Samlet årsrapport for Grenen Særligt Sikret 2013 SIP-Sikret

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
KiMs – Maj KiMs SMAGSTEST - franske kartofler - Maj 2012.
Advertisements

Analyse af rejsekortet for
Den danske befolknings syn på handicappedes rettigheder
VMS data Geografisk og tidsmæssig udvikling af indsatsen i tobisfiskeriet v/ dataspecialist Josefine Egekvist Sekretariat for myndighedsbetjening.
Atomer Et programmeret forløb. En måde at lære på.
Palliativ indsats til KOL-patienter
Kend din hverdagskemi Evaluering af oplysningskampagne for Miljøstyrelsen 2013.
UU-Aalborg Evaluering af brobygning og intro 2013/14 Velkommen UU-Aalborg Ungdommens Uddannelsesvejledning.
Pionerprojektet i BUF – bedre arbejdsmiljø og mindre sygefravær
Produktionsøkonomi Planteavl 2013
Langvarigt sygefravær
Uddannede færingers tilpasning til arbejdsmarkedet og erfaringer med studieophold i udlandet En spørgeskemaundersøgelse blandt færdiguddannede
1 Alder år 55 % år 24 % år 17 % Hvor længe på VUC? 1 år 93%
Hvordan bruger de unge folkebiblioteket – fysisk og digitalt Adfærd, betydning, interesser & forventninger Lotte Hviid Dhyrbye Tænketanken Fremtidens Biblioteker.
Nabe marts Organdonation Hospitalspræstens funktion Ritualer – ved afsked med en hjernedød v. Henning Nabe-Nielsen, præst, RH.
Analyse for Ældre Sagen: Anvendelse af nye teknologiske kommunikationsmidler Rapport Oktober 2008.
Udsatte familiers bosætnings- mønstre
Samlet årsrapport for Gårdhaven 2012 SIP-socialpsykiatri
v/ Professor Lars Ehlers, Aalborg Universitet
Elevernes evaluering af grundforløbet Efterår 2012.
Hvem er vi? •Vi er organiseret i KBH Amts behandlingscenter for stofbrugere. •Vi er 3 år gamle. •Hjulpet i gang af fokus på Ecstasy. •Hjulpet i gang af.
Elevernes digitale dannelse
Samlet årsrapport for Sønderparken 2013 SIP-socialpsykiatri
Bolig selskabernes Landsforening– Almene lejeboliger - Maj/Juni Almene lejeboliger - Danmarkspanelet - Maj/Juni 2010.
Sortering af affald Dato: 17. december Agenda Sortering af affald Dato: 17. december 2010 TNS Gallup A/S Kontaktperson Celia Paltved-Kaznelson Danmarks.
Analyse for Ældre Sagen: Trafikundersøgelse: Cykel, cykelhjelm mv Rapport Marts 2010.
Highlights fra Lederpejling 6, 2008 Hovedrapporten kan læses på Undersøgelsen er gennemført som internetbaseret spørgeskema, der.
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering
Efteruddannelsesindsatsen 2007 Analyse Danmarks undersøgelse januar 2008 Oplæg på Kompetencerådets møde den v./ Merete.
Det Regionale Råd for Lægers Videreuddannelse Lisbet Hørslev Rasmussen.
1 & Har du forsøgt at holde op inden for det sidste år? Nu: 40 % blandt de brugere, der ryger Sidste gang: 30.
Naboskabet - en undersøgelse af 3 boligområder 473 beboere besvarede undersøgelsen 6-11 år: år: år: 4 Voksne: 454.
Arbejdsmarkedsuddannelser – også for personer med læse-, skrive- og regnevanskeligheder Oplæg fra AMU-Fyn Konference d. 22/5 -07.
Nordre Skole Elevernes vurdering af vores undervisningsmiljø Undersøgelsen foretaget i 2008/2009 Der er anvendt TERMOMETER fra DCUM.
