor
Udbud og udfordringerne for branchen – Oplæg 13. juni 2013 Dansk Rehab Gruppe.
Drupal-løsning til syddjurs.dk
UDBUD.
Dialogmøde d. 9. dec. •Velkomst •Præsentation af Skive Kommunes deltagere: –Hanne Greisen, Kultur og Markedsføring –Laila G. Jensen, Indkøb –Katrine Hovaldt.
Velkommen Udbudspræsentation af udbud af Kantine- og køkkendrift på
Informationsmøde vedr
Forbrugerkøb kap. 17 Af: Pia Hansen.
Elbiloperatør. Generelt syn på markedet •Der er politisk, branche- og mediemæssig opmærksomhed •Mange meninger og holdninger •Bilbranchen •Energibranchen.
Infrastruktur om gasstationer - Partnerskab mellem Fredericia kommune, Tide busser og Bionaturgas Danmark.
September Evalueringsmodeller v/Civilingeniør, cand. jur. Jørgen Egholm.
Københavns Tekniske Skole 9 afdelinger fordelt i Hovedstadsområdet
MINIUDBUD PÅ REVISIONSYDELSER PÅ AAU INDKØBSKONSULENT MORTEN DENAA.
Talent i ledelsesperspektiv Oplæg under temaet: ”Bedre resultater på elevniveau” – med fokus på ledelsesrolle, -motiv og kompetence v/ John Vinsbøl Udviklings-
Udbud på Biler foråret 2013 Orienteringsmøde den 7. maj 2012
Teknisk dialogmøde den 4. juni 2013 Erhvervsbeklædning og fodtøj.
UOPFORDREDE ANSØGNINGER
Emballage og Transport 1 Fokus på logistik, transport og distribution Modul 2 Teknologisk Institut Emballage og Transport.
Spørgemøde d. 2. okt Udbud af materialer til sløjd og naturfag samt udførelse af lovpligtigt eftersyn af træbearbejdningsmaskiner.
Skift af farvetema: 1.Vælg ’Design’ i PowerPoint menubjælken 2.Vælg ’Farver’ 3.Vælg ’farveskema’ SKI_GRØN eller SKI_BLÅ Indsæt nyt billede i format H 17,3.
Seminar Nyborg Strand 3. maj 2011 Nortec System A/S Seminar Nyborg Strand 24. april 2012.
Ændring af DATO: 1. Vælg ’Vis’ i topmenuen 2. Vælg ’Sidehoved og Sidefod’ 3. Skriv ønsket dato ind i datotekstfeltet med STORE BOGSTAVER 4. Tryk ’anvend.
EU-udbud af biblioteksmaterialer Baggrund Forår 2014 Projektgruppe, bestående af Odense, Roskilde og Vejle centralbiblioteker, bliver nedsat med.
Jobcenter Århus Udbud af Beskæftigelsesfremmende tilbud til job- og indsatsklare borgere d. 26. august 2010.
Teknisk dialogmøde den 11. september 2013 Vinduespolering.
Elevplankonference september
Indkøb & Medicoteknik Informationsmøde vedr. Udsåningsrobot til udsåning af bakteriologisk prøver i region midt 2013/S Januar.
Udlicitering af grøn drift
Præ-registrering Vibeke Plambeck 28.maj 08 Hvad skal man være opmærksom på - som ansvarlig for et stof - som downstream-bruger.
Business to Business På den JYSKe måde…...
TATIONpRÆSEN 16. DECEMBER, 2014 AARHUS UNIVERSITET INFORMATIONSMØDE OPEN PROCEDURE FOR CONSUMABLES FOR LABORATORIES 1.
Medico-teknisk Afdeling Velkommen Udbudspræsentation: Endoskopisk udstyr.
Indkøb & Medicoteknik Informationsmøde vedr. Hæmodialysemaskiner udbud 2012/S april 2012.
Randers Kommune Evaluering af Randers Modellen 2. December 2009.
Bæredygtige indkøb i Region Midtjylland v. Bjarne Schmidt Nielsen (formand for det midlertidige udvalg om indkøbspolitikken)
Konference for faglærere inden for gaffeltruckuddannelserne Hotel Scandic Bygholm, Horsens den 10. og 11. august 2015 Velkommen!
Statens Indkøbsprogram 9. fase Orienteringsmøde for hotelaftalen Torsdag d. 15. januar 2015 kl. 10:30 ved Rebecca Preisler.
Et samarbejde mellem: BAT Kartellet | Bygherreforeningen | Dansk Byggeri | Danske Arkitektvirksomheder | DI Byggematerialer | Foreningen af Rådgivende.
Gitter- og hjælpelinjer For at se gitter- og hjælpelinjer 1. Klik på Vis 2. Vælg Gitterlinjer og/eller Hjælpelinjer Tip: Alt + F9 for hurtig visning af.
16. juni 2016 Indkøb under tærskelværdierne efter den nye udbudslov.
Informationsmøde 27. maj EU-Udbud af Håndværkerrammeaftaler Prækvalifikation.
Gode råd om indkøb 1.Få overblikket: Kig på indkøbet lidt fra oven 2.Brug allerede indgåede indkøbsaftaler 3.Bliv en del af et fællesskab 4.Konkurrenceudsæt.
”En indgang til voksen og efteruddannelse” - et oplæg til temamøde i beskæftigelsesregionen 12. maj 2010 – Temamøde, Roskilde v/ VEU centerchef.
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Københavns Kommunes Frugt og grønt genudbud 1. Køb og levering af økologisk hel frugt, grønt og krydderurter.
Leverandørmøde Snedker 20. april 2014 kl på Selandia.
KØBENHAVNS KOMMUNE ØKONOMIFORVALTNINGEN / Københavns Ejendomme og Indkøb Informationsmøde Udbud af håndværkerydelser til løbende drift og vedligeholdelse.
Udbud af fødevarer Allerød Ballerup Furesø. Agenda Velkomst og præsentation Præsentation af udbudsmodel Udbudsbetingelser Kravspecifikation Dialog om.
DFFU, 9. juni 2010 Praktiske tiltag i relation til den nye lov om håndhævelse af udbudsreglerne v/chefudbudsjurist Karin Martinsen.
Forpligtende aftaler - og loyalitetsaftaler
Dagsorden for mødet Velkomst og kort præsentation
Jysk Fællesindkøb Udbud af parykker, toupeer og påsat hår
Jysk Fællesindkøb Udbud – Danskuddannelse for voksne udlændinge m.fl.
Institutionernes erfaringer med møbelindkøb
21. september Temadag 27. august 2015.
Dagsorden Velkommen og ”bordet rundt”
Under udbudsgrænserne
0207 Kommunikationsudstyr og -løsninger
Dialogmøder om udbud af beskæftigelsestilbud i Københavns Kommune – aktivitetsparate uddannelses- / og kontanthjælpsmodtagere under 30 år 15. juni 2015,
Informationsmøde: Udbud af anti-decubitus madrasser og special madrasser, vekseltryk/dynamisk til Region Syddanmark.
Informationsmøde: Udbud 12/23309 om levering, installation, implementering, support, drift og vedligehold af Microsoft Dynamics AX 2012 Regnskab & Finans.
Informationsmøde: Udbud af produkter til brug ifm. personlig hygiejne og desinfektion.
Gode råd om indkøb Få overblikket: Kig på indkøbet lidt fra oven
Præsentationens transcript:

