Workshop 3: Specialområdet i bevægelse… Brugergruppen: Hvorfor brugergruppe/erfagruppe? Hvem deltager i brugergruppen? Hvad er der kommet ud af brugergruppen?

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
UUV’s repræsentantskabsmøde den
Advertisements

Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Ungepakke.
17½ års samarbejde i Aarhus
JordWeb: en hjemmeside til anmeldelse af jordflytning.
Unge på tværs flasher København, 31. marts Når uddannelsespålæg bliver et godt tilbud Uddannelsesstart - Til dig, der er på vej i en erhvervsuddannelse.
Din uddannelsesplan består af 6 dele: Personlige oplysninger Karakterer Grundlag Uddannelsesønsker Parathedsvurdering Underskrifter Du kan få adgang.
Undervisning og introduktion november 2013
Gruppeorganisering og synlighed
Workshop om Brobygning og MinUddannelse
Kommunens forventninger til, at UU er med til at opfylde 95 % målsætningen Ved Per B. Christensen, Børne- og Kulturdirektør, Næstved Kommune.
Teknik event i det mørke Jylland IV Geocaching uden at det koster et ton papir og litervis af printerblæk Understøttes af: Smart phones PDA’ere Flere af.
UJJU Uddannelse til job – job til Uddannelse EU socialfondsprojekt
Peder Ohrt Projektnetværk  I Projekt Faglige Netværk er der udviklet 4 forskellige typer af virtuelle netværk som adskiller sig ved deres funktion, målgruppe.
Peder Ohrt Fagligt netværk  I Projekt Faglige Netværk er der udviklet 4 forskellige typer af virtuelle netværk som adskiller sig ved deres funktion, målgruppe.
Red Barnets frivillignet
Alle har ret til en aktiv fritid -uanset social status.
UU og Jobcentre: hvad virker? Og hvordan?
Hjertelig velkommen til årets uddannelseskonference.
’Afklaring om valg af erhvervsuddannelse via frivillig brobygning’
Peder Ohrt Rammenetværk  I Projekt Faglige Netværk er der udviklet 4 forskellige typer af virtuelle netværk som adskiller sig ved deres funktion, målgruppe.
Velkommen til 6. kursusdag om virksomhedscentre TOVHOLDERFUNKTIONEN FOR VIRKSOMHEDSCENTRE.
SkoleIntra og integration med kommunale platforme - digital Signatur
SkoleIntra i fremtiden – hvordan kan det integreres med andre tjenester og systemer Ole Windeløv, UNI-C.
Projekt Uddannelsesstart Aabenraa Kommune. Projekt Uddannelsesstart Sammenhæng mellem uddannelse, uddannelsesplaner og uddannelsespålæg Samarbejdspartner:
Microsoft® Lync™ 2010 Chat og tilstedeværelse Kurser
Elektronisk opgaveaflevering og -retning
Rapporter (Access, del 5)
Eksempel på struktur på et Grundforløb
Status, statistik og fremtiden?
NETVÆRKSMØDE OM UU, FOLKESKOLE & UNGDOMSUDDANNELSERNE Forventninger, muligheder, udfordringer & handlinger i lyset af folkeskolereform og omlægninger af.
Vejledning og sociale medier Jan Gaardboe Jensen.
Fokuspunkter Hvem er vi? Hvad tilbyder vi? Samarbejdsaftaler mellem skole og UUV. Valg af uddannelse - tal på vejen.
Det nationale ICS og DUBU superbrugerseminar 13. november 2014 Hotel Nyborg Strand.
Repræsentantskab Onsdag d. 9. april Samarbejde mellem JC og UUV.
ODAs Årsmøde 14. november 2014 Hvad efterspørger kommunen? - fremfinding af digitale sager i arkiveringsversioner og søgning i MiNEA Mie Andersen Emilie.
Den kommunale vejledning om STU
Bo Ravn Kommunernes indsats En samlet, strategisk indsats i kommunen En tidlig og differentieret indsats i grundskolen (overgang til ungdomsuddannelse)
”Kvalitetssikret IKV – et bidrag til løft fra ufaglært til faglært” ”RKV i Region Midtjylland” Mandag den 24. november 2014.