Representations for Path Finding in Planar Environments.
Udvælgelse af Patientforløb - Tragtmodel
Livskvalitet og kroniske bensårspatienter ”Der er ingen sår der ser godt ud” Haderslev 11. Oktober 2006.
Kvalitetstest af Palles Gavebod Spørgeskemaundersøgelse November 2010 – januar 2011 Center for Playware DPU.
HUSKESPIL – den lille tabel
Tema 5: Relationer og kommunikation Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Jobrådgivernes Brancheforening Brugertilfredshed hos ”anden aktør” København 30. november 2011.
Naboskabet - en undersøgelse af det sociale liv i Skovengen Skovengen.
1 & Om holdninger og holdningsændring blandt ledere og medarbejdere på sociale institutioner Evalueringsmedarbejder.
Titel: Arial, fed, skriftstr. 20, mørkegrå. Tekst: Arial, normal, fed eller kursiv, skriftstr. 10, 12 og 14 til print – 16 og 18 til projektor – mørkegrå.
Børns omsorgssituation og trivsel
Relativ vigtighed for elektroniske ressourcer,24,22,20,18,16,14,12,10 Indeks FARM nem at bruge Info om anvendelse af elektroniske.
 2 3  3 =  83  43  53  63  73  93  10 4.
Oplæg til Nofa4 i Trondheim d maj 2013 Ved Lektor Rune Christiansen
Pleje og Sundhed Gennemførte719 Inviterede895 Svarprocent80% FREDERICIA KOMMUNE MTU og Psykisk APV 2012 Rapportspecifikationer.
Region Midtjyllands tilbud 2013
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering Anæstesiologisk Afdeling Flere ledere
Ungeindsatsen Konference den 4. juni Baggrund UTA-projektet Politisk ønske Byrådsbeslutning april 2009 Etablering oktober 2009.
ETU 2008 | Elevtilfredshedsundersøgelse Erhvervsskolen Nordsjælland HTX (Teknisk Gymnasium) - Hillerød Baseret på 313 besvarelser.
Naboskabet - en undersøgelse af det sociale liv i Egedalsvænge Egedalsvænge.
1 Borgerpanelet i Silkeborg Kommune.
Uddannede færingers tilpasning til arbejdsmarkedet og erfaringer med studieophold i udlandet En spørgeskemaundersøgelse blandt færdiguddannede
Samarbejde om de unge mellem myndighed og kommune
Matematik B 1.
Claus Brabrand, ITU, Denmark Mar 10, 2009EFFECTIVE JAVA Effective Java Presentation Workshop Claus Brabrand [ ] ( “FÅP”: First-year Project.
Side 1 Trivselsmåling - December 2010 Dansk Kabel TV.
Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 1 Samlet årsrapport for SIP-Sikret Dataindsamlingen er foretaget i perioden fra Grenen - Særlig sikret
1 Tråde 2 Plan Trådbegrebet Synkronisering Koordinering Eksempel: et flertrådet spil.
Grunde til at jeg elsker dig
Januar 2009 MandagTirsdagOnsdagTorsdagFredagLørdagSøndag Uge 2. Anette Ø. Kl Tina H. Lone M. 6 Kl Britt H. 7 Kl Vinnie G. Gerda.
Fundamentale datastrukturer
1 Fundamentale datastrukturer. 2 Definitioner: abstrakt datatype, datastruktur Elementære datastrukturer og abstrakte datatyper : arrays, stakke, køer,
1 Kap. 4, Jordens Tyngdefelt = Torge, 2001, Kap. 3. Tyngdekraftens retning og størrelse g (m/s 2 ) Acceleration Tyngdepotentialet (W): evene til at udføre.
CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Høskovkollegiet 2014 Høskovkollegiet 2014 opgørelse Dataindsamlingen er foretaget i perioden fra.
Præsentationens transcript:

Samlet årsrapport for Grenen Særligt Sikret 2013 SIP-Sikret Dataindsamlingen er foretaget i perioden fra 1. august 2012 til 31. juli 2013 Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 1

Indhold SIP – Metode og baggrund Sådan læses rapporten Hvad er SIP? SDQ (Strength and Difficulties Questionnaire) Sådan læses rapporten Udfyldte skemaer Karakteristik af de unge og samarbejde med forældre, kommune og skole Indsatser Resultatindikatorer Social adfærd og sociale ressourcer Familiemæssige relationer Fysisk og psykisk trivsel Faglige kvalifikationer Praktiske færdigheder Misbrugsproblemer Kriminel adfærd CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 2

Hvad er SIP? - Dokumentation, læring og kvalitetsudvikling Udviklet med udgangspunkt i viden og forskning Fokus på sammenhænge ml. ”det man gør” og de ”resultater” det giver Refleksion, læring og kvalitetsudvikling Bidrage til en fokuseret og kvalificeret indsats Formålet med SIP er at opnå en dokumenteret og dermed kvalificeret viden – viden som kan anvendes til læring Baserer sig på en programteori – forestillinger om sammenhænge mellem indsats og resultat Evalueringen er en test af programteoriens antagelser Alt sammen for at opnå …. Den viden som indholdet i spørgeskemaerne bidrager med har som sagt til hensigt at give en kvalificeret viden om den faglige indsats og resultaterne, men vigtigst: hvordan disse resultater er nået – læring. CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 3

Scorer på de 5 SDQ-indikatorer beregnes ud fra hver 5 spørgsmål SDQ-redskab Scorer på de 5 SDQ-indikatorer beregnes ud fra hver 5 spørgsmål Emotionelle problemer Klager ofte over hovedpine, ondt i maven eller kvalme Bekymrer sig om mange ting, virker ofte bekymret Er ofte ked af det, trist eller har let til gråd Er utryg og klæbende i nye situationer, bliver nemt usikker på sig selv Er bange for mange ting, er nem at skræmme Adfærdsproblemer Har ofte raserianfald eller bliver let hidsig Gør for det meste, hvad der bliver sagt Kommer ofte i slagsmål og mobber andre Lyver og snyder ofte Stjæler fra hjemmet, i skolen eller andre steder Hyperaktivitet Er rastløs, ”overaktiv”, har svært ved at holde sig i ro i længere tid Sidder konstant uroligt på stolen, har svært ved at holde arme og ben i ro Er nem at distrahere, mister let koncentrationen Tænker sig om, før han/hun handler Gør tingene færdige, er god til at koncentrere sig CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 4

SDQ-redskab Scorer på de 5 SDQ-indikatorer beregnes ud fra hver 5 spørgsmål (fortsat). Kammeratskabsproblemer Er lidt af en enspænder, leger mest alene Har mindst én god ven Er generelt vellidt af andre unge Bliver mobbet eller drillet af andre unge Kommer bedre ud af det med voksne end med andre unge Prosocial adfærd Er hensynsfuld og betænksom overfor andre Er god til at dele med andre unge Prøver at hjælpe, hvis nogen slå sig, er kede af det eller skidt tilpas Er god mod mindre børn og unge Tilbyder ofte af sig selv at hjælpe andre CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 5

Sådan læses rapporten Rapporten er baseret på data, som er indsamlet gennem SIP-skemaer udfyldt på institutionen. Rapporten fokuserer på institutionens egne resultater. I rapporten vises hvilke områder, der er gennemført indsatser inden for, samt hvilke indsatser, der konkret er udført. Rapporten viser den unges udvikling indenfor de 7 resultatindikatorer: Social adfærd og sociale ressourcer, familiemæssige relationer, Fysisk og psykisk trivsel, Faglige kvalifikationer, Praktiske færdigheder, Misbrugsproblemer og Kriminel adfærd. Det er muligt at sammenligne resultatet for institutionen i år med institutionens resultater sidste år i de tilfælde, hvor der er indberettet data fra forrige år. Derudover er det muligt at sammenligne institutionens resultater med resultatet for hele landet, samt med resultatet for den institution, der klarer sig bedst (flest mulige der opnår forbedring; eller flest, der svarer i høj grad eller i nogen grad ) og den institution, der klarer sig dårligst (færrest, der oplever en forbedring; eller færreste, der svarer i høj grad eller i nogen grad). For at skabe det bedst mulige sammenligningsgrundlag skal resultaterne for hhv. den bedste og den dårligst institution være baseret på minimum 10 besvarelser. I tabeller vises besvarelser i antal og %-satser. Det skal bemærkes at procentsatserne er beregnet på baggrund af besvarelser af det pågældende spørgsmål og ikke på baggrund af antal forløb. CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 6