Leverandørmøde D. 5. december 2012 Leverandørmøde

Velkomst og præsentation Indkøbsfællesskabet Sjælland – Et fællesskab bestående af 15 erhvervsskoler Selandia CEU - værtsinstitution EUC Nordvestsjælland TEC Københavns Tekniske Skole Erhvervsskolen Nordsjælland Roskilde Slagteriskole Hotel- og Restaurantskolen CELF Campus Bornholm CPHWest Køge Handelsskole SOSU Sjælland SOSU Nykøbing Falster SOSU C SOPU Ansatte i fællesskabet – Karina With, Indkøbschef, cand.jur. – Camilla Larsen, udbudsjurist, cand.jur. – Troels Skovsfeldt, udbudskonsulent pr. 2. januar 2013 – Stinnah Langholm, udbudskonsulent (Barsel)

Indledning Indkøbsfællesskabets første leverandørmøde på auto Målsætning for indkøbsfællesskabet Sjælland – Målet er at modtage input til udarbejdelse af endeligt udbudsmateriale. Sikre en kravspecifikation med en konstruktion, som reelt er attraktiv at byde ind på – Vi vil gerne have Jeres faglige input Sikrer seriøst udbudsmateriale = seriøse tilbud = godt resultat

Hvordan konstruktivt samarbejde? Vores kompetencer – Udbudsprocessen – Fagligt kompetente medarbejdere på skolerne med forskellige interesser - deltager via brugergruppemøder De kender behovene! Jeres kompetencer – Faglighed omkring autoreservedele og tilbehør I kender markedet og Jeres produkter! Tilsammen har vi det bedste resultat!

