VEJEN TIL DEN GODE LINKEDIN PROFIL

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Fokusgruppe Hvad er en fokusgruppe?
Advertisements

Foreningsudviklingstesten
Dagens program Hvad er frivillig.dk Hvordan er frivillig.dk bygget op
LinkedIn Intro.
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
Modul 3C Ideudvikling med anvendelse af principper som stimuli.
DE FIRE KUFFERTER Umødte behov Tabte selv Overlevelsesstrategier Imago
Struktur: ”Quiz og byt”
Indholdsfortegnelse Kendte der er blevet mobbet som unge.
Hvad gør livet værdifuldt?
Hvad gør livet så værdifuldt?
Indhold Problemstilling Virkemidler Hvem stoler vi på?
Inklusion af personer med psykosocialt handicap - Det er logik Stig Langvad, Formand for DH 2. oktober 2010.
Introduktion til Det Praktiske Projekt Det Praktiske Projekt Udvikling og skriveproces.
I det efterfølgende ses på tre forskellige indgangsvinkler i kommunikationen med medarbejderne De tre temaer er Samtalen Synlig ledelse og gennemslagskraft.
Profilering af dig selv - vha de sociale medier
Unge & IT. Kampagne og rekruttering af rollemodeller.
Sprog/billeder på Internettet
Backoffice præsentation
Netværk Familie Arbejds- relationer Dig Venner Fritid Perifere
Fra idé til virkelighed Den innovative Skole 2007 I V Æ R K S Æ T T E R.
Kriminalitet og analyse
Kvantitative metoder
Sociale Medier og Jobsøgning - Sælg dig selv på nettet.
Kommunikation / it.
Mindre grimt, tak.
Du er ved at gå ind i en magisk verden.... Om et øjeblik...
Problemliste Listen laves vilkårligt – herefter udvælges det problem der har 1. prioritet
Hvad gør livet så værdifuldt?
Tillykke, du er et talent!
Boligsocial årskonference 2012 Bag om nyhederne, 1. oktober 2012 Troels Mylenberg Ansv. chefred. Fyns Amts Avis.
Velkommen til E-business
Overvej spørgsmålet. Interview en makker
Facebook Ung i Grenå.
Den gode fremlæggelse Præsentationsteknik.
Vejen til chefstolen Hanne Taarup Partner 23. September 2008 J. Friisberg & Partners.
Forstå referencetillidskurven
Omgangstone og kollegialitet
SPONSOR ARBEJDET Wischmann Innovation © 13 trin på vejen Mod en god sponsoraftale. Wischmann Innovation ©
SOCIALE MEDIER LinkedIn Facebook Twitter Google+ Instagram Pinterest Vimeo.
Snak med din sidemand om dette et par min.
Styr på begreberne EUX - REBSLAGERVEJ.
Informations- kampagne om unødvendig kemi. Formål med mødet  Orientere om  Kampagnens baggrund  Målgruppe  Ønsker til form  Budskaber  Formalia.
1 Dias 1 – kompasset udfoldet for sukker Sukker er tomme kalorier
UOPFORDREDE ANSØGNINGER
Din Økonomi Dit Valg Dit Mål.
Et mærkeligt skib.
SAGPROSA Begrebet sagprosa kan vi definere som tekster, der vedrører forhold i den faktiske virkelighed, således at forstå, at der i sagprosateksten beskrives.
”Sociale medier i jobsøgningen”
ANSØGNINGEN At søge job handler blandt andet om at skrive ansøgninger
Forudsætninger for en god samtale
Finde og åbne et chatrum Brug søgefunktionen i Lync til at finde de rum, du har adgang til. 1.I hovedvinduet i Lync skal du klikke på fanen Chatrum. 2.Skriv.
Thomas Refstrup Dünweber Cognition & Communication.
Fra vidensdeling til produsage Kursisten som vidensproducent.
Anne Mette Rosendahl Rasmussen
Objektorienteret Netværkskommunikation Præsentation 28: Eksamen.
Why I hate PRRRRRMS Christina Gadegaard Designer Digitalis MSF Onliners A/S – Medlem af IHPRRMS siden 1998.
Lektion 3. Tekstens byggeklodser Helene Brøndholt Nielsen, Tekstformidling på Internet, Forår 2004 Tekstens byggeklodser.
Øvelse 1: First Impressions
Lærerpræsentation.
... Hvis du sender det til (mindst ) 2 venner... Får du 3 år med masser af held!!! ***
OnlinePartners ApS, Fredensgade 7, 6000 Kolding, Tlf.: , Sådan får du udbytte af LinkedIn.
SPOR 3: STRATEGISK BRUG AF SOCIALE MEDIER Joakim contentmarketing.dk.
Branding afsætning.
Hvad er KUU for en uddannelse ?
Torsdag den Oplæg ansøgning og cv Start med at lave et cv
SRO 2018 hHx.
Fornavn Efternavn Fornavn + Efternavn Adresse; Vej, husnr., sal
Rekrutteringsanalysen - de nyeste rekrutteringstendenser
Præsentationens transcript:

VEJEN TIL DEN GODE LINKEDIN PROFIL Billede Hvis muligt – få det taget af en professionel Se direkte ind i kameraet Fokus på ansigt og skuldre Du skal smile Bør udtrykke selvtillid og kompetence Klæd dig efter jobbet

VEJEN TIL DEN GODE LINKEDIN PROFIL Overskrift under billede Skriv, hvad der definerer det, du gør f.eks. Hvad du kan gøre for en arbejdsgiver Hvad du kan gøre bedre end andre Hvem er din målgruppe Tænk på de nøgleord, der kan gøre, at folk finder frem til dig Undlad at skrive din nuværende jobtitel eller ”leder efter muligheder”

VEJEN TIL DEN GODE LINKEDIN PROFIL Hvad bør du ellers være opmærksom på? Brug nøgleord, som virksomhederne er interesserede i Læs evt. jobbeskrivelser på deres websites Generelt er hårde kompetencer vigtigere end bløde Fremhæv f.eks. dine tekniske færdigheder og sprog Tjek evt. Linkedin’s Skills & Expertise side for at tjekke de mest populære nøgleord

VEJEN TIL DEN GODE LINKEDIN PROFIL Hvordan får man connections? Det er ikke nødvendigvis vigtigt at have mange connections Det kommer an på, hvordan man bruger dem Får du et visitkort – lav en connection Der skal være en gensidig fordel for begge parter ved at være connectede

Vejen til den gode Linkedin profil Hvad skal man skrive på sit CV og i sin beskrivelse? Brug tid på at skrive om din passion og, hvad du brænder for Afhængig af din alder, så målret det til publikum Hvis man er ung, kan man skrive om drømme og ønsker for livet Har man ikke så meget erfaring, kan man skrive, at man har rejst rundt i verden som backpacker Det kan fortælle noget om, hvor meget initiativ du selv har taget

Vejen til den gode Linkedin profil Hvilke grupper skal man følge? Der er mange jobsøgningsgrupper En god måde at markedsføre sig selv på Have diskussioner med andre Skabe connections via grupperne med personer, der har samme interesser Hvis du har bestemte interesser, kan du følge grupper inden for det område

Vejen til den gode Linkedin profil Hvad betyder det, at folk reklamerer med ens kompetencer? Det er meget udbredt, at man ”endorser” hinanden Fint værktøj, men kan også komme til at blive for meget Få folk til at lave et personligt statement om en, hvor de skriver et par linjers anbefaling ud fra nogle konkrete ting

VEJEN TIL DEN GODE LINKEDIN PROFIL Headhunterens pris? Headhuntere og rekrutteringsfolk kigger på kompetencerne Derudover kigges på uddannelsesniveau Vælg nøgleord Synliggør de professionelle kompetencer på profilen Når du først har 300-400 connections på Linkedin, så øger du alt andet lige dine chancer for at komme i nyt job