Procentvis andel af besvarelser Sådan læses figurerne Antal besvarelser Procentvis andel af besvarelser CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 7

Udfyldte skemaer Der var problemer med indberetning af skemaer i Bosted i juni-august, hvorfor indsamlingsperioden blev udvidet til medio august. I perioden 1. august 2012 til 31. juli 2013 har der været 16 unge indskrevet og 14 unge udskrevet på Grenens særligt sikrede afdelinger. Kilde: Grenen CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 8

Karakteristik af de unge og samarbejde med forældre, kommune og skole CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 9

Karakteristik af de unge og samarbejde med forældre, kommune og skole CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 10

Skemaer: Ung indskrivningsskemaer Karakteristik af de unge og samarbejde med forældre, kommune og skole De unge har kun svaret på antallet af anbringelse, hvis de har svaret ja til tidligere at have været anbragt uden for hjemmet. %-satser skal forstås som antal procent af de unge, der har svaret på spørgsmålet. Skemaer: Ung indskrivningsskemaer CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 11

Karakteristik af de unge og samarbejde med forældre, kommune og skole Skemaer: Kontaktperson indskrivning, lærer udskrivning og socialrådgiver udskrivningsskemaer CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 12

Indsatser Screening for psykiatriske problemstillinger Kognitive behandlingsprogrammer Forbehandling af misbrug (PAV) Social udvikling og adfærd Psykiske og psykiatriske problemer Fysisk sundhed Almindelig daglig læring Netværksrelationer Skole- og værkstedsdeltagelse Ift. Pædagogiske mål for skole, værksted og arbejde Misbrug Kriminalitet Andre problemstillinger Alle besvarelser inden for indsatser stammer fra Kontaktperson udskrivningsskemaer, medmindre andet er angivet CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 13

Screening for psykiatriske problemstillinger Indsatser Screening for psykiatriske problemstillinger Skemaer: Socialrådgiver udskrivning CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 14 14

Kognitive behandlingsprogrammer Indsatser Kognitive behandlingsprogrammer Skemaer: Socialrådgiver udskrivning CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 15 15

Forbehandling af misbrug (PAV) Indsatser Forbehandling af misbrug (PAV) Skemaer: Socialrådgiver udskrivning CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 16 16

Social udvikling og adfærd Indsatser Social udvikling og adfærd Indsatserne har været rettet mod: CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 17 17

Psykiske og psykiatriske problemer Indsatser Psykiske og psykiatriske problemer Indsatserne har været rettet mod: CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 18 18

Fysisk sundhed Indsatser Indsatserne har været rettet mod: 19 CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 19 19

Almindelig daglig læring Indsatser Almindelig daglig læring Indsatserne har været rettet mod: CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 20 20

Skole- og værkstedsdeltagelse Indsatser Skole- og værkstedsdeltagelse Indsatserne har været rettet mod: CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 21 21

Ift. pædagogiske mål for skole, værksted og arbejde Indsatser Ift. pædagogiske mål for skole, værksted og arbejde Indsatserne har været rettet mod: CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 22 22

Netværksrelationer Indsatser Indsatserne har været rettet mod: 23 CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 23 23

Misbrug Indsatser Indsatserne har været rettet mod: 24 CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 24 24

Kriminalitet Indsatser Indsatserne har været rettet mod: 25 CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 25 25

Andre problemstillinger Indsatser Andre problemstillinger CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 26 26

Kommunikation, Brugerinddragelse & Individuelle planer CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 27

Kommunikation Skemaer: Ung udskrivningsskemaer CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 28

Brugerinddragelse Har den unge haft indflydelse på følgende under anbringelsen? Skemaer: Kontaktperson udskrivning og Ung udskrivning CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 29

Individuelle planer Skemaer: Kontaktperson ind- og udskrivningsskemaer CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 30

Resultatindikatorer Social adfærd og sociale ressourcer Familiemæssige relationer Fysisk og psykisk trivsel Faglige kvalifikationer Praktiske færdigheder Misbrugsproblemer Kriminel adfærd CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 31

