VEJEN TIL DEN GODE LINKEDIN PROFIL Billede Hvis muligt – få det taget af en professionel Se direkte ind i kameraet Fokus på ansigt og skuldre Du skal smile Bør udtrykke selvtillid og kompetence Klæd dig efter jobbet
VEJEN TIL DEN GODE LINKEDIN PROFIL Overskrift under billede Skriv, hvad der definerer det, du gør f.eks. Hvad du kan gøre for en arbejdsgiver Hvad du kan gøre bedre end andre Hvem er din målgruppe Tænk på de nøgleord, der kan gøre, at folk finder frem til dig Undlad at skrive din nuværende jobtitel eller ”leder efter muligheder”
VEJEN TIL DEN GODE LINKEDIN PROFIL Hvad bør du ellers være opmærksom på? Brug nøgleord, som virksomhederne er interesserede i Læs evt. jobbeskrivelser på deres websites Generelt er hårde kompetencer vigtigere end bløde Fremhæv f.eks. dine tekniske færdigheder og sprog Tjek evt. Linkedin’s Skills & Expertise side for at tjekke de mest populære nøgleord
VEJEN TIL DEN GODE LINKEDIN PROFIL Hvordan får man connections? Det er ikke nødvendigvis vigtigt at have mange connections Det kommer an på, hvordan man bruger dem Får du et visitkort – lav en connection Der skal være en gensidig fordel for begge parter ved at være connectede
Vejen til den gode Linkedin profil Hvad skal man skrive på sit CV og i sin beskrivelse? Brug tid på at skrive om din passion og, hvad du brænder for Afhængig af din alder, så målret det til publikum Hvis man er ung, kan man skrive om drømme og ønsker for livet Har man ikke så meget erfaring, kan man skrive, at man har rejst rundt i verden som backpacker Det kan fortælle noget om, hvor meget initiativ du selv har taget
Vejen til den gode Linkedin profil Hvilke grupper skal man følge? Der er mange jobsøgningsgrupper En god måde at markedsføre sig selv på Have diskussioner med andre Skabe connections via grupperne med personer, der har samme interesser Hvis du har bestemte interesser, kan du følge grupper inden for det område
Vejen til den gode Linkedin profil Hvad betyder det, at folk reklamerer med ens kompetencer? Det er meget udbredt, at man ”endorser” hinanden Fint værktøj, men kan også komme til at blive for meget Få folk til at lave et personligt statement om en, hvor de skriver et par linjers anbefaling ud fra nogle konkrete ting
VEJEN TIL DEN GODE LINKEDIN PROFIL Headhunterens pris? Headhuntere og rekrutteringsfolk kigger på kompetencerne Derudover kigges på uddannelsesniveau Vælg nøgleord Synliggør de professionelle kompetencer på profilen Når du først har 300-400 connections på Linkedin, så øger du alt andet lige dine chancer for at komme i nyt job