Finde og åbne et chatrum Brug søgefunktionen i Lync til at finde de rum, du har adgang til. 1.I hovedvinduet i Lync skal du klikke på fanen Chatrum. 2.Skriv.
Oversigtsreference til Lync 2013 til Office 365 © 2012 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes. Med Lync kan du begynde at samarbejde uden.
FORTROLIGT. Må kun distribueres til partnere med aftale om hemmeligholdelse. Microsoft giver ingen garantier, hverken udtrykkeligt eller stiltiende. ©
Hvordan ændrer jeg min SkoleIntras setup, så den passer til de lokale forhold? Man kan tilpasse SkoleIntra til skolens eller kommunens behov på mange måder.
© 2012 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes. Tilføje en kontakt Listen Kontakter gør din kommunikation lettere og gør det muligt for dig.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Oplæg.
Velkommen til UVdatas superbrugerdag V/ dir. Jan Gaardboe Jensen.
Landsseminar 2015 Workshop om Børn og Unge med hjertesygdom.
Vejforvaltning med vejman.dk V/Paul Stühler, projektleder vejman.dk MapInfo konference 2006.
Evaluering og dokumentation af efterskolens vejledning Af Rie Thomsen og Ulla Højmark Jensen Forskningsenheden i Vejledning, Erhvervs- og Professionsuddannelse.
UU Aarhus og Samsø – læs mere på UU’s opgaver Vejledning op til 18 år - Grundskolen – ca. 10 årsværk - 15 – 17 årige –
Call Center, adm kursus, indledning Indledning (registrering af kursister & præsentation) 10 min. Hjælpeværktøjer 5 min. System overblik 30 min. Administrator.
UU - Centrenes lovgivningsmæssige ramme og opgaver Lov om vejledning om valg af uddannelse og erhverv: - Vejledningen skal bidrage til at valg af uddannelse.
Overleveringer indenfor specialområdet UU Ringkøbing-Skjern.
Vis hjælpelinjer For at se hjælpelinjer 1. Klik på Vis 2. Vælg Hjælpelinjer Indsæt dato 1. Vælg Indsæt i topmenuen 2. Vælg Sidehoved og Sidefod 3. Sæt.
Intro til samarbejdet med socialfaglig rådgiver Organisation – Tværfagligt Center For Børn og Unge Formål og målsætning Målgruppen Kendetegn ved socialfaglig.
En for alle! Ungeenheden i Ringsted Kommune Beskæftigelsesregion Midtjyllands Vejlederkonference 3. februar 2011 Ved leder af Ungeenheden Britt Lyndgaard.
Fra Jobcenter til uddannelse - og tilbage igen… UU Skives DNA – tværsektorielt samarbejde VUC – en tæt samarbejdspartner Uddannelsessamtale Hvad har vi.
Kontakt mellem borgere med handicap og den kommunale forvaltning GAP-analyse af Det Centrale Handicapråd.
Samarbejde mellem UU Aarhus og helhedsplanen i Vandtårnsområdet Samarbejde mellem UU Aarhus og helhedsplanen i Vandtårnsområdet - Når UU er en integreret.
Kontanthjælpsreformens betydning -i forhold til arbejdet med de unge Ungdommens Uddannelsesvejledning Nordvestsjælland Jørgen Dan Pedersen centerleder.
”Klart jeg kan” Et vejledningsforløb for ledige i Jobcenter Odsherred med fokus på motivation og kompetencer Peter Rummelhoff, områdeleder Jobcenter Odsherred.
Modul 3.1 – Hvorfor og hvordan dokumenterer vi?
- Kom tættere på dit barns skolegang
Fællesoffentlig digitaliseringsstrategi
Introduktion til Badminton People
Post Danmark eKommunikation – Post-let
Ungeenheden Frederikshavn Kommune – helhed og samspil
Nye digitale løsninger
Introsidernes betydning
Dejligt … … at se jer … at erfagruppen for Epos Portal nu endelig er kommet så langt.
Information om Aula til forældre
Præsentationens transcript:

Workshop 3: Specialområdet i bevægelse… Brugergruppen: Hvorfor brugergruppe/erfagruppe? Hvem deltager i brugergruppen? Hvad er der kommet ud af brugergruppen? MinUddannelse: Uddannelsesplaner, Samtaleark Jobcenter Integration: Medialogic, samtykke, matchhistorik og jobplan, uddannelsespålæg, kommunikation Specialportalen: Nyt design, NemID login, kommunale tilbud

Brugergruppe/erfagruppe Formålet med brugergruppen er: - at give brugerne indflydelse på udviklingstiltag, i form af brugerønsker til systemet - at forbedre til gavn og glæde for brugerne - give smarte tips og tricks til anvendelse af systemet - at erfaringsudveksle på tværs af UU centrene - mulighed for sparring om forskellige problemstillinger - at have et socialt netværk mellem kollegaer og medlemmer af brugergruppen.

Brugergruppe/erfagruppe Brugergruppen består af følgende: Hans Brun Christensen, UU Aabenraa Lone Dagnæs, UU Horsens Hedensted Karen Olling og Valborg Jensen, UU-Tønder Marian Kortegaard, UU Aalborg Katty Kandegaard og Mette Brask UU Randers Uffe Lerbjerg Christensen, UU Vendsyssel Øst/Vest Birgit Nancke, UUO Odense Anette Nielsen og Lars Røge Hamer, UU Thy Lotte Rosenstrand og Steffen Koldsted, UU Nordvestsjælland Maria Juul Johansen, UUO Odense Tove Tranberg, UUV UU-Køge Bugt Magda Nielsen, UU Roskilde Samt Rasmus, Morten og Helle fra UVdata

Hvad er der kommet ud af …. - samordning mellem samtaleark på MinUddannelse.NET og indstillingsskemaet i Specialvejledning - Mulighed for at se flyttehistorik - Jobcenter integration - Specialportalen, NemID login - Websagspart følger start/slutdatoer automatisk ud fra elevens uddannelsesplan - Sagsparter kan vælges fra listen med dobbeltklik - Rediger og opret i opgavelisten - Sagsparter kan vælges fra listen med dobbeltklik - Opgavelisten minimeres nu ikke - Startdato på aktuelle element - Større vinduer til udskriftsfelterne - Slutdato på tilknyttede filer sættes automatisk - Regnemaskine kan åbnes i fanen Økonomi - Tilføjet kolonnen Sagsparter til forsiden……………………………………………………………

STU-Træf november På Severin i Middelfart Brugergruppe dag 28. november

Workshop 3: Specialområdet i bevægelse Hvordan optimeres det digitale samarbejde med forældre, sagsbehandlere, visitationsudvalg m.fl.

Agenda Grundlæggende præsentation MinUddannelse.NET: Samtaleark bringer vejledningen tættere på den unge Jobcenterintegration: Datadeling på tværs af kommunale systemer Filteringsmulighed på afsluttede elever Specialportalen: De eksterne parters indgang til STU vejlederen

STU forløb, hvordan? Hvordan håndteres et typisk forløb? – Specialvejledning – Tilbagemelding.dk – Specialportalen – Dokumentation og Fælles indberetning

STU flow En ung vurderes til at være i målgruppen Den unge oprettes i STU Der printes samtykke- erklæring fra STU Samtykkeerklæring sendes til relevante Samtykkeerklæring modtages og uploades i STU Dokumentation indhentes på den unge Udkast til uddannelsesplan i STU Påmindelsesdato for samtykkeerklæring i STU Indstillingsskemaet printes fra STU Indstillingsskemaet indsendes Uddannelsen godkendes Den unge sættes I gang i STU

MinUddannelse.NET: Samtaleark bringer vejledningen tættere på den unge Beskrevne behov fra brugergruppemøde: Inddrage den unge i vejledningsprocessen Møde den unge/forældre hvor de er

Eksempel på samtaleark

Nem import til Specialvejledning

Fordele ved metoden Nemmere adgang til skrivefelter Valgfrihed og tilpasning til den enkelte elevs behov og evner En metode udlader ikke den anden

Jobcenterintegration Øget fokus på samarbejde mellem Jobcenter og UU Center Nemmere udveksling af data Kræver en integration til Jobcenters system Løsningen gælder også UVvej

Oprettelse af Samtykkeerklæring

Samtykke givet

Matchhistorik og jobplan

Sager i jobcentret

Uddannelsespålæg

Kommunikation med jobcenter

Filtrering på afsluttede elever Forbedringsønsker til Specialvejledning: Overskuelighed på opstartsvinduet Forbedring af opstartshastighed Bedre arkivfunktion i programmet

Visning af afsluttede elever Sortering på Slutdato Mulighed for at angive, hvad der ønskes vist Tilpasning ift. Den enkelte vejleder

Fordele ved metoden Hurtigere opstart Bedre overskuelighed Afsluttede elever kan ”arkiveres” Nemt at finde tidligere elever og ”genaktivere” disse

Specialportalen: En kommunikationsgenvej -Styrket integration -Udveksling af information -Adgang til STU -Forskellige parter – Forskellige indgange

Nyt design – Nye funktioner

Søgeportalen Søgning Overblik Synlighed

Institutionssøgning Søg efter konkrete tilbud

Modulsøgning Søg efter moduler og behov

Kommuneportalen Adgang via Specialvejledning Fildeling Kommentarer Information direkte fra/til Specialvejledning

Filadgang på tilknyttede sager Følg sager Let filadgang

Institutionsportalen STU tilbud og institutioners adgang Præsentation Information

Moduler og elementer Hvad kan vi tilbyde? Hvem er vi interessante for?

Forældreportalen Ny funktionalitet Øgede kommunikationsmuligheder Bedre inddragelse

Styrket integration? Portalens fremtid Hvad gør vi? Integration af kommunale tilbud

Fremtidens ønsker og behov Hvordan ser I fremtiden tegne sig for STU? Hvor er de store udfordringer? Kan Specialvejledning håndtere dette? Hvordan kan Specialvejledning gøres bedre?

Spørgsmål & Svar Spørgsmål -Kontakter? -Hvordan og hvorfor? -Kendte problemer/Mangler