Social adfærd og sociale ressourcer Måles gennem følgende indikatorer: Udviklingen i den unges adfærdsproblemer (målt gennem SDQ) – vurderet af både den unge selv og den unges kontaktpædagog Udviklingen i den unges kammeratskabsproblemer (målt gennem SDQ) – vurderet af både den unge selv og den unges kontaktpædagog Udviklingen i den unges prosociale adfærd (mål gennem SDQ) – vurderet af både den unge selv og den unges kontaktpædagog CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 32

Social adfærd og sociale ressourcer Adfærdsproblemer (SDQ) Udvikling i de unges adfærdsproblemer vurderet af den unges kontaktpædagog CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 33 Skemaer: Kontaktperson ind- og udskrivningsskemaer 33

Social adfærd og sociale ressourcer Adfærdsproblemer (SDQ) Udvikling i de unges adfærdsproblemer vurderet af den unge selv CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 34 Skemaer: Ung ind- og udskrivningsskemaer 34

Social adfærd og sociale ressourcer Kammeratskabsproblemer (SDQ) Udvikling i de unges kammeratskabsproblemer vurderet af den unges kontaktpædagog CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 35 Skemaer: Kontaktperson ind- og udskrivningsskemaer 35

Social adfærd og sociale ressourcer Kammeratskabsproblemer (SDQ) Udvikling i de unges kammeratskabsproblemer vurderet af den unge selv CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 36 Skemaer: Ung ind- og udskrivningsskemaer 36

Social adfærd og sociale ressourcer Prosocial adfærd (SDQ) Udvikling i de unges prosociale adfærd vurderet af den unges kontaktpædagog Skemaer: Kontaktperson ind- og udskrivningsskemaer CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 37 37

Social adfærd og sociale ressourcer Prosocial adfærd (SDQ) Udvikling i de unges prosociale adfærd vurderet af den unge selv CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 38 Skemaer: Ung ind- og udskrivningsskemaer

Familiemæssige relationer Måles gennem følgende indikatorer: Udvikling i forhold til familie – vurderet af den unge selv Udvikling i støtte fra familie – vurderet af den unge selv CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 39

Familiemæssige relationer Forhold til familie Den gennemsnitlige udvikling i de unges forhold til deres familie – vurderet af den unge selv Skemaer: Ung ind- og udskrivningsskemaer CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 40 40

Familiemæssige relationer Støtte fra familie Gennemsnitlig udvikling i den støtte de unge oplever fra deres familie - vurderet af den unge selv Skemaer: Ung ind- og udskrivningsskemaer CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 41 41

Fysisk og psykisk trivsel Måles gennem følgende indikatorer: Udvikling i om den unge tit føler sig syg – vurderet af den unge selv Udvikling i generelt at have et godt helbred – vurderet af den unge selv Udviklingen i den unges emotionelle problemer (SDQ) – vurderet af både den unge selv og den unges kontaktpædagog Udviklingen i den unges hyperaktivitet (SDQ) – vurderet af både den unge selv og den unges kontaktpædagog CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 42

Fysisk og psykisk trivsel Jeg føler mig tit syg Gennemsnitlig udvikling i den unges vurdering af om han/hun tit føler sig syg CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 43 Skemaer: Ung ind- og udskrivningsskemaer 43

Fysisk og psykisk trivsel Jeg har generelt et godt helbred Gennemsnitlig udvikling i om den unge vurderer, at han/hun generelt har et godt helbred CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 44 Skemaer: Ung ind- og udskrivningsskemaer 44

Fysisk og psykisk trivsel Emotionelle problemer (SDQ) Udvikling i de unges emotionelle problemer vurderet af den unges kontaktpædagog CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 45 Skemaer: Kontaktperson ind- og udskrivningsskemaer 45

Fysisk og psykisk trivsel Emotionelle problemer (SDQ) Udvikling i de unges emotionelle problemer vurderet af den unge selv CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 46 Skemaer: Ung ind- og udskrivningsskemaer 46

Fysisk og psykisk trivsel Hyperaktivitet (SDQ) Udvikling i de unges hyperaktivitet vurderet af den unges kontaktpædagog CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 47 Skemaer: Kontaktperson ind- og udskrivningsskemaer 47

Fysisk og psykisk trivsel Hyperaktivitet (SDQ) Udvikling i de unges hyperaktivitet vurderet af den unge selv CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 48 Skemaer: Ung ind- og udskrivningsskemaer 48