Udbudsprocessen Spørgsmål og svar periode – Vi betragter Jeres spørgsmål som ny viden, som er med til at sikre Jeres seriøse bud Modsat holdning – Irritation over, at vi evt. skal ændre de krav, der er fastlagt

Markedet for autoreservedele og tilbehør Vi er meget interesserede i at høre, hvordan markedet for autoreservedele og tilbehør bevæger sig? Eks. kender alle markedet for benzin – Den er afhængig af dollaren, oprør i Mellemøsten etc. Hvordan er markedet for autoreservedele og tilbehør? – Bevægeligt? – Forudsigeligt? – Afhængigt af priserne på andre markeder? – Skatter og afgifter – Prisregulering?

Udfordringer Hvordan bliver I skarpest på prisen? Hvad har I behov for? Dokumenter? Forsikring?

God pris på autoreservedele og tilbehør Hvilke behov har I som leverandører for at kunne blive skarpest? – God pris = nøjagtig mængde – God pris samme kunde(r) over årrække Hvad tæller?

Offentligt EU-udbud på autoreservedele og tilbehør Forventes opdelt på 2 delaftaler: 1.Autoreservedele 2.Tilbehør Udbuddet vil ske i form af rammeaftaler Dvs. alle kontraktuelle forhold, herunder leveringsbetingelser vil være kendt og givet på forhånd. Det forventes, at der bliver valgt én leverandør pr. delaftale. Det forventes, at aftalerne bliver 2 årige med optioner på 2 x 1 års forlængelse Tildelingskriteriet på delaftale 1 bliver forventeligt økonomisk mest fordelagtige tilbud med underkriterier som pris og sortiments dybde og bredde. Tildelingskriteriet på delaftale 2 bliver forventeligt laveste pris.

Kravspecifikation og tilbudsskema Opdeling af kravspecifikation og tilbudsskema for aftalerne – Delaftale 1 – autoreservedele Opdelt i mærker, hvor hvert mærke har sit eget dokument indeholdende det pågældende mærkes modeller og årgange – Delaftale 2 - tilbehør

Tidsplan Udbuddet publiceres på Forventelig tidsplan – 31. januar 2013 forventes udsendelse af udbudsmateriale – Spørgefrist udløber d. 19. april 2013 (forventelig) – Tilbudsfrist d. 3. maj 2013 (forventelig) – Tildeling d. 17. maj 2013 (forventelig) og derefter stand still periode – Kontrakttildeling d maj 2013 (forventelig) – Kontrakt ikrafttræden 1. juni 2013 (forventelig)

Dialog omkring tekniske beskrivelser Hvad skal der til, før I kan byde seriøst på vores kravspecifikation? Hvordan sikrer vi, at varerne bliver de bedste, billigste og størst udvalg? Hvilke ting har I erfaret – Virker? – Virker ikke?

Beskrivelse af autoreservedele – delaftale 1 Noget særligt, vi skal være opmærksomme på? – Bestillingsprocedure - vi forestiller os: Levering 2 gange dagligt (morgen, formiddag) Elektronisk bestilling (webside)/telefonisk/mail – Særlig lovgivning – Erstatningsvarer?

Beskrivelse af tilbehør – delaftale 2 Noget særligt, vi skal være opmærksomme på? – Bestillingsprocedure - vi forestiller os: Levering 2 gange dagligt (morgen, formiddag) Elektronisk bestilling (webside)/telefonisk/mail – Erstatningsvarer? – Særlig lovgivning

Beskrivelse af tilbehør – delaftale 2 Konsignationslager for nogle af varerne. – Hvilke oplysninger har I brug for at kunne byde ind med en skarp pris på produkterne Vi forestiller os, at prisen som udgangspunkt vil skulle indregnes i produkternes pris. – Leverandøren skal foretage opfyldningen af produkterne: Interval Mængder Optælling Forsikring af varelager (hos Ordregiver) Varemodtagelse

Levering – begge delaftaler Distribution – Aflæsning Faste kontaktpersoner Levering? – Mangler (herunder glemte varer) eller fejl i levering – 3 tim. omleveringsmargin? – Fri levering? Betydning for prissætning af varer?

Kvalitet Hvordan beskriver vi god kvalitet? – Hvordan sikrer I kvalitetsstyring? Er der generelle beskrivelser, som sikrer, at I alle er stillet ens? ISO Certificering?

Miljø Generelle miljøkrav, som I generelt overholder? Findes der generelle standarder? Findes der branchebestemte standarder?

Spørgsmål Har I nogle spørgsmål til os?