Faglige kvalifikationer Måles gennem følgende indikatorer: Lærerens vurdering af forbedring i forskellige fag Den unges vurdering af forbedring i forskellige fag Tilfredsstillende deltagelse i værkstedstilbud – vurderet af lærer/faglærer Speciel interesse i værksteder – vurderet af lærer/faglærer Lyst til at starte i skole/uddannelse efter opholdet – vurderet af den unge selv Lyst til at finde job efter opholdet – vurderet af den unge selv Er den unge i skole- eller uddannelsesforløb efter udskrivning – udfyldt af læreren Har den unge fået læreplads/job efter anbringelsen –udfyldt af læreren CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 49

Faglige kvalifikationer Udvikling i dansk Lærerens vurdering af den unges udvikling inden for faget dansk i skolen. CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 50 Skemaer: Lærer ind- og udskrivningsskemaer 50

Faglige kvalifikationer Udvikling i matematik Lærerens vurdering af den unges udvikling inden for faget matematik i skolen. CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 51 Skemaer: Lærer ind- og udskrivningsskemaer 51

Faglige kvalifikationer Udvikling i engelsk Lærerens vurdering af den unges udvikling inden for faget engelsk i skolen. CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 52 Skemaer: Lærer ind- og udskrivningsskemaer 52

Faglige kvalifikationer Udvikling i idræt/sport Lærerens vurdering af den unges udvikling inden for faget idræt/sport i skolen. CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 53 Skemaer: Lærer ind- og udskrivningsskemaer 53

Faglige kvalifikationer Udvikling i dansk Den unges egen vurdering af forbedring inden for faget dansk i skolen. CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 54 Skemaer: Ung udskrivningsskemaer 54

Faglige kvalifikationer Udvikling i matematik Den unges egen vurdering af forbedring inden for faget matematik i skolen. CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 55 Skemaer: Ung udskrivningsskemaer 55

Faglige kvalifikationer Udvikling i engelsk Den unges egen vurdering af forbedring inden for faget engelsk i skolen. CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 56 Skemaer: Ung udskrivningsskemaer 56

Faglige kvalifikationer Deltagelse i værkstedstilbud Den unges lærers/faglærers vurdering af om den unges deltagelse i værkstedstilbud har været tilfredsstillende CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 57 Skemaer: Lærer udskrivningsskemaer 57

Faglige kvalifikationer Særlig interesse i værksted Den unges lærers/faglærers vurdering af om den unge er blevet særligt interesseret i et værksted, der findes på institutionen CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 58 Skemaer: Lærer udskrivningsskemaer 58

Faglige kvalifikationer Intention om skole eller uddannelse Den unges vurdering af om de har intention om at starte i skole eller uddannelse efter opholdet CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 59 Skemaer: Ung udskrivningsskemaer 59

Faglige kvalifikationer Intention om job Den unges vurdering af om de har intention om at finde et job efter opholdet CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 60 Skemaer: Ung udskrivningsskemaer 60

Faglige kvalifikationer Er den unge i skole-/uddannelsesforløb udenfor institutionen efter udskrivning? Den unges lærers tilkendegivelse CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 61 Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 61 Skemaer: Lærer udskrivningsskemaer 61

Faglige kvalifikationer Har den unge læreplads eller job efter udskrivning? Den unges lærers tilkendegivelse CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 62 Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 62 Skemaer: Lærer udskrivningsskemaer 62

Praktiske færdigheder Måles gennem følgende indikatorer: Den unges interesse for egen sundhed – vurderet af den unge Den unges vurdering af om han/hun sover godt om natten Den unges interesse for personlig hygiejne – vurderet af den unge Den unges evne til at opretholde en normal dagsrytme – vurderet af kontaktpædagogen Den unge står selv op om morgenen– vurderet af kontaktpædagogen Den unge sørger selv for personlig hygiejne – vurderet af kontaktpædagogen Den unges evne til at overholde mødetidspunkter – vurderet af kontaktpædagogen Den unge vasker og ordner selv sit tøj – vurderet af kontaktpædagogen Den unges deltagelse i madlavning – vurderet af kontaktpædagogen Den unge følger dagens program – vurderet af kontaktpædagogen Den unge gør rent og rydder op på sit værelse– vurderet af kontaktpædagogen CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 63

Praktiske færdigheder Interesse for sundhed Gennemsnitlig udvikling i den unges interesse for sundhed – vurderet af den unge selv CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 64 Skemaer: Ung ind- og udskrivningsskemaer 64

Praktiske færdigheder Jeg sover godt om natten Gennemsnitlig udvikling i om den unge vurderer at han/hun sover godt om natten CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 65 Skemaer: Ung ind- og udskrivningsskemaer 65

Praktiske færdigheder Interesse for personlig hygiejne Gennemsnitlig udvikling i om den unges interesserer sig for personlig hygiejne – vurderet af den unge selv CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 66 Skemaer: Ung ind- og udskrivningsskemaer 66

Praktiske færdigheder Normal døgnrytme Udvikling i de unges evne til at opretholde en normal døgnrytme - vurderet af den unges kontaktpædagog CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 67 Skemaer: Kontaktperson ind- og udskrivningsskemaer 67

Praktiske færdigheder Står selv op om morgenen Udvikling i de unges evne til selv at stå op om morgenen - vurderet af den unges kontaktpædagog CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 68 Skemaer: Kontaktperson ind- og udskrivningsskemaer 68

Praktiske færdigheder Personlig hygiejne Udvikling i de unges evne til selv at sørge for personlig hygiejne -vurderet af den unges kontaktpædagog CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 69 Skemaer: Kontaktperson ind- og udskrivningsskemaer 69

Praktiske færdigheder Overholde mødetidspunkter Udvikling i de unges evne til at overholde mødetidspunkter -vurderet af den unges kontaktpædagog CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 70 Skemaer: Kontaktperson ind- og udskrivningsskemaer 70

Praktiske færdigheder Vaske og ordne tøj Udvikling i hvorvidt de unge selv vasker og ordner tøj - vurderet af den unges kontaktpædagog CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 71 Skemaer: Kontaktperson ind- og udskrivningsskemaer 71

Praktiske færdigheder Deltagelse i madlavning Udvikling i hvorvidt de unge deltager i madlavningen - vurderet af den unges kontaktpædagog CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 72 Skemaer: Kontaktperson ind- og udskrivningsskemaer 72

Praktiske færdigheder Følge dagprogram Udvikling i hvorvidt de unge følger dagens program - vurderet af den unges kontaktpædagog CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 73 Skemaer: Kontaktperson ind- og udskrivningsskemaer 73

Praktiske færdigheder Rengøring og oprydning af værelse Udvikling i hvorvidt de unge rydder op og rengør eget værelse -vurderet af den unges kontaktpædagog CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 74 Skemaer: Kontaktperson ind- og udskrivningsskemaer 74

Misbrug Måles gennem følgende indikatorer: Den unges misbrug ved indskrivning – udfyldt af den unge selv Den unges misbrug ved udskrivning – udfyldt af den unge selv Den unges vurdering af om de mener, at opholdet har givet dem mulighed for et liv uden kriminalitet efter udskrivning CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 75

Brug af euforiserende stoffer ved indskrivning Misbrug Brug af euforiserende stoffer ved indskrivning Den unges besvarelse på deres indtag af alkohol og euforiserende stoffer ved indskrivningen CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 76 76

Brug af euforiserende stoffer ved udskrivning Misbrug Brug af euforiserende stoffer ved udskrivning Den unges besvarelse på deres forbrug af alkohol og euforiserende stoffer ved udskrivningen CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 77 77

Kriminalitet Liv uden misbrug Den unges vurdering af om de mener, at opholdet har givet dem mulighed for et liv uden misbrug efter udskrivning CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 78 Skemaer: Ung udskrivningsskemaer 78

Kriminalitet Måles gennem følgende indikatorer: Den unges vurdering af mulighed for et liv uden kriminalitet efter udskrivning CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 79

Kriminalitet Liv uden kriminalitet Den unges vurdering af om de mener, at opholdet har givet dem mulighed for et liv uden kriminalitet efter udskrivning CFK ▪ Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Dias 80 Skemaer: Ung udskrivningsskemaer 80